SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Do mesta patrí malý benzínový motor

Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, ...

S malým autom sa  v meste ľahko manévruje a má nízku spotrebu.S malým autom sa v meste ľahko manévruje a má nízku spotrebu. (Zdroj: autor)

Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, je ohľaduplný k životnému prostrediu, auto skôr kúri a má nižšie servisné náklady ako diesel. Okrem toho malý benzínový motor vie byť v mestskej premávke úsporný a nákupná cena malého auta s takýmto motorom je podstatne nižšia.


Kým napríklad Škoda Fabia Classic 1,4 16V stojí 360-tisíc korún, rovnako vybavený a výkonný model s naftovým motorom 1,4 TDI PD stojí o 55-tisíc korún viac. Rozdiel v priemernej spotrebe je iba 1,7 litra na sto kilometrov v prospech diesla. Pri súčasných cenách palív s drahšou naftou sa investícia do dieslového motora vráti v nižšej priemernej spotrebe po najazdení viac ako 90-tisíc kilometrov, v čom ešte nie sú započítané vyššie servisné náklady.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Naftový motor má svoje opodstatnenie vo vyšších triedach a pri používaní auta na dlhé pracovné cesty. Vo vyššej strednej triede sú dokonca niektoré naftové modely rovnako drahé ako porovnateľné benzínové. Do mesta patrí malý benzínový motor a malé auto.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  3. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  4. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  5. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  6. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 817
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 753
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 933
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 340
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 271
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 107
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 847
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 18m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 1 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl