MOJE AUTO

Martin Uhlárik –Američan so slovenskými koreňmi navrhuje Nissany

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajnu interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne

Martin Uhlárik

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajn interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne v Tokiu bude mať premiéru jeho prvá štúdia NV200. Martin Uhlárik navštívil Slovensko na nedávnom autosalóne v Nitre.

Ako vznikajú autá, ktoré navrhujete ?
"Dizajnéri väčšinou v prvom štádiu vývoja určitého modelu pracujú manuálne, to znamená rukou na papieri. Následne však tieto návrhy naskenujú do počítača a spracujú v grafických programoch. V našom štúdiu však vytvárame modely v 3D prevedení, v mierke 1:1. Robíme to preto, lebo iba tak dokážeme návrh vnímať ako celok, prípadne ho vieme ďalej formovať do výslednej podoby.“

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako dlho trvá realizácia nápadov ?
„Pri samotnej realizácii sa najskôr približne rok zostavuje koncept, ďalšie dva roky trvá, kým sa to celé posunie do sériovej výroby. A práve to je obdobie, kedy prebieha neustály boj medzi všetkými, ktorí sú do tohto procesu zapojení. Autor má čo robiť, aby sa mu v záverečnom štádiu podarilo dosiahnuť taký dizajn, ktorý sa čo najviac približuje jeho prvotnej myšlienke.“

Je ťažké udržať si pôvodnú myšlienku ?
„To je asi tá najťažšia časť celého procesu. Pri tvorbe interiéru musíme prihliadať na množstvo aspektov, ako napríklad ergonómia, komfort, viditeľnosť vozovky, umiestnenie budíkov, rádia a ovládacích prvkov. Dizajnérovi to do istej miery zväzuje ruky, a preto z pohľadu kreativity a umeleckej tvorby, dizajn exteriéru poskytuje omnoho väčšiu slobodu. Je to viac o emóciách a umení.“

 

     -   Nissan NV200  Martina  Uhlárika


 

Pamätáte sa na svoje prvé auto?
„Áno, prvé auto čo mali rodičia bol svetlo modrý Volkswagen Beetle. Potom otec kúpil Porsche 911 a to na mňa urobilo obrovský dojem. Moje vlastné prvé auto bola čierna Honda Civic VTEC. Bolo to delo.“

Aké malo negatíva a pozitíva?
„Len pozitíva, jednoznačne...“

Aké ďalšie autá ste mali ?
„Veľa Nissanov ako X-trail, Micra, Pathfinder, Primera, potom Smart Fortwo a Fiat Spider z roku 1972.“

S akým autom jazdíte dnes ?
„Nissan Xtrail.“

Čo od svojho auta vyžadujete ?
„Dobrý dizajn, kvalitu, image ale najmä spoľahlivost.“

Čo pre vás znamená šoférovanie?
„Šoférovanie je emotívna záležitosť, viac ako len presúvanie sa z bodu A do bodu B.“

Čo je podľa vás zárukou bezpečnej jazdy?
„Snaha prísť do cieľa celý.“ 

Profil Martin Uhlárik
Šoféruje od roku 1986
Počet najazdených kilometrov 500 000
Nehody tri
Priestupky žiadne

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 203
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 824
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 070
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 609
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 116
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 001
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 550
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 340
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 773

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.