SME

Hyundai i30

Nový model znamená prelom v histórii značky, ktorá mala donedávna v nižšej strednej triede slabé zastúpenie. Po naftovej verzii sme vyskúšali „najslabšiu“ motorizáciu.

(Zdroj: autor)

Kvalitatívny rast dokumentuje samotná karoséria, jej vypracovanie a ergonómia interiéru. Posun vpred cítiť v ponuke materiálov a farieb. Testovaný druhý stupeň vybavenia napríklad ponúka zaujímavú kombináciu tmavohnedého laku a hnedého čalúnenia interiéru. Na prvý pohľad nevidno, či je farba tmavohnedá alebo čierna.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výborný interiér
Ťažko niečo vytknúť stredovej konzole s prehľadnými ovládačmi a už v druhom stupni vybavenia digitálne ovládanou klimatizáciou. S otočným ovládačom klimatizácie sa celkom jednoducho a zrozumiteľne narába. Zmeny k lepšiemu možno sledovať na mnohých prepracovaných detailoch, počnúc kľúčom od auta a končiac tlačidlami na multifunkčnom volante. V takto zvládnutom interiéri pôsobia lacno a veľmi detsky meracie prístroje. Z hľadiska prehľadnosti sú dobre čitateľné ale farebné vyhotovenie s modrým lemom sa nám nepáči najmä po tme, keď je prístrojový panel rozsvietený. Z ďalších praktických vecí padne vhod sieťka v batožinovom priestore a sklápanie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra.

SkryťVypnúť reklamu

Citeľne lepší
Podvozok na kolesách s vyšším profilovým číslom pneumatík jazdí komfortne, ale na väčších nerovnostiach trochu odskakuje. V porovnaní so tradičnými predstaviteľmi kompaktnej triedy ako Golf a Focus má predná náprava slabšiu trakciu a vo vysokej rýchlosti mäkké pruženie, takže auto sa našich cestách trochu pohojdáva. Hyundai i30 však ponúka jazdné vlastnosti na vysokej úrovni doteraz nevídané pri autách tejto značky.

Lepší benzín
Základný benzínový motor 1,4 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 108 koní rieši dilemu či kupovať o šesťdesiattisíc drahší diesel. Kto nejazdí na dlhé trate každý deň, bude s benzínovou verziou spokojný. My sme bez problémov jazdili pod sedem litrov. Navyše dynamika motora je v tejto objemovej triede na vysokej úrovni a objemovo porovnateľné motory od konkurencie, napríklad vo vozidlách Opel Astra vyzerajú ako chudobní príbuzní. Motor v i30 reaguje spontánne, rýchlo a s päťstupňovou prevodovkou je hlučnosť na nízkej úrovni. Nárast výkonu je rozložený do celého spektra otáčok presne, ako to vyhovuje každodennej jazde. Podľa nás ide o jeden z najlepších motorov tejto objemovej kategórie. Pri cene verzie Comfort a ponúknutej výbave sa aj najlepšie autá nižšej strednej triedy zapotia. Na bežné používanie odporúčame benzínovú verziu1,4 CVVT. Zároveň pripomíname, že batožinový priestor má priemerný objem ale dobrú využiteľnosť podporenú doplnkovým systémom záchytných sieťok.

SkryťVypnúť reklamu

Pri istom druhu svetla nebolo na prvý pohľad vidieť, či je karoséria hnedá alebo čierna.
Zmysel pre detail vidieť na mnohých miestach. Napríklad prepracovanom otváraní piatych dverí. Madlo sa takmer nešpiní.
Nárazníky sú kompletne nastriekané vo farbe karosérie ale majú aj rohové lišty pre styk s okolím. Tieto vystupujú z profilu aby lepšie chránili nárazník.
Tretie brzdové svetlo používa na svietenie LED diódy.
Prístroje s modrým lemom pôsobia trochu lacno, hlavne v porovnaní s kvalitným interiérom.
Vypínateľný airbag spolujazdca. Dnes tak normálna ale u iných značiek stále nie bežná vec. Navyše bezpečnostný pás je dostatočne dlhý aj na tento typ detskej sedačky (vajíčko).
Ergonomickým prehreškom je jedine nepraktické ovládanie palubného počítača zle dostupným tlačidlom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Hyundai i30 Comfort

Cena modelu od 429 900 Sk
Cena testovanej verzie 499 900 Sk
Motor 1,4i CVVT
Výkon motora 80 kW / 108 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,7 s
Objem batožinového priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x Airbag, ISOFIX

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 483
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 331
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 907
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 563
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 432
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 128
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 701
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 534
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu