SME
Štvrtok, 5. august, 2021 | Meniny má HortenziaKrížovkyKrížovky

Mitsubishi Outlander s novými motormi

Outlander sa za rok pôsobenia na trhu zmenil na postrach vo vodách konkurenčných športovo–úžitkových automobilov SUV. Konkurencia si na Outlander zvykla a pri veľmi skromnej ponuke motorov musel suverén dostať lepší naftový motor. Mitsubishi si na pre

(Zdroj: autor)

Outlander sa za rok pôsobenia na trhu zmenil na postrach vo vodách konkurenčných športovo–úžitkových automobilov SUV. Konkurencia si na Outlander zvykla a pri veľmi skromnej ponuke motorov musel suverén dostať lepší naftový motor. Mitsubishi si na prezentáciu vybralo Škótsko, konkrétne okolie jazera Loch Ness .

Hlavné nebezpečie pre Mitsubishi Outlander prišlo z vlastných radov. Citroen C-Crosser a Peugeot 4007 totiž dostali od Mitsubishi podvozok, pohon všetkých kolies, interiér a v podstate aj karosériu. Materské auto však predbehli lepším naftovým motorom než je hrkajúci štvorvalec od koncernu VW. Aby Mitsubishi nestratilo pozíciu na výslní, dosadilo pod kapotu francúzsky diesel 2,2 HDi a benzínový motor 2,4 MIVEC. Benzínový motor s premenlivým časovaním a zdvihom ventilov prichádza s prevodovkou CVT a príplatkovým radením na volante.

Výbava
Modelový rok priniesol aj kvalitnejšie materiály vo vnútri, kameru na cúvanie, palubný a navigačný systém s vlastným harddiskom. Všetky testované vozidlá mali preto na disku pripravené desiatky skladieb vo formáte mp3 ako výber The best of 60 - 80th. Nás viac lákala hudba motorov, ktorá je v prípade francúzskeho naftového motora šepotom.

Zlepšenie
V porovnaní so štvorvalcom 2,0 DI-D je nový diesel podstatne tichší, výkonnejší, ťahá v širšom spektre otáčok a má výborne navrhnuté prevody. Jedine pri zošliapnutí plynového pedálu je v nízkych otáčkach trochu vlažný. Auto je s novým motorom 2,2 DI-D úplne iné a na štrkovej ceste aj s pár kilami navyše zostáva rovnako obratné. Jedna časť testovacej trasy nám bytostne pripomínala anglickú Rally Wells až do takej miery, že sme prehriali brzdy. Ovládateľnosť na štrku a zábavné jazdné vlastnosti sú v porovnaní s konkurenciou nadštandardné. Outlander potreboval nový motor ako soľ. Mali sme pocit, že šoférujeme úplne iné auto.

Nie pre nás
Benzínová kombinácia technológie MIVEC a prevodovky s plynulo meniteľným prevodom CVT nebude na Slovensku zaujímavá, hoci komfort jej nemožno uprieť. Prevodovke pristane poloautomatický režim s radením a pádlami pod volantom, ktoré sú ergonomicky dobre navrhnuté. Dosahovanie priemernej spotreby udávanej výrobcom sa nám zdá nereálne a to nielen v podmienkach novinárskej prezentácie. Dôležitosť nových motorov potvrdila výpravná prezentácia v Škótsku situovaná v blízkosti jazera Loch Ness. V priľahlej krajine sme zistili ako vyzerá región so skutočnou potrebou vozidiel SUV.

Prečo ?
V spleti marketingových charakteristík nás zarazili niektoré protichodné myšlienky. Napríklad sedemmiestne auto je podľa automobilky navrhnuté pre aktívnych ľudí vo veku 30 – 50 rokov s jedným dieťaťom. Načo potom toľko spevu okolo prídavných a vysúvateľných sedadiel v kufri. Jedine, že poslúžia ako trestná lavica pre rozmaznaného jedináčika. Oveľa cennejšie sú jazdné vlastnosti, a horizontálne delené piate dvere.

Cestu hradila spoločnosť Mitsubishi.


Mitsubishi Outlander – nové motory

Motor 2,2 DI-D 2,4 MIVEC
Výkon (kW/k) 115 / 156 125/170
Krút. moment (Nm) 380 232
Spotreba (l/100km) 7,2 9,2
CO2 (g/km) 191 220
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9 9,6
Prevodovka 6 – manuálna 5-man./6-CVT


Škótsko je na rozdiel od našich veľkomiest oveľa vhodnejším miestom na používanie automobilov tejto kategórie.
Outlander s novým naftovým motorom jazdí podstatne lepšie a s vyššou dávkou komfortu.
Horizontálne delenie zadných dverí je dnes veľmi populárne a sčasti aj praktické. Škoda, že v bežnom pracovnom živote nemajú majitelia týchto áut čas na romantický piknik.
Outlander má v novom modelovom roku palubný systém s vlastným harddiskom, cúvaciu kameru a navigačný systém. Dotykový displej je cez deň ťažšie čitateľný.
Použité materiály vyzerajú lepšie ako v prvej verziu auta. Dosiahnuť požadovaný vizuálny efekt pri nárokoch na recyklovanie je zrejme dosť ťažké.
Pravou pákou pod volantom sa radí smerom hore a zároveň podržaním sa vypína manuálny mód radenia.
Tvar „pádiel“ pod volantom je ergonomicky správne vyriešený, skoro ako v pretekárskom aute. Prevodovka CVT mení zafixované polohy akoby jednotlivé stupne komfortne a dosť svižne.
Na „našich“ autách s ľavostranným riadením nechýbalo upozornenie, v ktorom pruhu máme jazdiť. Na otvorených cestách to bolo celkom zábavné, ale na križovatky si treba zvyknúť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  2. Podnikáte? Otvorte si účet online a ušetrite
  3. Ako si zabezpečiť krytie liečby a karantény v zahraničí?
  4. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  6. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  7. Odomknite si SME.sk na viacerých zariadeniach
  8. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca
  9. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy
  10. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova
  1. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  2. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  3. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  4. Poznáte horúci trend interiérového dizajnu?
  5. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise
  6. Dekarbonizácia má byť súčasťou moderných dodávateľských vzťahov
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci
  10. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor
  1. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 5 783
  2. Ficov priateľ a oligarcha Miroslav Výboh zmenil kurz v biznise 5 757
  3. Ako sa dostať z Bratislavy do Nitry, Bystrice, Popradu a Prešova 4 995
  4. Dominika Kavaschová: Netušila som, že mám v sebe toľko nehy 4 689
  5. Ak sa včas nespamätáme, vlaky z Číny získajú Maďari a Poliaci 3 846
  6. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 845
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 3 366
  8. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 164
  9. Na čo si dávať pri investovaní do kryptomien pozor 2 981
  10. Slovensko v tieni tureckého polmesiaca 2 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Branislav Benčat

Hľadáme úspešné inovatívne malé a stredné firmy.


13 h
Ilustračná fotografia.

Peniaze Únie dáva štát na to, čo neziskové organizácie už robia za tretinu sumy.


3. aug

Neprehliadnite tiež

Koncept Alfa Romeo Tonale príde v sériovej podobe v roku 2022.

Niektoré značky dostali čas preukázať svoju hodnotu.


10 h
Hyundai Tucson

Výkonu je dostatok, ale problém je inde.


3. aug
Tesla Model 3

Dacia Sandero dobieha Volkswagen Golf.


2. aug
Honda Motocompo

Predajný úspech nemala, no jej cena je teraz o to vyššia.


1. aug