SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Volkswagen Caravelle 4motion

Pohon všetkých kolies je v úžitkovom aute oveľa potrebnejší než v osobnom. Nový Volkswagen Caravelle 4motion totiž prejde ľahkým terénom a problém nemá ani na zasnežených horských prechodoch.

Volkswagen Caravelle 4motion dobre zvláda vidiecke štrkové cesty aj rozbahnené lúky.Volkswagen Caravelle 4motion dobre zvláda vidiecke štrkové cesty aj rozbahnené lúky. (Zdroj: autor)

Volkswagen Caravelle už desaťročia patrí k obľúbeným úžitkovým autám a po krátkej prestávke prišiel na trh spolu s poslednou generáciou modelového radu Transporter/Multivan. Dobré meno modelu je založené na zaujímavom pomere úžitkovosti a komfortu osobnej prepravy. V neposlednom rade sa tiež preslávil pohonom všetkých kolies, ktorý ponúka aj v novej generácii.

Priestor
Dlhá karoséria má deväť miest na sedenie, komfortné pracovisko vodiča a dobrý výhľad do strán. Trom vpredu bude trochu tesno, ale stredné sedadlo sa aj tak veľmi často nepoužíva. Caravelle tak ako predchádzajúci model ponúka veľmi dobré a premyslené vykurovanie interiéru so samostatným digitálnym ovládaním v zadnej časti. Za pozornosť stoja praktické boxy vo dverách a množstvo odkladacích priestorov vpredu. Naopak, niečo podobné by sa zišlo aj pasažierom vzadu. Plastová podlaha vpredu sa nám zdá klzká a to isté platí o umývateľnom dne kufra. V každom prípade odporúčame značkové autorádio VW alebo také, na ktorého displeji budete niečo vidieť. Autorádio je totiž pod iným uhlom než v osobných autách a my sme preto na displej zle videli.


Autobus
Zadné krídlové dvere sa nám v praxi zdajú oveľa lepšie využiteľné, než výklopné riešenie verzie Transporter. Verzia z dlhým rázvorom náprav nám ponúkla veľký nákladný priestor aj pri deväťmiestnom usporiadaní sedadiel. Táto nesporná výhoda pre tých, ktorí potrebujú pri plnom obsadení veľa miesta, má negatívum v dlhom rázvore náprav. S dlhou verziu sa ťažšie manévruje v meste, o podzemných parkoviskách ani nehovoríme. Na druhej strane dlhá verzia je mimoriadne stabilná pri jazde po diaľnici. Lyžiarskym klubom a montážnym či telekomunikačným firmám odporučíme, aj vzhľadom na terén, krátku verziu. Testované vyhotovenie s dlhým rázvorom bude dobré pre diaľkový rozvoz tovaru. Podľa posledných skúseností z horských priechodov práve autá tohto typu potrebujú v slovenských podmienkach pohon všetkých kolies viac než limuzíny.

Tradičné TDI
Päťvalcový naftový motor patrí medzi osvedčené úžitkové motory. Ako každé TDI aj tento motor je hlučnejší. Má však dobrý ťah a vzhľadom na rozmery auta dobrú spotrebu. Nové auto s minimom najazdených kilometrov spotrebovalo 9,2 l/100 km.
Volkswagen Caravelle je historicky úspešný model značky a je dobre, že po predstavení nového radu Transporter nezostal v zabudnutí. Podľa nás práve Caravelle ponúka dobrý pomer medzi pracovným Transporterom a luxusným Multivanom. 

Dlhší rázvor náprav prináša veľký kufor aj v deväťmiestnom usporiadaní. Krídlové dvere sú lepšie ako výklopné vo verzii Transporter.
Umiestnenie autorádia nevyhovovalo domontovanému autorádiu, pretože na jeho displeji sme poriadne nevideli. V tomto prípade odporúčame fabrické autorádio.
Do boxy vo dverách sa vmestia aj príručné tašky a množstvo iných vecí. V hornom odkladacom priestore by padlo vhod tvarovanie na fľašu.


Naše hodnotenie

vzhľad **
interiér ***
motor ***
jazdné vlastnosti ****
technika ***
výbava ***
úžitok *****
celkový dojem ***



VW Caravelle Trendline 2,5 TDI 4MOTION

Cena modelu od 1 170 790 Sk
Cena testovanej verzie 1 206 898 Sk
Motor 2,5 TDI R5
Výkon motora 96 kW / 130 k
Krútiaci moment 340 Nm
Spotreba v teste 9,2 l/100 km
Celkový hmotnosť 3200 kg
Užitočná hmotnosť 1111 kg



Rozmery batožinového priestoru predĺženej verzie

Dĺžka 2970 mm
Výška 1394 mm
Šírka 1692 mm

Vonkajšie rozmery

Dĺžka 5290 mm
Šírka 1904 mm
Rázvor 3400 mm

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L