ho predchodcu. Pohonné jednotky trpia na únik oleja už takmer chronicky a elektronika nie je ani v tomto modelovom rade silnou stránkou Fiata.
Majiteľov pomerne často hnevá elektrické vstrekovanie paliva, smerové a koncové svetlá. Brzdové svetlá často svietia nepravidelne, prípadne nesvietia vôbec. V princípe znamenajú uvedené problémy len maličkosti a výrobcovi sa v modelovom rade Bravo/Brava podarilo podstatne zvýšiť úroveň spoľahlivosti. Závažnejšie nedostatky sa vyskytujú iba zriedkavo.
Poruchy motora, prevodovky, podvozku a karosérie majú najnižší index poruchovosti vo svojej triede. Jednoduché ovládanie, dostatok priestoru, precízne radenie a komfort sú samozrejmosťou. Kvalitný posilňovač riadenia, ktorý je súčasťou bohatej sériovej výbavy, poskytuje dostatočné pohodlie pri riadení nielen v mestskej premávke. Na rozdiel od svojho predchodcu sú oba modely odolné voči korózii. Karoséria si navyše získava priaznivcov aj atraktívnym dizajnom. Bezpečnosť novších verzií zvyšuje od januára 1998 sériovo montovaný ABS a bočné airbagy.
Typické slabé miesta
smerové a brzdové svetlá, vstrekovanie paliva, hlučná prevodovka, kontrolné svetlá
+
dostatok priestoru
veľký a variabilný batožinový priestor
precízny posilňovač riadenia
jednoduché ovládanie
bohatá výbava
-
dielenské spracovanie interiéru
účinok bŕzd pri zaťažení
netesná výfuková sústava
Odporúčané druhy motorov
1,4 l štvorvalcový, trojventilový s výkonom 75 k. Dobrý priebeh točivého momentu. Spotreba 8,5 l/100 km.
1,6 l štvorvalcový, štvorventilový s výkonom 103 k. Silný, spotreba 9 l/100 km.
1,8 l štvorvalcový, štvorventilový s výkonom 113 k. Elastický a kultivovaný. Spotreba 9,5 l/100 km.
1,9 l štvorvalcový turbodiesel s výkonom 75 alebo 100 k. Úsporný, trochu hlučný. Spotreba 7 l/100 km.
Autor: Martina Skurková