SME
Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

Audi A5 zdvihlo hodenú rukavicu

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Au

(Zdroj: autor)

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Audi.

Automobily so štyrmi kruhmi na kapote mali vždy svoju príťažlivosť a nezameniteľný imidž. Masívna karoséria a dlhé previsy karosérie však vytvárali dojem rýchleho auta diaľničného typu. Audi A5 je po rokoch prvým modelom, ktorý pôsobí napohľad ľahšie a ochotnejšie zatáča aj v ostrých zákrutách. Ľahkosť, s akou sa prepletá ostrými zákrutami, je s predchádzajúcimi modelmi najmä väčším radom A6 neporovnateľná.

Ovládateľnosť
Po stovkách kilometrov sme ho nazvali hravým Audi. Pod nové správanie sa podpísala koncepcia dozadu posunutého motora, aby bola jeho najväčšia časť za prednou nápravou. Takto sa zlepšilo rozloženie hmotnosti. Rovnako zbytočnú masu necítiť ani pri pohľade zvonku. Audi A5 je vyformované a ladené tak, aby bolo presne mierenou ranou do BMW 3 coupé. V atraktivite interiéru a povestnej precíznosti interiéru má dokonca navrch. Rovnako naftový šesťvalec nie je z radu tých bežných, ale s výkonom naladeným na 240 k. Skvelá alternatíva ako atakovať 335xd.
Športové zameranie dvojdverového kupé s priemerným miestom na zadných sedadlách dokumentuje manuálna prevodovka, v kombinácii so šesťvalcovým trojlitrom v tejto triede zriedkavá. Klasické radenie má niečo do seba najmä u odporcov automatov.

Priestor a tlačidlá
Zoštíhlením obstavaného priestoru prešiel aj interiér, prístrojová doska schudla v porovnaní s odchádzajúcim Audi A4 je za volantom pocitovo viac miesta.
Nechápavú otázku, prečo Audi sústreďuje veľké množstvo tlačidiel okolo radiacej páky, sme si položili viackrát. Opäť sa nám to zdalo nepraktické a ergonomicky nevyvážené. Celkovo je na stredovom tuneli 16 tlačidiel, ak nepočítame veľmi interesantné štartovanie motora tlačidlom. Ku klasickým atribútom kupé patria bezrámové okná dverí a odklápateľné operadlá predných sedadiel s elektrickým odsúvaním pri nastupovaní.

Spokojnosť
Audi A5 posúva hranice jazdnej dynamiky tejto prestížnej značky o míľové kroky vpred. K tradične perfektnému držaniu priamej stopy vo vysokej rýchlosti pridáva obratnosť a ovládateľnosť v zákrutách. Pri rýchlosti 220 zostáva veľmi pokojné aj v tiahlej zákrute a vodičovi dáva dobrý pocit z riadenia. Ak si odmyslíme automobilové harašenie za volantom inovovaný naftový trojliter nepotrebuje viac ako desať litrov nafty. V celom teste mu priemerne postačilo iba 8,8 l/100 km. V prípade Audi A5 Coupé išlo o viac než o zdvihnutú rukavicu. Dielo sa jednoducho podarilo.


Nové proporcie znamenajú lepšie rozloženie hmotnosti a ľahšie ovládanie. Prísny výraz čelnej masky umocňujú obrysové LED svetlá na spodnej hrane reflektorov.
Audi A5 vyzerá z každého uhla veľmi vábne a dynamicky ako podarené sochárske dielo. Bočné línie teraz viac ako inokedy nadväzujú na tvary zadnej časti.
Ostrá hrana na veku kufra je pekná aj funkčná z hľadiska aerodynamiky. Decentným svetlám málo čo vytknúť.
Na Audi A5 nás zaujal podvozok a pocit lepšej ovládateľnosti.
Parkovacie senzory v konfigurácii objednaného auta neboli a tak niekto iniciatívne domontoval externé senzory na podložke pod evidenčným číslom.
Tieto príplatkové disky ešte zatraktívnili vonkajší vzhľad. Otáčaním podporujú chladenie bŕzd ale ťažko sa čistia.
Zmysel pre detail dokumentuje držiak vyklápacieho dna kufra...
... pod ním sa nachádza po vzore BMW akumulátor obohatený o ďalší zaujímavý detail – štartovacie vodiče. Ukryté v plastovom boxe sú pripravené na okamžité použitie.
Dnešné kupé sú praktické autá s veľkým kufrom a doplnkami, napríklad na čistý prevoz lyží.
Bezrámové sklá dverí – typický znak pravého kupé.
Inteligentné uzamykanie umožnilo použitie štartovacieho tlačidla.



Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


AUDI A5 3,0 V6 TDI
Cena modelu -  od 1 118 600 Sk
Cena verzie 3,0 Quattro TDI  - od 1 506 200 Sk

Motor
Typ naftový šesťvalec
Technika common rail 3
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 176/240 kw/k
Pri otáčkach 4000 - 4400 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm
Pri otáčkach 1500 - 3000 ot./min.
Kilogramový výkon 6,7 kg/k
Litrový výkon 80,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kupé
Počet dverí 2
Pneumatiky 225/50 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky (quattro)
Podvozok
Predná náprava päťprvkové zavesenie
Zadná náprava nezávislé, lichobežníková
Svetlosť podvozka 128 mm
Priemer otočenia 10,2 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2751 mm
Dĺžka 4625 mm
Širka 1981 mm
Výška 1372 mm
Pohotovostná hmot. 1610 kg
Užitočná hmotnosť 500 kg
Batožinový priestor 455 l
Objem pal. nádrže 64 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 5,9 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Spotreba
mesto 9,9 l/100 km
mimo mesto 5,7 l/100 km
kombinácia 7,2 l/100 km
v teste 8,8 l/100 km

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  3. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Nestarnú, ale dozrievajú
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Pripojte sa na nový internet už aj v oblasti Gemera a Novohradu
  2. Na Kysuciach budete môcť surfovať na internete rýchlejšie
  3. Na Orave dobre aj s novým optickým internetom
  4. Aj do Liptovského Mikuláša dorazí nová optická sieť
  5. Najnovšia ponuka optického internetu na Spiši
  6. V oblasti Prešova budete môcť využiť nový optický internet
  7. V okolí Levíc budete mať možnosť využiť nový, rýchly internet
  8. Moderný a spoľahlivý internet aj na Hornom Zemplíne
  9. Surfujte na novej optickej sieti aj na Dolnom Zemplíne
  10. Už aj v Košiciach sa pripojíte do modernej optickej siete
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 15 441
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 608
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 14 051
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 161
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 059
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 738
  7. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 7 659
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 479
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 409
  10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 6 285

Hlavné správy zo Sme.sk

Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje

Na zabíjačke u Rehákovcov bol aj predseda bratislavského súdu. Kvôli Kočnerovi neodišiel.

Dávid Lindtner.
Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Každému kto daroval spermie, môžu raz zaklopať deti na dvere

Príbeh desiatok detí a ich darcu spermií.

Poľský reportér a publicista. Študoval žurnalistiku, holandčinu a sociológiu na univerzite vo Vroclave, a potom ročný reportážny program vo Varšave. Pracuje v neziskovke Instytut Reportażu (Reportážny inštitút) vo Varšave a ako novinár na voľnej nohe. Jeho prvá kniha nedávno vyšla na Slovensku pod názvom Všechny Louisovy děti. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá bude o súčasnom Holandsku. Je ženatý a je hrdým otcom deväťmesačnej dcérky. Na Slovensko prišiel na diskusiu na festivale Jeden svet.
Hráči Prievidze na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR