SME
Nedeľa, 3. júl, 2022 | Meniny má Miloslav

Nový Smart je väčší a bez konkurencie

Jedinečnosť projektu minivozidla Smart fortwo nezanikla ani desať rokov po uvedení na trh. Druhá generácia v princípe vychádza z prvej, akurát je o dvadsať centimetrov dlhšia, rýchlejšia, s väčším batožinovým priestorom a stále bez výraznejšej konkurenci

(Zdroj: autor)

Jedinečnosť projektu minivozidla Smart fortwo nezanikla ani desať rokov po uvedení na trh. Druhá generácia v princípe vychádza z prvej, akurát je o dvadsať centimetrov dlhšia rýchlejšia, s väčším batožinovým priestorom a stále bez výraznejšej konkurencie.

Jedinou konkurenciou malého auta, ktoré nemá ďaleko od kultovej automobilovej hračky, sú neopodstatnené predsudky. Iste od celkovej dĺžky 2,7 m nemožno čakať limuzínu, ale koncepcia je rozhodne nadčasová. Objem batožinového priestoru vzrástol na 220 l resp. na 340 l pri využití priestoru až po strechu.

Smart poháňa benzínový trojvalec ukrytý pod dnom kufra medzi kolesami zadnej nápravy. Základné motorizácie fungujú s atmosferickým saním, testovanú najsilenejšiu verziu prepĺňa kompresor. Fyzickú blízkosť motora posádka veľmi dobre počuje, takže v odhlučnení sa nič nové neudialo. Interiér zaznamenal kvalitatívny skok vpred, estetiku nevynímajúc. Veselé farby a hravé tvary zostali, výhľad z pozície vodiča nemá chybu. Smart fortwo je asi jediné auto, v ktorom vodič zo svojho miesta dočiahne rukou do kufra.

Na otvorenie spodného dielu rozdelených dverí batožinového priestoru treba potiahnuť naraz za dve páčky, čo je nepraktické. Automatizovanú prevodovku by konečne mohol nahradiť klasický automat bez uberania ťahu motora medzi preradeniami. Naopak veľmi dobre sa javí dynamický motor a podvozok, ktorý stále zvláda elektronicky obmedzenú rýchlosť na 145 km/h. Kto má námietky voči jedinečnému podvozku a trpí pocitom prevrátenia sa, ešte asi nesedel za volantom Smartu. Jazda v meste je jednoducho radosť, pretože zrýchlenie prekonáva očakávania a to isté platí o parkovaní. Navyše jazdiť dynamicky v meste pri spotrebe 5,5 l/100 km je celkom príjemné. Spotrebu dokáže rozhodiť jedine jazda po diaľnici na plný plyn teda 145 km/h. Vtedy však mrznú aj úsmevy ostatným vodičom.

Vo zväčšenom interiéri druhej generácie sme absolvovali takmer tisíc kilometrov a vyskúšali si prekonávanie dlhších vzdialeností. Jediným nedostatkom na dlhých cestách je tvar, poloha sedadiel a stúpajúca podlaha pred spolujazdcom. Častému nastupovaniu v meste to však plne vyhovuje, veď pre mesto bol Smart fortwo stvorený. Vozidlo miniatúrnych rozmerov, slušne vybavené a veľmi čiperné má predurčenú budúcnosť v uliciach veľkomiest. U nás sa stretáva s nepochopením a teóriou nevyhnutného nárastu rozmerov auta v závislosti so stúpajúcou cenou.

Malé auto s preplňovaným motorom a výkonom 84 koní vôbec nepatrí medzi pomalé autá. Stovku pokorí za 10,9 s a v priemere si vystačí s necelými piatimi litrami benzínu.
Vonkajšie tvary a nezameniteľný výraz mestského auta zostali nezmenené. Pribudlo akurát 20 cm dĺžky a tým pádom viac miesta v kabíne a väčší kufor.
Zadné horizontálne delené dvere majú svoj význam, akurát škoda, že na otvorenie spodného dielu treba voľné obe ruky.
Vetracie otvory motorového priestoru sú aj v zadnom nárazníku. Koncepcia motora medzi zadnými kolesami je v súčasnosti ojedinelá.
Smart fortwo je asi jediné auto, v ktorom vodič zo svojho miesta dočiahne do kufra.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok **
celkový dojem ****


Smart fortwo 1,0 Turbo

Cena modelu od 322 600 Sk
Cena testovanej verzie 434 860 Sk
Motor R3, trojvalec benzín, kompresor
Výkon motora 62 kW/ 84k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,9 s
Priemer otáčania 8,7 m
Objem kufra 220 - 340 l
Spotreba podľa výrobcu 4,9 l/100 km
Spotreba v teste 5,4 l/100 km
Bezpečnosť tridion, bezpečnostný rám, ESP, 2x airbag, ABS

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  2. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  3. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  4. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  7. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu
  8. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov
  1. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  2. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  3. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. V uliciach Košíc vyzbierali dobrovoľníci 26 ton odpadu
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 539
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 815
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 413
  4. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 8 874
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 4 614
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 599
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 823
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto

Väčšina chodcov považuje za najväčší problém rýchlosť e-kolobežiek.


Peter Hlušek 30. jún
Lysyčansk je už týždne terčom ruského bombardovania.

Okupant obsadil všetky veľké mestá v Luhansku.


1 h
Peter Sagan dnes na Tour de France 2022 - 3. etapa LIVE cez online prenos.

Peter Sagan dnes ide 3. etapu na Tour de France 2022.


Sportnet 6 h
Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Puťin´s dron
  2. Anna Miľanová: Moja tvorba dotváraním škvŕn... 2022
  3. Martin Plesch: Dobrovoľníkom nedobrovoľne
  4. Ľubomír Maretta: Trauer
  5. Ján Slosiarik: Čo nové vedenie ministerstva školstva, to nová reforma
  6. Anna Miľanová: Matrioška a zmätok... 2022
  7. Rastislav Puchala: Viktorova zakáľačka
  8. Vladimír Hrach: Uvidieť a precítiť
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 19 993
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 250
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 973
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 085
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 916
  6. Andrej Kiska: Pomôžme Cigánom dostať sa tam, kam tak mnohí chcú. 3 204
  7. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 165
  8. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 146
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu