SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky

Range Rover s naftovým osemvalcom 3,6 TdV8

Luxusné SUV automobilky Land Rover dostalo v tomto modelovom roku niekoľko vylepšení a najmä nový naftový osemvalec 3,6 TD V8. Silný diesel s výkonom 200 kW predstavuje cestu k zníženiu spotreby bez straty dynamiky.

Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom.Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom. (Zdroj: autor)

Osemvalec
Nový motor v spojení s automatickou prevodovkou reaguje rýchlo a spontánne. Povestnú kultúru šesťvalca 2,7 HDi, z ktorého je osemvalec odvodený, vylepšili dva pridané valce a dve turbodúchadlá. Diesel sa už po naštartovaní správa kultivovane ako dôstojná náhrada smädných benzínových motorov. Pri hmotnosti auta blízko troch ton je hmotnosť motora zanedbateľná, hoci pri jazde v slalome a ostrých zákrutách by pár kilogramov dole určite nezaškodilo. Harmónia prevodovky, motora a plynového pruženia vynikla na štrkových cestách kde sa Range Rover pohybuje neuveriteľne komfortne a dynamicky. Charizmatickému naftovému osemvalcu hrá do karát výrazne nižšia cena oproti benzínovým verziám. V porovnaní s nimi plne postačuje výkon 200 kW a krútiaci moment 640 Nm.

Pod dvanásť
Pri veľmi rýchlej plynulej jazde mimo mesta dokáže osemvalec spotrebovať do 12 l / 100 km. Tri tony hmotnosti narobia svoje pri akcelerácii a tak nečudo, že priemer v teste často kolísal okolo štrnásť litrov ale napokon sa ustálil na dvanásť a pol. Rozumnou jazdu sme čiastkovo jazdili aj za 9,6 l/100 km ale práve rozum nám hovorí, že od auta týchto proporcií nemožno čakať zázraky v spotrebe, hlavne ak dynamika zostáva zachovaná.

VentureCam
V testovanom automobile presýtenom elektronikou sme mali možnosť vyskúšať nové sedadlá s chladením a externú videokameru s diaľkovým prenosom signálu. Obraz snímaný kamerou sa prenáša do auta aj zo vzdialenosti niekoľkých metrov (max. 20m) a premieta na centrálnom farebnom displeji. V komplikovanom teréne môže spolujazdec vystúpiť a prostredníctvom kamery veľkej ako ručné svietidlo, snímať okolie auta, ktoré vodič zo svojej pozície nevidí. Pohľad na obrazovku pomáha ak treba napríklad kolesom prejsť po úzkom brvne. Nie je jednoduché zvyknúť si na premietaný obraz a orientovať sa v ňom ak je kamera otočená proti autu. Ak je vodič v aute sám môže využiť držiak na kameru s prísavkou a nastaviteľným kĺbom.

Osemvalec je pre daný typ auta asi najlepšie riešenie spomedzi ostatných motorov. Na diaľnici nestráca dych, v teréne reaguje veľmi rýchlo a neobťažuje posádku hlukom. Range Rover má v porovnaní s konkurenčnými SUV veľký náskok v teréne a na nespevnených cestách. Väčšie nakláňanie a mäkký podvozok na asfaltových cestách nevidíme ako veľký problém. Prevedenie interiéru a rozsah vybavenia zodpovedá cene.

 

V najvyššom stupni vybavenia Vogue je v sériovom vybavení externá kamera VentureCam s dosahom 20 m.
Kamera sa nabíja aj skladuje v skrinke pred spolujazdcom.
Horizontálne delené piate dvere majú svoje výhody aj nevýhody. Dočiahnuť predmety v prednej časti kufra môže byť problém aj pre vysokých.
Batožinový priestor je veľkorysý v základnom usporiadaní a tiež po sklopení zadných sedadiel.
Riadiace jednotky a dôležitá elektronika sídlia na boku batožinového priestoru spolu s čítačkou na navigačné DVD.
Sieť M.O.S.T pozostávajúca z optických vodičov má prispieť k rýchlej ale najmä spoľahlivej komunikácii jednotlivých riadiacich centier a elektronických systémov.

Naše hodnotenie

vzhľad
interiér
motor
jazdné vlastnosti
technika
výbava
úžitok
celkový dojem


Range Rover 3,6 TdV8 Vogue
Cena modelu od: 2 656 000 Sk
Cena testovaného modelu od: 3 139 000 Sk

Motor
Typ naftový osemvalec 3,6 tdV8
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3630 cm3
Výkon 200/272 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 640 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 74,9 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická - CommandShift
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky,
Podvozok
Predná náprava spodné trojuhol. ramená
Zadná náprava viacprvkove zavesenie
Svetlosť podvozka 225 - 275 mm
Priemer otočenia 11,6 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2880 mm
Dĺžka 4972 mm
Šírka 2034 mm
Výška 1902 mm
Pohotovostná hmot. 2635 kg
Užitočná hmotnosť 565 kg
Batožinový priestor 353/2099 l
Objem pal. nádrže 104 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,2 s
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Spotreba
mesto 14,4 l/100 km
mimo mesto 9,2 l/100 km
kombinácia 11,9 l/100 km
obsah C02 299 g/km
v teste 12,5 l/100 km
Bezpečnosť EuroNCAP
Ochrana dospelých 30 bodov
Ochrana chodcov 2 body

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  2. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  6. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 565
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 274
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 617
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 11 858
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 500
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 009
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 993
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 543
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 368
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 7 283
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.
Poškodená budova po výbuchu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana