SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Hyundai i30

Nový model znamená prelom v histórii značky, ktorá mala donedávna v nižšej strednej triede slabé zastúpenie. Po naftovej verzii sme vyskúšali „najslabšiu“ motorizáciu.

(Zdroj: autor)

Kvalitatívny rast dokumentuje samotná karoséria, jej vypracovanie a ergonómia interiéru. Posun vpred cítiť v ponuke materiálov a farieb. Testovaný druhý stupeň vybavenia napríklad ponúka zaujímavú kombináciu tmavohnedého laku a hnedého čalúnenia interiéru. Na prvý pohľad nevidno, či je farba tmavohnedá alebo čierna.

Výborný interiér
Ťažko niečo vytknúť stredovej konzole s prehľadnými ovládačmi a už v druhom stupni vybavenia digitálne ovládanou klimatizáciou. S otočným ovládačom klimatizácie sa celkom jednoducho a zrozumiteľne narába. Zmeny k lepšiemu možno sledovať na mnohých prepracovaných detailoch, počnúc kľúčom od auta a končiac tlačidlami na multifunkčnom volante. V takto zvládnutom interiéri pôsobia lacno a veľmi detsky meracie prístroje. Z hľadiska prehľadnosti sú dobre čitateľné ale farebné vyhotovenie s modrým lemom sa nám nepáči najmä po tme, keď je prístrojový panel rozsvietený. Z ďalších praktických vecí padne vhod sieťka v batožinovom priestore a sklápanie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra.

Citeľne lepší
Podvozok na kolesách s vyšším profilovým číslom pneumatík jazdí komfortne, ale na väčších nerovnostiach trochu odskakuje. V porovnaní so tradičnými predstaviteľmi kompaktnej triedy ako Golf a Focus má predná náprava slabšiu trakciu a vo vysokej rýchlosti mäkké pruženie, takže auto sa našich cestách trochu pohojdáva. Hyundai i30 však ponúka jazdné vlastnosti na vysokej úrovni doteraz nevídané pri autách tejto značky.

Lepší benzín
Základný benzínový motor 1,4 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 108 koní rieši dilemu či kupovať o šesťdesiattisíc drahší diesel. Kto nejazdí na dlhé trate každý deň, bude s benzínovou verziou spokojný. My sme bez problémov jazdili pod sedem litrov. Navyše dynamika motora je v tejto objemovej triede na vysokej úrovni a objemovo porovnateľné motory od konkurencie, napríklad vo vozidlách Opel Astra vyzerajú ako chudobní príbuzní. Motor v i30 reaguje spontánne, rýchlo a s päťstupňovou prevodovkou je hlučnosť na nízkej úrovni. Nárast výkonu je rozložený do celého spektra otáčok presne, ako to vyhovuje každodennej jazde. Podľa nás ide o jeden z najlepších motorov tejto objemovej kategórie. Pri cene verzie Comfort a ponúknutej výbave sa aj najlepšie autá nižšej strednej triedy zapotia. Na bežné používanie odporúčame benzínovú verziu1,4 CVVT. Zároveň pripomíname, že batožinový priestor má priemerný objem ale dobrú využiteľnosť podporenú doplnkovým systémom záchytných sieťok.

Pri istom druhu svetla nebolo na prvý pohľad vidieť, či je karoséria hnedá alebo čierna.
Zmysel pre detail vidieť na mnohých miestach. Napríklad prepracovanom otváraní piatych dverí. Madlo sa takmer nešpiní.
Nárazníky sú kompletne nastriekané vo farbe karosérie ale majú aj rohové lišty pre styk s okolím. Tieto vystupujú z profilu aby lepšie chránili nárazník.
Tretie brzdové svetlo používa na svietenie LED diódy.
Prístroje s modrým lemom pôsobia trochu lacno, hlavne v porovnaní s kvalitným interiérom.
Vypínateľný airbag spolujazdca. Dnes tak normálna ale u iných značiek stále nie bežná vec. Navyše bezpečnostný pás je dostatočne dlhý aj na tento typ detskej sedačky (vajíčko).
Ergonomickým prehreškom je jedine nepraktické ovládanie palubného počítača zle dostupným tlačidlom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Hyundai i30 Comfort

Cena modelu od 429 900 Sk
Cena testovanej verzie 499 900 Sk
Motor 1,4i CVVT
Výkon motora 80 kW / 108 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,7 s
Objem batožinového priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x Airbag, ISOFIX


Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 744
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 286
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 837
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 729
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 9 093
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 736
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 448
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 631
  9. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 149
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 030

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Ako o Gorile klamal Jirko Malchárek

Pred rokmi rozhovory s Haščákom odmietal, dnes to nekomentuje.

Jirko Malchárek

Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili

Dohoda je uzavretá len v trestnej veci Kuciakovej vraždy.

Polícia odváža Zoltána Andruskóa z Úradu špeciálnej prokuratúry v Pezinku.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia
Honda HR-V a Toyota C-HR