SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Nové Subaru Impreza láka širšie publikum

Nosný a najznámejší model značky Subaru prešiel veľkými zmenami. Prerod štvordverovej karosérie na päťdverový hatchback sprevádza radikálna zmena dizajnu. Interiér sleduje dnešné trendy a auto ako také vyjadruje snahu priblížiť sa väčšej skupine zákazníko

Nová Impreza sa priblížila širšiemu spektru vodičov. Symetrický pohon všetkých kolies a športové danosti zostávajú.Nová Impreza sa priblížila širšiemu spektru vodičov. Symetrický pohon všetkých kolies a športové danosti zostávajú. (Zdroj: autor)

v. Ako prví sme vyskúšali dvojlitrovú verziu novej generácie. Čaká ju lepšia budúcnosť?

Zmenáreň
Prudká zmena karosérie možno zaskočí tradičných majiteľov značky a fanúšikov motoršportu, ale práve kvôli nim sa tak stalo. Súčasný pretekársky špeciál, Impreza WRC, nedokáže predstihnúť Ford Focus WRC ani Citroen C4 WRC a Subaru chce opätovne získať titul majstrov sveta. Napokon karoséria typu hatchback má aj isté praktické výhody a je prijateľnejšia pre bežných motoristov. Úlohu cenového trháku má zohrať základný model s motorom objemu 1,5l. Subaru ide až tak ďaleko, že pripravuje verzie s výbavou zostavenou pre ženy. My sme testovali silnejší dvojliter a prvý exemplár na našom trhu. Až reakcie motoristov a dianie v rely ukážu, či zmena vizáže bola správna.

Praktická
Z funkčného hľadiska zaujali zadné svetlá, pozostávajúce z LED diód a tiež inteligentné diaľkové centrálne zamykanie. Stačí mať ovládač vo vrecku a dvere otvárať dotykom na kľučku. Dvojlitrový motor typu boxer potom štartujete tlačidlom na ľavej strane od volantu ako pretekárske auto. Inteligentné štartovanie pochádza od firmy Denso, ktorá ho dodáva tiež koncernu Toyota. Ak sa nová Impreza navonok netvári ako typické Subaru, po naštartovaní nesklame.

V boxerskom ringu
Subaru zostáva naďalej verné plochým motorom s protibežnými piestami typu boxer. Výhodou technicky náročnej konštrukcie je citeľne nižšie ťažisko a symetrické umiestnenie motora v pozdĺžnej osi auta. Boxer s nezameniteľným zvukom sa necháva počuť v každom režime otáčok. Na diaľnici bol celkom tichý aj napriek päťstupňovej prevodovke. Pri chýbajúcom šiestom prevodovom stupni nás príjemne prekvapila priemerná spotreba. V bežnom režime sme jazdili za 8,6 l/100 km. Subaru dokonca predpovedá, že mimo mesta sa dá jazdiť aj pod sedem litrov. Motor s variabilným časovaním ventilov splynul s konkurenciou nielen výkonom a slušným krútiacim momentom ale konečne aj spotrebou. Jeho parametre sú vzhľadom na pohon všetkých kolies porovnateľné s motorom 2,0 FSI koncernu VW. Napokon Golf 2,0 FSI 4motion je jediným konkurentom Subaru v tejto triede. Impreza má navyše redukčnú prevodovku pre jazdu v sťažených podmienkach.

Automobilka Subaru chce novú Imprezu priblížiť širšiemu spektru vodičov. Športovo založení vodiči sa však obávajú, že nová Impreza už nebude tak športová ako jej predchodkyňa. Podvozok je však ďaleko lepší a auto ľahko ovládateľné aj v šmyku. Impreza je teraz auto vhodné na každý deň ale tiež na športové vyžitie. Spoločným menovateľom oboch jazdných režimov je bezpečnosť a ľahké ovládanie, ktoré sme vyskúšali na vlastnej koži.

Ako doma
Interiér má stále typicky japonské hladké a tvrdé plasty, avšak v prvotriednej kvalite spracovania, s množstvom praktických detailov a odkladacích boxov. Asi najviac nás potešili boxy vo dverách s miestom na fľašu a polička na telefón s protišmykovou úpravou. Dôkazom nového smerovania značky je osvetlenie odkladacích priestorov a nové podsvietenie prístrojového panelu. Integrované autorádio pojme šesť CD diskov a prehráva aj mp3. V testovanej dvojlitrovej verzii sme našli ovládanie autorádia na volante a tempomat. Základné sedadlá sú prienikom dobrého držania v zákrutách a príjemného nastupovania. Dúfame, že športové verzie budú mať výraznejšie tvarovanie, pretože podvozok ponúka celkom dynamické zvezenie. Priestorová finta z modelu Tribeca s oblúkom vykrojeným do prístrojovej dosky sa ujala aj v Impreze, ktorá má až prekvapujúco dosť priestoru.

Symetria
O symetrii a symetrickom pohone vozidiel Subaru sme počuli veľa, ale Impreza v nás vždy vzbudzovala dojem auta pre zdatného šoféra. Pri nesporných kvalitách predchádzajúceho modelu nám chýbal pocit všeobecne ľahko ovládateľného auta pre bežného vodiča. Nová Impreza prináša rovnováhu medzi športovou radosťou z fungujúceho pohonu všetkých kolies a jednoduchým ovládaním. Teraz má navyše vypínateľný stabilizačný systém, s ktorým nástrahy akejkoľvek cesty zvládne aj začiatočník. Pokročilí si môžu systém vypnúť a z chuti si s autom zajazdiť. Navyše teraz symetriu cítiť oveľa lepšie, bez výrazného pretáčania.

Podvozok
Radiaca páka mechanickej prevodovky nebude v Subaru nikdy chodiť ako v mestskom autíčku, pretože prevodový systém má aj redukčnú prevodovku a je stavaný na vysokú záťaž. Markantná zmena nastala v podvozku, ktorý má výborné brzdy a ABS nastavené aj na nerovný a zlý povrch, ktorý býva často kameňom úrazu pre antiblokovacie systémy. Impreza sa zdá na prvý pohľad mäkká a komfortná ale ani v rýchlej jazde sa auto nehojdá a neodskakuje. Navyše vodič cíti, že riadi auto, v rukách má presné riadenie a pocit z jazdy pripomína Ford Focus. Jazdné vlastnosti sú jednoducho prvotriedne a Impreza sa momentálne radí na vrchol triedy.

Proti prúdu ?
Nová Impreza spôsobila rozruch ale automobilka Subaru to tak chcela. Nový dizajn trochu zaskočil a možno až tak nepriťahuje na prvý pohľad. Rozhodne pôjdeme proti prúdu tvrdením, že aj karoséria má niečo do seba a je pekná. Najviac však zaváži príjemné ovládanie, praktický interiér, výborný podvozok a konečne dobrá spotreba.
Kompromisy sa automobilkám často pomstia. Napriek tomu Subaru prichádza s kompromisom spájajúcim tradície a osobitosti značky so súčasnými komerčnými požiadavkami. Pilotná verzia plne zachováva hlavné atribúty značky a stáva sa lepšie použiteľnou pre bežného motoristu.


