SME

Nový Smart je väčší a bez konkurencie

Jedinečnosť projektu minivozidla Smart fortwo nezanikla ani desať rokov po uvedení na trh. Druhá generácia v princípe vychádza z prvej, akurát je o dvadsať centimetrov dlhšia, rýchlejšia, s väčším batožinovým priestorom a stále bez výraznejšej konkurenci

(Zdroj: autor)

Jedinečnosť projektu minivozidla Smart fortwo nezanikla ani desať rokov po uvedení na trh. Druhá generácia v princípe vychádza z prvej, akurát je o dvadsať centimetrov dlhšia rýchlejšia, s väčším batožinovým priestorom a stále bez výraznejšej konkurencie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedinou konkurenciou malého auta, ktoré nemá ďaleko od kultovej automobilovej hračky, sú neopodstatnené predsudky. Iste od celkovej dĺžky 2,7 m nemožno čakať limuzínu, ale koncepcia je rozhodne nadčasová. Objem batožinového priestoru vzrástol na 220 l resp. na 340 l pri využití priestoru až po strechu.

Smart poháňa benzínový trojvalec ukrytý pod dnom kufra medzi kolesami zadnej nápravy. Základné motorizácie fungujú s atmosferickým saním, testovanú najsilenejšiu verziu prepĺňa kompresor. Fyzickú blízkosť motora posádka veľmi dobre počuje, takže v odhlučnení sa nič nové neudialo. Interiér zaznamenal kvalitatívny skok vpred, estetiku nevynímajúc. Veselé farby a hravé tvary zostali, výhľad z pozície vodiča nemá chybu. Smart fortwo je asi jediné auto, v ktorom vodič zo svojho miesta dočiahne rukou do kufra.

Na otvorenie spodného dielu rozdelených dverí batožinového priestoru treba potiahnuť naraz za dve páčky, čo je nepraktické. Automatizovanú prevodovku by konečne mohol nahradiť klasický automat bez uberania ťahu motora medzi preradeniami. Naopak veľmi dobre sa javí dynamický motor a podvozok, ktorý stále zvláda elektronicky obmedzenú rýchlosť na 145 km/h. Kto má námietky voči jedinečnému podvozku a trpí pocitom prevrátenia sa, ešte asi nesedel za volantom Smartu. Jazda v meste je jednoducho radosť, pretože zrýchlenie prekonáva očakávania a to isté platí o parkovaní. Navyše jazdiť dynamicky v meste pri spotrebe 5,5 l/100 km je celkom príjemné. Spotrebu dokáže rozhodiť jedine jazda po diaľnici na plný plyn teda 145 km/h. Vtedy však mrznú aj úsmevy ostatným vodičom.

Vo zväčšenom interiéri druhej generácie sme absolvovali takmer tisíc kilometrov a vyskúšali si prekonávanie dlhších vzdialeností. Jediným nedostatkom na dlhých cestách je tvar, poloha sedadiel a stúpajúca podlaha pred spolujazdcom. Častému nastupovaniu v meste to však plne vyhovuje, veď pre mesto bol Smart fortwo stvorený. Vozidlo miniatúrnych rozmerov, slušne vybavené a veľmi čiperné má predurčenú budúcnosť v uliciach veľkomiest. U nás sa stretáva s nepochopením a teóriou nevyhnutného nárastu rozmerov auta v závislosti so stúpajúcou cenou.

Malé auto s preplňovaným motorom a výkonom 84 koní vôbec nepatrí medzi pomalé autá. Stovku pokorí za 10,9 s a v priemere si vystačí s necelými piatimi litrami benzínu.
Vonkajšie tvary a nezameniteľný výraz mestského auta zostali nezmenené. Pribudlo akurát 20 cm dĺžky a tým pádom viac miesta v kabíne a väčší kufor.
Zadné horizontálne delené dvere majú svoj význam, akurát škoda, že na otvorenie spodného dielu treba voľné obe ruky.
Vetracie otvory motorového priestoru sú aj v zadnom nárazníku. Koncepcia motora medzi zadnými kolesami je v súčasnosti ojedinelá.
Smart fortwo je asi jediné auto, v ktorom vodič zo svojho miesta dočiahne do kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ****


Smart fortwo 1,0 Turbo

Cena modelu od 322 600 Sk
Cena testovanej verzie 434 860 Sk
Motor R3, trojvalec benzín, kompresor
Výkon motora 62 kW/ 84k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Priemer otáčania 8,7 m
Objem kufra 220 - 340 l
Spotreba podľa výrobcu 4,9 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Bezpečnosť tridion, bezpečnostný rám, ESP, 2x airbag, ABS

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 867
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 067
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 185
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 325
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 176
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 026
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 506
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  2. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  3. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  7. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  8. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 525
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 924
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 181
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 870
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 380
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 478
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 336
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 068
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu