Podľa odvetvových združení VDA a VDIK tento rok treba rátať na nemeckom trhu s predajom asi 3,2 milióna automobilov.
Minuloročný pokles ich predaja v Nemecku ovplyvnil celý rad faktorov. Zvýšenie dane z pridanej hodnoty zdraželo vozidlá asi o 700 EUR, v prepočte vyše 23 500 SKK. Preto sa mnohí ľudia rozhodli pre nové vozidlo už v roku 2006, teda pred zavedením vyššej dane.
Negatívnu úlohu zohral aj pokles tempa rastu miezd, či stúpanie cien pohonných látok. Spotrebiteľov zneistil aj rast ostatných spotrebiteľských cien. Avšak silné euro zdražuje vozidlá z eurozóny najmä na dolárových trhoch. Automobilky chcú odstrániť nepriaznivý vplyv výmenných kurzov mien, takže čoraz viac z nich sa rozhoduje pre produkciu v cudzine. VW a Audi sa intenzívne zamýšľajú nad vybudovaním závodu v dolárovom priestore. Ale celosvetový prebytok výrobných kapacít sťažuje život výrobcom. Experti tvrdia, že v tomto priemyselnom odvetví dôjde k riadnemu prievanu.
Vlani na nemeckom trhu zaznamenali straty v odbyte takzvané masové značky - Opel, Ford a Volkswagen - až dvojciferné. Len trochu lepšie sa darilo BMW, Mercedesu a Audi.
Tento rok sa očakáva, že nemecká spolková vláda zavedie daň na motorové vozidlá nie podľa kubatúry, ale podľa obsahu kysličníka uhličitého vo výfukových plynoch. Ak toto rozhodnutie príde ešte pred letom, potom odborníci očakávajú, že odbyt vozidiel v druhom polroku bude podstatne lepší.
Informovala o tom agentúra DPA.
Autor: apa