MOJE AUTO

Martin Uhlárik –Američan so slovenskými koreňmi navrhuje Nissany

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajnu interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne

Martin Uhlárik

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajn interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne v Tokiu bude mať premiéru jeho prvá štúdia NV200. Martin Uhlárik navštívil Slovensko na nedávnom autosalóne v Nitre.

Ako vznikajú autá, ktoré navrhujete ?
"Dizajnéri väčšinou v prvom štádiu vývoja určitého modelu pracujú manuálne, to znamená rukou na papieri. Následne však tieto návrhy naskenujú do počítača a spracujú v grafických programoch. V našom štúdiu však vytvárame modely v 3D prevedení, v mierke 1:1. Robíme to preto, lebo iba tak dokážeme návrh vnímať ako celok, prípadne ho vieme ďalej formovať do výslednej podoby.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dlho trvá realizácia nápadov ?
„Pri samotnej realizácii sa najskôr približne rok zostavuje koncept, ďalšie dva roky trvá, kým sa to celé posunie do sériovej výroby. A práve to je obdobie, kedy prebieha neustály boj medzi všetkými, ktorí sú do tohto procesu zapojení. Autor má čo robiť, aby sa mu v záverečnom štádiu podarilo dosiahnuť taký dizajn, ktorý sa čo najviac približuje jeho prvotnej myšlienke.“

Je ťažké udržať si pôvodnú myšlienku ?
„To je asi tá najťažšia časť celého procesu. Pri tvorbe interiéru musíme prihliadať na množstvo aspektov, ako napríklad ergonómia, komfort, viditeľnosť vozovky, umiestnenie budíkov, rádia a ovládacích prvkov. Dizajnérovi to do istej miery zväzuje ruky, a preto z pohľadu kreativity a umeleckej tvorby, dizajn exteriéru poskytuje omnoho väčšiu slobodu. Je to viac o emóciách a umení.“

 

     -   Nissan NV200  Martina  Uhlárika


 

Pamätáte sa na svoje prvé auto?
„Áno, prvé auto čo mali rodičia bol svetlo modrý Volkswagen Beetle. Potom otec kúpil Porsche 911 a to na mňa urobilo obrovský dojem. Moje vlastné prvé auto bola čierna Honda Civic VTEC. Bolo to delo.“

Aké malo negatíva a pozitíva?
„Len pozitíva, jednoznačne...“

Aké ďalšie autá ste mali ?
„Veľa Nissanov ako X-trail, Micra, Pathfinder, Primera, potom Smart Fortwo a Fiat Spider z roku 1972.“

S akým autom jazdíte dnes ?
„Nissan Xtrail.“

Čo od svojho auta vyžadujete ?
„Dobrý dizajn, kvalitu, image ale najmä spoľahlivost.“

Čo pre vás znamená šoférovanie?
„Šoférovanie je emotívna záležitosť, viac ako len presúvanie sa z bodu A do bodu B.“

Čo je podľa vás zárukou bezpečnej jazdy?
„Snaha prísť do cieľa celý.“ 

Profil Martin Uhlárik
Šoféruje od roku 1986
Počet najazdených kilometrov 500 000
Nehody tri
Priestupky žiadne

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  3. Najkrajšie cyklotrasy na Slovensku nie sú iba v Bratislave
  4. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  5. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  6. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  7. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  10. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  1. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  2. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  3. Bývanie v Jarabinkách teraz s kuchynskou linkou v cene bytu
  4. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  5. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  6. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  7. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  8. Tréningové moduly HACCP online
  9. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  10. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 18 543
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 847
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 791
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 13 491
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 9 439
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 867
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 295
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 4 277
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 3 626
  10. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 2 984

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obľúbený hotel Bödöra a Smeru prišiel o eurofondy

Firmy z babindolskej skupiny odstúpili od zmluvy na opravu hotela Zlatý kľúčik z eurofondov. Dôvod nepovedali.

EKONOMIKA

Najlepšie kakao? Granko ani Nesquik to podľa testu nie je

Instantné kakaové nápoje obsahujú zväčša veľa cukru, ukázal test.

DOMOV

Dobré ráno: Coca Cola zmenila chuť, skončilo to katastrofou

Keď všetko urobíte dobre a dopadne to zle.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.