SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Mercedes-Benz 2,0 Kompressor T-model

Keď štuttgartská automobilka predstavila svoj prvý model C, písal sa rok 1993. Nahradil úspešného predchodcu Mercedes-Benz 190 zvaný aj ,,baby". Nový automobil strednej triedy si rýchlo získal priazeň dovtedajších zákazníkov, obdivovateľov vtedy najmenšíc


h mercedesov a ,,céčko" sa rýchlo stalo lídrom značky. Aj preto sa pred rokom netrpezlivo očakával jeho nástupca. Nemecký výrobca predstavil v Ženeve na jar roku 2000 štvordverový sedan, na jeseň kupé a v marci tohto roku aj verziu kombi - model T. A práve tento automobil so zážihovým motorom 2,0 preplňovaný kompresorom nám autorizovaný dovozca požičal na krátkodobé odskúšanie.

Aby výrobca ešte viac zatraktívnil nový model C, dal mu podobu akú má najväčší automobil značky s trojcípou hviezdou v znaku, trieda S. Zošikmil prednú kapotu a sklon čelného i zadného skla. Podobnosť k triede S evokujú aj dvojice predných svetlometov so spoločným krycím sklom a u sedanu i trojuholníkové zadné svetlá. Rozmery nového ,,céčka" sa len o málo zväčšili, bohatšia je však výbava a tak má o nejaké kilá naviac. Už na pohľad lepšia aerodynamika zlepšila hodnotu súčiniteľa čelného odporu vzduchu cx na 0,26.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Tvary prednej časti limuzíny prevzal aj model T - kombi. Dizajnéri si elegantne pohrali aj so zadnou časťou karosérie a vyriešili ju vo veľkom štýle. Má eleganciu, ale napĺňa aj poslanie veľkého priestoru pre batožiny. Je nielen veľký, ale aj prakticky riešený: má nízko nakladaciu hranu, rovné dno, praktické odkladacie priestory pre náradie a príslušenstvo po stranách v priestore blatníkov a pod vekom v dvojitom dne priestor pre odkladanie drobných predmetov. V duchu hi-tech je riešený aj interiér.

Z každého detailu cítiť, že aj triede C je vlastný komfort, výborné dielenské spracovanie, kvalitné materiály a výborná ergonómia. Naviac, testovaný automobil mal čalúnenie z kože a bohatú výbavu od palubného počítača, tempomatu, klimatizácie a kvalitnej audiosúpravy po elektrického ovládania okien predných i zadných dverí a vonkajších spätných zrkadiel. K zvýšeniu pohodlia a zlepšeniu obsluhy je tu aj multifunkčný volant potiahnutý kožou na ovládanie palubného počítača a autorádia. Rovnako možnosť nastavenia sedadla vodiča i spolujazdca vo všetkých smeroch, pre sklon sedadla i operadla, dokonca elektricky. Priestoru je dosť vpredu i vzadu, tak pre nohy ako aj v okolí ramien a nad hlavou.

Skryť Vypnúť reklamu

Aj ponukou motorov zážihových i vznetových s priamym vstrekovaním dokáže nový Mercedes C uspokojiť široké zákaznícke spektrum. Testovaná kombi verzia, T-model, mal dvojlitrový zážihový kompresorom preplňovaný motor. Jeho výkon 163 k a vysoký krútiaci moment v súčinnosti so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou nemá slabé miesta. Ak sme naladený na bezstarostnú a pohodlnú jazdu, využívame naplno samočinné radenie. Pri športovej jazde, naopak, možnosť radiť manuálne.

Bezpečnosť posádky na predných i zadných sedadlách strážia čelné, bočné i hlavové vzduchové vankúše. Ale aj spoľahlivý automobil, najmä jeho jazdné vlastnosti. Pri klasickom usporiadaní motora vpredu a pohonu zadných kolies sa mercedes správa aj pri razantnej jazde a rýchlom prechádzaní zákrut spoľahlivo, neutrálne. Prekvapila však vyššia spotreba, čo môže byť vplyv samočinnej prevodovky, ale aj malého počtu doteraz najazdených kilometrov - len okolo 4 tisíc. Dostať sa pod 11 litrov bolo takmer nemožné, pričom priemer počas testu bol 12,5 l/100 km. Výsledný dojem z testovaného automobilu Mercedes-Benz 2,0 Kompressor model T je výnimočný, presne tak, ako výnimočný je aj tento automobil.

Skryť Vypnúť reklamu


Technické údaje - Mercedes-Benz C 200 Kompresor


Motor
Vpredu pozdĺžne uložený zážihový radový kvapalinou chladený štvorvalec preplňovaný kompresorom Roots. Medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 89,9/78,7 mm. Kompresný pomer 9,5:1. Najväčší výkon 120 kW/163 k pri otáčkach 5300 min-1. Najvyšší krútiaci moment 230 Nm pri otáčkach 2500 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Samočinná šesťstupňová prevodovka s možnosťou ručného radenia. Prevod aut. 3,46. Stály prevod hnanej nápravy 3,46.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Konštrukcia s pomocným rámom. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené. Predné na trojramenných závesoch s tlmičovými vzperami McPherson, zadné viacprvkové odpružené vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4540/1730/1470 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1505/1415 mm. Svetlá výška 150 mm. Pohotovostná hmotnosť 1415 kg. Objem batožinového priestoru 470 - 1385 dm³. Objem palivovej nádrže 62 l.

Skryť Vypnúť reklamu

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 226 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 13,9/7,4/9,8 l/100 km.

Cena
Základný model 1 293 468 Sk.

Namerané hodnoty
Zrýchľovanie
60 - 100 km/h (A) - 6,2 s,
80 - 120 (A) - 8,5 s

Akcelerácia
0 - 100 km/h (A) - 10,2 s

Spotreba počas testu – 12,5

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 755
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 857
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 567
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 650
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 488
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 508
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 352
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 252
  9. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 125
  10. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 6 094
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Zasnežené východné Slovensko.