SME

Range Rover s naftovým osemvalcom 3,6 TdV8

Luxusné SUV automobilky Land Rover dostalo v tomto modelovom roku niekoľko vylepšení a najmä nový naftový osemvalec 3,6 TD V8. Silný diesel s výkonom 200 kW predstavuje cestu k zníženiu spotreby bez straty dynamiky.

Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom.Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom. (Zdroj: autor)

Osemvalec
Nový motor v spojení s automatickou prevodovkou reaguje rýchlo a spontánne. Povestnú kultúru šesťvalca 2,7 HDi, z ktorého je osemvalec odvodený, vylepšili dva pridané valce a dve turbodúchadlá. Diesel sa už po naštartovaní správa kultivovane ako dôstojná náhrada smädných benzínových motorov. Pri hmotnosti auta blízko troch ton je hmotnosť motora zanedbateľná, hoci pri jazde v slalome a ostrých zákrutách by pár kilogramov dole určite nezaškodilo. Harmónia prevodovky, motora a plynového pruženia vynikla na štrkových cestách kde sa Range Rover pohybuje neuveriteľne komfortne a dynamicky. Charizmatickému naftovému osemvalcu hrá do karát výrazne nižšia cena oproti benzínovým verziám. V porovnaní s nimi plne postačuje výkon 200 kW a krútiaci moment 640 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pod dvanásť
Pri veľmi rýchlej plynulej jazde mimo mesta dokáže osemvalec spotrebovať do 12 l / 100 km. Tri tony hmotnosti narobia svoje pri akcelerácii a tak nečudo, že priemer v teste často kolísal okolo štrnásť litrov ale napokon sa ustálil na dvanásť a pol. Rozumnou jazdu sme čiastkovo jazdili aj za 9,6 l/100 km ale práve rozum nám hovorí, že od auta týchto proporcií nemožno čakať zázraky v spotrebe, hlavne ak dynamika zostáva zachovaná.

VentureCam
V testovanom automobile presýtenom elektronikou sme mali možnosť vyskúšať nové sedadlá s chladením a externú videokameru s diaľkovým prenosom signálu. Obraz snímaný kamerou sa prenáša do auta aj zo vzdialenosti niekoľkých metrov (max. 20m) a premieta na centrálnom farebnom displeji. V komplikovanom teréne môže spolujazdec vystúpiť a prostredníctvom kamery veľkej ako ručné svietidlo, snímať okolie auta, ktoré vodič zo svojej pozície nevidí. Pohľad na obrazovku pomáha ak treba napríklad kolesom prejsť po úzkom brvne. Nie je jednoduché zvyknúť si na premietaný obraz a orientovať sa v ňom ak je kamera otočená proti autu. Ak je vodič v aute sám môže využiť držiak na kameru s prísavkou a nastaviteľným kĺbom.

SkryťVypnúť reklamu

Osemvalec je pre daný typ auta asi najlepšie riešenie spomedzi ostatných motorov. Na diaľnici nestráca dych, v teréne reaguje veľmi rýchlo a neobťažuje posádku hlukom. Range Rover má v porovnaní s konkurenčnými SUV veľký náskok v teréne a na nespevnených cestách. Väčšie nakláňanie a mäkký podvozok na asfaltových cestách nevidíme ako veľký problém. Prevedenie interiéru a rozsah vybavenia zodpovedá cene.

 

V najvyššom stupni vybavenia Vogue je v sériovom vybavení externá kamera VentureCam s dosahom 20 m.
Kamera sa nabíja aj skladuje v skrinke pred spolujazdcom.
Horizontálne delené piate dvere majú svoje výhody aj nevýhody. Dočiahnuť predmety v prednej časti kufra môže byť problém aj pre vysokých.
Batožinový priestor je veľkorysý v základnom usporiadaní a tiež po sklopení zadných sedadiel.
Riadiace jednotky a dôležitá elektronika sídlia na boku batožinového priestoru spolu s čítačkou na navigačné DVD.
Sieť M.O.S.T pozostávajúca z optických vodičov má prispieť k rýchlej ale najmä spoľahlivej komunikácii jednotlivých riadiacich centier a elektronických systémov.

Naše hodnotenie

vzhľad
interiér
motor
jazdné vlastnosti
technika
výbava
úžitok
celkový dojem


Range Rover 3,6 TdV8 Vogue
Cena modelu od: 2 656 000 Sk
Cena testovaného modelu od: 3 139 000 Sk

Motor
Typ naftový osemvalec 3,6 tdV8
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3630 cm3
Výkon 200/272 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 640 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 74,9 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická - CommandShift
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky,
Podvozok
Predná náprava spodné trojuhol. ramená
Zadná náprava viacprvkove zavesenie
Svetlosť podvozka 225 - 275 mm
Priemer otočenia 11,6 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2880 mm
Dĺžka 4972 mm
Šírka 2034 mm
Výška 1902 mm
Pohotovostná hmot. 2635 kg
Užitočná hmotnosť 565 kg
Batožinový priestor 353/2099 l
Objem pal. nádrže 104 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,2 s
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Spotreba
mesto 14,4 l/100 km
mimo mesto 9,2 l/100 km
kombinácia 11,9 l/100 km
obsah C02 299 g/km
v teste 12,5 l/100 km
Bezpečnosť EuroNCAP
Ochrana dospelých 30 bodov
Ochrana chodcov 2 body

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 986
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 183
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 545
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 357
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 142
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 608
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 438
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 443
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  2. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  3. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  4. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  5. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  6. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  7. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 418
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 005
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 949
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 936
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 681
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 933
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 696
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu