Do mesta patrí malý benzínový motor

Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, ...

S malým autom sa v meste ľahko manévruje a má nízku spotrebu.(Zdroj: autor)

Na častú otázku, či si vybrať benzín, alebo diesel, existuje v niektorých prípadoch veľmi presná odpoveď. Na pohyb v uliciach mesta je najlepšie malé auto s benzínovým motorom nízkeho objemu. Takýto motor sa rýchlejšie zohrieva na krátkych trasách, je ohľaduplný k životnému prostrediu, auto skôr kúri a má nižšie servisné náklady ako diesel. Okrem toho malý benzínový motor vie byť v mestskej premávke úsporný a nákupná cena malého auta s takýmto motorom je podstatne nižšia.


Kým napríklad Škoda Fabia Classic 1,4 16V stojí 360-tisíc korún, rovnako vybavený a výkonný model s naftovým motorom 1,4 TDI PD stojí o 55-tisíc korún viac. Rozdiel v priemernej spotrebe je iba 1,7 litra na sto kilometrov v prospech diesla. Pri súčasných cenách palív s drahšou naftou sa investícia do dieslového motora vráti v nižšej priemernej spotrebe po najazdení viac ako 90-tisíc kilometrov, v čom ešte nie sú započítané vyššie servisné náklady.


Naftový motor má svoje opodstatnenie vo vyšších triedach a pri používaní auta na dlhé pracovné cesty. Vo vyššej strednej triede sú dokonca niektoré naftové modely rovnako drahé ako porovnateľné benzínové. Do mesta patrí malý benzínový motor a malé auto.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 072
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 274
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 891
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 3 273
  5. Kam do tepla v januári? 2 588
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 461
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 310
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 251
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 235
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 792

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poplatok za sobáš môže dobehnúť snúbencov aj na úrade, nielen v kostole

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

KOMENTÁRE

Od mačiatok k ohrozeniu demokracie. Ňuňuňu

Sociálne siete už nie sú miestom, kde sa stretávajú priatelia.

EKONOMIKA

Majú živnostníci právo na dovolenku? Ako rozhodol európsky súd

Nie je živnostník ako živnostník.

Neprehliadnite tiež

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.

Ako James Bond. Pozrite sa, aké rôzne funkcie auta môžete ovládať cez mobil

Všetky autá musia byť pripojené do mobilnej siete, automobilky to využívajú.

Starý Land Rover Defender sa na chvíľu vráti do výroby

Za najrýchlejšiu verziu v histórii zaplatí záujemca minimálne 180-tisíc eur.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.