SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Range Rover s naftovým osemvalcom 3,6 TdV8

Luxusné SUV automobilky Land Rover dostalo v tomto modelovom roku niekoľko vylepšení a najmä nový naftový osemvalec 3,6 TD V8. Silný diesel s výkonom 200 kW predstavuje cestu k zníženiu spotreby bez straty dynamiky.

Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom.Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom. (Zdroj: autor)

Osemvalec
Nový motor v spojení s automatickou prevodovkou reaguje rýchlo a spontánne. Povestnú kultúru šesťvalca 2,7 HDi, z ktorého je osemvalec odvodený, vylepšili dva pridané valce a dve turbodúchadlá. Diesel sa už po naštartovaní správa kultivovane ako dôstojná náhrada smädných benzínových motorov. Pri hmotnosti auta blízko troch ton je hmotnosť motora zanedbateľná, hoci pri jazde v slalome a ostrých zákrutách by pár kilogramov dole určite nezaškodilo. Harmónia prevodovky, motora a plynového pruženia vynikla na štrkových cestách kde sa Range Rover pohybuje neuveriteľne komfortne a dynamicky. Charizmatickému naftovému osemvalcu hrá do karát výrazne nižšia cena oproti benzínovým verziám. V porovnaní s nimi plne postačuje výkon 200 kW a krútiaci moment 640 Nm.

Pod dvanásť
Pri veľmi rýchlej plynulej jazde mimo mesta dokáže osemvalec spotrebovať do 12 l / 100 km. Tri tony hmotnosti narobia svoje pri akcelerácii a tak nečudo, že priemer v teste často kolísal okolo štrnásť litrov ale napokon sa ustálil na dvanásť a pol. Rozumnou jazdu sme čiastkovo jazdili aj za 9,6 l/100 km ale práve rozum nám hovorí, že od auta týchto proporcií nemožno čakať zázraky v spotrebe, hlavne ak dynamika zostáva zachovaná.

VentureCam
V testovanom automobile presýtenom elektronikou sme mali možnosť vyskúšať nové sedadlá s chladením a externú videokameru s diaľkovým prenosom signálu. Obraz snímaný kamerou sa prenáša do auta aj zo vzdialenosti niekoľkých metrov (max. 20m) a premieta na centrálnom farebnom displeji. V komplikovanom teréne môže spolujazdec vystúpiť a prostredníctvom kamery veľkej ako ručné svietidlo, snímať okolie auta, ktoré vodič zo svojej pozície nevidí. Pohľad na obrazovku pomáha ak treba napríklad kolesom prejsť po úzkom brvne. Nie je jednoduché zvyknúť si na premietaný obraz a orientovať sa v ňom ak je kamera otočená proti autu. Ak je vodič v aute sám môže využiť držiak na kameru s prísavkou a nastaviteľným kĺbom.

Osemvalec je pre daný typ auta asi najlepšie riešenie spomedzi ostatných motorov. Na diaľnici nestráca dych, v teréne reaguje veľmi rýchlo a neobťažuje posádku hlukom. Range Rover má v porovnaní s konkurenčnými SUV veľký náskok v teréne a na nespevnených cestách. Väčšie nakláňanie a mäkký podvozok na asfaltových cestách nevidíme ako veľký problém. Prevedenie interiéru a rozsah vybavenia zodpovedá cene.

 

V najvyššom stupni vybavenia Vogue je v sériovom vybavení externá kamera VentureCam s dosahom 20 m.
Kamera sa nabíja aj skladuje v skrinke pred spolujazdcom.
Horizontálne delené piate dvere majú svoje výhody aj nevýhody. Dočiahnuť predmety v prednej časti kufra môže byť problém aj pre vysokých.
Batožinový priestor je veľkorysý v základnom usporiadaní a tiež po sklopení zadných sedadiel.
Riadiace jednotky a dôležitá elektronika sídlia na boku batožinového priestoru spolu s čítačkou na navigačné DVD.
Sieť M.O.S.T pozostávajúca z optických vodičov má prispieť k rýchlej ale najmä spoľahlivej komunikácii jednotlivých riadiacich centier a elektronických systémov.

Naše hodnotenie

vzhľad
interiér
motor
jazdné vlastnosti
technika
výbava
úžitok
celkový dojem


Range Rover 3,6 TdV8 Vogue
Cena modelu od: 2 656 000 Sk
Cena testovaného modelu od: 3 139 000 Sk

Motor
Typ naftový osemvalec 3,6 tdV8
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3630 cm3
Výkon 200/272 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 640 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 74,9 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická - CommandShift
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky,
Podvozok
Predná náprava spodné trojuhol. ramená
Zadná náprava viacprvkove zavesenie
Svetlosť podvozka 225 - 275 mm
Priemer otočenia 11,6 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2880 mm
Dĺžka 4972 mm
Šírka 2034 mm
Výška 1902 mm
Pohotovostná hmot. 2635 kg
Užitočná hmotnosť 565 kg
Batožinový priestor 353/2099 l
Objem pal. nádrže 104 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,2 s
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Spotreba
mesto 14,4 l/100 km
mimo mesto 9,2 l/100 km
kombinácia 11,9 l/100 km
obsah C02 299 g/km
v teste 12,5 l/100 km
Bezpečnosť EuroNCAP
Ochrana dospelých 30 bodov
Ochrana chodcov 2 body

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 024
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 265
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 257
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 151
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 745
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 662
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 444
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 645
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 542
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 582
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokuratúra chystá oslabenie boja s extrémizmom, ktorý chcela vláda ako prioritu

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.