SME
reklama

Hyundai i30

Nový model znamená prelom v histórii značky, ktorá mala donedávna v nižšej strednej triede slabé zastúpenie. Po naftovej verzii sme vyskúšali „najslabšiu“ motorizáciu.

(Zdroj: autor)

Kvalitatívny rast dokumentuje samotná karoséria, jej vypracovanie a ergonómia interiéru. Posun vpred cítiť v ponuke materiálov a farieb. Testovaný druhý stupeň vybavenia napríklad ponúka zaujímavú kombináciu tmavohnedého laku a hnedého čalúnenia interiéru. Na prvý pohľad nevidno, či je farba tmavohnedá alebo čierna.

Výborný interiér
Ťažko niečo vytknúť stredovej konzole s prehľadnými ovládačmi a už v druhom stupni vybavenia digitálne ovládanou klimatizáciou. S otočným ovládačom klimatizácie sa celkom jednoducho a zrozumiteľne narába. Zmeny k lepšiemu možno sledovať na mnohých prepracovaných detailoch, počnúc kľúčom od auta a končiac tlačidlami na multifunkčnom volante. V takto zvládnutom interiéri pôsobia lacno a veľmi detsky meracie prístroje. Z hľadiska prehľadnosti sú dobre čitateľné ale farebné vyhotovenie s modrým lemom sa nám nepáči najmä po tme, keď je prístrojový panel rozsvietený. Z ďalších praktických vecí padne vhod sieťka v batožinovom priestore a sklápanie sedadiel do jednej roviny s dnom kufra.

Citeľne lepší
Podvozok na kolesách s vyšším profilovým číslom pneumatík jazdí komfortne, ale na väčších nerovnostiach trochu odskakuje. V porovnaní so tradičnými predstaviteľmi kompaktnej triedy ako Golf a Focus má predná náprava slabšiu trakciu a vo vysokej rýchlosti mäkké pruženie, takže auto sa našich cestách trochu pohojdáva. Hyundai i30 však ponúka jazdné vlastnosti na vysokej úrovni doteraz nevídané pri autách tejto značky.

Lepší benzín
Základný benzínový motor 1,4 CVVT s premenlivým časovaním ventilov a výkonom 108 koní rieši dilemu či kupovať o šesťdesiattisíc drahší diesel. Kto nejazdí na dlhé trate každý deň, bude s benzínovou verziou spokojný. My sme bez problémov jazdili pod sedem litrov. Navyše dynamika motora je v tejto objemovej triede na vysokej úrovni a objemovo porovnateľné motory od konkurencie, napríklad vo vozidlách Opel Astra vyzerajú ako chudobní príbuzní. Motor v i30 reaguje spontánne, rýchlo a s päťstupňovou prevodovkou je hlučnosť na nízkej úrovni. Nárast výkonu je rozložený do celého spektra otáčok presne, ako to vyhovuje každodennej jazde. Podľa nás ide o jeden z najlepších motorov tejto objemovej kategórie. Pri cene verzie Comfort a ponúknutej výbave sa aj najlepšie autá nižšej strednej triedy zapotia. Na bežné používanie odporúčame benzínovú verziu1,4 CVVT. Zároveň pripomíname, že batožinový priestor má priemerný objem ale dobrú využiteľnosť podporenú doplnkovým systémom záchytných sieťok.

Pri istom druhu svetla nebolo na prvý pohľad vidieť, či je karoséria hnedá alebo čierna.
Zmysel pre detail vidieť na mnohých miestach. Napríklad prepracovanom otváraní piatych dverí. Madlo sa takmer nešpiní.
Nárazníky sú kompletne nastriekané vo farbe karosérie ale majú aj rohové lišty pre styk s okolím. Tieto vystupujú z profilu aby lepšie chránili nárazník.
Tretie brzdové svetlo používa na svietenie LED diódy.
Prístroje s modrým lemom pôsobia trochu lacno, hlavne v porovnaní s kvalitným interiérom.
Vypínateľný airbag spolujazdca. Dnes tak normálna ale u iných značiek stále nie bežná vec. Navyše bezpečnostný pás je dostatočne dlhý aj na tento typ detskej sedačky (vajíčko).
Ergonomickým prehreškom je jedine nepraktické ovládanie palubného počítača zle dostupným tlačidlom.

Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****


Hyundai i30 Comfort

Cena modelu od 429 900 Sk
Cena testovanej verzie 499 900 Sk
Motor 1,4i CVVT
Výkon motora 80 kW / 108 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,7 s
Objem batožinového priestoru 340 l
Spotreba podľa výrobcu 6,1 l/100 km
Spotreba v teste 7,0 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6x Airbag, ISOFIX


SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 710
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 091
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 540
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 138
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 024
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 747
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 981
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  2. Martin Borecky: Rakovina
  3. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  4. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  5. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  6. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  7. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  8. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 907
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 596
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 408
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 320
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 358
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 196
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu