tne viac ako diesel, ponúka viac radosti z jazdy pri nízkej spotrebe. Potreboval by však lepšiu automatickú prevodovku.
Základný benzínový motor 200 Kompressor sme vyskúšali v silnejšej verzii s výkonom 184 koní. Priemerná spotreba počas testu kopírovala údaje výrobcu a iba občas presiahla deväť litrovú hranicu. Vodič však musí jazdiť vyrovnane a nenútiť automatickú prevodovku k športovej jazde. Prevodovka pri športovej jazde nevie dobre využiť danosti motora a krútiaci moment, preto bude vyhovovať komótnejším vodičom. Vydarený a mimoriadne dynamický motor 200 Kompressor by potreboval sedemstupňový automat, ktorý sa dodáva iba k silnejším motorom. Pri výbere tohto motora odporúčame radšej šesťstupňovú manuálnu prevodovku.
Prepĺňané benzínové motory sú v mnohých prípadoch lepším riešením ako diesel. Najmä pod kapotou vozidiel prestížnych značiek. Mechanickým kompresorom preplňovaný motor ponúka z objemu 1,8 l slušný výkon až 186 k a krútiaci moment 250 Nm v rozsahu 2800 až 5000 otáčok. V praxi to znamená dobré dynamické parametre a pohotové zrýchlenie. Trieda C
má na pohľad strohý ale veľmi dobre a funkčne navrhnutý interiér. Vnútro auta kopíruje odkaz minulosti a zároveň ponúka najmodernejšie technológie, vrátane výborného podvozka. Pozornosť si zaslúži informačný palubný systém Command. Jeho obsluha je veľmi prehľadná a jednoduchá. Motor 200 Kompressor iba potvrdil, že nová trieda C je novým meradlom v strednej triede, dizajn nevynímajúc.
Naše hodnotenie
vzhľad ****
interiér ****
motor *****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****
Mercedes C 200 Kompressor (automat)
Cena modelu od 1 053 061 Sk
Cena testovanej verzie 1 149 064 Sk
Motor 1,8 benzín, kompressor
Výkon motora 135 kW / 184 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,8 s
Objem batožinového priestoru 475 l
Spotreba podľa výrobcu 8,2 l/100 km
Spotreba v teste 8,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6 x airbag