SME
Pondelok, 28. november, 2022 | Meniny má Henrieta

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero zostáva aj po globálnej modernizácii offroadom. Päťdverový terénny kráľ je pohodlnejší, má výborný a bezpečný pohon všetkých kolies, ale hlučný a smädný naftový motor.

Mitsubishi Pajero - bordová metalíza mu ohromne pristane.Mitsubishi Pajero - bordová metalíza mu ohromne pristane. (Zdroj: autor)

Vlajková loď automobilky Mitsubishi sa na ceste správa stále komfortnejšie, ale jeho domovom zostáva terén. Nezávislé zavesenie kolies a integrovanie základného nosného rámu do karosérie prinieslo zlepšenie komfortu na ceste, Pajero sa však v rýchlostiach správa ako offroad s vyšším ťažiskom. Príchodom novej generácie sa podstatne zlepšil interiér, komfort obsluhy a pribudli aj nové elektronické prvky.

Dakar
Najdrahšia verzia má palubný komunikačný systém s výškomerom, kompasom, barometrom a množstvom ďalších funkcií. V novom peknom interiéri by sme privítali väčšie odkladacie boxy vo dverách a lepšie tvarovanie sedadiel. Vyskúšali sme aj výkonný audiosystém, ktorému konkuruje štvorvalcový naftový motor hlasným prejavom. Najmä pri zrýchľovaní, kedy ho automatická prevodovka púšťa do vyšších otáčok. Nastavenie prevodovky v teréne je veľmi dobré. Na ceste by sme privítali rýchlejšiu reakciu na zošliapnutie plynového pedálu a ráznejší nástup motora.

Viac sily
Mitsubishi už roky zvyšuje výkon pomocou originálneho čipu bez straty záruky na motor. Napriek tomu by mohol byť výkon a dynamika na ceste lepšia. Motoru vyhovuje terénna prevádzka, lebo má dobrý krútiaci moment v nižších otáčkach. Ak Pajero v teréne porazí kohokoľvek, na ceste by mu za tú cenu pristalo šesť valcov a nižší hluk. Na druhej strane Mitsubishi Pajero patrí medzi málo expemplárov, ktoré nestrhla vlna komerčných SUV. Luxusné auto na jazdenie po cestách a na prácu v teréne by nemalo slúžiť ako nástroj moci v uliciach mesta, pretože mu pristanú hory, kľukaté cesty a terén.

Najlepší pohon 4x4
Pohon všetkých kolies Super Select 4 –II spĺňa nároky na terénne auto aj rýchle SUV zároveň. Mitsubishi má najlepší systém schopný bezpečne jazdiť so zapnutým pohonom 4x4 po ceste aj v teréne. Na zasnežených cestách a v zákrutách sme najazdili vyše osemsto kilometrov a dovolíme si tvrdiť, že pohon pracuje najvyváženejšie a veľmi bezpečne. Auto nie je zbytočne pretáčavé a pritom ochotne zatáča do zákrut. Práve pohon všetkých kolies v nás vyvolal zvýšené nároky na motor, ktorý by v bežnej premávke nemusel spotrebovať až 11,8 l/100 km.


 

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne a vypočítateľne aj na snehu a vo vyšších rýchlostiach. Navyše stabilizačný systém M-ASTC je v sériovom vybavení každého modelu.
Nezávislé zavesenie zadných kolies má význam na ceste aj v hlbokých koľajách. Pri krížení náprav však kolesá skôr strácajú kontakt so zemou a k slovu sa dostane elektronika pribrzďovaním uvoľneného kolesa.
Na osvetlenie priestoru pedálov existuje špeciálne tlačidlo.
Palubný informačný systém zobrazuje okrem aktuálnych údajov aj krátku históriu zaznamenaných hodnôt. Okrem priemernej spotreby, priemernej rýchlosti, rádiostanice, vonkajšej teploty má posádka prehľad aj o tlaku vzduchu a nadmorskej výške. Samozrejmosťou je kompas.
V ponuke konečne pribudli xenónové reflektory s podstatne lepším svetelným výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****


Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Dakar AT LWB

Cena modelu od 1 219 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 629 900 Sk
Motor
Typ naftový štvorvalec 3,2 DI-D
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3200 cm3
Výkon 125/170 kw/k
Pri otáčkach 3800 ot./min.
Krútiaci moment 373 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 13,3 kg/k
Litrový výkon 53,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ offorad, integrovaný rám
Počet dverí 5
Pneumatiky 265/60 R18
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky cez 4x4 Super Select 4 –II
Podvozok
Predná náprava dvojité trojuhol. ramená, vinuté pružiny
Zadná náprava nezávislé zavesenie
Svetlosť podvozka 225 mm
Brodivosť 700 mm
Priemer otočenia 11,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2780 mm
Dĺžka 4900 mm
Širka 1875 mm
Výška 1900 mm
Pohotovostná hmot. 2265 kg
Užitočná hmotnosť 765 kg
Batožinový priestor 215 – 1790 l
Objem pal. nádrže 90 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 14 s
Maximálna rýchlosť 177 km/h
Spotreba
mesto 13,1 l/100 km
mimo mesto 9,1 l/100 km
kombinácia 10,6 l/100 km
v teste 11,8 l/100 km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Univerzita Komenského v Bratislave: Výzva prijatá!
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť
  5. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  6. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz.
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  1. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  2. Statute of limitations in consumer relations
  3. As prices rise, purchasing the right office is essential
  4. Obnovte svoj dom so službou Obnov dom so SSE
  5. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  6. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  7. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  8. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 27 432
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 8 111
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 850
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 4 207
  5. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 682
  6. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 355
  7. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 033
  8. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 1 811
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity?
  2. Jarmila Halgasova: NIE, NEDOSTATKY V PPA NIE SÚ LEN POZOSTATKOM BÝVALEJ VLÁDY
  3. Aliancia NIE RAKOVINE: Sviatok darovania #GivingTuesday
  4. Štefan Vidlár: Empatický lekár
  5. Viktor Pamula: Nové byty a zeleň v Spišskej Novej Vsi ?
  6. Jozef Javurek: Medzi nebom a zemou
  7. Richard Medal: Manuál 21 pomáha vychovávať občiansky rozhľadených mladých ľudí
  8. Mária Križanová: Matematka a matikári
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 281
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 10 407
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 076
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 5 322
  5. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 373
  6. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 4 292
  7. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 966
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 808
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu