SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Mitsubishi Pajero

Mitsubishi Pajero zostáva aj po globálnej modernizácii offroadom. Päťdverový terénny kráľ je pohodlnejší, má výborný a bezpečný pohon všetkých kolies, ale hlučný a smädný naftový motor.

Mitsubishi Pajero - bordová metalíza mu ohromne pristane.Mitsubishi Pajero - bordová metalíza mu ohromne pristane. (Zdroj: autor)

Vlajková loď automobilky Mitsubishi sa na ceste správa stále komfortnejšie, ale jeho domovom zostáva terén. Nezávislé zavesenie kolies a integrovanie základného nosného rámu do karosérie prinieslo zlepšenie komfortu na ceste, Pajero sa však v rýchlostiach správa ako offroad s vyšším ťažiskom. Príchodom novej generácie sa podstatne zlepšil interiér, komfort obsluhy a pribudli aj nové elektronické prvky.

Dakar
Najdrahšia verzia má palubný komunikačný systém s výškomerom, kompasom, barometrom a množstvom ďalších funkcií. V novom peknom interiéri by sme privítali väčšie odkladacie boxy vo dverách a lepšie tvarovanie sedadiel. Vyskúšali sme aj výkonný audiosystém, ktorému konkuruje štvorvalcový naftový motor hlasným prejavom. Najmä pri zrýchľovaní, kedy ho automatická prevodovka púšťa do vyšších otáčok. Nastavenie prevodovky v teréne je veľmi dobré. Na ceste by sme privítali rýchlejšiu reakciu na zošliapnutie plynového pedálu a ráznejší nástup motora.

Viac sily
Mitsubishi už roky zvyšuje výkon pomocou originálneho čipu bez straty záruky na motor. Napriek tomu by mohol byť výkon a dynamika na ceste lepšia. Motoru vyhovuje terénna prevádzka, lebo má dobrý krútiaci moment v nižších otáčkach. Ak Pajero v teréne porazí kohokoľvek, na ceste by mu za tú cenu pristalo šesť valcov a nižší hluk. Na druhej strane Mitsubishi Pajero patrí medzi málo expemplárov, ktoré nestrhla vlna komerčných SUV. Luxusné auto na jazdenie po cestách a na prácu v teréne by nemalo slúžiť ako nástroj moci v uliciach mesta, pretože mu pristanú hory, kľukaté cesty a terén.

Najlepší pohon 4x4
Pohon všetkých kolies Super Select 4 –II spĺňa nároky na terénne auto aj rýchle SUV zároveň. Mitsubishi má najlepší systém schopný bezpečne jazdiť so zapnutým pohonom 4x4 po ceste aj v teréne. Na zasnežených cestách a v zákrutách sme najazdili vyše osemsto kilometrov a dovolíme si tvrdiť, že pohon pracuje najvyváženejšie a veľmi bezpečne. Auto nie je zbytočne pretáčavé a pritom ochotne zatáča do zákrut. Práve pohon všetkých kolies v nás vyvolal zvýšené nároky na motor, ktorý by v bežnej premávke nemusel spotrebovať až 11,8 l/100 km.


 

Pohon všetkých kolies pracuje veľmi precízne a vypočítateľne aj na snehu a vo vyšších rýchlostiach. Navyše stabilizačný systém M-ASTC je v sériovom vybavení každého modelu.
Nezávislé zavesenie zadných kolies má význam na ceste aj v hlbokých koľajách. Pri krížení náprav však kolesá skôr strácajú kontakt so zemou a k slovu sa dostane elektronika pribrzďovaním uvoľneného kolesa.
Na osvetlenie priestoru pedálov existuje špeciálne tlačidlo.
Palubný informačný systém zobrazuje okrem aktuálnych údajov aj krátku históriu zaznamenaných hodnôt. Okrem priemernej spotreby, priemernej rýchlosti, rádiostanice, vonkajšej teploty má posádka prehľad aj o tlaku vzduchu a nadmorskej výške. Samozrejmosťou je kompas.
V ponuke konečne pribudli xenónové reflektory s podstatne lepším svetelným výkonom.


Naše hodnotenie

vzhľad ***
interiér ****
motor **
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava ***
úžitok ****
celkový dojem ****


Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Dakar AT LWB

Cena modelu od 1 219 900 Sk
Cena testovanej verzie 1 629 900 Sk
Motor
Typ naftový štvorvalec 3,2 DI-D
Uloženie pozdĺžne
Zdvihový objem 3200 cm3
Výkon 125/170 kw/k
Pri otáčkach 3800 ot./min.
Krútiaci moment 373 Nm
Pri otáčkach 2000 ot./min.
Kilogramový výkon 13,3 kg/k
Litrový výkon 53,1 k/l
Emisná norma EURO IV
Karoséria
Typ offorad, integrovaný rám
Počet dverí 5
Pneumatiky 265/60 R18
Prevodovka
Typ Automatická
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá všetky cez 4x4 Super Select 4 –II
Podvozok
Predná náprava dvojité trojuhol. ramená, vinuté pružiny
Zadná náprava nezávislé zavesenie
Svetlosť podvozka 225 mm
Brodivosť 700 mm
Priemer otočenia 11,4 m
Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením
Brzdy vzadu kotúčové
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2780 mm
Dĺžka 4900 mm
Širka 1875 mm
Výška 1900 mm
Pohotovostná hmot. 2265 kg
Užitočná hmotnosť 765 kg
Batožinový priestor 215 – 1790 l
Objem pal. nádrže 90 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 14 s
Maximálna rýchlosť 177 km/h
Spotreba
mesto 13,1 l/100 km
mimo mesto 9,1 l/100 km
kombinácia 10,6 l/100 km
v teste 11,8 l/100 km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  8. Home (ale aj) Office
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 38 760
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 593
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 18 705
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 403
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 449
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 052
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 983
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 589
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 487
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Azyl majú, čo ďalej? Atény zaplnili utečenci z Blízkeho východu

Uprostred námestia ulíhajú desiatky rodín z Afganistanu, Sýrie či Iránu.

Nie je to prvýkrát, čo utečenci z Blízkeho východu našli dočasné útočisko na Viktóriinom námestí v Aténach.
Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako to bolo s Havranom

Na počiatku bolo klamstvo.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR