SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Mitsubishi Outlander s novými motormi

Outlander sa za rok pôsobenia na trhu zmenil na postrach vo vodách konkurenčných športovo–úžitkových automobilov SUV. Konkurencia si na Outlander zvykla a pri veľmi skromnej ponuke motorov musel suverén dostať lepší naftový motor. Mitsubishi si na pre

(Zdroj: autor)

Outlander sa za rok pôsobenia na trhu zmenil na postrach vo vodách konkurenčných športovo–úžitkových automobilov SUV. Konkurencia si na Outlander zvykla a pri veľmi skromnej ponuke motorov musel suverén dostať lepší naftový motor. Mitsubishi si na prezentáciu vybralo Škótsko, konkrétne okolie jazera Loch Ness .

Hlavné nebezpečie pre Mitsubishi Outlander prišlo z vlastných radov. Citroen C-Crosser a Peugeot 4007 totiž dostali od Mitsubishi podvozok, pohon všetkých kolies, interiér a v podstate aj karosériu. Materské auto však predbehli lepším naftovým motorom než je hrkajúci štvorvalec od koncernu VW. Aby Mitsubishi nestratilo pozíciu na výslní, dosadilo pod kapotu francúzsky diesel 2,2 HDi a benzínový motor 2,4 MIVEC. Benzínový motor s premenlivým časovaním a zdvihom ventilov prichádza s prevodovkou CVT a príplatkovým radením na volante.

Výbava
Modelový rok priniesol aj kvalitnejšie materiály vo vnútri, kameru na cúvanie, palubný a navigačný systém s vlastným harddiskom. Všetky testované vozidlá mali preto na disku pripravené desiatky skladieb vo formáte mp3 ako výber The best of 60 - 80th. Nás viac lákala hudba motorov, ktorá je v prípade francúzskeho naftového motora šepotom.

Zlepšenie
V porovnaní so štvorvalcom 2,0 DI-D je nový diesel podstatne tichší, výkonnejší, ťahá v širšom spektre otáčok a má výborne navrhnuté prevody. Jedine pri zošliapnutí plynového pedálu je v nízkych otáčkach trochu vlažný. Auto je s novým motorom 2,2 DI-D úplne iné a na štrkovej ceste aj s pár kilami navyše zostáva rovnako obratné. Jedna časť testovacej trasy nám bytostne pripomínala anglickú Rally Wells až do takej miery, že sme prehriali brzdy. Ovládateľnosť na štrku a zábavné jazdné vlastnosti sú v porovnaní s konkurenciou nadštandardné. Outlander potreboval nový motor ako soľ. Mali sme pocit, že šoférujeme úplne iné auto.

Nie pre nás
Benzínová kombinácia technológie MIVEC a prevodovky s plynulo meniteľným prevodom CVT nebude na Slovensku zaujímavá, hoci komfort jej nemožno uprieť. Prevodovke pristane poloautomatický režim s radením a pádlami pod volantom, ktoré sú ergonomicky dobre navrhnuté. Dosahovanie priemernej spotreby udávanej výrobcom sa nám zdá nereálne a to nielen v podmienkach novinárskej prezentácie. Dôležitosť nových motorov potvrdila výpravná prezentácia v Škótsku situovaná v blízkosti jazera Loch Ness. V priľahlej krajine sme zistili ako vyzerá región so skutočnou potrebou vozidiel SUV.

Prečo ?
V spleti marketingových charakteristík nás zarazili niektoré protichodné myšlienky. Napríklad sedemmiestne auto je podľa automobilky navrhnuté pre aktívnych ľudí vo veku 30 – 50 rokov s jedným dieťaťom. Načo potom toľko spevu okolo prídavných a vysúvateľných sedadiel v kufri. Jedine, že poslúžia ako trestná lavica pre rozmaznaného jedináčika. Oveľa cennejšie sú jazdné vlastnosti, a horizontálne delené piate dvere.

Cestu hradila spoločnosť Mitsubishi.


Mitsubishi Outlander – nové motory

Motor 2,2 DI-D 2,4 MIVEC
Výkon (kW/k) 115 / 156 125/170
Krút. moment (Nm) 380 232
Spotreba (l/100km) 7,2 9,2
CO2 (g/km) 191 220
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,9 9,6
Prevodovka 6 – manuálna 5-man./6-CVT


Škótsko je na rozdiel od našich veľkomiest oveľa vhodnejším miestom na používanie automobilov tejto kategórie.
Outlander s novým naftovým motorom jazdí podstatne lepšie a s vyššou dávkou komfortu.
Horizontálne delenie zadných dverí je dnes veľmi populárne a sčasti aj praktické. Škoda, že v bežnom pracovnom živote nemajú majitelia týchto áut čas na romantický piknik.
Outlander má v novom modelovom roku palubný systém s vlastným harddiskom, cúvaciu kameru a navigačný systém. Dotykový displej je cez deň ťažšie čitateľný.
Použité materiály vyzerajú lepšie ako v prvej verziu auta. Dosiahnuť požadovaný vizuálny efekt pri nárokoch na recyklovanie je zrejme dosť ťažké.
Pravou pákou pod volantom sa radí smerom hore a zároveň podržaním sa vypína manuálny mód radenia.
Tvar „pádiel“ pod volantom je ergonomicky správne vyriešený, skoro ako v pretekárskom aute. Prevodovka CVT mení zafixované polohy akoby jednotlivé stupne komfortne a dosť svižne.
Na „našich“ autách s ľavostranným riadením nechýbalo upozornenie, v ktorom pruhu máme jazdiť. Na otvorených cestách to bolo celkom zábavné, ale na križovatky si treba zvyknúť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 976
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 848
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 845
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 665
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 480
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 426
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 109
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 532
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Romanca Purple Hearts je novým hitom Netflixu.

Film Purple Hearts prekonal v sledovanosti aj historicky najdrahší film Netflixu.


12. aug

V bieloruských väzniciach držia zhruba 1500 politických väzňov.


12. aug
Peter Schutz.

Že Matovič vyhral voľby, nie je žiadny argument.


4 h
Húfnica Zuzana 2.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 13 h

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Čo, keď je v politike SAS niečo, čo zatiaľ nevieme ?
  2. Marek Kytka: Oba góly Slovanu Bratislava proti Olympiakosu takmer zbúrali štadión!
  3. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  4. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  5. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  6. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  7. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  8. Štefan Vidlár: My dúchotci
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 130 107
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 13 168
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 262
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 258
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 835
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 705
  7. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 5 547
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 676
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu