SME

Festival plagiátov

Je dobré, keď národný autoklub podporuje vodičov. Rovnako dobré je aj keď autoklub podporuje domáci automobilový priemysel. Pred 2 rokmi to urobil nemecký ADAC, ktorý podrobil crash-testu čínsky terénny automobil Landwind.

Je dobré, keď národný autoklub podporuje vodičov. Rovnako je dobré,  keď autoklub podporuje domáci automobilový priemysel. Pred dvomi rokmi to urobil nemecký ADAC, ktorý podrobil crash-testu čínsky terénny automobil Landwind.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Auto, navonok pripomínajúce Opel Frontera prvej generácie, sa po náraze do bariéry podľa metodiky EuroNCAP doslova rozpadlo na kusy. Nebola to náhoda, že video s katastrofálnym výsledkom testu sa začalo premietať v nemeckej spravodajskej televízii práve deň pred otvorením predchádzajúceho ročníka frankfurtského autosalóna pre odbornú verejnosť. Postupne túto správu prevzali všetky ďalšie súkromné nemecké televízie a do konca týždňa aj verejnoprávne médiá. Cez víkend, keď sa brány autosalóna otvorili pre verejnosť, senzáciu videli aj diváci verejnoprávnych televízií v okolitých štátoch.

SkryťVypnúť reklamu

Obávaný začiatok invázie lacných čínskych áut na nemecký trh sa nekonal. Napriek výraznej výstavnej prezentácii začiatok predaja odložili na neurčito. Tento rok už bola situácia vážnejšia. Expozície neznámych čínskych automobilových značiek boli menej pompézne, ale o dostatočnú publicitu sa im postaral škandál iného druhu. Ako je to pre výrobcov z Ríše stredu typické aj v iných oblastiach ( napríklad pri spotrebnom tovare alebo elektronike ),     z plagiátorstva si ťažkú hlavu nerobia. Mníchovský importér China Automobile Deutschland sa síce neodvážil vystaviť malý automobil Noble, ktorý je štvormiestnou kópiou Smarta, ale o napodobeniny známych modelov aj tak nebola núdza. Ešte pred autosalónom automobilka BMW podala súdnu žalobu na zákaz predaja športovo-úžitkového vozidla Shuanghuan CEO, ktorý považuje za kópiu BMW X5. No šance na úspech zrejme nie sú veľké, pretože ide o akéhosi kríženca medzi bývalými modelmi Toyota Landcrusier spredu a BMW X5 zozadu. Auto dlhé 4,71 m poháňa 2,4 l benzínový štvorvalec Mitsubishi výkonu 135 k, ktorý môže byť spaľovať aj plyn. Cenu pre nemecký trh stanovili na bojových 25.990 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Kópiou Toyoty RAV4 predchádzajúcej generácie s trojdverovou karosériou je Jonway UFO 2,0. Tento kompaktný automobil SUV dlhý 3,85 m poháňa 2,0 l benzínový štvorvalec výkonu 135 k. Na výber je manuálna alebo automatická prevodovka. Zákazníkov má nalákať priaznivá cena 15.990 eur. Toyota sa však ešte v roku 2005 rozhodla, že nebude proti tomuto plagiátu podnikať nijaké kroky. Tento postoj zrejme súvisí s prípravou výroby aktuálnej generácie modelu RAV4 v Číne.

Detaily čínskej ručnej práce!

Lajdácky orezané tesnenie zadného okna.

S takýmito veľkými špárami medzi jednotlivými dielmi karosérie a vyčnievajúcim tesnením sa u Toyoty zaručene nestretnete.

Nedopasovaný strešný nosič na batožinu z plastu, ktorý podľa nás nevydrží udržať za jazdy ani niekoľko párov lyží.

SkryťVypnúť reklamu

Krycie sklo zadného svetla s ohryzenými hranami.

Niektorí čínski výrobcovia si však uvedomujú, že na európskom trhu môžu preraziť iba serióznosťou. Príkladom je značka Brilliance JinBei z Šenjangu, ktorú na našom kontinente zastupuje luxemburský importér HSO Motors Europe. Importér už má podpísané zmluvy s distribútormi v 16 štátoch vrátane Českej republiky a do konca roka 2008 plánuje mať zastúpenie aj na Slovensku.

Limuzína strednej triedy BS6 pred niekoľkými mesiacmi tiež zažila v bariérovom teste metodikou EuroNCAP debakel (opäť ho uskutočnil autoklub ADAC), keď úroveň jej pasívnej bezpečnosti ohodnotili iba jedinou hviezdičkou. Výrobca ju ale medzičasom zrekonštruoval, pričom zmenil 65 dielov skeletu karosérie, na ktorých sčasti použil pevnejšie materiály. Vylepšený model absolvoval opakovaný test v španielskom skúšobnom a výskumnom inštitúte IDIADA Automotive, kde ho ohodnotili 3 hviezdičkami. Vylepšená verzia sa bude vyrábať od začiatku budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na frankfurtskom autosalóne mal výstavnú premiéru nový model Brilliance nižšej strednej triedy BS2. Päťdverová karoséria merajúca 4,19 m vznikla v spolupráci s talianskym dizajnérskym štúdiom IDEA. Základnú verziu bude poháňať 1,6 l benzínový štvorvalec Mitsubishi výkonu 108 k. Pripravuje sa aj turbodiesel rovnakého objemu s priamym vstrekovaním paliva Common-Rail. Materiály použité v interiéri ukazujú, že čínski automobiloví výrobcovia sa rýchlo učia a ak pomocou európskych odborníkov trochu vylepšia dizajn, využijú produkty renomovaných subdodávateľov pre automobilový priemysel a postrážia finálnu kvalitu, v najbližších rokoch bude treba s nimi v Európe počítať.

Autor: kp

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 21 688
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 746
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 083
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 979
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 453
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 254
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 966
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 858
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Hrubý: Zkusil jsi to vypnout a znovu zapnout?
  2. Daniel Bíro: Adrián Ferenčík ako rušňovodič viedol viaceré typy vlakov. Čím sa vyznačuje práca rušňovodiča z jeho pohľadu?
  3. Vladimír Bačišin: Neografia, a.s. Martin opäť so zväčšujúcou sa čiernou dierou
  4. Marek Strapko: Prezident mieru sa ide hrať na vojačikov
  5. Iveta Grootová: Darček
  6. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club.
  7. Iveta Grootová: Na stanici
  8. Dušan Piršel: Ako vnímať dôchodkový systém – ako štandard, či luxus?
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 888
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 456
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 11 943
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 514
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 775
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 385
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 4 819
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 155
  1. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  2. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  3. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  4. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  5. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  6. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  7. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  8. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
SkryťZatvoriť reklamu