SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Dodge Avenger a Chrysler Sebring útočia na Európu

Majú spoločný technický základ, rovnaké motory a jednotný cieľ. Zaútočiť na Európu. Tohtoročné novinky Chrysler Sebring a Dodge Avenger prichádzajú s naftovými motormi, manuálnymi prevodovkami a svojským interiérom. Paradoxne lepší je Avenger, ktorý má p

Dodge AvengerDodge Avenger (Zdroj: autor)

Majú spoločný technický základ, rovnaké motory a jednotný cieľ. Zaútočiť na Európu. Tohtoročné novinky Chrysler Sebring a Dodge Avenger prichádzajú s naftovými motormi, manuálnymi prevodovkami a svojským interiérom. Paradoxne lepší je Avenger, ktorý má podľa stratégie hrať druhé husle.

Transkontinentálny dizajn
Ťažko povedať, či miešanie dizajnu a prerod na európske auto strednej triedy urobí zo Sebringu úspešné manažérske auto, pretože predchádzajúci Sebring vyzeral ako pravá „Amerika“ a práve tým bol zaujímavý. Nový dizajn sa nám javí ako celosvetový mix. Úplne inak a podstatne lepšie vyzerá Dodge Avenger postavený na rovnakom podvozku, ale s výrazným dizajnom. Avenger možno identifikovať na prvý pohľad, je svojský a rozhodne viac zaujme. Paradoxne jeho hranaté tvary prinášajú lepšiu aerodynamiku. Ponuka priestoru je na daný stredný rázvor veľmi dobrá, sedadlá široké, trochu tvrdé a nastupovanie bezproblémové. Páčil sa nám dostatok miesta nad hlavou pre cestujúcich na zadných sedadlách.
Najdrahším verziám Limited (Chrysler) a SXT (Dodge) nechýba dnes bežná výbava, v tejto triede navyše doplnená o slušnú audiosústavu Boston a mimoriadne zábavný komunikačný systém MyGIG. V Dodge je navyše rozšírený o systém VES s monitorom a párom bezdrôtových slúchadiel. Obe verzie pôsobia tak, že sú jednoducho v „kožke a plnke“.

Oáza multimédií
Predný dotykový displej v aute združuje zábavu s účelom. Atmosféra domova je dotiahnutá tak ďaleko, že na pevný disk systému s kapacitou 20 GB si možno uložiť piesne vo formáte mp3, obrázky, hudbu z CD, filmy z DVD alebo dáta z USB zariadenia. Personifikácia zašla až poriadne do hĺbky, pretože posádka si môže naprogramovať vlastný Juke Box, pozadie displeja alebo šetrič obrazovky s fotkou príbuzných. Okrem pripojiteľnosti cez rozhranie Bluetooth nás potešilo veľmi jednoduché a logické ovládanie cez dotykový displej. Táto časť auta pôsobí veľmi osobne a dokáže vytvoriť atmosféru domáceho kina pri pozeraní obľúbeného filmu (ak auto stojí). V Dodge Aveneger sme vyskúšali príplatkový systém VES s displejom medzi prednými sedadlami a samostatným diaľkovým ovládačom. Multimediálny svet a dobrý zvukový systém za prijateľnú sumu dokážu vyraziť dych európskej konkurencii.

Dva pohľady na vec
Obrovský rozdiel v pocitoch za volantom jedného aj druhého auta spôsobil osobitný prístup k interiéru. Chrysler má staromódne ciferníky prístrojov absolútne sa nehodiace k chladným plastom a modernému interiéru. Dodge ponúka jednoduchý dizajn ciferníkov s bielym podkladom a bielym podsvietením. Rovnako vnútorné osvetlenie pomocou LED diód má Dodge o triedu lepšie.

Cestou do „mekáča“
V manažérskej triede nás zaskočili použité plasty a iba čisto funkčný dizajn interiéru. Európske značky prinášajú v strednej triede kúsok umenia, estetiky a dokonalosti materiálového inžinierstva. Na auto strednej triedy vyzerá interiér až príliš spotrebiteľsky a kvalita spájania plastových dielov nedosahuje úroveň európskych lídrov triedy. O niečo lepšie je na tom Avenger avšak v jeho interiéri zasa nesedel plast okolo ručnej brzdy. Posed za volantom a výhľad dopredu patrí medzi lepšie v triede. V porovnaní podvozkov opäť víťazí Dodge jazdiaci na veľkých osemnásťpalcových kolesách s netradične vysokým profilovým číslom pneumatík. Vďaka tomu je však pohodlný aj na rozbitých slovenských cestách.

Vec názoru
Obe testované autá poháňal v Európe nevyhnutný diesel s manuálnou prevodovkou. Pre Američanov netradičná kombinácia je pri nízkych rýchlostiach trochu hlučná ale vyslovene praktická. Rýchla jazda po diaľnici sotva zdvíha spotrebu k ôsmym litrom a to v oboch prípadoch. Mierne vyššiu spotrebu mal Dodge Avenger s necelou tisíckou najazdených kilometrov. Názor na nový Chrysler Sebring je do značnej miery ovplyvnený vkusom a náturou spotrebiteľa. Práve preto môže Sebring vyhovovať niekomu, kto nechce kráčať s davom, lebo európske masy majú trochu iný vkus a my patríme k nim. Z pozície Európana, ktorý chce pôsobiť individualisticky by bol jednoznačnou voľbou Dodge Avenger. Je krajší, má vlastný štýl, lepšie spracovanie a príjemnejšie sa ovláda.

Nastavenie mäkkého podvozka Sebringu prezrádza americký rodokmeň a určenie pre pohodlných vodičov. Avenger sa nám zdal na ceste suverénnejší. Naftové motory prinášajú obom autám benefit slušnej dynamiky a nízkej spotreby. Rýchle limuzíny si často vystačia so siedmimi litrami nafty.
Kým Chrysler vyzerá ako prienik amerického, európskeho a ázijského vkusu, Dodge má vlastný športový štýl s veľkým krídlom a masívnymi blatníkmi.
Plasty v interiéri, ich tvar, spracovanie a povrch vyzerajú až príliš spotrebiteľsky, v Európe určite. Dodge má menej prívetivú sivú farbu a sivú kožu, ale pôsobil lepšie s kvalitnejším spracovaním. Navyše mal lepší dizajn prístrojov.
Palubný systém oboch automobilov s dotykovým TFT displejom má prehrávač CD/DVD a vlastný hard disk s kapacitou 20 GB. Obsluha je veľmi logická s množstvom príjemných doplnkov ako napríklad Music Juke Box. Navigácia Vás zavedie aj na odľahlejšie kúty Slovenska.
Prostredníctvom USB môžete na hard disk uložiť hudbu, filmy alebo obrázky, ktoré sa dajú použiť ako podklad pracovnej plochy alebo šetrič obrazovky.
Cestovanie na zadných sedadlách môže byť mimoriadne zábavné a každý počúva to, čo chce. Umožňujú to nezávislé bezdrôtové slúchadlá so samostatnými kanálmi. K systému VES možno pripojiť hraciu konzolu alebo iný zdroj signálu, napríklad kameru. Kým vodič počúva rádio, posádka vzadu pozerá obľúbený film. Diaľkový ovládač systému VES má osvetlené tlačidlá.
Obe autá majú rovnaké otočné ovládače klimatizácie a kúrenia. Jednoduchá a osvedčená cesta ako prehľadne nastavovať teplotu vzduchu v interiéri. Dodge Avenger má množstvo praktických drobností, napríklad špeciálny držiak na pohár s vyhrievaním aj chladením.
Nie každé auto má dostatočne dlhé bezpečnostné pásy na detské autosedačky typu „vajíčko“. V Sebringu sme ju upevnili ľahko a bez problémov. Rovnako miesto je na zadných sedadlách prijateľné. Dodge mal podľa nás príliš tvrdé sedadlá.
Dodge Avenger má príjemné vnútorné osvetlenie pomocou LED diód. Charakter svetla sa blíži k dennému svetlu. Stropné lampy na čítanie majú kĺbové smerové nastavenie. S výkonom predných svetlometov môžeme byť aj napriek absencii xenónov celkom spokojný.


Naše hodnotenie

Chrysler Sebring Dodge Avenger
vzhľad *** ****
interiér ** ***
motor *** ***
jazdné vlastnosti *** ****
technika *** ***
výbava **** ****
úžitok *** ***
celkový dojem *** ****


Porovnanie Chrysler Sebring 2,0 CRD LTD Dodge Avenger 2,0 CRD SXT
Cena modelu od 859 000 Sk 739 000 Sk
Cena verzie 2,0 CRD od 889 000 Sk 839 000 Sk
Cena testovanej verzie 1 094 799 Sk 1 119 298 Sk
Motor 2,0 CRD 2,0 CRD
Výkon motora 103 kW / 140k 103 kW /140 k
Krútiaci moment 310 Nm 310 Nm / 140 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,1 s 11,8 s
Objem kufra 411 l 438 l
Spotreba podľa výrobcu 6,2 l/100 km 6,2 l/100km
Spotreba v teste 6,9 l/100 km 7,4 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6 x Airbag, ISOFIX ABS,ESP, 6x Airbag, Isofix

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 957
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 241
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 883
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 962
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 673
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 746
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 944
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 838
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 699
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.