SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Mercedes C 200 Kompressor

Mercedes venoval príprave novej a z hľadiska predaja značky kľúčovej triede C mimoriadne veľkú pozornosť. Pred príchodom na trh ju vyzbrojil širokou paletou naftových a benzínových motorov. Kompresorom prepĺňaný štvorvalec k noblese značky pristane podsta

(Zdroj: autor)

tne viac ako diesel, ponúka viac radosti z jazdy pri nízkej spotrebe. Potreboval by však lepšiu automatickú prevodovku.

Základný benzínový motor 200 Kompressor sme vyskúšali v silnejšej verzii s výkonom 184 koní. Priemerná spotreba počas testu kopírovala údaje výrobcu a iba občas presiahla deväť litrovú hranicu. Vodič však musí jazdiť vyrovnane a nenútiť automatickú prevodovku k športovej jazde. Prevodovka pri športovej jazde nevie dobre využiť danosti motora a krútiaci moment, preto bude vyhovovať komótnejším vodičom. Vydarený a mimoriadne dynamický motor 200 Kompressor by potreboval sedemstupňový automat, ktorý sa dodáva iba k silnejším motorom. Pri výbere tohto motora odporúčame radšej šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Prepĺňané benzínové motory sú v mnohých prípadoch lepším riešením ako diesel. Najmä pod kapotou vozidiel prestížnych značiek. Mechanickým kompresorom preplňovaný motor ponúka z objemu 1,8 l slušný výkon až 186 k a krútiaci moment 250 Nm v rozsahu 2800 až 5000 otáčok. V praxi to znamená dobré dynamické parametre a pohotové zrýchlenie. Trieda C
má na pohľad strohý ale veľmi dobre a funkčne navrhnutý interiér. Vnútro auta kopíruje odkaz minulosti a zároveň ponúka najmodernejšie technológie, vrátane výborného podvozka. Pozornosť si zaslúži informačný palubný systém Command. Jeho obsluha je veľmi prehľadná a jednoduchá. Motor 200 Kompressor iba potvrdil, že nová trieda C je novým meradlom v strednej triede, dizajn nevynímajúc.



Naše hodnotenie

vzhľad ****
interiér **** 
motor *****
jazdné vlastnosti *****
technika ****
výbava ****
úžitok ***
celkový dojem ****



Mercedes C 200 Kompressor (automat)

Cena modelu od 1 053 061 Sk
Cena testovanej verzie 1 149 064 Sk
Motor 1,8 benzín, kompressor
Výkon motora 135 kW / 184 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,8 s
Objem batožinového priestoru 475 l
Spotreba podľa výrobcu 8,2 l/100 km
Spotreba v teste 8,6 l/100 km
Bezpečnosť ABS,ESP, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 533
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 718
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 576
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 391
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 977
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 720
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 423
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 374
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 337
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 213
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N