Nové meno medzi víťazmi F1: Ralf Schumacher

Od 26. septembra 1999, keď Veľkú cenu Európy na Nürburgringu vyhral Angličan Johny Herbert na Stewarte, sa o víťazstvá v pretekoch formuly 1 delili len jazdci Ferrari a McLarenu. Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Mika Häkkinen a David Coulthard triu


mfovali dovedna na 22 veľkých cenách. Na veľkonočnú nedeľu ich sériu prerušil Ralf Schumacher z tímu Williams-BMW svojím premiérovým víťazstvom v F1 na Veľkej cene San Marina v Imole. Preteky na 4,933 km dlhom okruhu Enza a Dina Ferrariho pri Bologni (880 km z Bratislavy) sledovalo takmer 100-tisíc divákov, na parkoviskách bolo vidieť aj autá so slovenskými poznávacími značkami.

Úspech R. Schumachera zamestnal štatistikov, lebo stajňa Williams vyhrala preteky takmer po štyroch rokoch a výrobcovia motorov BMW v Mníchove sa posledný raz tešili z víťazstva 12. októbra 1986, keď Rakúšan Gerhard Berger bol najrýchlejší na Veľkej cene Mexika. A práve Berger je teraz športovým riaditeľom BMW. Na dôvažok R. Schumacher jazdil na pneumatikách Michelin, ktoré sa v tejto sezóne po 16 rokoch vrátili do efjednotky a teraz konkurujú Bridgestonu.

Druhý na VC San Marina skončil Škót David Coulthard (West McLaren-Mercedes), pripísal si šesť bodov a v celkovom hodnotení sa tak s 26 bodmi dotiahol na M. Schumachera, ktorý vedie už len zásluhou väčšieho počtu víťazstiev (M. Schumacher 2, Coulthard 1). Česť Ferrari v Imole, len 100 km od sídla firmy z Maranella, zachraňoval 3. miestom Brazílčan Rubens Barrichello. Ani on však nezakryl sklamanie domácich fanúšikov, ktorí po víťazstvách vlani a predvlani do tretice čakali triumf M. Schumachera. Grande Schumimu však už v sobotňajšej kvalifikácii zabránil pomyslieť na vyrovnanie ôsmich pole position po doterajších siedmich víťazstvách Coulthard, ba Michael nakoniec štartoval až zo štvrtej pozície. V pretekoch ho potom zradila prevodovka, odstúpil v 24. kole zo 17. miesta.
Štart v teplom, slnečnom počasí sa nevydaril Coulthardovi ani jeho tímovému kolegovi v striebornom šípe Häkkinenovi, a tak prvých 24 kôl z celkových 62 sa išlo v poradí: 1. R. Schumacher, 2. Coulthard, 3. Trulli, 4. Häkkinen. Pomerne nudný priebeh nevzrušili ani dva pitstopy. Trulli sa však prepadol na 5. miesto a naopak z 8. pozície sa dopredu posúval Barrichello. Smoliar Montoya (Kol., Williams) ani vo štvrtých pretekoch nedošiel do cieľa, v 47. kole vypadol zo štvrtého miesta pre poruchu spojky. Dvadsaťpäťročný Ralf Schumacher neurobil jedinú chybu, vyhral spôsobom štart - cieľ. Prvým gratulantom s poznámkou "good job" bol o takmer 6 rokov starší brat Michael. Doteraz ešte nikdy v efjednotke nevyhrali preteky bratia.

Hlasy v cieli:
Ralf Schumacher: "Na štarte som zažil podobnú situáciu ako vlani v Imole, ale teraz mi našťastie Coulthard nechal dosť miesta na predbiehanie. Nemohol som tomu veriť, že som prvý. Auto, motor i pneumatiky fungovali po celý čas perfektne. Na tento moment som čakal takmer päť rokov. Ešte krajšie by to bolo, keby so mnou na stupeň víťazov vystúpil aj brat Michael."
David Coulthard: "Pohol som sa chvíľu predtým, než na štarte zhasli červené svetlá a znova som zastavil. Keď som sa potom znova rozbiehal, kolesá sa mi pretáčali. To využil Ralf a zľava ma predstihol. Potom som mu už nestačil. Vyhral zaslúžene, gratulujem."
Rubens Barrichello: "Ani mne nevyšiel štart, tiež sa mi pretáčali kolesá. Dobiehal som stratené a bolo to ťažké, v Imole sa veľmi zle predbieha. V závere pretekov som mal tie správne pneumatiky, ale myslím si, že v kvalifikácii sme nezvolili správnu zmes, a tak boli súperi rýchlejší. Coulthard jazdil v sobotu na mäkšej zmesi."
Michael Schumacher: "Som veľmi rád, že vyhral Ralf. Už aj v predchádzajúcich pretekoch jazdil veľmi dobre, no chýbalo mu šťastie. Myslím si, že rodičia môžu byť na nás hrdí. Čo sa mňa týka, toto veru nebol vydarený víkend. Auto mi vypovedalo poslušnosť po deviatich pretekoch. V Imole ma vyradili problémy s prevodovkou. Súperi dobehli naše technické prednosti z úvodu sezóny. Musíme ďalej tvrdo pracovať."

Výsledky VC San Marina (okruh 4,933 km, 62 kôl, 305,609 km): 1. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) 1:30:44,817 h, 2. Coulthard (V. Brit., McLaren Mercedes) + 4,352 s, 3. Barrichello (Braz., Ferrari) + 34,766, 4. Häkkinen (Fín., McLaren) + 36,315, 5. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 1:25,558 min, 6. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) +1 kolo, 7. Heidfeld (Nem., Sauber Petronas) +1 kolo, 8. Panis (Fr., BAR-Honda) +1 kolo, 9. Alesi (Fr., Prost-Acer) +1 kolo, 10. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) +2 kolá, 11. Burti (Braz., Jaguár) +2 kolá, 12. Button (V. Brit., Benetton Renault) +2 kolá.
Nedokončili:
5. kolo - Alonso (Šp., European Minardi) havária, 6 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) mechanická chyba, 17 - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) havária, 24 - M. Schumacher (Nem., Ferrari) porucha prevodovky, 28 - Mazzacane (Arg., Prost-Acer) porucha motora, 30 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) porucha motora, 31 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) mechanická porucha, 42 - Irvine (V. Brit., Jaguár) mechanická porucha, 48 - Montoya (Kol., Williams-BMW) porucha spojky, 50 - Marques (Braz., European Minardi) porucha motora.

Poradie jazdcov po štyroch pretekoch: 1. M. Schumacher 26 bodov, 2. Coulthard 26, 3. Barrichello 14, 4. R. Schumacher 12, 5. Heidfeld 7, 6. Frentzen 6, 7. Häkkinen a Trulli po 4, 9. Panis 3, 10. Räikkönen a Fisichella po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 40, 2. McLaren-Mercedes 30, 3. Williams-BMW 12, 4. Jordan-Honda 10, 5. Sauber Petronas 8, 6. BAR-Honda 3, 7. Benetton-Renault 1.

Nasledujúca Veľká cena Španielska v Barcelone sa jazdí 29. apríla.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 212
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 949
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 511
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 322
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 571
  6. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 213
  7. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 210
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 715
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 600
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 174

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Filmár: To, čo sa deje v lesoch, presiahlo únosnú mieru

Zmenu už žiadajú tisíce ľudí.

KOMENTÁRE

O ozajstných hlupákoch. Bez mien, všeobecne

Vždy bol na smiech, čo však, neznamená, že by sme sa ho nemali báť.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.