SME

Citroen C5 - moderna v novom štýle

Francúzska automobilka chce opäť raz svetu dokázať svoje majstrovstvo v dizajne a zavádzaní pokrokových technológií. Pokiaľ ide o jej model strednej triedy, je už najvyšší čas, pretože obývačka na kolesách ako Citroen C5 mnohí nazývajú, medzičasom morálne

Z každého uhla pohľadu sa nový Citroen C5 javí ako športová limuzína.Z každého uhla pohľadu sa nový Citroen C5 javí ako športová limuzína. (Zdroj: Citroen)

aj dizajnovo zostarla.

Jedine zaujímavá ponuka motorov a dobré ceny ju ako-tak držali nad vodou. Práve uvoľnené fotografie novej limuzíny naznačujú, že Citroen má pripravené moderné auto s prepracovaným dizajnom, ale už nie tak výstredné ako predchádzajúce generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od začiatku je jasné, že okrem základného modelu príde na trh kombi. Základná karosárska verzia však bude sedan a nie liftback. Doteraz mal Citroen C5 praktické výklopné zadné okno a dobrý prístup do interiéru. Novinka bude vraj iba ako sedan. Citroen C5 bude mať na želanie hydropneumatický podvozok tretej generácie s nastaviteľnou charakteristikou pruženia ale taktiež klasický podvozok s oceľovými pružinami a tlmičmi.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit vodiča súčasnej generácie je trochu neosobný a to sa zmení, lebo dvojitý šíp pripravuje robustný interiér útočiaci na nemecké autá. Napokon aj z vonkajšieho dizajnu cítiť snahu osloviť milovníkov športovejšie založených limuzín. Vo vnútri bude použitá súčasná technika s radom vylepšení a s doteraz príplatkovými prvkami už v základnom vyhotovení.

V oblasti motorov bude Citroen vychádzať z doteraz dostupných a moderných naftových agregátov. Motory boli totiž modernou a dnes veľmi konkurencie schopnou časťou modelu C5. Podľa prvých fotografií sa máme v prípade modelového radu C5 konečne na čo tešiť.

citroen_c5_zadok_big_res.jpg Dynamický bočný profil a zadné svetlá pripomínajú najnovšie kreácie značky Audi.
citroen_c5_interier_big_res.jpg Interiér je na nerozoznanie od predchodcu. Volant s pevným stredom sa stáva neoddeliteľnou súčasťou nových Citroenov. V porovnaní s modelom C4 má prepracovaný stred a jednoduchšie ovládanie.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 65 183
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 171
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 771
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 725
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 170
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 008
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 157
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 82 930
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 171
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 507
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 823
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 250
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 886
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 258
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 751
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu