SME
Pondelok, 5. december, 2022 | Meniny má Oto

Dodge Avenger a Chrysler Sebring útočia na Európu

Majú spoločný technický základ, rovnaké motory a jednotný cieľ. Zaútočiť na Európu. Tohtoročné novinky Chrysler Sebring a Dodge Avenger prichádzajú s naftovými motormi, manuálnymi prevodovkami a svojským interiérom. Paradoxne lepší je Avenger, ktorý má p

Dodge AvengerDodge Avenger (Zdroj: autor)

Majú spoločný technický základ, rovnaké motory a jednotný cieľ. Zaútočiť na Európu. Tohtoročné novinky Chrysler Sebring a Dodge Avenger prichádzajú s naftovými motormi, manuálnymi prevodovkami a svojským interiérom. Paradoxne lepší je Avenger, ktorý má podľa stratégie hrať druhé husle.

Transkontinentálny dizajn
Ťažko povedať, či miešanie dizajnu a prerod na európske auto strednej triedy urobí zo Sebringu úspešné manažérske auto, pretože predchádzajúci Sebring vyzeral ako pravá „Amerika“ a práve tým bol zaujímavý. Nový dizajn sa nám javí ako celosvetový mix. Úplne inak a podstatne lepšie vyzerá Dodge Avenger postavený na rovnakom podvozku, ale s výrazným dizajnom. Avenger možno identifikovať na prvý pohľad, je svojský a rozhodne viac zaujme. Paradoxne jeho hranaté tvary prinášajú lepšiu aerodynamiku. Ponuka priestoru je na daný stredný rázvor veľmi dobrá, sedadlá široké, trochu tvrdé a nastupovanie bezproblémové. Páčil sa nám dostatok miesta nad hlavou pre cestujúcich na zadných sedadlách.
Najdrahším verziám Limited (Chrysler) a SXT (Dodge) nechýba dnes bežná výbava, v tejto triede navyše doplnená o slušnú audiosústavu Boston a mimoriadne zábavný komunikačný systém MyGIG. V Dodge je navyše rozšírený o systém VES s monitorom a párom bezdrôtových slúchadiel. Obe verzie pôsobia tak, že sú jednoducho v „kožke a plnke“.

Oáza multimédií
Predný dotykový displej v aute združuje zábavu s účelom. Atmosféra domova je dotiahnutá tak ďaleko, že na pevný disk systému s kapacitou 20 GB si možno uložiť piesne vo formáte mp3, obrázky, hudbu z CD, filmy z DVD alebo dáta z USB zariadenia. Personifikácia zašla až poriadne do hĺbky, pretože posádka si môže naprogramovať vlastný Juke Box, pozadie displeja alebo šetrič obrazovky s fotkou príbuzných. Okrem pripojiteľnosti cez rozhranie Bluetooth nás potešilo veľmi jednoduché a logické ovládanie cez dotykový displej. Táto časť auta pôsobí veľmi osobne a dokáže vytvoriť atmosféru domáceho kina pri pozeraní obľúbeného filmu (ak auto stojí). V Dodge Aveneger sme vyskúšali príplatkový systém VES s displejom medzi prednými sedadlami a samostatným diaľkovým ovládačom. Multimediálny svet a dobrý zvukový systém za prijateľnú sumu dokážu vyraziť dych európskej konkurencii.

Dva pohľady na vec
Obrovský rozdiel v pocitoch za volantom jedného aj druhého auta spôsobil osobitný prístup k interiéru. Chrysler má staromódne ciferníky prístrojov absolútne sa nehodiace k chladným plastom a modernému interiéru. Dodge ponúka jednoduchý dizajn ciferníkov s bielym podkladom a bielym podsvietením. Rovnako vnútorné osvetlenie pomocou LED diód má Dodge o triedu lepšie.

Cestou do „mekáča“
V manažérskej triede nás zaskočili použité plasty a iba čisto funkčný dizajn interiéru. Európske značky prinášajú v strednej triede kúsok umenia, estetiky a dokonalosti materiálového inžinierstva. Na auto strednej triedy vyzerá interiér až príliš spotrebiteľsky a kvalita spájania plastových dielov nedosahuje úroveň európskych lídrov triedy. O niečo lepšie je na tom Avenger avšak v jeho interiéri zasa nesedel plast okolo ručnej brzdy. Posed za volantom a výhľad dopredu patrí medzi lepšie v triede. V porovnaní podvozkov opäť víťazí Dodge jazdiaci na veľkých osemnásťpalcových kolesách s netradične vysokým profilovým číslom pneumatík. Vďaka tomu je však pohodlný aj na rozbitých slovenských cestách.

Vec názoru
Obe testované autá poháňal v Európe nevyhnutný diesel s manuálnou prevodovkou. Pre Američanov netradičná kombinácia je pri nízkych rýchlostiach trochu hlučná ale vyslovene praktická. Rýchla jazda po diaľnici sotva zdvíha spotrebu k ôsmym litrom a to v oboch prípadoch. Mierne vyššiu spotrebu mal Dodge Avenger s necelou tisíckou najazdených kilometrov. Názor na nový Chrysler Sebring je do značnej miery ovplyvnený vkusom a náturou spotrebiteľa. Práve preto môže Sebring vyhovovať niekomu, kto nechce kráčať s davom, lebo európske masy majú trochu iný vkus a my patríme k nim. Z pozície Európana, ktorý chce pôsobiť individualisticky by bol jednoznačnou voľbou Dodge Avenger. Je krajší, má vlastný štýl, lepšie spracovanie a príjemnejšie sa ovláda.

Nastavenie mäkkého podvozka Sebringu prezrádza americký rodokmeň a určenie pre pohodlných vodičov. Avenger sa nám zdal na ceste suverénnejší. Naftové motory prinášajú obom autám benefit slušnej dynamiky a nízkej spotreby. Rýchle limuzíny si často vystačia so siedmimi litrami nafty.
Kým Chrysler vyzerá ako prienik amerického, európskeho a ázijského vkusu, Dodge má vlastný športový štýl s veľkým krídlom a masívnymi blatníkmi.
Plasty v interiéri, ich tvar, spracovanie a povrch vyzerajú až príliš spotrebiteľsky, v Európe určite. Dodge má menej prívetivú sivú farbu a sivú kožu, ale pôsobil lepšie s kvalitnejším spracovaním. Navyše mal lepší dizajn prístrojov.
Palubný systém oboch automobilov s dotykovým TFT displejom má prehrávač CD/DVD a vlastný hard disk s kapacitou 20 GB. Obsluha je veľmi logická s množstvom príjemných doplnkov ako napríklad Music Juke Box. Navigácia Vás zavedie aj na odľahlejšie kúty Slovenska.
Prostredníctvom USB môžete na hard disk uložiť hudbu, filmy alebo obrázky, ktoré sa dajú použiť ako podklad pracovnej plochy alebo šetrič obrazovky.
Cestovanie na zadných sedadlách môže byť mimoriadne zábavné a každý počúva to, čo chce. Umožňujú to nezávislé bezdrôtové slúchadlá so samostatnými kanálmi. K systému VES možno pripojiť hraciu konzolu alebo iný zdroj signálu, napríklad kameru. Kým vodič počúva rádio, posádka vzadu pozerá obľúbený film. Diaľkový ovládač systému VES má osvetlené tlačidlá.
Obe autá majú rovnaké otočné ovládače klimatizácie a kúrenia. Jednoduchá a osvedčená cesta ako prehľadne nastavovať teplotu vzduchu v interiéri. Dodge Avenger má množstvo praktických drobností, napríklad špeciálny držiak na pohár s vyhrievaním aj chladením.
Nie každé auto má dostatočne dlhé bezpečnostné pásy na detské autosedačky typu „vajíčko“. V Sebringu sme ju upevnili ľahko a bez problémov. Rovnako miesto je na zadných sedadlách prijateľné. Dodge mal podľa nás príliš tvrdé sedadlá.
Dodge Avenger má príjemné vnútorné osvetlenie pomocou LED diód. Charakter svetla sa blíži k dennému svetlu. Stropné lampy na čítanie majú kĺbové smerové nastavenie. S výkonom predných svetlometov môžeme byť aj napriek absencii xenónov celkom spokojný.


Naše hodnotenie

Chrysler Sebring Dodge Avenger
vzhľad *** ****
interiér ** ***
motor *** ***
jazdné vlastnosti *** ****
technika *** ***
výbava **** ****
úžitok *** ***
celkový dojem *** ****


Porovnanie Chrysler Sebring 2,0 CRD LTD Dodge Avenger 2,0 CRD SXT
Cena modelu od 859 000 Sk 739 000 Sk
Cena verzie 2,0 CRD od 889 000 Sk 839 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 094 799 Sk 1 119 298 Sk
Motor 2,0 CRD 2,0 CRD
Výkon motora 103 kW / 140k 103 kW /140 k
Krútiaci moment 310 Nm 310 Nm / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,1 s 11,8 s
Objem kufra 411 l 438 l
Spotreba podľa výrobcu 6,2 l/100 km 6,2 l/100km
Spotreba v teste 6,9 l/100 km 7,4 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6 x Airbag, ISOFIX ABS,ESP, 6x Airbag, Isofix

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  2. Ikonický projekt Metropolis vyhral CIJ Awards
  3. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  4. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  7. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  8. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  1. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  2. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  3. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  4. Changes to the System of Remedies
  5. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  6. Nová éra stavieb začína teraz
  7. Pozor na predvianočné online podvody, takto nakúpite bezpečne
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 191
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 556
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 5 975
  4. Deti cestujú do exotiky zadarmo 3 563
  5. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 3 499
  6. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 3 324
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 037
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 402
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  2. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  4. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  5. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  6. Rudolfa Vallová: Keď odchádzajú talentovaní mladí ľudia...
  7. Štefan Vidlár: Alea iacta est
  8. ASEKOL SK: Pozrieš – triediš! jedinečné ponožky, ktoré učia triediť odpad
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 224 427
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 6 315
  3. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 6 041
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 417
  5. Jana Melišová: V závoji hmly 3 054
  6. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 973
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 639
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 982
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu