Nové meno medzi víťazmi F1: Ralf Schumacher

Od 26. septembra 1999, keď Veľkú cenu Európy na Nürburgringu vyhral Angličan Johny Herbert na Stewarte, sa o víťazstvá v pretekoch formuly 1 delili len jazdci Ferrari a McLarenu. Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Mika Häkkinen a David Coulthard triu


mfovali dovedna na 22 veľkých cenách. Na veľkonočnú nedeľu ich sériu prerušil Ralf Schumacher z tímu Williams-BMW svojím premiérovým víťazstvom v F1 na Veľkej cene San Marina v Imole. Preteky na 4,933 km dlhom okruhu Enza a Dina Ferrariho pri Bologni (880 km z Bratislavy) sledovalo takmer 100-tisíc divákov, na parkoviskách bolo vidieť aj autá so slovenskými poznávacími značkami.

Úspech R. Schumachera zamestnal štatistikov, lebo stajňa Williams vyhrala preteky takmer po štyroch rokoch a výrobcovia motorov BMW v Mníchove sa posledný raz tešili z víťazstva 12. októbra 1986, keď Rakúšan Gerhard Berger bol najrýchlejší na Veľkej cene Mexika. A práve Berger je teraz športovým riaditeľom BMW. Na dôvažok R. Schumacher jazdil na pneumatikách Michelin, ktoré sa v tejto sezóne po 16 rokoch vrátili do efjednotky a teraz konkurujú Bridgestonu.

Druhý na VC San Marina skončil Škót David Coulthard (West McLaren-Mercedes), pripísal si šesť bodov a v celkovom hodnotení sa tak s 26 bodmi dotiahol na M. Schumachera, ktorý vedie už len zásluhou väčšieho počtu víťazstiev (M. Schumacher 2, Coulthard 1). Česť Ferrari v Imole, len 100 km od sídla firmy z Maranella, zachraňoval 3. miestom Brazílčan Rubens Barrichello. Ani on však nezakryl sklamanie domácich fanúšikov, ktorí po víťazstvách vlani a predvlani do tretice čakali triumf M. Schumachera. Grande Schumimu však už v sobotňajšej kvalifikácii zabránil pomyslieť na vyrovnanie ôsmich pole position po doterajších siedmich víťazstvách Coulthard, ba Michael nakoniec štartoval až zo štvrtej pozície. V pretekoch ho potom zradila prevodovka, odstúpil v 24. kole zo 17. miesta.
Štart v teplom, slnečnom počasí sa nevydaril Coulthardovi ani jeho tímovému kolegovi v striebornom šípe Häkkinenovi, a tak prvých 24 kôl z celkových 62 sa išlo v poradí: 1. R. Schumacher, 2. Coulthard, 3. Trulli, 4. Häkkinen. Pomerne nudný priebeh nevzrušili ani dva pitstopy. Trulli sa však prepadol na 5. miesto a naopak z 8. pozície sa dopredu posúval Barrichello. Smoliar Montoya (Kol., Williams) ani vo štvrtých pretekoch nedošiel do cieľa, v 47. kole vypadol zo štvrtého miesta pre poruchu spojky. Dvadsaťpäťročný Ralf Schumacher neurobil jedinú chybu, vyhral spôsobom štart - cieľ. Prvým gratulantom s poznámkou "good job" bol o takmer 6 rokov starší brat Michael. Doteraz ešte nikdy v efjednotke nevyhrali preteky bratia.

Hlasy v cieli:
Ralf Schumacher: "Na štarte som zažil podobnú situáciu ako vlani v Imole, ale teraz mi našťastie Coulthard nechal dosť miesta na predbiehanie. Nemohol som tomu veriť, že som prvý. Auto, motor i pneumatiky fungovali po celý čas perfektne. Na tento moment som čakal takmer päť rokov. Ešte krajšie by to bolo, keby so mnou na stupeň víťazov vystúpil aj brat Michael."
David Coulthard: "Pohol som sa chvíľu predtým, než na štarte zhasli červené svetlá a znova som zastavil. Keď som sa potom znova rozbiehal, kolesá sa mi pretáčali. To využil Ralf a zľava ma predstihol. Potom som mu už nestačil. Vyhral zaslúžene, gratulujem."
Rubens Barrichello: "Ani mne nevyšiel štart, tiež sa mi pretáčali kolesá. Dobiehal som stratené a bolo to ťažké, v Imole sa veľmi zle predbieha. V závere pretekov som mal tie správne pneumatiky, ale myslím si, že v kvalifikácii sme nezvolili správnu zmes, a tak boli súperi rýchlejší. Coulthard jazdil v sobotu na mäkšej zmesi."
Michael Schumacher: "Som veľmi rád, že vyhral Ralf. Už aj v predchádzajúcich pretekoch jazdil veľmi dobre, no chýbalo mu šťastie. Myslím si, že rodičia môžu byť na nás hrdí. Čo sa mňa týka, toto veru nebol vydarený víkend. Auto mi vypovedalo poslušnosť po deviatich pretekoch. V Imole ma vyradili problémy s prevodovkou. Súperi dobehli naše technické prednosti z úvodu sezóny. Musíme ďalej tvrdo pracovať."

Výsledky VC San Marina (okruh 4,933 km, 62 kôl, 305,609 km): 1. R. Schumacher (Nem., Williams-BMW) 1:30:44,817 h, 2. Coulthard (V. Brit., McLaren Mercedes) + 4,352 s, 3. Barrichello (Braz., Ferrari) + 34,766, 4. Häkkinen (Fín., McLaren) + 36,315, 5. Trulli (Tal., Jordan-Honda) + 1:25,558 min, 6. Frentzen (Nem., Jordan-Honda) +1 kolo, 7. Heidfeld (Nem., Sauber Petronas) +1 kolo, 8. Panis (Fr., BAR-Honda) +1 kolo, 9. Alesi (Fr., Prost-Acer) +1 kolo, 10. Bernoldi (Braz., Arrows-Asiatech) +2 kolá, 11. Burti (Braz., Jaguár) +2 kolá, 12. Button (V. Brit., Benetton Renault) +2 kolá.
Nedokončili:
5. kolo - Alonso (Šp., European Minardi) havária, 6 - Verstappen (Hol., Arrows-Asiatech) mechanická chyba, 17 - Räikkönen (Fín., Sauber-Petronas) havária, 24 - M. Schumacher (Nem., Ferrari) porucha prevodovky, 28 - Mazzacane (Arg., Prost-Acer) porucha motora, 30 - Villeneuve (Kan., BAR-Honda) porucha motora, 31 - Fisichella (Tal., Benetton-Renault) mechanická porucha, 42 - Irvine (V. Brit., Jaguár) mechanická porucha, 48 - Montoya (Kol., Williams-BMW) porucha spojky, 50 - Marques (Braz., European Minardi) porucha motora.

Poradie jazdcov po štyroch pretekoch: 1. M. Schumacher 26 bodov, 2. Coulthard 26, 3. Barrichello 14, 4. R. Schumacher 12, 5. Heidfeld 7, 6. Frentzen 6, 7. Häkkinen a Trulli po 4, 9. Panis 3, 10. Räikkönen a Fisichella po 1.

Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 40, 2. McLaren-Mercedes 30, 3. Williams-BMW 12, 4. Jordan-Honda 10, 5. Sauber Petronas 8, 6. BAR-Honda 3, 7. Benetton-Renault 1.

Nasledujúca Veľká cena Španielska v Barcelone sa jazdí 29. apríla.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 866
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 606
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 955
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 449
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 118
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 826
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 432
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 924
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 521
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 192

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.