Osemvalec
Nový motor v spojení s automatickou prevodovkou reaguje rýchlo a spontánne. Povestnú kultúru šesťvalca 2,7 HDi, z ktorého je osemvalec odvodený, vylepšili dva pridané valce a dve turbodúchadlá. Diesel sa už po naštartovaní správa kultivovane ako dôstojná náhrada smädných benzínových motorov. Pri hmotnosti auta blízko troch ton je hmotnosť motora zanedbateľná, hoci pri jazde v slalome a ostrých zákrutách by pár kilogramov dole určite nezaškodilo. Harmónia prevodovky, motora a plynového pruženia vynikla na štrkových cestách kde sa Range Rover pohybuje neuveriteľne komfortne a dynamicky. Charizmatickému naftovému osemvalcu hrá do karát výrazne nižšia cena oproti benzínovým verziám. V porovnaní s nimi plne postačuje výkon 200 kW a krútiaci moment 640 Nm.
Pod dvanásť
Pri veľmi rýchlej plynulej jazde mimo mesta dokáže osemvalec spotrebovať do 12 l / 100 km. Tri tony hmotnosti narobia svoje pri akcelerácii a tak nečudo, že priemer v teste často kolísal okolo štrnásť litrov ale napokon sa ustálil na dvanásť a pol. Rozumnou jazdu sme čiastkovo jazdili aj za 9,6 l/100 km ale práve rozum nám hovorí, že od auta týchto proporcií nemožno čakať zázraky v spotrebe, hlavne ak dynamika zostáva zachovaná.
VentureCam
V testovanom automobile presýtenom elektronikou sme mali možnosť vyskúšať nové sedadlá s chladením a externú videokameru s diaľkovým prenosom signálu. Obraz snímaný kamerou sa prenáša do auta aj zo vzdialenosti niekoľkých metrov (max. 20m) a premieta na centrálnom farebnom displeji. V komplikovanom teréne môže spolujazdec vystúpiť a prostredníctvom kamery veľkej ako ručné svietidlo, snímať okolie auta, ktoré vodič zo svojej pozície nevidí. Pohľad na obrazovku pomáha ak treba napríklad kolesom prejsť po úzkom brvne. Nie je jednoduché zvyknúť si na premietaný obraz a orientovať sa v ňom ak je kamera otočená proti autu. Ak je vodič v aute sám môže využiť držiak na kameru s prísavkou a nastaviteľným kĺbom.
Osemvalec je pre daný typ auta asi najlepšie riešenie spomedzi ostatných motorov. Na diaľnici nestráca dych, v teréne reaguje veľmi rýchlo a neobťažuje posádku hlukom. Range Rover má v porovnaní s konkurenčnými SUV veľký náskok v teréne a na nespevnených cestách. Väčšie nakláňanie a mäkký podvozok na asfaltových cestách nevidíme ako veľký problém. Prevedenie interiéru a rozsah vybavenia zodpovedá cene.
V najvyššom stupni vybavenia Vogue je v sériovom vybavení externá kamera VentureCam s dosahom 20 m. | |
Kamera sa nabíja aj skladuje v skrinke pred spolujazdcom. | |
Horizontálne delené piate dvere majú svoje výhody aj nevýhody. Dočiahnuť predmety v prednej časti kufra môže byť problém aj pre vysokých. | |
Batožinový priestor je veľkorysý v základnom usporiadaní a tiež po sklopení zadných sedadiel. | |
Riadiace jednotky a dôležitá elektronika sídlia na boku batožinového priestoru spolu s čítačkou na navigačné DVD. | |
Sieť M.O.S.T pozostávajúca z optických vodičov má prispieť k rýchlej ale najmä spoľahlivej komunikácii jednotlivých riadiacich centier a elektronických systémov. |
Naše hodnotenie
vzhľad | ![]() ![]() ![]() |
interiér | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
motor | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jazdné vlastnosti | ![]() ![]() ![]() ![]() |
technika | ![]() ![]() ![]() ![]() |
výbava | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
úžitok | ![]() ![]() ![]() ![]() |
celkový dojem | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Range Rover 3,6 TdV8 Vogue
Cena modelu od: 2 656 000 Sk
Cena testovaného modelu od: 3 139 000 Sk
Motor | ||
Typ | naftový osemvalec 3,6 tdV8 | |
Uloženie | pozdĺžne | |
Zdvihový objem | 3630 | cm3 |
Výkon | 200/272 | kw/k |
Pri otáčkach | 4000 | ot./min. |
Krútiaci moment | 640 | Nm |
Pri otáčkach | 2000 | ot./min. |
Kilogramový výkon | 9,7 | kg/k |
Litrový výkon | 74,9 | k/l |
Emisná norma | EURO IV | |
Karoséria | ||
Typ | SUV | |
Počet dverí | 5 | |
Prevodovka | ||
Typ | Automatická - CommandShift | |
Počet stupňov | 6 | |
Poháňané kolesá | všetky, | |
Podvozok | ||
Predná náprava | spodné trojuhol. ramená | |
Zadná náprava | viacprvkove zavesenie | |
Svetlosť podvozka | 225 - 275 | mm |
Priemer otočenia | 11,6 | m |
Brzdy vpredu | kotúčové s vnútorným chladením | |
Brzdy vzadu | kotúčové | |
Rozmery, hmotnosti, objemy | ||
Rázvor náprav | 2880 | mm |
Dĺžka | 4972 | mm |
Šírka | 2034 | mm |
Výška | 1902 | mm |
Pohotovostná hmot. | 2635 | kg |
Užitočná hmotnosť | 565 | kg |
Batožinový priestor | 353/2099 | l |
Objem pal. nádrže | 104 | l |
Prevádzkové hodnoty | ||
Zrýchlenie | 9,2 | s |
Maximálna rýchlosť | 200 | km/h |
Spotreba | ||
mesto | 14,4 | l/100 km |
mimo mesto | 9,2 | l/100 km |
kombinácia | 11,9 | l/100 km |
obsah C02 | 299 | g/km |
v teste | 12,5 | l/100 km |
Bezpečnosť EuroNCAP | ||
Ochrana dospelých | 30 bodov | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ochrana chodcov | 2 body | ![]() |