SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
MAZDA 6 PORIADNE SCHUDLA

Prvá jazda - Mazda 6

Limuzína určená pre Európu vznikla v Japonsku a na základne tamojších konštrukčných zásad. Jednou z nich je zníženie hmotnosti pri náraste vonkajších rozmerov. S odľahčenou šestkou, ktorú tu čaká tvrdá konkurencia, sme jazdili na juhu Francúzska.

Nová Mazda6Nová Mazda6

Limuzína určená pre Európu vznikla v Japonsku a na základne tamojších konštrukčných zásad. Jednou z nich je zníženie hmotnosti pri náraste vonkajších rozmerov. S odľahčenou šestkou, ktorú tu čaká tvrdá konkurencia, sme jazdili na juhu Francúzska.

Mazda 6 prichádza na trh v čase, keď strednej triede manažérskych limuzín kraľuje športové BMW 3 a trh zaplavili novinky Mercedes C, Ford Mondeo, Renault Laguna a Audi A4. Mazda má situáciu o to ťažšiu, že predaje vozidiel strednej triedy v Európe klesli z 1,8 milióna kusov ročne (r. 2002) na 1,5 milióna kusov (r.2006). Napriek nelichotivej situácii chce Mazda v budúcom roku predať 90 000 kusov z nového modelového radu, ktorý prichádza v troch verziách karosérie, sedan, kombi a liftback. Na predaji minulej generácie mali najvyšší podiel karosérie typu liftback a kombi (obe 38 %). My sme v rámci európskej prezentácie vyskúšali verziu sedan.

Pripomína Lexus
Rukopis hlavného dizajnéra Mazdy 6, ktorý navrhol aj športový automobil RX8 vidieť najmä v tvare svetiel a na výrazných predných blatníkoch. Mazda 6 dostala citeľne športovejší výraz a v niektorých detailoch až nápadne pripomína značku Lexus. Možno je to zámer, pretože nová Mazda 6 je výrobcom pasovaná na vlajkovú loď značky. Preto mierne narástla a nová karoséria je o 6,5 cm dlhšia a o 1,5 cm širšia. Najpodstatnejší je nárast rázvoru náprav až o 5 cm, ktorý sa vo vnútri prejavil v zväčšenom priestore na nohy. Interiér však zostáva komorný až športový, to znamená, že opticky obopína posádku a nepreberá prvky minivanu ako napríklad dlhé šikmé čelné sklo. Tvorcovia karosérie nehľadali iba nové tvary, ale išlo im o vypracovanie jednotlivých detailov a nízky aerodynamický hluk. Pri koeficiente odporu vzduchu Cx-0,27 došlo v porovnaní s minulým modelom k zníženiu hlučnosti.




Schudla 39 kg
Väčšina nových áut prichádza z väčšími rozmermi vyššou bezpečnosťou ale aj vyššou hmotnosťou. Mazda vidí cestu v znižovaní hmotnosti, čo sa odrazí na nižšej spotrebe a ľahšej ovládateľnosti. Usporiť 39 kg pri náraste vonkajších rozmerov je veľmi náročné, ale vďaka tomu sa Mazda stala najľahším autom svojej triedy. Sľubovanú úsporu v spotrebe sme zatiaľ nemali ako zistiť ale na kľukatých cestách Francúzska sa Mazda 6 javila ako veľmi obratné a ľahko ovládateľné auto.

Najmä benzín
Kým príde nový naftový motor, Mazda ponúkne súčasný dvojliter s výkonom 103 kW. Japonská značka dobre vie, že prísť na trh bez naftového motora by bol v Európe hazard. A to aj napriek nesporným kvalitám benzínových motorov a prísľubu, že v priebehu budúceho roka predstaví úplne nový naftový motor 2,2D s vlastnou technológiou a vysokým výkonom. Z dvoch skúšaných benzínových motorov sa nám paradoxne viac páčil najslabší štvorvalec s objemom 1,8 l a výkonom 88 kW. K priebehu výkonu má dobre navrhnutú prevodovku a v nižších rýchlostiach je dostatočne pružný. Naopak silnejší motor a zatiaľ vrchol ponuky 2,5 MZR prejavuje svoj temperament v rýchlostiach, ktoré už nie sú povolené a na šiesty stupeň má pri rýchlosti 130 km/h trochu vysoké otáčky. V jazdnej dynamike nového modelu zaujme dobre odhlučnený masívny podvozok. S novým modelom sa podrobnejšie zoznámime v rámci februárového redakčného testu, kedy sa auto začne u nás predávať.

Cestu hradila spoločnosť Mazda

Novej karosérii dominujú výrazné predné blatníky, predné svetlomety a zadné svetlá s technológiou LED diód.
Hlučnosť v interiéri pri rýchlosti 60 km/h klesla o 2,5 dB (zo 70 dB na 67,5 dB).
Nová Mazda6 sa bude dodávať v štyroch stupňoch výbavy a s tromi karosériami.
Vďaka využitiu novej siete dátových zberníc CF-Net (Cross-Functional Network) je možné z volantu ovládať viac prístrojov a funkcií ako predtým: audiosystém, navigáciu, klimatizáciu, palubný počítač a systém Bluetooth.
Medzi nové prvky výbavy patria i výkonné Bi-xenonové svetlomety, adaptívne svetlomety AFS alebo systém monitorovania tlaku v pneumatikách. K dispozícii je i systém Bluetooth na prepojenie s mobilným telefónom, ktorý komunikuje v siedmich jazykoch, parkovacie senzory, prémiový audiosystém BOSE alebo navigácia, prepojená s dotykovým 7-palcovým deleným displejom a s hlasovým ovládaním.
Ložiská vlečených ramien zadnej nápravy „multi-link“ majú o 10 mm väčší priemer a sú uložené o 25 mm vyššie, takže zbiehavosť počas pruženia majú takmer lineárnu, čo zlepšuje stabilitu a ovládateľnosť. Zadné tlmiče sú vzpriamenejšie – toto riešenie tiež prispieva k pocitu vyššej stability.
Prepracovaný a štylisticky „čistý“ dizajn novej Mazdy6 sa prejavil tiež v lepších aerodynamických vlastnostiach a stabilite vo vysokých rýchlostiach. Konštruktérom sa podarilo znížiť hodnotu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu Cx na 0,27 (sedan a hatchback), resp. 0,28 (wagon).
Pod slušnú aerodynamiku sa podpísali plastové štíty pod nárazníkom. Zlepšujú prúdenie vzduchu okolo kolies. Takto sa znižuje hlučnosť a stúpa účinnosť chladenia bŕzd.


Kde konštruktéri Mazdy 6 ušetrili hmotnosť ?

4,3 kg            na skelete karosérie
5,0 kg na predných sedadlách
6,7 kg ľahšie materiály motora, nová štruktúra
1,5 kg odľahčené magnety reproduktorov
4,0 kg nové zadné pruženie
6,8 kg čalúnenie strechy, ľahšie tlmiace materiály
2,3 kg ultra pevný a ľahký nosník nárazníka

Mazda 6 - motory

Motor 1,8 MZR 2,0 MZR 2,5 MZR 2,0CD
Palivo N95 N95 N95 Diesel
Výkon (kW/k) 88/120 108/147 128/170 103/140
Krút. moment (Nm) 165 184 226 330
Spotreba (l/100km) 7,0 7,2 8,2 5,6
Zrýchlenie (0-100km/h) 11,7 10,3 8,3 10,5

Prvé dojmy

vzhľad expresívny, japonské prvky
interiér športový, kvalitné materiály
motory čakáme na výkonnejší diesel
jazdné vlastnosti ovládateľné ľahké auto
technika rázny krok vpred, nové dátové zbernice
výbava primeraná triede
celkový dojem inovácie citeľné v každom smere

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 580
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 870
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 650
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 290
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 414
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 386
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 294
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 311
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 487
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.