Do mesta patrí malý benzínový motor

Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, ...

S malým autom sa v meste ľahko manévruje a má nízku spotrebu.(Zdroj: autor)

Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, je ohľaduplný k životnému prostrediu, auto skôr kúri a má nižšie servisné náklady ako diesel. Okrem toho malý benzínový motor vie byť v mestskej premávke úsporný a nákupná cena malého auta s takýmto motorom je podstatne nižšia.


Kým napríklad Škoda Fabia Classic 1,4 16V stojí 360-tisíc korún, rovnako vybavený a výkonný model s naftovým motorom 1,4 TDI PD stojí o 55-tisíc korún viac. Rozdiel v priemernej spotrebe je iba 1,7 litra na sto kilometrov v prospech diesla. Pri súčasných cenách palív s drahšou naftou sa investícia do dieslového motora vráti v nižšej priemernej spotrebe po najazdení viac ako 90-tisíc kilometrov, v čom ešte nie sú započítané vyššie servisné náklady.

Článok pokračuje pod video reklamou

Naftový motor má svoje opodstatnenie vo vyšších triedach a pri používaní auta na dlhé pracovné cesty. Vo vyššej strednej triede sú dokonca niektoré naftové modely rovnako drahé ako porovnateľné benzínové. Do mesta patrí malý benzínový motor a malé auto.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  3. Najužitočnejšia appka
  4. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  6. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  7. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  8. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  9. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  10. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  1. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  2. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  3. DEXIS SLOVAKIA má nového generálneho riaditeľa
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  5. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  6. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  7. Najužitočnejšia appka
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  9. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  10. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 20 063
  2. Najužitočnejšia appka 15 680
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 635
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 863
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 8 640
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 577
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 078
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 701
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 5 277
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 643

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kandidujú inde, než bývajú. Pred komunálnymi voľbami čelia niektorí útokom

Mestský poslanec Hanulík sa presťahoval, v novom bydlisku kandiduje na starostu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Posadnutosť Slovákov trvalým pobytom nemá hranice

Dobrý kandidát sa nespozná podľa občianskeho.

DOMOV

Kiska vymenoval za profesora aj usvedčeného plagiátora

Vanderka sotil dôchodcu a kopíroval texty.

NITRA

Horiaci vlak pred Šaľou zanechal škodu na dvoch kilometroch trate

Železnice ešte neodhadli výšku škôd.

Neprehliadnite tiež

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.

Auto zo skladu sa oplatí. Ušetríte čas, niekedy aj peniaze

Niektorí zákazníci sú vyberavejší ako iní.

Seat Ibiza FR nemá v segmente konkurenciu (test)

Najmenší Seat na našom trhu ponúka slušný výkon v celom spektre otáčok.

Vízia auta budúcnosti od BMW sa volá iNEXT

Nemecká automobilka vkladá do projektu veľké nádeje.