SME

Volkswagen Caravelle 4motion

Pohon všetkých kolies je v úžitkovom aute oveľa potrebnejší než v osobnom. Nový Volkswagen Caravelle 4motion totiž prejde ľahkým terénom a problém nemá ani na zasnežených horských prechodoch.

Volkswagen Caravelle 4motion dobre zvláda vidiecke štrkové cesty aj rozbahnené lúky.Volkswagen Caravelle 4motion dobre zvláda vidiecke štrkové cesty aj rozbahnené lúky. (Zdroj: autor)

Volkswagen Caravelle už desaťročia patrí k obľúbeným úžitkovým autám a po krátkej prestávke prišiel na trh spolu s poslednou generáciou modelového radu Transporter/Multivan. Dobré meno modelu je založené na zaujímavom pomere úžitkovosti a komfortu osobnej prepravy. V neposlednom rade sa tiež preslávil pohonom všetkých kolies, ktorý ponúka aj v novej generácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Priestor

Dlhá karoséria má deväť miest na sedenie, komfortné pracovisko vodiča a dobrý výhľad do strán. Trom vpredu bude trochu tesno, ale stredné sedadlo sa aj tak veľmi často nepoužíva. Caravelle tak ako predchádzajúci model ponúka veľmi dobré a premyslené vykurovanie interiéru so samostatným digitálnym ovládaním v zadnej časti. Za pozornosť stoja praktické boxy vo dverách a množstvo odkladacích priestorov vpredu. Naopak, niečo podobné by sa zišlo aj pasažierom vzadu. Plastová podlaha vpredu sa nám zdá klzká a to isté platí o umývateľnom dne kufra. V každom prípade odporúčame značkové autorádio VW alebo také, na ktorého displeji budete niečo vidieť. Autorádio je totiž pod iným uhlom než v osobných autách a my sme preto na displej zle videli.

SkryťVypnúť reklamu

Autobus

Zadné krídlové dvere sa nám v praxi zdajú oveľa lepšie využiteľné, než výklopné riešenie verzie Transporter. Verzia z dlhým rázvorom náprav nám ponúkla veľký nákladný priestor aj pri deväťmiestnom usporiadaní sedadiel. Táto nesporná výhoda pre tých, ktorí potrebujú pri plnom obsadení veľa miesta, má negatívum v dlhom rázvore náprav. S dlhou verziu sa ťažšie manévruje v meste, o podzemných parkoviskách ani nehovoríme. Na druhej strane dlhá verzia je mimoriadne stabilná pri jazde po diaľnici. Lyžiarskym klubom a montážnym či telekomunikačným firmám odporučíme, aj vzhľadom na terén, krátku verziu. Testované vyhotovenie s dlhým rázvorom bude dobré pre diaľkový rozvoz tovaru. Podľa posledných skúseností z horských priechodov práve autá tohto typu potrebujú v slovenských podmienkach pohon všetkých kolies viac než limuzíny.

SkryťVypnúť reklamu

Tradičné TDI

Päťvalcový naftový motor patrí medzi osvedčené úžitkové motory. Ako každé TDI aj tento motor je hlučnejší. Má však dobrý ťah a vzhľadom na rozmery auta dobrú spotrebu. Nové auto s minimom najazdených kilometrov spotrebovalo 9,2 l/100 km.

Volkswagen Caravelle je historicky úspešný model značky a je dobre, že po predstavení nového radu Transporter nezostal v zabudnutí. Podľa nás práve Caravelle ponúka dobrý pomer medzi pracovným Transporterom a luxusným Multivanom. 

Dlhší rázvor náprav prináša veľký kufor aj v deväťmiestnom usporiadaní. Krídlové dvere sú lepšie ako výklopné vo verzii Transporter.

Umiestnenie autorádia nevyhovovalo domontovanému autorádiu, pretože na jeho displeji sme poriadne nevideli. V tomto prípade odporúčame fabrické autorádio.

SkryťVypnúť reklamu

Do boxy vo dverách sa vmestia aj príručné tašky a množstvo iných vecí. V hornom odkladacom priestore by padlo vhod tvarovanie na fľašu.

Naše hodnotenie

vzhľad **

interiér ***

motor ***

jazdné vlastnosti ****

technika ***

výbava ***

úžitok *****

celkový dojem ***

VW Caravelle Trendline 2,5 TDI 4MOTION

Cena modelu od 1 170 790 Sk

Cena testovanej verzie 1 206 898 Sk

Motor 2,5 TDI R5

Výkon motora 96 kW / 130 k

Krútiaci moment 340 Nm

Spotreba v teste 9,2 l/100 km

Celkový hmotnosť 3200 kg

Užitočná hmotnosť 1111 kg

Rozmery batožinového priestoru predĺženej verzie

Dĺžka 2970 mm

Výška 1394 mm

Šírka 1692 mm

Vonkajšie rozmery

Dĺžka 5290 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šírka 1904 mm

Rázvor 3400 mm

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  2. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 666
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 969
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 021
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 065
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 619
  6. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 419
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 402
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 402
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Joe the First
  2. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  3. Ján Valchár: Izraelská Salámího metóda (nazdravie Okenou!)
  4. Veronika Mešková: O biznise s intuíciou, adopcii a zdravotných ťažkostiach 2
  5. Martin Pollák: Kreslený humor XIX
  6. Ján Škerko: Za stenami našej jaskyne
  7. Miroslav Ferkl: Čo sa deje?
  8. Niko Staš: 4 doliny, 3 plesá, 2 chaty a 1 pohorie: ako si užiť prázdne Tatry aj cez víkend
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 107 853
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 226
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 164
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 206
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 901
  6. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 10 179
  7. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 976
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 7 635
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu