BMW Compact – agresívnejší vzhľad, športový charakter

Najväčšiu pozornosť na tohtoročnom autosalóne v Ženeve v expozícii BMW pútal dlho očakávaný Compact trojkového radu. V produkcii bavorskej automobilky má svoje nezastupiteľné miesto, aj preto to netrpezlivé čakanie na jeho uvedenie. Ním BMW dokompletováva svoj trojkový rad.

Trojdverový Compact odvážnejšie riešenie prednej i zadnej časti karosérie. Okrem toho má aj úplne novú pohonnú jednotku – zážihový štvorvalec s objemom 1,8 l, výkonom 85 kW/115 k a elektronicky riadenou reguláciou zdvihu nasávacích ventilov Valvetronic. Výkonnejším pre Compact bude radový šesťvalcový motor s objemom 2,5 l a výkonom 141 kW/192 k.

Nový Compact, ktorý sa na európsky trh uvedie v júli tohto roku, nahradí model, ktorý debutoval v zime 1993/1994. Ten sa v polovici roku 1997 dočkal poslednej inovácie a v modeli 323 ti doteraz najvýkonejšieho motora - radový šesťvalec 2,5/24V-125 kW/170 k. Compact doplní najnovší trojkový rad, keď po limuzíne, kabriolete, kombi a kupé bude piatym modelovým variantom.



Najnovší Compact stojí na báze novej „trojky“, má však, na rozdiel od svojich modelových súrodencov, kratší rázvor osí náprav o 280 mm. Je automobilom strednej triedy a má športový charakter. Základný model bude mať označenie 316 ti a výkon motora bude 115 k. Najvýkonnejším zasa model 325 ti s najvyšším výkonom 193 k. Na jeseň sa objaví ešte 318 ti s výkonom 140 k a verzia so vznetovým motorom a výkonom 136 k. Základný model Compact 316 ti by sa v Nemecku mal predávať za približne 44 000 nemeckých mariek.

Zmienku u nového Compactu si zasluhuje už spomínaná novinka pod kapotou s názvom Valvetronic. Jeho princípom je variabilné nastavovanie zdvihu nasávacích ventilov, ktorý sa riadi prostredníctvom elektromotoru. Valvetronic naviac pracuje v súčinnosti s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov. Aj preto motor s objemom 1,8 l je schopný vyvinúť výkon 85 kW/115 k pri otáčkach 5500 min-1 a najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 3750 min-1, ale už od 3000 min-1 dosahuje deväťdesiat percent tejto hodnoty. Najmä táto vlastnosť ho robí úsporným. Podľa výrobcu kombinovaná spotreba činí len 6,9 l/100 km. Prvé predajné kusy by sa k nám mali doviezť v júli tohto roku.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 182
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 038
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 779
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 278
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 204
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 040
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 931
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 850
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 671
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 347

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My jediní máme Boha. Patrí iba nám a robí všetko, čo chceme

Slovenský Boh nám poslal slovenského Ježiša cez jeho slovenskú matku, aby nás chránil.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.