SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Martin Uhlárik –Američan so slovenskými koreňmi navrhuje Nissany

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajnu interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne

Martin UhlárikMartin Uhlárik

Tridsaťsedemročný Martin Uhlárik sa narodil v Kanade. Jeho rodičia však pochádzajú zo Slovenska, konkrétne otec. Desať rokov tvoril dizajn interiéru vozidiel, posledné štyri roky sa zameriava na tvorbu vonkajšieho dizajnu, najmä konceptov. Na autosalóne v Tokiu bude mať premiéru jeho prvá štúdia NV200. Martin Uhlárik navštívil Slovensko na nedávnom autosalóne v Nitre.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako vznikajú autá, ktoré navrhujete ?
"Dizajnéri väčšinou v prvom štádiu vývoja určitého modelu pracujú manuálne, to znamená rukou na papieri. Následne však tieto návrhy naskenujú do počítača a spracujú v grafických programoch. V našom štúdiu však vytvárame modely v 3D prevedení, v mierke 1:1. Robíme to preto, lebo iba tak dokážeme návrh vnímať ako celok, prípadne ho vieme ďalej formovať do výslednej podoby.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Ako dlho trvá realizácia nápadov ?
„Pri samotnej realizácii sa najskôr približne rok zostavuje koncept, ďalšie dva roky trvá, kým sa to celé posunie do sériovej výroby. A práve to je obdobie, kedy prebieha neustály boj medzi všetkými, ktorí sú do tohto procesu zapojení. Autor má čo robiť, aby sa mu v záverečnom štádiu podarilo dosiahnuť taký dizajn, ktorý sa čo najviac približuje jeho prvotnej myšlienke.“

Je ťažké udržať si pôvodnú myšlienku ?
„To je asi tá najťažšia časť celého procesu. Pri tvorbe interiéru musíme prihliadať na množstvo aspektov, ako napríklad ergonómia, komfort, viditeľnosť vozovky, umiestnenie budíkov, rádia a ovládacích prvkov. Dizajnérovi to do istej miery zväzuje ruky, a preto z pohľadu kreativity a umeleckej tvorby, dizajn exteriéru poskytuje omnoho väčšiu slobodu. Je to viac o emóciách a umení.“

SkryťVypnúť reklamu

 

     -   Nissan NV200  Martina  Uhlárika


 

Pamätáte sa na svoje prvé auto?
„Áno, prvé auto čo mali rodičia bol svetlo modrý Volkswagen Beetle. Potom otec kúpil Porsche 911 a to na mňa urobilo obrovský dojem. Moje vlastné prvé auto bola čierna Honda Civic VTEC. Bolo to delo.“

Aké malo negatíva a pozitíva?
„Len pozitíva, jednoznačne...“

Aké ďalšie autá ste mali ?
„Veľa Nissanov ako X-trail, Micra, Pathfinder, Primera, potom Smart Fortwo a Fiat Spider z roku 1972.“

S akým autom jazdíte dnes ?
„Nissan Xtrail.“

Čo od svojho auta vyžadujete ?
„Dobrý dizajn, kvalitu, image ale najmä spoľahlivost.“

Čo pre vás znamená šoférovanie?
„Šoférovanie je emotívna záležitosť, viac ako len presúvanie sa z bodu A do bodu B.“

SkryťVypnúť reklamu

Čo je podľa vás zárukou bezpečnej jazdy?
„Snaha prísť do cieľa celý.“ 

Profil Martin Uhlárik
Šoféruje od roku 1986
Počet najazdených kilometrov 500 000
Nehody tri
Priestupky žiadne

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  6. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  2. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  3. Statute of limitations in consumer relations
  4. As prices rise, purchasing the right office is essential
  5. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  6. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  7. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 583
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 194
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 858
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 276
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 686
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 390
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 037
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 818
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Štefan Vidlár: Neschválíme rozpočet
  3. Vladimír Krátky: Peťuš, Peťuš, toto Ti Fico len tak neodpustí .
  4. Anna Miľanová: Sen...
  5. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  6. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  7. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  8. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 347
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 13 674
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 085
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 107
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 282
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 017
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 974
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 815
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu