SME

Bariérové skúšky: Tino najlepší vo svojej triede

Podľa Euro NCAP, nezávislej organizácie, ktorá poskytuje reálne a nezávislé informácie hodnotiace bezpečnosť vozidiel, Nissan Almera a Almera Tino dosiahli v testoch bezpečnosti štvorhviezdičkové hodnotenie...


Podľa Euro NCAP, nezávislej organizácie, ktorá poskytuje reálne a nezávislé informácie hodnotiace bezpečnosť vozidiel, Nissan Almera a Almera Tino dosiahli v testoch bezpečnosti štvorhviezdičkové hodnotenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kompaktný MPV Nissan Almera Tino, automobil vyvinutý pre mladé rodiny, bol vyhodnotený ako najlepší vo svojej triede. Nissan Almera aj Almera Tino boli vyvinuté podľa „konceptu trojitej bezpečnosti”, ktorá rozdeľuje prvky bezpečnosti na informačnú bezpečnosť, bezpečnosť jazdy a bezpečnosť pri nehode.

SkryťVypnúť reklamu

Bezpečnosť pri nehode je zabezpečená tak štrukturálnou celistvosťou automobilu ako aj množstvom dodatočných zádržných systémov. Nová globálna MS platforma Nissan, na ktorej je postavená Almera aj Almera Tino, je zdokonalená “dvoj-zónovou” konštrukciou karosérie, ktorá rozdeľuje deformačnú zónu a vysoko pevný priestor pre pasažierov. Táto zónová konštrukcia karosérie je v porovnaní s predchádzajúcou platformou Almery tuhšia o 30 % vo všetkých smeroch, čím prispieva k pevnej štrukturálnej integrite ako aj ku komfortu a vycibrenosti vozidla. Predná deformačná zóna vozidla je vytvorená dvojicou postranných nosníkov, ktoré sa pri náraze zdeformujú a skrútia. Nový „esovitý“ tvar im umožňuje pohltiť energiu nárazu a redukovať preniknutie deformácie do interiéru. Ďalšie zosilnenie postranných nosníkov minimalizuje deformáciu podlahy, pričom predné stĺpiky karosérie boli takisto zosilnené.

SkryťVypnúť reklamu

Almera, ako prvá vo svojej triede, uviedla tlmiace aktívne opierky hlavy. Systém bočných airbagov v spojení so sériovými prednými airbagmi chráni v prípade nárazu hlavu a hruď pasažierov a je čiastočnou ochranou v situáciách ako je napr. NCAP „bariérová skúška”. S napínačmi bezpečnostných pásov patrí Almera aj Almera Tino na čelo vo svojej kategórii.

Mimoriadny dôraz kladie Nissan na aktívnu bezpečnosť – schopnosť ochrániť pred potenciálnym nebezpečenstvom. Základom sériovej výbavy Almery prispievajúcej k stabilnému ovládaniu pri všetkých podmienkach je zavesenie kolies typu MacPherson na prednej náprave a zavesenie zadných kolies typu Multi-link. Najnovší ABS systém Bosch, v kombinácii s EBD a Nissan Brake Assist, zlepšuje jazdný výkon pri núdzovom brzdení a je kľúčovým faktorom skracovania brzdnej dráhy.

SkryťVypnúť reklamu

Informačná bezpečnosť súvisí so schopnosťou vidieť a byť videný a je súčasťou aktívnej bezpečnosti. Rozsiahly výskum zabezpečuje dobrú a voľnú viditeľnosť na cestu, prístrojový panel a ostatné vozidlá z miesta vodiča a vedľajšie prvky, ako je panoramatické spätné zrkadlo vodiča na minimalizovanie mŕtveho bodu.

Technológia osvetlenia s použitím číreho skla na zadných aj predných svetlometoch a treťom brzdovom svetle zabezpečuje optimálnu viditeľnosť tak v noci, ako aj pri brzdení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 260
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 800
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 213
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 946
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 035
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu