SME

Nové Subaru Impreza láka širšie publikum

Nosný a najznámejší model značky Subaru prešiel veľkými zmenami. Prerod štvordverovej karosérie na päťdverový hatchback sprevádza radikálna zmena dizajnu. Interiér sleduje dnešné trendy a auto ako také vyjadruje snahu priblížiť sa väčšej skupine zákazníko

Nová Impreza sa priblížila širšiemu spektru vodičov. Symetrický pohon všetkých kolies a športové danosti zostávajú.Nová Impreza sa priblížila širšiemu spektru vodičov. Symetrický pohon všetkých kolies a športové danosti zostávajú. (Zdroj: autor)

v. Ako prví sme vyskúšali dvojlitrovú verziu novej generácie. Čaká ju lepšia budúcnosť?

Zmenáreň
Prudká zmena karosérie možno zaskočí tradičných majiteľov značky a fanúšikov motoršportu, ale práve kvôli nim sa tak stalo. Súčasný pretekársky špeciál, Impreza WRC, nedokáže predstihnúť Ford Focus WRC ani Citroen C4 WRC a Subaru chce opätovne získať titul majstrov sveta. Napokon karoséria typu hatchback má aj isté praktické výhody a je prijateľnejšia pre bežných motoristov. Úlohu cenového trháku má zohrať základný model s motorom objemu 1,5l. Subaru ide až tak ďaleko, že pripravuje verzie s výbavou zostavenou pre ženy. My sme testovali silnejší dvojliter a prvý exemplár na našom trhu. Až reakcie motoristov a dianie v rely ukážu, či zmena vizáže bola správna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Praktická
Z funkčného hľadiska zaujali zadné svetlá, pozostávajúce z LED diód a tiež inteligentné diaľkové centrálne zamykanie. Stačí mať ovládač vo vrecku a dvere otvárať dotykom na kľučku. Dvojlitrový motor typu boxer potom štartujete tlačidlom na ľavej strane od volantu ako pretekárske auto. Inteligentné štartovanie pochádza od firmy Denso, ktorá ho dodáva tiež koncernu Toyota. Ak sa nová Impreza navonok netvári ako typické Subaru, po naštartovaní nesklame.

V boxerskom ringu
Subaru zostáva naďalej verné plochým motorom s protibežnými piestami typu boxer. Výhodou technicky náročnej konštrukcie je citeľne nižšie ťažisko a symetrické umiestnenie motora v pozdĺžnej osi auta. Boxer s nezameniteľným zvukom sa necháva počuť v každom režime otáčok. Na diaľnici bol celkom tichý aj napriek päťstupňovej prevodovke. Pri chýbajúcom šiestom prevodovom stupni nás príjemne prekvapila priemerná spotreba. V bežnom režime sme jazdili za 8,6 l/100 km. Subaru dokonca predpovedá, že mimo mesta sa dá jazdiť aj pod sedem litrov. Motor s variabilným časovaním ventilov splynul s konkurenciou nielen výkonom a slušným krútiacim momentom ale konečne aj spotrebou. Jeho parametre sú vzhľadom na pohon všetkých kolies porovnateľné s motorom 2,0 FSI koncernu VW. Napokon Golf 2,0 FSI 4motion je jediným konkurentom Subaru v tejto triede. Impreza má navyše redukčnú prevodovku pre jazdu v sťažených podmienkach.

Automobilka Subaru chce novú Imprezu priblížiť širšiemu spektru vodičov. Športovo založení vodiči sa však obávajú, že nová Impreza už nebude tak športová ako jej predchodkyňa. Podvozok je však ďaleko lepší a auto ľahko ovládateľné aj v šmyku. Impreza je teraz auto vhodné na každý deň ale tiež na športové vyžitie. Spoločným menovateľom oboch jazdných režimov je bezpečnosť a ľahké ovládanie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

SkryťVypnúť reklamu

Ako doma
Interiér má stále typicky japonské hladké a tvrdé plasty, avšak v prvotriednej kvalite spracovania, s množstvom praktických detailov a odkladacích boxov. Asi najviac nás potešili boxy vo dverách s miestom na fľašu a polička na telefón s protišmykovou úpravou. Dôkazom nového smerovania značky je osvetlenie odkladacích priestorov a nové podsvietenie prístrojového panelu. Integrované autorádio pojme šesť CD diskov a prehráva aj mp3. V testovanej dvojlitrovej verzii sme našli ovládanie autorádia na volante a tempomat. Základné sedadlá sú prienikom dobrého držania v zákrutách a príjemného nastupovania. Dúfame, že športové verzie budú mať výraznejšie tvarovanie, pretože podvozok ponúka celkom dynamické zvezenie. Priestorová finta z modelu Tribeca s oblúkom vykrojeným do prístrojovej dosky sa ujala aj v Impreze, ktorá má až prekvapujúco dosť priestoru.

SkryťVypnúť reklamu

Symetria
O symetrii a symetrickom pohone vozidiel Subaru sme počuli veľa, ale Impreza v nás vždy vzbudzovala dojem auta pre zdatného šoféra. Pri nesporných kvalitách predchádzajúceho modelu nám chýbal pocit všeobecne ľahko ovládateľného auta pre bežného vodiča. Nová Impreza prináša rovnováhu medzi športovou radosťou z fungujúceho pohonu všetkých kolies a jednoduchým ovládaním. Teraz má navyše vypínateľný stabilizačný systém, s ktorým nástrahy akejkoľvek cesty zvládne aj začiatočník. Pokročilí si môžu systém vypnúť a z chuti si s autom zajazdiť. Navyše teraz symetriu cítiť oveľa lepšie, bez výrazného pretáčania.

Podvozok
Radiaca páka mechanickej prevodovky nebude v Subaru nikdy chodiť ako v mestskom autíčku, pretože prevodový systém má aj redukčnú prevodovku a je stavaný na vysokú záťaž. Markantná zmena nastala v podvozku, ktorý má výborné brzdy a ABS nastavené aj na nerovný a zlý povrch, ktorý býva často kameňom úrazu pre antiblokovacie systémy. Impreza sa zdá na prvý pohľad mäkká a komfortná ale ani v rýchlej jazde sa auto nehojdá a neodskakuje. Navyše vodič cíti, že riadi auto, v rukách má presné riadenie a pocit z jazdy pripomína Ford Focus. Jazdné vlastnosti sú jednoducho prvotriedne a Impreza sa momentálne radí na vrchol triedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Proti prúdu ?
Nová Impreza spôsobila rozruch ale automobilka Subaru to tak chcela. Nový dizajn trochu zaskočil a možno až tak nepriťahuje na prvý pohľad. Rozhodne pôjdeme proti prúdu tvrdením, že aj karoséria má niečo do seba a je pekná. Najviac však zaváži príjemné ovládanie, praktický interiér, výborný podvozok a konečne dobrá spotreba.
Kompromisy sa automobilkám často pomstia. Napriek tomu Subaru prichádza s kompromisom spájajúcim tradície a osobitosti značky so súčasnými komerčnými požiadavkami. Pilotná verzia plne zachováva hlavné atribúty značky a stáva sa lepšie použiteľnou pre bežného motoristu.


07_subaru_big_res.jpg Nový dizajn rozvíril hladinu viac ako sa čakalo. Z funkčného hľadiska priniesol zadné LED svetlá a praktickú karosériu typu hatchback. Vskutku svojské auto si na cestách niet s čím pomýliť.
39_subaru_big_res.jpg Interiér prešiel zmenami. Je priestranný s množstvom praktických detailov a kvalitným dielenským spracovaním, vhodný na každodenné používanie. Plasty zostávajú japonsky chladné.
34_subaru_big_res.jpg Červené ručičky prístrojov sa pri štartovaní tlačidlom „prebehnú“ po celej stupnici. Účel zvíťazil nad dizajnom.
35_subaru_big_res.jpg Na autorádiu s meničom na 6 CD upúta jednoduché ovládanie a prehľadné zobrazenie súborov na CD s hudbou vo formáte mp3. Spodná polička na mobil má protišmykovú úpravu.
36_subaru_big_res.jpg Základný objem batožinového priestoru je 300 l, podobne ako pri konkurentoch s pohonom všetkých kolies. Zadné operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom kufra bez nutnosti vyberať opierky hlavy.
32_subaru_big_res.jpg Nová Impreza má bezkľúčové štartovanie tlačidlom. Diaľkové ovládanie centrálneho zamykania stačí nosiť vo vrecku a auto otvárať dotykom ruky.



Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Subaru Impreza 2,0 a konkurencia s pohonom všetkých kolies

Rozmery

Subaru Impreza 2,0

VW Golf 2,0 FSI 4 Motion

Škoda Octavia4x4 2,0 FSI

Dĺžka (mm) 4415 4204 4572
Výška (mm) 1475 1485 1495
Šírka (mm) 1740 1759 1769
Rázvor (mm) 2620 2578 2578
Objem kufra (l) 300 275 580
Svetlá výška (mm) 155 130 163
Objem nádrže (l) 60 55
Motor
Typ Boxer DOHC štvorvalec FSI štvorvalec FSI
Objem (cm3) 1994 1984 1984
Výkon (kW/k) 110 / 150 110 /150 110/150
pri otáčkach (ot./min.) 6400 6000 6000
Krút. moment (Nm) 196 200 200
pri otáčkach (ot./min.) 3200 3500 3500
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 + 5(redukcia) 6 6
Poháňané kolesá všetky všetky všetky
Typ pohonu Symetrical AWD 4MOTION Haldex
Výkony a spotreba
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,6 9,2 9,7
Max. rýchlosť (km/h) 193 207 202
Spotreba (l/100km) 8,4 8,6 8,9
Emisie CO2 (g/km) 199 202 214
Cena modelov od (Sk) 749 000 Sk 761 974 Sk 817 990 Sk
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 467
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 261
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 035
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 947
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 439
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 293
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 746
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 394
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 843
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 361
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 752
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu