SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

Audi A5 zdvihlo hodenú rukavicu

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Au

(Zdroj: autor)

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Audi.

Automobily so štyrmi kruhmi na kapote mali vždy svoju príťažlivosť a nezameniteľný imidž. Masívna karoséria a dlhé previsy karosérie však vytvárali dojem rýchleho auta diaľničného typu. Audi A5 je po rokoch prvým modelom, ktorý pôsobí napohľad ľahšie a ochotnejšie zatáča aj v ostrých zákrutách. Ľahkosť, s akou sa prepletá ostrými zákrutami, je s predchádzajúcimi modelmi najmä väčším radom A6 neporovnateľná.

Ovládateľnosť
Po stovkách kilometrov sme ho nazvali hravým Audi. Pod nové správanie sa podpísala koncepcia dozadu posunutého motora, aby bola jeho najväčšia časť za prednou nápravou. Takto sa zlepšilo rozloženie hmotnosti. Rovnako zbytočnú masu necítiť ani pri pohľade zvonku. Audi A5 je vyformované a ladené tak, aby bolo presne mierenou ranou do BMW 3 coupé. V atraktivite interiéru a povestnej precíznosti interiéru má dokonca navrch. Rovnako naftový šesťvalec nie je z radu tých bežných, ale s výkonom naladeným na 240 k. Skvelá alternatíva ako atakovať 335xd.
Športové zameranie dvojdverového kupé s priemerným miestom na zadných sedadlách dokumentuje manuálna prevodovka, v kombinácii so šesťvalcovým trojlitrom v tejto triede zriedkavá. Klasické radenie má niečo do seba najmä u odporcov automatov.

Priestor a tlačidlá
Zoštíhlením obstavaného priestoru prešiel aj interiér, prístrojová doska schudla v porovnaní s odchádzajúcim Audi A4 je za volantom pocitovo viac miesta.
Nechápavú otázku, prečo Audi sústreďuje veľké množstvo tlačidiel okolo radiacej páky, sme si položili viackrát. Opäť sa nám to zdalo nepraktické a ergonomicky nevyvážené. Celkovo je na stredovom tuneli 16 tlačidiel, ak nepočítame veľmi interesantné štartovanie motora tlačidlom. Ku klasickým atribútom kupé patria bezrámové okná dverí a odklápateľné operadlá predných sedadiel s elektrickým odsúvaním pri nastupovaní.

Spokojnosť
Audi A5 posúva hranice jazdnej dynamiky tejto prestížnej značky o míľové kroky vpred. K tradične perfektnému držaniu priamej stopy vo vysokej rýchlosti pridáva obratnosť a ovládateľnosť v zákrutách. Pri rýchlosti 220 zostáva veľmi pokojné aj v tiahlej zákrute a vodičovi dáva dobrý pocit z riadenia. Ak si odmyslíme automobilové harašenie za volantom inovovaný naftový trojliter nepotrebuje viac ako desať litrov nafty. V celom teste mu priemerne postačilo iba 8,8 l/100 km. V prípade Audi A5 Coupé išlo o viac než o zdvihnutú rukavicu. Dielo sa jednoducho podarilo.


Nové proporcie znamenajú lepšie rozloženie hmotnosti a ľahšie ovládanie. Prísny výraz čelnej masky umocňujú obrysové LED svetlá na spodnej hrane reflektorov.
Audi A5 vyzerá z každého uhla veľmi vábne a dynamicky ako podarené sochárske dielo. Bočné línie teraz viac ako inokedy nadväzujú na tvary zadnej časti.
Ostrá hrana na veku kufra je pekná aj funkčná z hľadiska aerodynamiky. Decentným svetlám málo čo vytknúť.
Na Audi A5 nás zaujal podvozok a pocit lepšej ovládateľnosti.
Parkovacie senzory v konfigurácii objednaného auta neboli a tak niekto iniciatívne domontoval externé senzory na podložke pod evidenčným číslom.
Tieto príplatkové disky ešte zatraktívnili vonkajší vzhľad. Otáčaním podporujú chladenie bŕzd ale ťažko sa čistia.
Zmysel pre detail dokumentuje držiak vyklápacieho dna kufra...
... pod ním sa nachádza po vzore BMW akumulátor obohatený o ďalší zaujímavý detail – štartovacie vodiče. Ukryté v plastovom boxe sú pripravené na okamžité použitie.
Dnešné kupé sú praktické autá s veľkým kufrom a doplnkami, napríklad na čistý prevoz lyží.
Bezrámové sklá dverí – typický znak pravého kupé.
Inteligentné uzamykanie umožnilo použitie štartovacieho tlačidla.



Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


AUDI A5 3,0 V6 TDI
Cena modelu -  od 1 118 600 Sk
Cena verzie 3,0 Quattro TDI  - od 1 506 200 Sk

Motor
Typ naftový šesťvalec
Technika common rail 3
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 176/240 kw/k
Pri otáčkach 4000 - 4400 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm
Pri otáčkach 1500 - 3000 ot./min.
Kilogramový výkon 6,7 kg/k
Litrový výkon 80,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kupé
Počet dverí 2
Pneumatiky 225/50 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky (quattro)
Podvozok
Predná náprava päťprvkové zavesenie
Zadná náprava nezávislé, lichobežníková
Svetlosť podvozka 128 mm
Priemer otočenia 10,2 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2751 mm
Dĺžka 4625 mm
Širka 1981 mm
Výška 1372 mm
Pohotovostná hmot. 1610 kg
Užitočná hmotnosť 500 kg
Batožinový priestor 455 l
Objem pal. nádrže 64 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 5,9 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Spotreba
mesto 9,9 l/100 km
mimo mesto 5,7 l/100 km
kombinácia 7,2 l/100 km
v teste 8,8 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 20 277
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 539
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 959
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 14 980
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 175
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 297
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 925
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 6 699
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 690
  10. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 6 447
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Zariadenia chcú otvárať čo najskôr.

4. máj
Profesor MUDr. Jozef Hašto, PhD. je popredný slovenský psychiater a psychoterapeut.

Jozef Hašto vysvetľuje, ako vzniká väzba matky a dieťaťa.

21 h

V strane podľa odchádzajúcej členky prebieha diskusia o výmene líderky.

13 h

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

20 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj