SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Mitsubishi Outlander s novými motormi

Outlander sa za rok pôsobenia na trhu zmenil na postrach vo vodách konkurenčných športovo–úžitkových automobilov SUV. Konkurencia si na Outlander zvykla a pri veľmi skromnej ponuke motorov musel suverén dostať lepší naftový motor. Mitsubishi si na pre

(Zdroj: autor)

Outlander sa za rok pôsobenia na trhu zmenil na postrach vo vodách konkurenčných športovo–úžitkových automobilov SUV. Konkurencia si na Outlander zvykla a pri veľmi skromnej ponuke motorov musel suverén dostať lepší naftový motor. Mitsubishi si na prezentáciu vybralo Škótsko, konkrétne okolie jazera Loch Ness .

Hlavné nebezpečie pre Mitsubishi Outlander prišlo z vlastných radov. Citroen C-Crosser a Peugeot 4007 totiž dostali od Mitsubishi podvozok, pohon všetkých kolies, interiér a v podstate aj karosériu. Materské auto však predbehli lepším naftovým motorom než je hrkajúci štvorvalec od koncernu VW. Aby Mitsubishi nestratilo pozíciu na výslní, dosadilo pod kapotu francúzsky diesel 2,2 HDi a benzínový motor 2,4 MIVEC. Benzínový motor s premenlivým časovaním a zdvihom ventilov prichádza s prevodovkou CVT a príplatkovým radením na volante.

Výbava
Modelový rok priniesol aj kvalitnejšie materiály vo vnútri, kameru na cúvanie, palubný a navigačný systém s vlastným harddiskom. Všetky testované vozidlá mali preto na disku pripravené desiatky skladieb vo formáte mp3 ako výber The best of 60 - 80th. Nás viac lákala hudba motorov, ktorá je v prípade francúzskeho naftového motora šepotom.

Zlepšenie
V porovnaní so štvorvalcom 2,0 DI-D je nový diesel podstatne tichší, výkonnejší, ťahá v širšom spektre otáčok a má výborne navrhnuté prevody. Jedine pri zošliapnutí plynového pedálu je v nízkych otáčkach trochu vlažný. Auto je s novým motorom 2,2 DI-D úplne iné a na štrkovej ceste aj s pár kilami navyše zostáva rovnako obratné. Jedna časť testovacej trasy nám bytostne pripomínala anglickú Rally Wells až do takej miery, že sme prehriali brzdy. Ovládateľnosť na štrku a zábavné jazdné vlastnosti sú v porovnaní s konkurenciou nadštandardné. Outlander potreboval nový motor ako soľ. Mali sme pocit, že šoférujeme úplne iné auto.

Nie pre nás
Benzínová kombinácia technológie MIVEC a prevodovky s plynulo meniteľným prevodom CVT nebude na Slovensku zaujímavá, hoci komfort jej nemožno uprieť. Prevodovke pristane poloautomatický režim s radením a pádlami pod volantom, ktoré sú ergonomicky dobre navrhnuté. Dosahovanie priemernej spotreby udávanej výrobcom sa nám zdá nereálne a to nielen v podmienkach novinárskej prezentácie. Dôležitosť nových motorov potvrdila výpravná prezentácia v Škótsku situovaná v blízkosti jazera Loch Ness. V priľahlej krajine sme zistili ako vyzerá región so skutočnou potrebou vozidiel SUV.

Prečo ?
V spleti marketingových charakteristík nás zarazili niektoré protichodné myšlienky. Napríklad sedemmiestne auto je podľa automobilky navrhnuté pre aktívnych ľudí vo veku 30 – 50 rokov s jedným dieťaťom. Načo potom toľko spevu okolo prídavných a vysúvateľných sedadiel v kufri. Jedine, že poslúžia ako trestná lavica pre rozmaznaného jedináčika. Oveľa cennejšie sú jazdné vlastnosti, a horizontálne delené piate dvere.

Cestu hradila spoločnosť Mitsubishi.


Mitsubishi Outlander – nové motory

Motor 2,2 DI-D 2,4 MIVEC
Výkon (kW/k) 115 / 156 125/170
Krút. moment (Nm) 380 232
Spotreba (l/100km) 7,2 9,2
CO2 (g/km) 191 220
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9 9,6
Prevodovka 6 – manuálna 5-man./6-CVT


Škótsko je na rozdiel od našich veľkomiest oveľa vhodnejším miestom na používanie automobilov tejto kategórie.
Outlander s novým naftovým motorom jazdí podstatne lepšie a s vyššou dávkou komfortu.
Horizontálne delenie zadných dverí je dnes veľmi populárne a sčasti aj praktické. Škoda, že v bežnom pracovnom živote nemajú majitelia týchto áut čas na romantický piknik.
Outlander má v novom modelovom roku palubný systém s vlastným harddiskom, cúvaciu kameru a navigačný systém. Dotykový displej je cez deň ťažšie čitateľný.
Použité materiály vyzerajú lepšie ako v prvej verziu auta. Dosiahnuť požadovaný vizuálny efekt pri nárokoch na recyklovanie je zrejme dosť ťažké.
Pravou pákou pod volantom sa radí smerom hore a zároveň podržaním sa vypína manuálny mód radenia.
Tvar „pádiel“ pod volantom je ergonomicky správne vyriešený, skoro ako v pretekárskom aute. Prevodovka CVT mení zafixované polohy akoby jednotlivé stupne komfortne a dosť svižne.
Na „našich“ autách s ľavostranným riadením nechýbalo upozornenie, v ktorom pruhu máme jazdiť. Na otvorených cestách to bolo celkom zábavné, ale na križovatky si treba zvyknúť.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 811
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 807
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 938
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 261
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 220
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 635
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 956
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 685
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 641
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 612
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

3 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

1 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

7 h