SME
Nedeľa, 9. máj, 2021 | Meniny má RolandKrížovkyKrížovky

Hyundai i30

Nový model znamená prelom v histórii značky, ktorá mala donedávna v nižšej strednej triede slabé zastúpenie. Po naftovej verzii sme vyskúšali „najslabšiu“ motorizáciu.

(Zdroj: autor)

Kvalitatívny rast dokumentuje samotná karoséria, jej vypracovanie a ergonómia interiéru. Posun vpred cítiť v ponuke materiálov a farieb. Testovaný druhý stupeň vybavenia napríklad ponúka zaujímavú kombináciu tmavohnedého laku a hnedého čalúnenia interiéru. Na prvý pohľad nevidno, či je farba tmavohnedá alebo čierna.

Výborný interiér
Ťažko niečo vytknúť stredovej konzole s prehľadnými ovládačmi a už v druhom stupni vybavenia digitálne ovládanou klimatizáciou. S otočným ovládačom klimatizácie sa celkom jednoducho a zrozumiteľne narába. Zmeny k lepšiemu možno sledovať na mnohých prepracovaných detailoch, počnúc kľúčom od auta a končiac tlačidlami na multifunkčnom volante. V takto zvládnutom interiéri pôsobia lacno a veľmi detsky meracie prístroje. Z hľadiska prehľadnosti sú dobre čitateľné ale farebné vyhotovenie s modrým lemom sa nám nepáči najmä po tme, keď je prístrojový panel rozsvietený. Z ďalších praktických vecí padne vhod sieťka v batožinovom priestore a sklápanie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra.

Citeľne lepší
Podvozok na kolesách s vyšším profilovým číslom pneumatík jazdí komfortne, ale na väčších nerovnostiach trochu odskakuje. V porovnaní so tradičnými predstaviteľmi kompaktnej triedy ako Golf a Focus má predná náprava slabšiu trakciu a vo vysokej rýchlosti mäkké pruženie, takže auto sa našich cestách trochu pohojdáva. Hyundai i30 však ponúka jazdné vlastnosti na vysokej úrovni doteraz nevídané pri autách tejto značky.

Lepší benzín
Základný benzínový motor 1,4 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 108 koní rieši dilemu či kupovať o šesťdesiattisíc drahší diesel. Kto nejazdí na dlhé trate každý deň, bude s benzínovou verziou spokojný. My sme bez problémov jazdili pod sedem litrov. Navyše dynamika motora je v tejto objemovej triede na vysokej úrovni a objemovo porovnateľné motory od konkurencie, napríklad vo vozidlách Opel Astra vyzerajú ako chudobní príbuzní. Motor v i30 reaguje spontánne, rýchlo a s päťstupňovou prevodovkou je hlučnosť na nízkej úrovni. Nárast výkonu je rozložený do celého spektra otáčok presne, ako to vyhovuje každodennej jazde. Podľa nás ide o jeden z najlepších motorov tejto objemovej kategórie. Pri cene verzie Comfort a ponúknutej výbave sa aj najlepšie autá nižšej strednej triedy zapotia. Na bežné používanie odporúčame benzínovú verziu1,4 CVVT. Zároveň pripomíname, že batožinový priestor má priemerný objem ale dobrú využiteľnosť podporenú doplnkovým systémom záchytných sieťok.

Pri istom druhu svetla nebolo na prvý pohľad vidieť, či je karoséria hnedá alebo čierna.
Zmysel pre detail vidieť na mnohých miestach. Napríklad prepracovanom otváraní piatych dverí. Madlo sa takmer nešpiní.
Nárazníky sú kompletne nastriekané vo farbe karosérie ale majú aj rohové lišty pre styk s okolím. Tieto vystupujú z profilu aby lepšie chránili nárazník.
Tretie brzdové svetlo používa na svietenie LED diódy.
Prístroje s modrým lemom pôsobia trochu lacno, hlavne v porovnaní s kvalitným interiérom.
Vypínateľný airbag spolujazdca. Dnes tak normálna ale u iných značiek stále nie bežná vec. Navyše bezpečnostný pás je dostatočne dlhý aj na tento typ detskej sedačky (vajíčko).
Ergonomickým prehreškom je jedine nepraktické ovládanie palubného počítača zle dostupným tlačidlom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Hyundai i30 Comfort

Cena modelu od 429 900 Sk
Cena testovanej verzie 499 900 Sk
Motor 1,4i CVVT
Výkon motora 80 kW / 108 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,7 s
Objem batožinového priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x Airbag, ISOFIX


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  2. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  5. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  7. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  8. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  9. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 569
  2. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 19 560
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 989
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 15 019
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 9 206
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 8 327
  7. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 966
  8. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 6 842
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 710
  10. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 6 468
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Audi Q5 40 TDI

Použitá koncepcia z neho robí tú správnu prémiu.

20 h
Na trhové pozície Tesly útočí konkurencia.

Automobilky investujú miliardy.

7. máj
Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

7. máj
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj