SME

Martin Uhlárik –Američan so slovenskými koreňmi navrhuje Nissany

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajnu interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne

Martin UhlárikMartin Uhlárik

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajn interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne v Tokiu bude mať premiéru jeho prvá štúdia NV200. Martin Uhlárik navštívil Slovensko na nedávnom autosalóne v Nitre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vznikajú autá, ktoré navrhujete ?
"Dizajnéri väčšinou v prvom štádiu vývoja určitého modelu pracujú manuálne, to znamená rukou na papieri. Následne však tieto návrhy naskenujú do počítača a spracujú v grafických programoch. V našom štúdiu však vytvárame modely v 3D prevedení, v mierke 1:1. Robíme to preto, lebo iba tak dokážeme návrh vnímať ako celok, prípadne ho vieme ďalej formovať do výslednej podoby.“

SkryťVypnúť reklamu

Ako dlho trvá realizácia nápadov ?
„Pri samotnej realizácii sa najskôr približne rok zostavuje koncept, ďalšie dva roky trvá, kým sa to celé posunie do sériovej výroby. A práve to je obdobie, kedy prebieha neustály boj medzi všetkými, ktorí sú do tohto procesu zapojení. Autor má čo robiť, aby sa mu v záverečnom štádiu podarilo dosiahnuť taký dizajn, ktorý sa čo najviac približuje jeho prvotnej myšlienke.“

Je ťažké udržať si pôvodnú myšlienku ?
„To je asi tá najťažšia časť celého procesu. Pri tvorbe interiéru musíme prihliadať na množstvo aspektov, ako napríklad ergonómia, komfort, viditeľnosť vozovky, umiestnenie budíkov, rádia a ovládacích prvkov. Dizajnérovi to do istej miery zväzuje ruky, a preto z pohľadu kreativity a umeleckej tvorby, dizajn exteriéru poskytuje omnoho väčšiu slobodu. Je to viac o emóciách a umení.“

SkryťVypnúť reklamu

 

     -   Nissan NV200  Martina  Uhlárika


 

Pamätáte sa na svoje prvé auto?
„Áno, prvé auto čo mali rodičia bol svetlo modrý Volkswagen Beetle. Potom otec kúpil Porsche 911 a to na mňa urobilo obrovský dojem. Moje vlastné prvé auto bola čierna Honda Civic VTEC. Bolo to delo.“

Aké malo negatíva a pozitíva?
„Len pozitíva, jednoznačne...“

Aké ďalšie autá ste mali ?
„Veľa Nissanov ako X-trail, Micra, Pathfinder, Primera, potom Smart Fortwo a Fiat Spider z roku 1972.“

S akým autom jazdíte dnes ?
„Nissan Xtrail.“

Čo od svojho auta vyžadujete ?
„Dobrý dizajn, kvalitu, image ale najmä spoľahlivost.“

Čo pre vás znamená šoférovanie?
„Šoférovanie je emotívna záležitosť, viac ako len presúvanie sa z bodu A do bodu B.“

SkryťVypnúť reklamu

Čo je podľa vás zárukou bezpečnej jazdy?
„Snaha prísť do cieľa celý.“ 

Profil Martin Uhlárik
Šoféruje od roku 1986
Počet najazdených kilometrov 500 000
Nehody tri
Priestupky žiadne

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 44 313
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 907
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 432
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 131
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 052
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 781
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 715
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 709
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 101 200
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 478
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 261
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 804
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 084
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 720
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 047
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu