Nové Subaru Impreza láka širšie publikum

Nosný a najznámejší model značky Subaru prešiel veľkými zmenami. Prerod štvordverovej karosérie na päťdverový hatchback sprevádza radikálna zmena dizajnu. Interiér sleduje dnešné trendy a auto ako také vyjadruje snahu priblížiť sa väčšej skupine zákazníko

Nová Impreza sa priblížila širšiemu spektru vodičov. Symetrický pohon všetkých kolies a športové danosti zostávajú.(Zdroj: autor)

v. Ako prví sme vyskúšali dvojlitrovú verziu novej generácie. Čaká ju lepšia budúcnosť?

Zmenáreň
Prudká zmena karosérie možno zaskočí tradičných majiteľov značky a fanúšikov motoršportu, ale práve kvôli nim sa tak stalo. Súčasný pretekársky špeciál, Impreza WRC, nedokáže predstihnúť Ford Focus WRC ani Citroen C4 WRC a Subaru chce opätovne získať titul majstrov sveta. Napokon karoséria typu hatchback má aj isté praktické výhody a je prijateľnejšia pre bežných motoristov. Úlohu cenového trháku má zohrať základný model s motorom objemu 1,5l. Subaru ide až tak ďaleko, že pripravuje verzie s výbavou zostavenou pre ženy. My sme testovali silnejší dvojliter a prvý exemplár na našom trhu. Až reakcie motoristov a dianie v rely ukážu, či zmena vizáže bola správna.

Praktická
Z funkčného hľadiska zaujali zadné svetlá, pozostávajúce z LED diód a tiež inteligentné diaľkové centrálne zamykanie. Stačí mať ovládač vo vrecku a dvere otvárať dotykom na kľučku. Dvojlitrový motor typu boxer potom štartujete tlačidlom na ľavej strane od volantu ako pretekárske auto. Inteligentné štartovanie pochádza od firmy Denso, ktorá ho dodáva tiež koncernu Toyota. Ak sa nová Impreza navonok netvári ako typické Subaru, po naštartovaní nesklame.

V boxerskom ringu
Subaru zostáva naďalej verné plochým motorom s protibežnými piestami typu boxer. Výhodou technicky náročnej konštrukcie je citeľne nižšie ťažisko a symetrické umiestnenie motora v pozdĺžnej osi auta. Boxer s nezameniteľným zvukom sa necháva počuť v každom režime otáčok. Na diaľnici bol celkom tichý aj napriek päťstupňovej prevodovke. Pri chýbajúcom šiestom prevodovom stupni nás príjemne prekvapila priemerná spotreba. V bežnom režime sme jazdili za 8,6 l/100 km. Subaru dokonca predpovedá, že mimo mesta sa dá jazdiť aj pod sedem litrov. Motor s variabilným časovaním ventilov splynul s konkurenciou nielen výkonom a slušným krútiacim momentom ale konečne aj spotrebou. Jeho parametre sú vzhľadom na pohon všetkých kolies porovnateľné s motorom 2,0 FSI koncernu VW. Napokon Golf 2,0 FSI 4motion je jediným konkurentom Subaru v tejto triede. Impreza má navyše redukčnú prevodovku pre jazdu v sťažených podmienkach.

Automobilka Subaru chce novú Imprezu priblížiť širšiemu spektru vodičov. Športovo založení vodiči sa však obávajú, že nová Impreza už nebude tak športová ako jej predchodkyňa. Podvozok je však ďaleko lepší a auto ľahko ovládateľné aj v šmyku. Impreza je teraz auto vhodné na každý deň ale tiež na športové vyžitie. Spoločným menovateľom oboch jazdných režimov je bezpečnosť a ľahké ovládanie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

Ako doma
Interiér má stále typicky japonské hladké a tvrdé plasty, avšak v prvotriednej kvalite spracovania, s množstvom praktických detailov a odkladacích boxov. Asi najviac nás potešili boxy vo dverách s miestom na fľašu a polička na telefón s protišmykovou úpravou. Dôkazom nového smerovania značky je osvetlenie odkladacích priestorov a nové podsvietenie prístrojového panelu. Integrované autorádio pojme šesť CD diskov a prehráva aj mp3. V testovanej dvojlitrovej verzii sme našli ovládanie autorádia na volante a tempomat. Základné sedadlá sú prienikom dobrého držania v zákrutách a príjemného nastupovania. Dúfame, že športové verzie budú mať výraznejšie tvarovanie, pretože podvozok ponúka celkom dynamické zvezenie. Priestorová finta z modelu Tribeca s oblúkom vykrojeným do prístrojovej dosky sa ujala aj v Impreze, ktorá má až prekvapujúco dosť priestoru.

Symetria
O symetrii a symetrickom pohone vozidiel Subaru sme počuli veľa, ale Impreza v nás vždy vzbudzovala dojem auta pre zdatného šoféra. Pri nesporných kvalitách predchádzajúceho modelu nám chýbal pocit všeobecne ľahko ovládateľného auta pre bežného vodiča. Nová Impreza prináša rovnováhu medzi športovou radosťou z fungujúceho pohonu všetkých kolies a jednoduchým ovládaním. Teraz má navyše vypínateľný stabilizačný systém, s ktorým nástrahy akejkoľvek cesty zvládne aj začiatočník. Pokročilí si môžu systém vypnúť a z chuti si s autom zajazdiť. Navyše teraz symetriu cítiť oveľa lepšie, bez výrazného pretáčania.

Podvozok
Radiaca páka mechanickej prevodovky nebude v Subaru nikdy chodiť ako v mestskom autíčku, pretože prevodový systém má aj redukčnú prevodovku a je stavaný na vysokú záťaž. Markantná zmena nastala v podvozku, ktorý má výborné brzdy a ABS nastavené aj na nerovný a zlý povrch, ktorý býva často kameňom úrazu pre antiblokovacie systémy. Impreza sa zdá na prvý pohľad mäkká a komfortná ale ani v rýchlej jazde sa auto nehojdá a neodskakuje. Navyše vodič cíti, že riadi auto, v rukách má presné riadenie a pocit z jazdy pripomína Ford Focus. Jazdné vlastnosti sú jednoducho prvotriedne a Impreza sa momentálne radí na vrchol triedy.

Proti prúdu ?
Nová Impreza spôsobila rozruch ale automobilka Subaru to tak chcela. Nový dizajn trochu zaskočil a možno až tak nepriťahuje na prvý pohľad. Rozhodne pôjdeme proti prúdu tvrdením, že aj karoséria má niečo do seba a je pekná. Najviac však zaváži príjemné ovládanie, praktický interiér, výborný podvozok a konečne dobrá spotreba.
Kompromisy sa automobilkám často pomstia. Napriek tomu Subaru prichádza s kompromisom spájajúcim tradície a osobitosti značky so súčasnými komerčnými požiadavkami. Pilotná verzia plne zachováva hlavné atribúty značky a stáva sa lepšie použiteľnou pre bežného motoristu.


07_SUBARU_big_res.jpg Nový dizajn rozvíril hladinu viac ako sa čakalo. Z funkčného hľadiska priniesol zadné LED svetlá a praktickú karosériu typu hatchback. Vskutku svojské auto si na cestách niet s čím pomýliť.
39_SUBARU_big_res.jpg Interiér prešiel zmenami. Je priestranný s množstvom praktických detailov a kvalitným dielenským spracovaním, vhodný na každodenné používanie. Plasty zostávajú japonsky chladné.
34_SUBARU_big_res.jpg Červené ručičky prístrojov sa pri štartovaní tlačidlom „prebehnú“ po celej stupnici. Účel zvíťazil nad dizajnom.
35_SUBARU_big_res.jpg Na autorádiu s meničom na 6 CD upúta jednoduché ovládanie a prehľadné zobrazenie súborov na CD s hudbou vo formáte mp3. Spodná polička na mobil má protišmykovú úpravu.
36_SUBARU_big_res.jpg Základný objem batožinového priestoru je 300 l, podobne ako pri konkurentoch s pohonom všetkých kolies. Zadné operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom kufra bez nutnosti vyberať opierky hlavy.
32_SUBARU_big_res.jpg Nová Impreza má bezkľúčové štartovanie tlačidlom. Diaľkové ovládanie centrálneho zamykania stačí nosiť vo vrecku a auto otvárať dotykom ruky.



Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Subaru Impreza 2,0 a konkurencia s pohonom všetkých kolies

Rozmery

Subaru Impreza 2,0

VW Golf 2,0 FSI 4 Motion

Škoda Octavia4x4 2,0 FSI

Dĺžka (mm) 4415 4204 4572
Výška (mm) 1475 1485 1495
Šírka (mm) 1740 1759 1769
Rázvor (mm) 2620 2578 2578
Objem kufra (l) 300 275 580
Svetlá výška (mm) 155 130 163
Objem nádrže (l) 60 55
Motor
Typ Boxer DOHC štvorvalec FSI štvorvalec FSI
Objem (cm3) 1994 1984 1984
Výkon (kW/k) 110 / 150 110 /150 110/150
pri otáčkach (ot./min.) 6400 6000 6000
Krút. moment (Nm) 196 200 200
pri otáčkach (ot./min.) 3200 3500 3500
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 + 5(redukcia) 6 6
Poháňané kolesá všetky všetky všetky
Typ pohonu Symetrical AWD 4MOTION Haldex
Výkony a spotreba
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,6 9,2 9,7
Max. rýchlosť (km/h) 193 207 202
Spotreba (l/100km) 8,4 8,6 8,9
Emisie CO2 (g/km) 199 202 214
Cena modelov od (Sk) 749 000 Sk 761 974 Sk 817 990 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 434
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 6 882
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 665
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 473
  5. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 094
  6. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 089
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 775
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 625
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 168
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

KOMENTÁRE

(Ne)obyčajný človek Igor Matovič

Lídra Obyčajných ľudí šikanuje koalícia, no sám zo seba robí ľahký terč.

KOMENTÁRE

Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Vnímajú ich ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom kraji.

DOMOV

Čo hovoria na vývoj v Poľsku Fico, Šebej či Švecová

Poľská vláda zasahuje do nezávislosti ústavného súdu.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zachráni dieselové autá za 2 miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.

Aktivisti: Kolóne na D1 mohli zabrániť kolektory

Medzi Bratislavou a Trnavou sú ohrozené životy i majetky ľudí.