REDAKČNÝ TEST

Mercedes-Benz 2,0 Kompressor T-model

Keď štuttgartská automobilka predstavila svoj prvý model C, písal sa rok 1993. Nahradil úspešného predchodcu Mercedes-Benz 190 zvaný aj ,,baby". Nový automobil strednej triedy si rýchlo získal priazeň dovtedajších zákazníkov, obdivovateľov vtedy najmenšíc


h mercedesov a ,,céčko" sa rýchlo stalo lídrom značky. Aj preto sa pred rokom netrpezlivo očakával jeho nástupca. Nemecký výrobca predstavil v Ženeve na jar roku 2000 štvordverový sedan, na jeseň kupé a v marci tohto roku aj verziu kombi - model T. A práve tento automobil so zážihovým motorom 2,0 preplňovaný kompresorom nám autorizovaný dovozca požičal na krátkodobé odskúšanie.

Aby výrobca ešte viac zatraktívnil nový model C, dal mu podobu akú má najväčší automobil značky s trojcípou hviezdou v znaku, trieda S. Zošikmil prednú kapotu a sklon čelného i zadného skla. Podobnosť k triede S evokujú aj dvojice predných svetlometov so spoločným krycím sklom a u sedanu i trojuholníkové zadné svetlá. Rozmery nového ,,céčka" sa len o málo zväčšili, bohatšia je však výbava a tak má o nejaké kilá naviac. Už na pohľad lepšia aerodynamika zlepšila hodnotu súčiniteľa čelného odporu vzduchu cx na 0,26.

Tvary prednej časti limuzíny prevzal aj model T - kombi. Dizajnéri si elegantne pohrali aj so zadnou časťou karosérie a vyriešili ju vo veľkom štýle. Má eleganciu, ale napĺňa aj poslanie veľkého priestoru pre batožiny. Je nielen veľký, ale aj prakticky riešený: má nízko nakladaciu hranu, rovné dno, praktické odkladacie priestory pre náradie a príslušenstvo po stranách v priestore blatníkov a pod vekom v dvojitom dne priestor pre odkladanie drobných predmetov. V duchu hi-tech je riešený aj interiér.

Z každého detailu cítiť, že aj triede C je vlastný komfort, výborné dielenské spracovanie, kvalitné materiály a výborná ergonómia. Naviac, testovaný automobil mal čalúnenie z kože a bohatú výbavu od palubného počítača, tempomatu, klimatizácie a kvalitnej audiosúpravy po elektrického ovládania okien predných i zadných dverí a vonkajších spätných zrkadiel. K zvýšeniu pohodlia a zlepšeniu obsluhy je tu aj multifunkčný volant potiahnutý kožou na ovládanie palubného počítača a autorádia. Rovnako možnosť nastavenia sedadla vodiča i spolujazdca vo všetkých smeroch, pre sklon sedadla i operadla, dokonca elektricky. Priestoru je dosť vpredu i vzadu, tak pre nohy ako aj v okolí ramien a nad hlavou.

Aj ponukou motorov zážihových i vznetových s priamym vstrekovaním dokáže nový Mercedes C uspokojiť široké zákaznícke spektrum. Testovaná kombi verzia, T-model, mal dvojlitrový zážihový kompresorom preplňovaný motor. Jeho výkon 163 k a vysoký krútiaci moment v súčinnosti so šesťstupňovou samočinnou prevodovkou nemá slabé miesta. Ak sme naladený na bezstarostnú a pohodlnú jazdu, využívame naplno samočinné radenie. Pri športovej jazde, naopak, možnosť radiť manuálne.

Bezpečnosť posádky na predných i zadných sedadlách strážia čelné, bočné i hlavové vzduchové vankúše. Ale aj spoľahlivý automobil, najmä jeho jazdné vlastnosti. Pri klasickom usporiadaní motora vpredu a pohonu zadných kolies sa mercedes správa aj pri razantnej jazde a rýchlom prechádzaní zákrut spoľahlivo, neutrálne. Prekvapila však vyššia spotreba, čo môže byť vplyv samočinnej prevodovky, ale aj malého počtu doteraz najazdených kilometrov - len okolo 4 tisíc. Dostať sa pod 11 litrov bolo takmer nemožné, pričom priemer počas testu bol 12,5 l/100 km. Výsledný dojem z testovaného automobilu Mercedes-Benz 2,0 Kompressor model T je výnimočný, presne tak, ako výnimočný je aj tento automobil.


Technické údaje - Mercedes-Benz C 200 Kompresor


Motor
Vpredu pozdĺžne uložený zážihový radový kvapalinou chladený štvorvalec preplňovaný kompresorom Roots. Medzichladič stlačeného vzduchu. Ventilový rozvod DOHC, poháňaný reťazou. Štyri ventily v každom valci. Hlava valcov z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1998 cm3, vŕtanie a zdvih 89,9/78,7 mm. Kompresný pomer 9,5:1. Najväčší výkon 120 kW/163 k pri otáčkach 5300 min-1. Najvyšší krútiaci moment 230 Nm pri otáčkach 2500 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon zadných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Samočinná šesťstupňová prevodovka s možnosťou ručného radenia. Prevod aut. 3,46. Stály prevod hnanej nápravy 3,46.

Podvozok
Konštrukcia s pomocným rámom. Predné i zadné kolesá nezávisle zavesené. Predné na trojramenných závesoch s tlmičovými vzperami McPherson, zadné viacprvkové odpružené vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/55 R 16.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová päťmiestna typu kombi.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4540/1730/1470 mm, rázvor náprav 2715 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1505/1415 mm. Svetlá výška 150 mm. Pohotovostná hmotnosť 1415 kg. Objem batožinového priestoru 470 - 1385 dm³. Objem palivovej nádrže 62 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 226 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 13,9/7,4/9,8 l/100 km.

Cena
Základný model 1 293 468 Sk.

Namerané hodnoty
Zrýchľovanie
60 - 100 km/h (A) - 6,2 s,
80 - 120 (A) - 8,5 s

Akcelerácia
0 - 100 km/h (A) - 10,2 s

Spotreba počas testu – 12,5

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 472
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 854
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 490
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 142
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 016
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 954
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 773
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 541
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 303
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 892

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemecký tím zachránil najmenej pravdepodobný darca. Diktátor

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.