SME

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero zostáva aj po globálnej modernizácii offroadom. Päťdverový terénny kráľ je pohodlnejší, má výborný a bezpečný pohon všetkých kolies, ale hlučný a smädný naftový motor.

Mitsubishi Pajero - bordová metalíza mu ohromne pristane.Mitsubishi Pajero - bordová metalíza mu ohromne pristane. (Zdroj: autor)

Vlajková loď automobilky Mitsubishi sa na ceste správa stále komfortnejšie, ale jeho domovom zostáva terén. Nezávislé zavesenie kolies a integrovanie základného nosného rámu do karosérie prinieslo zlepšenie komfortu na ceste, Pajero sa však v rýchlostiach správa ako offroad s vyšším ťažiskom. Príchodom novej generácie sa podstatne zlepšil interiér, komfort obsluhy a pribudli aj nové elektronické prvky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dakar
Najdrahšia verzia má palubný komunikačný systém s výškomerom, kompasom, barometrom a množstvom ďalších funkcií. V novom peknom interiéri by sme privítali väčšie odkladacie boxy vo dverách a lepšie tvarovanie sedadiel. Vyskúšali sme aj výkonný audiosystém, ktorému konkuruje štvorvalcový naftový motor hlasným prejavom. Najmä pri zrýchľovaní, kedy ho automatická prevodovka púšťa do vyšších otáčok. Nastavenie prevodovky v teréne je veľmi dobré. Na ceste by sme privítali rýchlejšiu reakciu na zošliapnutie plynového pedálu a ráznejší nástup motora.

SkryťVypnúť reklamu

Viac sily
Mitsubishi už roky zvyšuje výkon pomocou originálneho čipu bez straty záruky na motor. Napriek tomu by mohol byť výkon a dynamika na ceste lepšia. Motoru vyhovuje terénna prevádzka, lebo má dobrý krútiaci moment v nižších otáčkach. Ak Pajero v teréne porazí kohokoľvek, na ceste by mu za tú cenu pristalo šesť valcov a nižší hluk. Na druhej strane Mitsubishi Pajero patrí medzi málo expemplárov, ktoré nestrhla vlna komerčných SUV. Luxusné auto na jazdenie po cestách a na prácu v teréne by nemalo slúžiť ako nástroj moci v uliciach mesta, pretože mu pristanú hory, kľukaté cesty a terén.

Najlepší pohon 4x4
Pohon všetkých kolies Super Select 4 –II spĺňa nároky na terénne auto aj rýchle SUV zároveň. Mitsubishi má najlepší systém schopný bezpečne jazdiť so zapnutým pohonom 4x4 po ceste aj v teréne. Na zasnežených cestách a v zákrutách sme najazdili vyše osemsto kilometrov a dovolíme si tvrdiť, že pohon pracuje najvyváženejšie a veľmi bezpečne. Auto nie je zbytočne pretáčavé a pritom ochotne zatáča do zákrut. Práve pohon všetkých kolies v nás vyvolal zvýšené nároky na motor, ktorý by v bežnej premávke nemusel spotrebovať až 11,8 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu


 

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne a vypočítateľne aj na snehu a vo vyšších rýchlostiach. Navyše stabilizačný systém M-ASTC je v sériovom vybavení každého modelu.
Nezávislé zavesenie zadných kolies má význam na ceste aj v hlbokých koľajách. Pri krížení náprav však kolesá skôr strácajú kontakt so zemou a k slovu sa dostane elektronika pribrzďovaním uvoľneného kolesa.
Na osvetlenie priestoru pedálov existuje špeciálne tlačidlo.
Palubný informačný systém zobrazuje okrem aktuálnych údajov aj krátku históriu zaznamenaných hodnôt. Okrem priemernej spotreby, priemernej rýchlosti, rádiostanice, vonkajšej teploty má posádka prehľad aj o tlaku vzduchu a nadmorskej výške. Samozrejmosťou je kompas.
V ponuke konečne pribudli xenónové reflektory s podstatne lepším svetelným výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****


Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Dakar AT LWB

Cena modelu od 1 219 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 629 900 Sk
Motor
Typ naftový štvorvalec 3,2 DI-D
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3200 cm3
Výkon 125/170 kw/k
Pri otáčkach 3800 ot./min.
Krútiaci moment 373 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 13,3 kg/k
Litrový výkon 53,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ offorad, integrovaný rám
Počet dverí 5
Pneumatiky 265/60 R18
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky cez 4x4 Super Select 4 –II
Podvozok
Predná náprava dvojité trojuhol. ramená, vinuté pružiny
Zadná náprava nezávislé zavesenie
Svetlosť podvozka 225 mm
Brodivosť 700 mm
Priemer otočenia 11,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2780 mm
Dĺžka 4900 mm
Širka 1875 mm
Výška 1900 mm
Pohotovostná hmot. 2265 kg
Užitočná hmotnosť 765 kg
Batožinový priestor 215 – 1790 l
Objem pal. nádrže 90 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 14 s
Maximálna rýchlosť 177 km/h
Spotreba
mesto 13,1 l/100 km
mimo mesto 9,1 l/100 km
kombinácia 10,6 l/100 km
v teste 11,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 426
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 515
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 082
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 174
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 479
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 312
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu