Odpovedá Tomáš Hollý, predseda offroad klubu v Banskej Bystrici:
„Pohon 4x4 zapínam hneď ako napadne prvý sneh. Koncom jesene nezaškodí aspoň cvične zaradiť pohon 4x4 a skontrolovať, či je v poriadku. Vozidlá SUV a 4x4 s medzinápravovým diferenciálom idú po snehu rozhodne lepšie so zapnutým pohonom všetkých kolies. Špecifickým prípadom je zjazd zo strmého kopca, kedy je auto stabilnejšie s pohonom jednej nápravy.
Uzávierku používam iba vo výnimočných prípadoch. Jazdiť po ceste s uzávierkou je zbytočné a nebezpečné. Moje Mitsubishi Pajero sa brodí snehom lepšie bez uzávierky, hlavne keď treba zatáčať. Pevná "štvorkolka" s uzávierkami a bez stredového diferenciálu si pri zatáčaní kladie odpor a skôr podhrabne. Uzávierka je nenahraditeľná v prudkom kopci a pri bočnom náklone, pri zdolávaní extrémneho náklonu okolo 40 stupňov. Uzávierka diferenciálu nachádza uplatnenie aj pri krížení náprav, keď sú niektoré kolesá vo vzduchu, prípadne pri prejazde hlbokými koľajami.“
Autor: rch