SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019

Audi A5 zdvihlo hodenú rukavicu

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Au

(Zdroj: autor)

Odvekú rivalitu medzi Audi a BMW vystupňovalo pred dvomi rokmi predstavené BMW 3 Coupé. Audi prijalo výzvu a o rok neskôr prišlo s dvojdverovým kupé postavenom na novom podvozku. Podľa prvých kilometrov usudzujeme, že ide o podstatnú zmenu v dynamike Audi.

Automobily so štyrmi kruhmi na kapote mali vždy svoju príťažlivosť a nezameniteľný imidž. Masívna karoséria a dlhé previsy karosérie však vytvárali dojem rýchleho auta diaľničného typu. Audi A5 je po rokoch prvým modelom, ktorý pôsobí napohľad ľahšie a ochotnejšie zatáča aj v ostrých zákrutách. Ľahkosť, s akou sa prepletá ostrými zákrutami, je s predchádzajúcimi modelmi najmä väčším radom A6 neporovnateľná.

Ovládateľnosť
Po stovkách kilometrov sme ho nazvali hravým Audi. Pod nové správanie sa podpísala koncepcia dozadu posunutého motora, aby bola jeho najväčšia časť za prednou nápravou. Takto sa zlepšilo rozloženie hmotnosti. Rovnako zbytočnú masu necítiť ani pri pohľade zvonku. Audi A5 je vyformované a ladené tak, aby bolo presne mierenou ranou do BMW 3 coupé. V atraktivite interiéru a povestnej precíznosti interiéru má dokonca navrch. Rovnako naftový šesťvalec nie je z radu tých bežných, ale s výkonom naladeným na 240 k. Skvelá alternatíva ako atakovať 335xd.
Športové zameranie dvojdverového kupé s priemerným miestom na zadných sedadlách dokumentuje manuálna prevodovka, v kombinácii so šesťvalcovým trojlitrom v tejto triede zriedkavá. Klasické radenie má niečo do seba najmä u odporcov automatov.

Priestor a tlačidlá
Zoštíhlením obstavaného priestoru prešiel aj interiér, prístrojová doska schudla v porovnaní s odchádzajúcim Audi A4 je za volantom pocitovo viac miesta.
Nechápavú otázku, prečo Audi sústreďuje veľké množstvo tlačidiel okolo radiacej páky, sme si položili viackrát. Opäť sa nám to zdalo nepraktické a ergonomicky nevyvážené. Celkovo je na stredovom tuneli 16 tlačidiel, ak nepočítame veľmi interesantné štartovanie motora tlačidlom. Ku klasickým atribútom kupé patria bezrámové okná dverí a odklápateľné operadlá predných sedadiel s elektrickým odsúvaním pri nastupovaní.

Spokojnosť
Audi A5 posúva hranice jazdnej dynamiky tejto prestížnej značky o míľové kroky vpred. K tradične perfektnému držaniu priamej stopy vo vysokej rýchlosti pridáva obratnosť a ovládateľnosť v zákrutách. Pri rýchlosti 220 zostáva veľmi pokojné aj v tiahlej zákrute a vodičovi dáva dobrý pocit z riadenia. Ak si odmyslíme automobilové harašenie za volantom inovovaný naftový trojliter nepotrebuje viac ako desať litrov nafty. V celom teste mu priemerne postačilo iba 8,8 l/100 km. V prípade Audi A5 Coupé išlo o viac než o zdvihnutú rukavicu. Dielo sa jednoducho podarilo.


Nové proporcie znamenajú lepšie rozloženie hmotnosti a ľahšie ovládanie. Prísny výraz čelnej masky umocňujú obrysové LED svetlá na spodnej hrane reflektorov.
Audi A5 vyzerá z každého uhla veľmi vábne a dynamicky ako podarené sochárske dielo. Bočné línie teraz viac ako inokedy nadväzujú na tvary zadnej časti.
Ostrá hrana na veku kufra je pekná aj funkčná z hľadiska aerodynamiky. Decentným svetlám málo čo vytknúť.
Na Audi A5 nás zaujal podvozok a pocit lepšej ovládateľnosti.
Parkovacie senzory v konfigurácii objednaného auta neboli a tak niekto iniciatívne domontoval externé senzory na podložke pod evidenčným číslom.
Tieto príplatkové disky ešte zatraktívnili vonkajší vzhľad. Otáčaním podporujú chladenie bŕzd ale ťažko sa čistia.
Zmysel pre detail dokumentuje držiak vyklápacieho dna kufra...
... pod ním sa nachádza po vzore BMW akumulátor obohatený o ďalší zaujímavý detail – štartovacie vodiče. Ukryté v plastovom boxe sú pripravené na okamžité použitie.
Dnešné kupé sú praktické autá s veľkým kufrom a doplnkami, napríklad na čistý prevoz lyží.
Bezrámové sklá dverí – typický znak pravého kupé.
Inteligentné uzamykanie umožnilo použitie štartovacieho tlačidla.



Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika *****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


AUDI A5 3,0 V6 TDI
Cena modelu -  od 1 118 600 Sk
Cena verzie 3,0 Quattro TDI  - od 1 506 200 Sk

Motor
Typ naftový šesťvalec
Technika common rail 3
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 2967 cm3
Výkon 176/240 kw/k
Pri otáčkach 4000 - 4400 ot./min.
Krútiaci moment 500 Nm
Pri otáčkach 1500 - 3000 ot./min.
Kilogramový výkon 6,7 kg/k
Litrový výkon 80,8 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ kupé
Počet dverí 2
Pneumatiky 225/50 R17
Prevodovka
Typ Manuálna
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky (quattro)
Podvozok
Predná náprava päťprvkové zavesenie
Zadná náprava nezávislé, lichobežníková
Svetlosť podvozka 128 mm
Priemer otočenia 10,2 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2751 mm
Dĺžka 4625 mm
Širka 1981 mm
Výška 1372 mm
Pohotovostná hmot. 1610 kg
Užitočná hmotnosť 500 kg
Batožinový priestor 455 l
Objem pal. nádrže 64 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 5,9 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Spotreba
mesto 9,9 l/100 km
mimo mesto 5,7 l/100 km
kombinácia 7,2 l/100 km
v teste 8,8 l/100 km

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Spready a poplatky pri obchodovaní
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 314
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 851
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 093
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 362
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 5 747
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 268
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 062
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 737
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 188
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 949