Mnohí si myslia, že čím viac sa šmýka, tým treba intenzívnejšie stláčať plynový pedál. Omyl, na snehu pomáha jemné pohýnanie sa a prípadne mierny preklz. Pretáčajúce sa koleso si pod sebou vyrába dokonale hladkú ľadovú plochu a dezén zimnej pneumatiky sa nemá o čo oprieť. Spojka musí ísť do záberu veľmi pomaly, preto už aj v miernom kopci odporúčame použiť pri pohýnaní ručnú brzdu a tú veľmi pomaly uvoľniť. Ak sa pohýname bez ručnej brzdy, spojku musíme pustiť rýchlejšie, aby sme zamedzili cúvnutiu auta. Vtedy je prenos sily na kolesá prudký a kolesá prešmyknú.
V kopci bývajú často koľaje podstatne šmykľavejšie ako okraj cesty, preto odporúčame prejsť do čerstvého alebo menej ujazdeného snehu, kde sa môžu pneumatiky do snehu vtlačiť dezénom. Ak sa nevieme na mieste pohnúť, odporúčame vrátiť sa späť na miesto, z ktorého sa dá opätovne rozbehnúť. V kritickom mieste si treba zvoliť inú stopu, než je tá vyšmýkaná.