Jaroslav Katriňák: "Zrušenie Dakaru je obrovskou ranou"

Jubilejný tridsiaty ročník prestížneho púštneho dobrodružstva Rely Dakar sa v piatok v popoludní skončil skôr ako sa vôbec začal. "Je to pre mňa i nás všetkých obrovská rana," povedal v prvej reakcii pre agentúru SITA Katriňák.

"Je to pravda, oficiálne nám to tu zrušili. Je to strašné, každý plače. Ani sa to nedá opísať ako sa cítime a aká atmosféra tu vládne."(Zdroj: SITA/Tomáš Benedikovič)

LISABON 4. januára (SITA) - Jubilejný tridsiaty ročník prestížneho púštneho dobrodružstva Rely Dakar sa v piatok v popoludní skončil skôr ako sa vôbec začal. Organizátori z The Amaury Sport Organisation (ASO) to o 13.00 h SEČ oznámili pretekárom i médiám a potvrdili tak prvotné informácie pochádzajúce od redaktora Francúzskej televízie Daniela Bilaliana.

Táto katastrofická správa znamená stop nádejám Jaroslava Katriňáka na obhájenie minuloročného vynikajúceho deviateho miesta, zároveň berie šancu Ivanovi Jakešovi alebo Ivanovi Figurovi po prvý raz dokončiť najznámejšiu rely na svete. "Je to pre mňa i nás všetkých obrovská rana. Musím priznať, že tu všetci sedíme so slzami v očiach a prehodnocujeme celoročnú prípravu," povedal v prvej reakcii pre agentúru SITA 41-ročný Katriňák. "Je tu okolo päťtisíc ľudí, ktorí do prípravy na tento ročník investovali miliardy korún. Stále v sebe živíme nádej v duši, čo keby nám ešte večer povedali, že predsa len budeme súťažiť. Uvedomujem si však, že je to nereálne. Je strašné, že kvôli pár ´blbcom´, ktorí nás chcú postrieľať, sa zruší takéto obrovské podujatie. Celý svet sa pripravoval na Dakar a teraz to všetko vyjde navnivoč," dodal sklamaný Katriňák. Ešte smutnejší bol manažér Environ servis Moto Team-u Andrej Žipaj, ktorý sa ani počas rozhovoru neubránil plaču: "Je to pravda, oficiálne nám to tu zrušili. Je to strašné, každý plače. Ani sa to nedá opísať ako sa cítime a aká atmosféra tu vládne."

Pre účastníkov Dakaru 2008 sa ešte podujatie úplne neskončilo. Na piatok 19.00 h zvolali organizátori stretnutie s jazdcami, kde by im mali vysvetliť dôvody, prečo sa populárnu rely rozhodli v tomto roku zrušiť.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 584
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 574
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 641
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 655
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 976
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 166
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 966
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 797
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 715
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 541

Téma: Motorizmus


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.