SME
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky
MAZDA 6 PORIADNE SCHUDLA

Prvá jazda - Mazda 6

Limuzína určená pre Európu vznikla v Japonsku a na základne tamojších konštrukčných zásad. Jednou z nich je zníženie hmotnosti pri náraste vonkajších rozmerov. S odľahčenou šestkou, ktorú tu čaká tvrdá konkurencia, sme jazdili na juhu Francúzska.

Nová Mazda6Nová Mazda6

Limuzína určená pre Európu vznikla v Japonsku a na základne tamojších konštrukčných zásad. Jednou z nich je zníženie hmotnosti pri náraste vonkajších rozmerov. S odľahčenou šestkou, ktorú tu čaká tvrdá konkurencia, sme jazdili na juhu Francúzska.

Mazda 6 prichádza na trh v čase, keď strednej triede manažérskych limuzín kraľuje športové BMW 3 a trh zaplavili novinky Mercedes C, Ford Mondeo, Renault Laguna a Audi A4. Mazda má situáciu o to ťažšiu, že predaje vozidiel strednej triedy v Európe klesli z 1,8 milióna kusov ročne (r. 2002) na 1,5 milióna kusov (r.2006). Napriek nelichotivej situácii chce Mazda v budúcom roku predať 90 000 kusov z nového modelového radu, ktorý prichádza v troch verziách karosérie, sedan, kombi a liftback. Na predaji minulej generácie mali najvyšší podiel karosérie typu liftback a kombi (obe 38 %). My sme v rámci európskej prezentácie vyskúšali verziu sedan.

Pripomína Lexus
Rukopis hlavného dizajnéra Mazdy 6, ktorý navrhol aj športový automobil RX8 vidieť najmä v tvare svetiel a na výrazných predných blatníkoch. Mazda 6 dostala citeľne športovejší výraz a v niektorých detailoch až nápadne pripomína značku Lexus. Možno je to zámer, pretože nová Mazda 6 je výrobcom pasovaná na vlajkovú loď značky. Preto mierne narástla a nová karoséria je o 6,5 cm dlhšia a o 1,5 cm širšia. Najpodstatnejší je nárast rázvoru náprav až o 5 cm, ktorý sa vo vnútri prejavil v zväčšenom priestore na nohy. Interiér však zostáva komorný až športový, to znamená, že opticky obopína posádku a nepreberá prvky minivanu ako napríklad dlhé šikmé čelné sklo. Tvorcovia karosérie nehľadali iba nové tvary, ale išlo im o vypracovanie jednotlivých detailov a nízky aerodynamický hluk. Pri koeficiente odporu vzduchu Cx-0,27 došlo v porovnaní s minulým modelom k zníženiu hlučnosti.




Schudla 39 kg
Väčšina nových áut prichádza z väčšími rozmermi vyššou bezpečnosťou ale aj vyššou hmotnosťou. Mazda vidí cestu v znižovaní hmotnosti, čo sa odrazí na nižšej spotrebe a ľahšej ovládateľnosti. Usporiť 39 kg pri náraste vonkajších rozmerov je veľmi náročné, ale vďaka tomu sa Mazda stala najľahším autom svojej triedy. Sľubovanú úsporu v spotrebe sme zatiaľ nemali ako zistiť ale na kľukatých cestách Francúzska sa Mazda 6 javila ako veľmi obratné a ľahko ovládateľné auto.

Najmä benzín
Kým príde nový naftový motor, Mazda ponúkne súčasný dvojliter s výkonom 103 kW. Japonská značka dobre vie, že prísť na trh bez naftového motora by bol v Európe hazard. A to aj napriek nesporným kvalitám benzínových motorov a prísľubu, že v priebehu budúceho roka predstaví úplne nový naftový motor 2,2D s vlastnou technológiou a vysokým výkonom. Z dvoch skúšaných benzínových motorov sa nám paradoxne viac páčil najslabší štvorvalec s objemom 1,8 l a výkonom 88 kW. K priebehu výkonu má dobre navrhnutú prevodovku a v nižších rýchlostiach je dostatočne pružný. Naopak silnejší motor a zatiaľ vrchol ponuky 2,5 MZR prejavuje svoj temperament v rýchlostiach, ktoré už nie sú povolené a na šiesty stupeň má pri rýchlosti 130 km/h trochu vysoké otáčky. V jazdnej dynamike nového modelu zaujme dobre odhlučnený masívny podvozok. S novým modelom sa podrobnejšie zoznámime v rámci februárového redakčného testu, kedy sa auto začne u nás predávať.

Cestu hradila spoločnosť Mazda

Novej karosérii dominujú výrazné predné blatníky, predné svetlomety a zadné svetlá s technológiou LED diód.
Hlučnosť v interiéri pri rýchlosti 60 km/h klesla o 2,5 dB (zo 70 dB na 67,5 dB).
Nová Mazda6 sa bude dodávať v štyroch stupňoch výbavy a s tromi karosériami.
Vďaka využitiu novej siete dátových zberníc CF-Net (Cross-Functional Network) je možné z volantu ovládať viac prístrojov a funkcií ako predtým: audiosystém, navigáciu, klimatizáciu, palubný počítač a systém Bluetooth.
Medzi nové prvky výbavy patria i výkonné Bi-xenonové svetlomety, adaptívne svetlomety AFS alebo systém monitorovania tlaku v pneumatikách. K dispozícii je i systém Bluetooth na prepojenie s mobilným telefónom, ktorý komunikuje v siedmich jazykoch, parkovacie senzory, prémiový audiosystém BOSE alebo navigácia, prepojená s dotykovým 7-palcovým deleným displejom a s hlasovým ovládaním.
Ložiská vlečených ramien zadnej nápravy „multi-link“ majú o 10 mm väčší priemer a sú uložené o 25 mm vyššie, takže zbiehavosť počas pruženia majú takmer lineárnu, čo zlepšuje stabilitu a ovládateľnosť. Zadné tlmiče sú vzpriamenejšie – toto riešenie tiež prispieva k pocitu vyššej stability.
Prepracovaný a štylisticky „čistý“ dizajn novej Mazdy6 sa prejavil tiež v lepších aerodynamických vlastnostiach a stabilite vo vysokých rýchlostiach. Konštruktérom sa podarilo znížiť hodnotu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu Cx na 0,27 (sedan a hatchback), resp. 0,28 (wagon).
Pod slušnú aerodynamiku sa podpísali plastové štíty pod nárazníkom. Zlepšujú prúdenie vzduchu okolo kolies. Takto sa znižuje hlučnosť a stúpa účinnosť chladenia bŕzd.


Kde konštruktéri Mazdy 6 ušetrili hmotnosť ?

4,3 kg            na skelete karosérie
5,0 kg na predných sedadlách
6,7 kg ľahšie materiály motora, nová štruktúra
1,5 kg odľahčené magnety reproduktorov
4,0 kg nové zadné pruženie
6,8 kg čalúnenie strechy, ľahšie tlmiace materiály
2,3 kg ultra pevný a ľahký nosník nárazníka

Mazda 6 - motory

Motor 1,8 MZR 2,0 MZR 2,5 MZR 2,0CD
Palivo N95 N95 N95 Diesel
Výkon (kW/k) 88/120 108/147 128/170 103/140
Krút. moment (Nm) 165 184 226 330
Spotreba (l/100km) 7,0 7,2 8,2 5,6
Zrýchlenie (0-100km/h) 11,7 10,3 8,3 10,5

Prvé dojmy

vzhľad expresívny, japonské prvky
interiér športový, kvalitné materiály
motory čakáme na výkonnejší diesel
jazdné vlastnosti ovládateľné ľahké auto
technika rázny krok vpred, nové dátové zbernice
výbava primeraná triede
celkový dojem inovácie citeľné v každom smere

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  4. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  5. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  6. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  7. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  8. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  9. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Ľudia vymieňajú autá za elektrobicykle. Záujem v Trenčíne rastie
  2. Opäť štartuje projekt Futbal v meste
  3. Videli ste, čo sa stane s vašim SUV po 100.000 kilometroch?
  4. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite
  5. Atos stavia v Bulharsku nový špičkový superpočítač EuroHPC
  6. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  7. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  8. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  9. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  10. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 710
  2. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 744
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 10 026
  4. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 461
  5. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 625
  6. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 909
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 800
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 6 185
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 5 506
  10. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 5 479
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pacientka ukazuje svoj očkovací preukaz proti ochoreniu Covid-19 v piatok 30. apríla 2021 v Budapešti.

Slovensko vypadlo z dohody o voľnom cestovaní.

3 h
V skutočnosti je problémom naša sociálna predstavivosť, ich otvorenosť k oceánu, v protiklade s našou bukolickou pahorkatinou.

Stále máme neusporiadaný vzťah k problematike západnosti.

12. máj
Katarína Danová

Paulínymu hrozí dva až desať rokov.

6 h

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

10 h
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj
Škoda Fabia v základnej výbave Ambition.

Oproti predošlej generácii zdražela približne o 2000 eur.

13. máj
Čítanie dopravných značiek zvláda väčšina nových áut už dnes.

Obmedzovač bude povinný od júla 2022.

12. máj