SME

Nový Smart je väčší a bez konkurencie

Jedinečnosť projektu minivozidla Smart fortwo nezanikla ani desať rokov po uvedení na trh. Druhá generácia v princípe vychádza z prvej, akurát je o dvadsať centimetrov dlhšia, rýchlejšia, s väčším batožinovým priestorom a stále bez výraznejšej konkurenci

(Zdroj: autor)

Jedinečnosť projektu minivozidla Smart fortwo nezanikla ani desať rokov po uvedení na trh. Druhá generácia v princípe vychádza z prvej, akurát je o dvadsať centimetrov dlhšia rýchlejšia, s väčším batožinovým priestorom a stále bez výraznejšej konkurencie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedinou konkurenciou malého auta, ktoré nemá ďaleko od kultovej automobilovej hračky, sú neopodstatnené predsudky. Iste od celkovej dĺžky 2,7 m nemožno čakať limuzínu, ale koncepcia je rozhodne nadčasová. Objem batožinového priestoru vzrástol na 220 l resp. na 340 l pri využití priestoru až po strechu.

Smart poháňa benzínový trojvalec ukrytý pod dnom kufra medzi kolesami zadnej nápravy. Základné motorizácie fungujú s atmosferickým saním, testovanú najsilenejšiu verziu prepĺňa kompresor. Fyzickú blízkosť motora posádka veľmi dobre počuje, takže v odhlučnení sa nič nové neudialo. Interiér zaznamenal kvalitatívny skok vpred, estetiku nevynímajúc. Veselé farby a hravé tvary zostali, výhľad z pozície vodiča nemá chybu. Smart fortwo je asi jediné auto, v ktorom vodič zo svojho miesta dočiahne rukou do kufra.

Na otvorenie spodného dielu rozdelených dverí batožinového priestoru treba potiahnuť naraz za dve páčky, čo je nepraktické. Automatizovanú prevodovku by konečne mohol nahradiť klasický automat bez uberania ťahu motora medzi preradeniami. Naopak veľmi dobre sa javí dynamický motor a podvozok, ktorý stále zvláda elektronicky obmedzenú rýchlosť na 145 km/h. Kto má námietky voči jedinečnému podvozku a trpí pocitom prevrátenia sa, ešte asi nesedel za volantom Smartu. Jazda v meste je jednoducho radosť, pretože zrýchlenie prekonáva očakávania a to isté platí o parkovaní. Navyše jazdiť dynamicky v meste pri spotrebe 5,5 l/100 km je celkom príjemné. Spotrebu dokáže rozhodiť jedine jazda po diaľnici na plný plyn teda 145 km/h. Vtedy však mrznú aj úsmevy ostatným vodičom.

Vo zväčšenom interiéri druhej generácie sme absolvovali takmer tisíc kilometrov a vyskúšali si prekonávanie dlhších vzdialeností. Jediným nedostatkom na dlhých cestách je tvar, poloha sedadiel a stúpajúca podlaha pred spolujazdcom. Častému nastupovaniu v meste to však plne vyhovuje, veď pre mesto bol Smart fortwo stvorený. Vozidlo miniatúrnych rozmerov, slušne vybavené a veľmi čiperné má predurčenú budúcnosť v uliciach veľkomiest. U nás sa stretáva s nepochopením a teóriou nevyhnutného nárastu rozmerov auta v závislosti so stúpajúcou cenou.

Malé auto s preplňovaným motorom a výkonom 84 koní vôbec nepatrí medzi pomalé autá. Stovku pokorí za 10,9 s a v priemere si vystačí s necelými piatimi litrami benzínu.
Vonkajšie tvary a nezameniteľný výraz mestského auta zostali nezmenené. Pribudlo akurát 20 cm dĺžky a tým pádom viac miesta v kabíne a väčší kufor.
Zadné horizontálne delené dvere majú svoj význam, akurát škoda, že na otvorenie spodného dielu treba voľné obe ruky.
Vetracie otvory motorového priestoru sú aj v zadnom nárazníku. Koncepcia motora medzi zadnými kolesami je v súčasnosti ojedinelá.
Smart fortwo je asi jediné auto, v ktorom vodič zo svojho miesta dočiahne do kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ****


Smart fortwo 1,0 Turbo

Cena modelu od 322 600 Sk
Cena testovanej verzie 434 860 Sk
Motor R3, trojvalec benzín, kompresor
Výkon motora 62 kW/ 84k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Priemer otáčania 8,7 m
Objem kufra 220 - 340 l
Spotreba podľa výrobcu 4,9 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Bezpečnosť tridion, bezpečnostný rám, ESP, 2x airbag, ABS

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku aj bez spoluúčasti
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  5. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  6. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  7. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Doma v záhrade je najčítanejší mesačník na Slovensku
  2. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  3. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  4. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  5. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  6. Poškodené čelné sklo? Vieme ako si ho dáte do poriadku
  7. Príbeh firmy, ktorá si získala celé Slovensko
  8. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 487
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 6 482
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 703
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 594
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 580
  6. Plátené tašky a opakované použitie 4 186
  7. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 2 127
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 1 956
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: pamätník a múzeum SNP v Banskej Bystrici
  2. Michael Achberger: „Len káva a cigarety“: Dnešné dievčatá kopírujú nebezpečný trend z TikToku.
  3. František Kukura: Náboženstvo ako politický nástroj: Od slovenského holokaustu k súčasnému dogmatizmu
  4. Július Alexy: Volebné výlety
  5. Jakub Cipko: Je lepšie zomrieť ako byť sám sebou?
  6. Miroslav Ferkl: Titanic smeroval na Západ
  7. Ján Valchár: Doplnky k útokom plus prepad ruských regiónov
  8. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 101 122
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 26 094
  3. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 19 198
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 423
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 353
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 10 783
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 7 207
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 114
  1. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  2. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  3. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  4. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  5. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  6. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  7. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  8. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
SkryťZatvoriť reklamu