V interiéri zvíťazila účelovosť nad emóciami.
Nový sedan rozšíril ponuku japonskej značky na trhoch s vysokým potenciálom rastu predaja, kde zákazníci od auta žiadajú najmä úžitok a spoľahlivosť. Na rozdiel od Dacie Logan, ktorá bola nastavená na čo najnižšiu cenu a neurobila dieru do sveta, Suzuki sa orientuje na pomer ceny a vybavenia. Preto začína s cenou okolo pol milióna korún a v základe ponúka ABS, šesť airbagov, klimatizáciou autorádio s MP3 palubný počítač a ďalšie prvky, ktoré by cenu lacnejších sedanov vymrštili do podobnej úrovne. Jazdné vlastnosti Suzuki a kvalita dielenské spracovania je pritom na podstatne vyššej úrovni.
Imidž je nanič
Sedany sú na pohľad menej príťažlivé autá s konzervatívnym vzhľadom. Veľké zrkadlá Suzuki a vyššia svetlosť podvozka tiež dokazujú, že účel je povýšený nad imidž. Suzuki SX4 sedan neoplýva takou krásou ako Fiat Linea ale je podstatne krajšie ako Logan, Astra Sedan, či Nissan Tiida. Praktickým prehreškom zovňajška je snáď otváranie veka batožinového priestoru kľúčom, hoci veko možno otvoriť aj z miesta vodiča. Interiér má vďaka novej koncepcii strechy s dvojitými stĺpikmi vpredu veľa miesta nad hlavou. Rovnako miesto nechýba na kolená ani ramená. Zvlášť jednoduché sa nám javilo nastupovanie a vystupovanie z auta. Boxy vo dverách by mohli byť o niečo väčšie a privítali by sme kontinuálne ovládanie osvetlenia prístrojového panelu. Autorádio s diaľkovým ovládaním na volante už v základnom vybavení prehráva skladby vo formáte MP3.
Batoh
Zdrojom úspechu všetkých kompaktných sedanov je aj napriek úzkemu vstupnému otvoru objemný batožinový priestor na úrovni vyšších tried. Suzuki sa s nedostatkom vyrovnalo natiahnutím otvoru do výšky. Nakladanie väčších predmetov do kufra je v porovnaní s ostatnými sedanmi celkom prijateľné. Vyššia nakladacia hrana vznikla ako vedľajší produkt snahy o pevnosť karosérie. Svoj podiel na celkovej výške auta má aj mierne vyšší podvozok vhodný na vidiek ale najmä do mesta plného jám a obrubníkov.
Úsporný
Podvozok ukázal svoje prednosti na cestách tretej triedy a na snehu. Sedan sa ľahko ovláda a veľmi skoro dá vodičovi najavo stratu priľnavosti pneumatík. Najväčším prekvapením bol však benzínový motor s objemom 1,6 litra, ktorý dáva rodinnému autu slušné dynamické parametre a pritom bez problémov dosahuje spotrebu okolo 7 l/100 km. V teste sme dosiahli celkový priemer 7,2 l/100 km, čo je iba o 0,4 litra viac ako udáva výrobca. Rýchla jazda po diaľnici vychádza na necelých osem litrov. Šiesty prevodový stupeň nechýba, jedine ak na zníženie hlučnosti na diaľnici. Šesťstupňová prevodovka by však sedanu ubrala jeho hlavný tromf, atraktívnu cenu.
Prvoradá služba
Suzuki SX4 vo verzii sedan patrí do kategórie automobilov s veľmi racionálnymi základmi. Konzumný dizajn nestrhne davy na svoju stranu tak ako cena, výbava a úžitkové vlastnosti. Rovnako racionálne sa správa motor a podvozok s vyššou svetlosťou podvozka. Automobilka by mohla obohatiť výbavu o stabilizačný systém ESP a prijali by sme otváranie batožinového priestoru zvonku klasickým madlom. Nečakaným prekvapením testu bol motor a jeho priaznivá spotreba. Za úžitkové vlastnosti v pomere k cene dostalo Suzuki štyri hviezdičky.
Naše hodnotenie
vzhľad
***
interiér ****
motor ****
jazdné vlastnosti ***
technika ***
výbava ****
úžitok ****
celkový dojem ****
Suzuki SX4 sedan
Cena modelu od 503 000 Sk
Cena testovanej verzie 503 000 Sk
Motor 1,6 VVT
Výkon motora 79 kW / 107 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,7 s
Objem batožinového priestoru 515 l
Spotreba podľa výrobcu 6,8 l/100 km
Spotreba v teste 7,2 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag, ISOFIX
Do batožinového priestoru objemu 515 litrov vojde všeličo. Zvonku sa však otvára trochu neprakticky kľúčom.
Interiér boduje priestorom a účelnosťou. Privítali by sme viac fantázie a lepší povrch plastov. V tomto prípade víťazí účel nad emóciami.
Vodič má vo veľkých spätných zrkadlách dobrý prehľad o priestore za autom.
Predný stĺpik pozostáva z dvoch. Na výhľad šikmo vpred si treba chvíľu zvykať.
Na štrkovej ceste je Suzuki mimoriadne komfortné a ľahko ovládateľné.
Suzuki SX4 a konkurenčné sedany
Automobil motor verzia cena(Sk) objem kufra (l) priemerná spotreba(l/100km)
Suzuki SX4
1,6 VVT ABS AC 503 000 515 6,8
Dacia Logan
1,6 ARCTICA 309 900 510 7,3
Fiat Linea
1,4 Tjet EMOTION 549 900 500 -
Toyota Corolla
1,6 VVTi SOL 612 900 450 6,9
(pozn.: výbava vozidiel je rozdielna)