07_SUBARU_big_res.jpg Nový dizajn rozvíril hladinu viac ako sa čakalo. Z funkčného hľadiska priniesol zadné LED svetlá a praktickú karosériu typu hatchback. Vskutku svojské auto si na cestách niet s čím pomýliť.
39_SUBARU_big_res.jpg Interiér prešiel zmenami. Je priestranný s množstvom praktických detailov a kvalitným dielenským spracovaním, vhodný na každodenné používanie. Plasty zostávajú japonsky chladné.
34_SUBARU_big_res.jpg Červené ručičky prístrojov sa pri štartovaní tlačidlom „prebehnú“ po celej stupnici. Účel zvíťazil nad dizajnom.
35_SUBARU_big_res.jpg Na autorádiu s meničom na 6 CD upúta jednoduché ovládanie a prehľadné zobrazenie súborov na CD s hudbou vo formáte mp3. Spodná polička na mobil má protišmykovú úpravu.
36_SUBARU_big_res.jpg Základný objem batožinového priestoru je 300 l, podobne ako pri konkurentoch s pohonom všetkých kolies. Zadné operadlá sa sklápajú do jednej roviny s dnom kufra bez nutnosti vyberať opierky hlavy.
32_SUBARU_big_res.jpg Nová Impreza má bezkľúčové štartovanie tlačidlom. Diaľkové ovládanie centrálneho zamykania stačí nosiť vo vrecku a auto otvárať dotykom ruky.



Naše hodnotenie

Vzhľad ****
Interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Subaru Impreza 2,0 a konkurencia s pohonom všetkých kolies

Rozmery

Subaru Impreza 2,0

VW Golf 2,0 FSI 4 Motion

Škoda Octavia4x4 2,0 FSI

Dĺžka (mm) 4415 4204 4572
Výška (mm) 1475 1485 1495
Šírka (mm) 1740 1759 1769
Rázvor (mm) 2620 2578 2578
Objem kufra (l) 300 275 580
Svetlá výška (mm) 155 130 163
Objem nádrže (l) 60 55
Motor
Typ Boxer DOHC štvorvalec FSI štvorvalec FSI
Objem (cm3) 1994 1984 1984
Výkon (kW/k) 110 / 150 110 /150 110/150
pri otáčkach (ot./min.) 6400 6000 6000
Krút. moment (Nm) 196 200 200
pri otáčkach (ot./min.) 3200 3500 3500
Prevodovka manuálna manuálna manuálna
Počet stupňov 5 + 5(redukcia) 6 6
Poháňané kolesá všetky všetky všetky
Typ pohonu Symetrical AWD 4MOTION Haldex
Výkony a spotreba
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,6 9,2 9,7
Max. rýchlosť (km/h) 193 207 202
Spotreba (l/100km) 8,4 8,6 8,9
Emisie CO2 (g/km) 199 202 214
Cena modelov od (Sk) 749 000 Sk 761 974 Sk 817 990 Sk
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  2. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  3. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  4. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  5. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  6. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  7. Trenčín potrebuje nový impulz!
  8. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 168
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 124
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 14 744
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 804
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 453
  6. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 054
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 1 982
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 831
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Byť členom vlády je pre Matoviča dôležitejšie ako to, aby tá vláda fungovala.

Ak niekto chce, aby sa to skončilo, nemôžete sa mu čudovať.


14. aug
Peter Tkačenko

Keď bude chcieť, vybaví aj predčasné voľby.


2 h
Mladé dievčatá sa v Afganistane môžu vzdelávať len v tajných školách.

Fiasko po stiahnutí vojsk Američania dodnes prešetrujú.


11 h
Ruskí vojaci v Chersonskej oblasti.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 10 h

Blogy SME

  1. Pavol Kadlec: Rozmeňme si Matoviča na drobné.
  2. Peter Biščo: Akú odmenu dostal Sulík od Fica za ...
  3. Imunoblog: Nástup do kolektívu
  4. Unicef Slovensko: Afganistan - rok po...
  5. Martin Pekár: O novom cestovnom poriadku (grafikone)
  6. Soňa Bulbeck: Perličky z Anglicka...
  7. Júlia Piraňa Mikolášiková: Niečo z archívu: Ako siskár Peťo dával echo o odpočúvaní a sledovaní sýkorovcom
  8. Erik Kriššák: Terra incognita – dobre prebádané územie genitívnych metafor
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 24 401
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 15 998
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 309
  4. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 874
  5. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 5 725
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 514
  7. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 402
  8. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 307
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu