Kvalitatívny rast dokumentuje samotná karoséria, jej vypracovanie a ergonómia interiéru. Posun vpred cítiť v ponuke materiálov a farieb. Testovaný druhý stupeň vybavenia napríklad ponúka zaujímavú kombináciu tmavohnedého laku a hnedého čalúnenia interiéru. Na prvý pohľad nevidno, či je farba tmavohnedá alebo čierna.
Výborný interiér
Ťažko niečo vytknúť stredovej konzole s prehľadnými ovládačmi a už v druhom stupni vybavenia digitálne ovládanou klimatizáciou. S otočným ovládačom klimatizácie sa celkom jednoducho a zrozumiteľne narába. Zmeny k lepšiemu možno sledovať na mnohých prepracovaných detailoch, počnúc kľúčom od auta a končiac tlačidlami na multifunkčnom volante. V takto zvládnutom interiéri pôsobia lacno a veľmi detsky meracie prístroje. Z hľadiska prehľadnosti sú dobre čitateľné ale farebné vyhotovenie s modrým lemom sa nám nepáči najmä po tme, keď je prístrojový panel rozsvietený. Z ďalších praktických vecí padne vhod sieťka v batožinovom priestore a sklápanie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra.
Citeľne lepší
Podvozok na kolesách s vyšším profilovým číslom pneumatík jazdí komfortne, ale na väčších nerovnostiach trochu odskakuje. V porovnaní so tradičnými predstaviteľmi kompaktnej triedy ako Golf a Focus má predná náprava slabšiu trakciu a vo vysokej rýchlosti mäkké pruženie, takže auto sa našich cestách trochu pohojdáva. Hyundai i30 však ponúka jazdné vlastnosti na vysokej úrovni doteraz nevídané pri autách tejto značky.
Lepší benzín
Základný benzínový motor 1,4 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 108 koní rieši dilemu či kupovať o šesťdesiattisíc drahší diesel. Kto nejazdí na dlhé trate každý deň, bude s benzínovou verziou spokojný. My sme bez problémov jazdili pod sedem litrov. Navyše dynamika motora je v tejto objemovej triede na vysokej úrovni a objemovo porovnateľné motory od konkurencie, napríklad vo vozidlách Opel Astra vyzerajú ako chudobní príbuzní. Motor v i30 reaguje spontánne, rýchlo a s päťstupňovou prevodovkou je hlučnosť na nízkej úrovni. Nárast výkonu je rozložený do celého spektra otáčok presne, ako to vyhovuje každodennej jazde. Podľa nás ide o jeden z najlepších motorov tejto objemovej kategórie. Pri cene verzie Comfort a ponúknutej výbave sa aj najlepšie autá nižšej strednej triedy zapotia. Na bežné používanie odporúčame benzínovú verziu1,4 CVVT. Zároveň pripomíname, že batožinový priestor má priemerný objem ale dobrú využiteľnosť podporenú doplnkovým systémom záchytných sieťok.
![]() | Pri istom druhu svetla nebolo na prvý pohľad vidieť, či je karoséria hnedá alebo čierna. |
![]() | Zmysel pre detail vidieť na mnohých miestach. Napríklad prepracovanom otváraní piatych dverí. Madlo sa takmer nešpiní. |
![]() | Nárazníky sú kompletne nastriekané vo farbe karosérie ale majú aj rohové lišty pre styk s okolím. Tieto vystupujú z profilu aby lepšie chránili nárazník. |
![]() | Tretie brzdové svetlo používa na svietenie LED diódy. |
![]() | Prístroje s modrým lemom pôsobia trochu lacno, hlavne v porovnaní s kvalitným interiérom. |
![]() | Vypínateľný airbag spolujazdca. Dnes tak normálna ale u iných značiek stále nie bežná vec. Navyše bezpečnostný pás je dostatočne dlhý aj na tento typ detskej sedačky (vajíčko). |
![]() | Ergonomickým prehreškom je jedine nepraktické ovládanie palubného počítača zle dostupným tlačidlom. |
Naše hodnotenie
vzhľad | **** |
interiér | **** |
motor | **** |
jazdné vlastnosti | *** |
technika | *** |
výbava | **** |
úžitok | *** |
celkový dojem | **** |
Hyundai i30 Comfort
Cena modelu od | 429 900 Sk |
Cena testovanej verzie | 499 900 Sk |
Motor | 1,4i CVVT |
Výkon motora | 80 kW / 108 k |
Zrýchlenie | 0-100 km/h 11,7 s |
Objem batožinového priestoru | 340 l |
Spotreba podľa výrobcu | 6,1 l/100 km |
Spotreba v teste | 7,0 l/100 km |
Bezpečnosť | ABS, 6x Airbag, ISOFIX |