SME

Range Rover s naftovým osemvalcom 3,6 TdV8

Luxusné SUV automobilky Land Rover dostalo v tomto modelovom roku niekoľko vylepšení a najmä nový naftový osemvalec 3,6 TD V8. Silný diesel s výkonom 200 kW predstavuje cestu k zníženiu spotreby bez straty dynamiky.

Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom.Range Rover je neprekonateľný na spevnených cestách. Naftový osemvalec oživil ponuku a vytvoril výrazne úspornejšiu a tiež lacnejšiu alternatívu k benzínovým motorom. (Zdroj: autor)

Osemvalec
Nový motor v spojení s automatickou prevodovkou reaguje rýchlo a spontánne. Povestnú kultúru šesťvalca 2,7 HDi, z ktorého je osemvalec odvodený, vylepšili dva pridané valce a dve turbodúchadlá. Diesel sa už po naštartovaní správa kultivovane ako dôstojná náhrada smädných benzínových motorov. Pri hmotnosti auta blízko troch ton je hmotnosť motora zanedbateľná, hoci pri jazde v slalome a ostrých zákrutách by pár kilogramov dole určite nezaškodilo. Harmónia prevodovky, motora a plynového pruženia vynikla na štrkových cestách kde sa Range Rover pohybuje neuveriteľne komfortne a dynamicky. Charizmatickému naftovému osemvalcu hrá do karát výrazne nižšia cena oproti benzínovým verziám. V porovnaní s nimi plne postačuje výkon 200 kW a krútiaci moment 640 Nm.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pod dvanásť
Pri veľmi rýchlej plynulej jazde mimo mesta dokáže osemvalec spotrebovať do 12 l / 100 km. Tri tony hmotnosti narobia svoje pri akcelerácii a tak nečudo, že priemer v teste často kolísal okolo štrnásť litrov ale napokon sa ustálil na dvanásť a pol. Rozumnou jazdu sme čiastkovo jazdili aj za 9,6 l/100 km ale práve rozum nám hovorí, že od auta týchto proporcií nemožno čakať zázraky v spotrebe, hlavne ak dynamika zostáva zachovaná.

VentureCam
V testovanom automobile presýtenom elektronikou sme mali možnosť vyskúšať nové sedadlá s chladením a externú videokameru s diaľkovým prenosom signálu. Obraz snímaný kamerou sa prenáša do auta aj zo vzdialenosti niekoľkých metrov (max. 20m) a premieta na centrálnom farebnom displeji. V komplikovanom teréne môže spolujazdec vystúpiť a prostredníctvom kamery veľkej ako ručné svietidlo, snímať okolie auta, ktoré vodič zo svojej pozície nevidí. Pohľad na obrazovku pomáha ak treba napríklad kolesom prejsť po úzkom brvne. Nie je jednoduché zvyknúť si na premietaný obraz a orientovať sa v ňom ak je kamera otočená proti autu. Ak je vodič v aute sám môže využiť držiak na kameru s prísavkou a nastaviteľným kĺbom.

SkryťVypnúť reklamu

Osemvalec je pre daný typ auta asi najlepšie riešenie spomedzi ostatných motorov. Na diaľnici nestráca dych, v teréne reaguje veľmi rýchlo a neobťažuje posádku hlukom. Range Rover má v porovnaní s konkurenčnými SUV veľký náskok v teréne a na nespevnených cestách. Väčšie nakláňanie a mäkký podvozok na asfaltových cestách nevidíme ako veľký problém. Prevedenie interiéru a rozsah vybavenia zodpovedá cene.

 

V najvyššom stupni vybavenia Vogue je v sériovom vybavení externá kamera VentureCam s dosahom 20 m.
Kamera sa nabíja aj skladuje v skrinke pred spolujazdcom.
Horizontálne delené piate dvere majú svoje výhody aj nevýhody. Dočiahnuť predmety v prednej časti kufra môže byť problém aj pre vysokých.
Batožinový priestor je veľkorysý v základnom usporiadaní a tiež po sklopení zadných sedadiel.
Riadiace jednotky a dôležitá elektronika sídlia na boku batožinového priestoru spolu s čítačkou na navigačné DVD.
Sieť M.O.S.T pozostávajúca z optických vodičov má prispieť k rýchlej ale najmä spoľahlivej komunikácii jednotlivých riadiacich centier a elektronických systémov.

Naše hodnotenie

vzhľad
interiér
motor
jazdné vlastnosti
technika
výbava
úžitok
celkový dojem


Range Rover 3,6 TdV8 Vogue
Cena modelu od: 2 656 000 Sk
Cena testovaného modelu od: 3 139 000 Sk

Motor
Typ naftový osemvalec 3,6 tdV8
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3630 cm3
Výkon 200/272 kw/k
Pri otáčkach 4000 ot./min.
Krútiaci moment 640 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 9,7 kg/k
Litrový výkon 74,9 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Prevodovka
Typ Automatická - CommandShift
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky,
Podvozok
Predná náprava spodné trojuhol. ramená
Zadná náprava viacprvkove zavesenie
Svetlosť podvozka 225 - 275 mm
Priemer otočenia 11,6 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2880 mm
Dĺžka 4972 mm
Šírka 2034 mm
Výška 1902 mm
Pohotovostná hmot. 2635 kg
Užitočná hmotnosť 565 kg
Batožinový priestor 353/2099 l
Objem pal. nádrže 104 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 9,2 s
Maximálna rýchlosť 200 km/h
Spotreba
mesto 14,4 l/100 km
mimo mesto 9,2 l/100 km
kombinácia 11,9 l/100 km
obsah C02 299 g/km
v teste 12,5 l/100 km
Bezpečnosť EuroNCAP
Ochrana dospelých 30 bodov
Ochrana chodcov 2 body

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 381
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 013
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 817
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 416
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 410
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 105
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 650
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 27 189
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 375
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 125
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 837
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 260
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 495
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu