SME

Volkswagen Caravelle 4motion

Pohon všetkých kolies je v úžitkovom aute oveľa potrebnejší než v osobnom. Nový Volkswagen Caravelle 4motion totiž prejde ľahkým terénom a problém nemá ani na zasnežených horských prechodoch.

Volkswagen Caravelle 4motion dobre zvláda vidiecke štrkové cesty aj rozbahnené lúky.Volkswagen Caravelle 4motion dobre zvláda vidiecke štrkové cesty aj rozbahnené lúky. (Zdroj: autor)

Volkswagen Caravelle už desaťročia patrí k obľúbeným úžitkovým autám a po krátkej prestávke prišiel na trh spolu s poslednou generáciou modelového radu Transporter/Multivan. Dobré meno modelu je založené na zaujímavom pomere úžitkovosti a komfortu osobnej prepravy. V neposlednom rade sa tiež preslávil pohonom všetkých kolies, ktorý ponúka aj v novej generácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priestor

Dlhá karoséria má deväť miest na sedenie, komfortné pracovisko vodiča a dobrý výhľad do strán. Trom vpredu bude trochu tesno, ale stredné sedadlo sa aj tak veľmi často nepoužíva. Caravelle tak ako predchádzajúci model ponúka veľmi dobré a premyslené vykurovanie interiéru so samostatným digitálnym ovládaním v zadnej časti. Za pozornosť stoja praktické boxy vo dverách a množstvo odkladacích priestorov vpredu. Naopak, niečo podobné by sa zišlo aj pasažierom vzadu. Plastová podlaha vpredu sa nám zdá klzká a to isté platí o umývateľnom dne kufra. V každom prípade odporúčame značkové autorádio VW alebo také, na ktorého displeji budete niečo vidieť. Autorádio je totiž pod iným uhlom než v osobných autách a my sme preto na displej zle videli.

SkryťVypnúť reklamu

Autobus

Zadné krídlové dvere sa nám v praxi zdajú oveľa lepšie využiteľné, než výklopné riešenie verzie Transporter. Verzia z dlhým rázvorom náprav nám ponúkla veľký nákladný priestor aj pri deväťmiestnom usporiadaní sedadiel. Táto nesporná výhoda pre tých, ktorí potrebujú pri plnom obsadení veľa miesta, má negatívum v dlhom rázvore náprav. S dlhou verziu sa ťažšie manévruje v meste, o podzemných parkoviskách ani nehovoríme. Na druhej strane dlhá verzia je mimoriadne stabilná pri jazde po diaľnici. Lyžiarskym klubom a montážnym či telekomunikačným firmám odporučíme, aj vzhľadom na terén, krátku verziu. Testované vyhotovenie s dlhým rázvorom bude dobré pre diaľkový rozvoz tovaru. Podľa posledných skúseností z horských priechodov práve autá tohto typu potrebujú v slovenských podmienkach pohon všetkých kolies viac než limuzíny.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičné TDI

Päťvalcový naftový motor patrí medzi osvedčené úžitkové motory. Ako každé TDI aj tento motor je hlučnejší. Má však dobrý ťah a vzhľadom na rozmery auta dobrú spotrebu. Nové auto s minimom najazdených kilometrov spotrebovalo 9,2 l/100 km.

Volkswagen Caravelle je historicky úspešný model značky a je dobre, že po predstavení nového radu Transporter nezostal v zabudnutí. Podľa nás práve Caravelle ponúka dobrý pomer medzi pracovným Transporterom a luxusným Multivanom. 

Dlhší rázvor náprav prináša veľký kufor aj v deväťmiestnom usporiadaní. Krídlové dvere sú lepšie ako výklopné vo verzii Transporter.

Umiestnenie autorádia nevyhovovalo domontovanému autorádiu, pretože na jeho displeji sme poriadne nevideli. V tomto prípade odporúčame fabrické autorádio.

SkryťVypnúť reklamu

Do boxy vo dverách sa vmestia aj príručné tašky a množstvo iných vecí. V hornom odkladacom priestore by padlo vhod tvarovanie na fľašu.

Naše hodnotenie

vzhľad **

interiér ***

motor ***

jazdné vlastnosti ****

technika ***

výbava ***

úžitok *****

celkový dojem ***

VW Caravelle Trendline 2,5 TDI 4MOTION

Cena modelu od 1 170 790 Sk

Cena testovanej verzie 1 206 898 Sk

Motor 2,5 TDI R5

Výkon motora 96 kW / 130 k

Krútiaci moment 340 Nm

Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Celkový hmotnosť 3200 kg

Užitočná hmotnosť 1111 kg

Rozmery batožinového priestoru predĺženej verzie

Dĺžka 2970 mm

Výška 1394 mm

Šírka 1692 mm

Vonkajšie rozmery

Dĺžka 5290 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šírka 1904 mm

Rázvor 3400 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 320
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 444
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 601
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 192
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 682
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 588
  7. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 313
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 697
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  2. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  3. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  4. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  5. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  6. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  7. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  8. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 797
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 858
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 964
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 183
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 5 979
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 704
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 417
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 374
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu