SME
reklama

BMW Compact – agresívnejší vzhľad, športový charakter

Najväčšiu pozornosť na tohtoročnom autosalóne v Ženeve v expozícii BMW pútal dlho očakávaný Compact trojkového radu. V produkcii bavorskej automobilky má svoje nezastupiteľné miesto, aj preto to netrpezlivé čakanie na jeho uvedenie. Ním BMW dokompletováva svoj trojkový rad.

Trojdverový Compact odvážnejšie riešenie prednej i zadnej časti karosérie. Okrem toho má aj úplne novú pohonnú jednotku – zážihový štvorvalec s objemom 1,8 l, výkonom 85 kW/115 k a elektronicky riadenou reguláciou zdvihu nasávacích ventilov Valvetronic. Výkonnejším pre Compact bude radový šesťvalcový motor s objemom 2,5 l a výkonom 141 kW/192 k.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový Compact, ktorý sa na európsky trh uvedie v júli tohto roku, nahradí model, ktorý debutoval v zime 1993/1994. Ten sa v polovici roku 1997 dočkal poslednej inovácie a v modeli 323 ti doteraz najvýkonejšieho motora - radový šesťvalec 2,5/24V-125 kW/170 k. Compact doplní najnovší trojkový rad, keď po limuzíne, kabriolete, kombi a kupé bude piatym modelovým variantom.



Najnovší Compact stojí na báze novej „trojky“, má však, na rozdiel od svojich modelových súrodencov, kratší rázvor osí náprav o 280 mm. Je automobilom strednej triedy a má športový charakter. Základný model bude mať označenie 316 ti a výkon motora bude 115 k. Najvýkonnejším zasa model 325 ti s najvyšším výkonom 193 k. Na jeseň sa objaví ešte 318 ti s výkonom 140 k a verzia so vznetovým motorom a výkonom 136 k. Základný model Compact 316 ti by sa v Nemecku mal predávať za približne 44 000 nemeckých mariek.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmienku u nového Compactu si zasluhuje už spomínaná novinka pod kapotou s názvom Valvetronic. Jeho princípom je variabilné nastavovanie zdvihu nasávacích ventilov, ktorý sa riadi prostredníctvom elektromotoru. Valvetronic naviac pracuje v súčinnosti s variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov. Aj preto motor s objemom 1,8 l je schopný vyvinúť výkon 85 kW/115 k pri otáčkach 5500 min-1 a najvyšší krútiaci moment 175 Nm pri otáčkach 3750 min-1, ale už od 3000 min-1 dosahuje deväťdesiat percent tejto hodnoty. Najmä táto vlastnosť ho robí úsporným. Podľa výrobcu kombinovaná spotreba činí len 6,9 l/100 km. Prvé predajné kusy by sa k nám mali doviezť v júli tohto roku.

Autor: jg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 763
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 589
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 454
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 476
  5. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 457
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 165
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 028
  8. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 001
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Franek: Facka od ľudí.
  2. Jozef Varga: Krkavci / 57. /
  3. Jozef Ďanovský: Aký vzťah k Bohu, taký vzťah k človeku
  4. Věra Tepličková: Zasa tie hnusné médiá alebo Keď je grófka ne/spravodlivo odsúdená
  5. Martina Paulenová: Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu
  6. Peto Jurco: Bezpečnosť nad zlato
  7. Igor Borišek: Koniec sveta 2/4
  8. Matúš Pavle: Ako pomôcť Ozbrojeným silám Ukrajiny (ukrajinskej armáde)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 384
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 932
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 559
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 188
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 188
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 659
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 673
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 510
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu