Volkswagen Caravelle už desaťročia patrí k obľúbeným úžitkovým autám a po krátkej prestávke prišiel na trh spolu s poslednou generáciou modelového radu Transporter/Multivan. Dobré meno modelu je založené na zaujímavom pomere úžitkovosti a komfortu osobnej prepravy. V neposlednom rade sa tiež preslávil pohonom všetkých kolies, ktorý ponúka aj v novej generácii.
Priestor
Dlhá karoséria má deväť miest na sedenie, komfortné pracovisko vodiča a dobrý výhľad do strán. Trom vpredu bude trochu tesno, ale stredné sedadlo sa aj tak veľmi často nepoužíva. Caravelle tak ako predchádzajúci model ponúka veľmi dobré a premyslené vykurovanie interiéru so samostatným digitálnym ovládaním v zadnej časti. Za pozornosť stoja praktické boxy vo dverách a množstvo odkladacích priestorov vpredu. Naopak, niečo podobné by sa zišlo aj pasažierom vzadu. Plastová podlaha vpredu sa nám zdá klzká a to isté platí o umývateľnom dne kufra. V každom prípade odporúčame značkové autorádio VW alebo také, na ktorého displeji budete niečo vidieť. Autorádio je totiž pod iným uhlom než v osobných autách a my sme preto na displej zle videli.
Autobus
Zadné krídlové dvere sa nám v praxi zdajú oveľa lepšie využiteľné, než výklopné riešenie verzie Transporter. Verzia z dlhým rázvorom náprav nám ponúkla veľký nákladný priestor aj pri deväťmiestnom usporiadaní sedadiel. Táto nesporná výhoda pre tých, ktorí potrebujú pri plnom obsadení veľa miesta, má negatívum v dlhom rázvore náprav. S dlhou verziu sa ťažšie manévruje v meste, o podzemných parkoviskách ani nehovoríme. Na druhej strane dlhá verzia je mimoriadne stabilná pri jazde po diaľnici. Lyžiarskym klubom a montážnym či telekomunikačným firmám odporučíme, aj vzhľadom na terén, krátku verziu. Testované vyhotovenie s dlhým rázvorom bude dobré pre diaľkový rozvoz tovaru. Podľa posledných skúseností z horských priechodov práve autá tohto typu potrebujú v slovenských podmienkach pohon všetkých kolies viac než limuzíny.
Tradičné TDI
Päťvalcový naftový motor patrí medzi osvedčené úžitkové motory. Ako každé TDI aj tento motor je hlučnejší. Má však dobrý ťah a vzhľadom na rozmery auta dobrú spotrebu. Nové auto s minimom najazdených kilometrov spotrebovalo 9,2 l/100 km.
Volkswagen Caravelle je historicky úspešný model značky a je dobre, že po predstavení nového radu Transporter nezostal v zabudnutí. Podľa nás práve Caravelle ponúka dobrý pomer medzi pracovným Transporterom a luxusným Multivanom.
Dlhší rázvor náprav prináša veľký kufor aj v deväťmiestnom usporiadaní. Krídlové dvere sú lepšie ako výklopné vo verzii Transporter. | |
Umiestnenie autorádia nevyhovovalo domontovanému autorádiu, pretože na jeho displeji sme poriadne nevideli. V tomto prípade odporúčame fabrické autorádio. | |
Do boxy vo dverách sa vmestia aj príručné tašky a množstvo iných vecí. V hornom odkladacom priestore by padlo vhod tvarovanie na fľašu. |
Naše hodnotenie
vzhľad | ** |
interiér | *** |
motor | *** |
jazdné vlastnosti | **** |
technika | *** |
výbava | *** |
úžitok | ***** |
celkový dojem | *** |
VW Caravelle Trendline 2,5 TDI 4MOTION
Cena modelu | od 1 170 790 Sk |
Cena testovanej verzie | 1 206 898 Sk |
Motor | 2,5 TDI R5 |
Výkon motora | 96 kW / 130 k |
Krútiaci moment | 340 Nm |
Spotreba v teste | 9,2 l/100 km |
Celkový hmotnosť | 3200 kg |
Užitočná hmotnosť | 1111 kg |
Rozmery batožinového priestoru predĺženej verzie
Dĺžka | 2970 mm |
Výška | 1394 mm |
Šírka | 1692 mm |
Vonkajšie rozmery
Dĺžka | 5290 mm |
Šírka | 1904 mm |
Rázvor | 3400 mm |