SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky
POROVNÁVACÍ TEST

Volkswagen Tiguan a BMW X3

Najnovší prírastok medzi športovo úžitkovými automobilmi je v mnohom tak dobrý ako jedno z najlepších áut triedy. Podvozok, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka však zostávajú dominantou BMW.

BMW má lepší podvozok, motor aj prevodovku. Tiguan víťazí vo variabilite interiéru a lepšom praktickom využití.BMW má lepší podvozok, motor aj prevodovku. Tiguan víťazí vo variabilite interiéru a lepšom praktickom využití. (Zdroj: autor)

Najnovší prírastok medzi športovo úžitkovými automobilmi je v mnohom taký dobrý ako jedno z najlepších áut triedy. Podvozok, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka však zostávajú dominantou BMW.

Najväčšia nemecká automobilka prichádza do triedy kompaktných športovo-úžitkových automobilov ako jedna z posledných. Čakanie sa zrejme vyplatilo, pretože nový Tiguan sa môže smelo porovnávať s modelom X3 od prestížnej značky BMW. V niektorých oblastiach si však BMW svoju pozíciu jednotky v segmente stále zastane.

Usmiaty Volkswagen
BMW X3 pôsobí už od svojho debutu v roku 2003 veľmi konzervatívne. Vďaka tomu vzhľad päťdverovej karosérie obstojí aj dnes, ale na ceste viac upúta Volkswagen Tiguan. Po zapnutí svetiel sa výstrednosť automobilov vyrovnáva. X3 má totiž lem predných svetiel a zadné koncové svetlá z optického vlákna, ktoré čerpá svetlo z LED diód. Zadné svetlá sú lepšie čitateľné než moderné LED svetlá Volkswagenu. Ako celok však viac upúta Tiguan s výrazom usmiatej tváre na čelnej maske.

Interiérové rozdiely
V interiéri cítiť mierny cenový rozdiel medzi oboma značkami, pretože bavorská automobilka ponúka kvalitnejšie materiály, prehľadnejšie prístroje a väčší zmysel pre detail. Dominanciou BMW sú odkladacie priestory vo dverách a na vrchu prístrojovej dosky. Volkswagen má väčšiu skrinku pred spolujazdcom a vďaka posúvateľným zadným sedadlám mimoriadne variabilnú zadnú časť. Vyššie položené sedadlá v modeli Tiguan umožňujú lepšie nasadanie. Základné autorádio v BMW vyzerá oproti modernému autorádiu Volkswagenu s dotykovým displejom zastaralo.

Automobil VW Tiguan BMW X3
Verzia Sport&Style 2,0 TDI 2,0 d
Cena 1 133 195 Sk 1 305 600  Sk

Zbalené kufre
Majiteľ BMW musí skôr siahnuť po strešnom boxe, pretože objem kufra je o niečo menší. Volkswagen dokáže posunutím sedadiel zväčšiť objem o vyše sto litrov. Podstatnou výhodou batožinového priestoru BMW je nižšia nakladacia hrana batožinového priestoru v jednej rovine s dnom. V maximálnej šírke kufra je lepší Volkswagen, batožinový priestor v BMW je zasa dlhší.



Na ceste
Ak je Tiguan v mnohom modernejší a variabilnejší, jazdné vlastnosti nedosahujú úroveň BMW. Rovnako pohon všetkých kolies x-Drive modelu X3 lepšie reaguje na zasnežené cesty. S BMW si možno schuti športovo zajazdiť, ale Volkswagen má nevypínateľný systém ESP a v zákrute ide viac predkom von. Na druhej strane pohon 4Motion zaznamenal veľký krok vpred v nastavení, pretože v prudkých zákrutách lepšie rešpektuje požiadavky vodiča na zvolený smer.

Moderný diesel
V čase, keď Volkswagen modelom Tiguan uvádza na trh nový motor 2,0 TDI s technológiou Common rail, BMW zvyšuje výkon základnej verzie 2,0d na 177 k. O tristo kíl ťažší bavorák však v dynamike až tak nevyniká. Jeho tromfom je skôr jedinečná automatická prevodovka ZF, lepšia než automat v Tiguane. Aj preto dosiahlo výkonné BMW rovnakú spotrebu ako Volkswagen.

Podľa toho, pre koho
Dynamicky založeným vodičom, ktorí robia denne dlhé cesty, bude vyhovovať BMW. Do ulíc mesta a pre rodinný život bude praktickejší moderný Tiguan ušitý presne na potreby tejto triedy.


Volkswagen Tiguan a BMW X3 v detailoch

Na nerovnom povrchu má Tiguan komfortnejšie pruženie ale BMW zase tuhší podvozok a menší sklon k prepruženiu prednej nápravy.
BMW X3 má vypínateľné ESP, zábavnejšie jazdné vlastnosti a pohon štyroch kolies, ktorý sa snaží auto natočiť do zákruty. Prvá a najstaršia verzia systému xDrive je v zásade trochu nedotáčavá. Ešte viac nedotáčavý je Tiguan. Vypnúť možno iba trakčnú kontrolu a nie ESP, takže v zasneženej zákrute mal dominantné slovo stabilizačný systém.
Červená mu vraj nepristane. Dizajn ikony tejto triedy už medzičasom zostarol. Moderne pôsobia iba rozsvietené koncové svetlá s optickým vodičom svetla. Modernejšie tvarovaný Tiguan chce zaujať detailami – svetlá na cúvanie v nárazníku.
Nakladacia hrana v BMW je podstatne nižšie (-7 cm) a v jednej rovine s dnom kufra. Za vysoký stredový tunel vzadu však BMW nepochválime.
Batožinové priestory sú si veľmi podobné, akurát sklápanie zadných operadiel a zväčšovanie kufra je v BMW kvôli kovovej deliacej sieti (verzia N1) nepraktické.
Sedadlá v BMW nastavíte pomocou tradičného pákového mechanizmu po stranách sedadla. Sklon operadla spolujazdca vo Volkswagene teraz možno nastaviť povolením páky ako v japonských autách. Prečo nie vodičovho, nevedno. Športovo ladené sedadlá v Tiguane odporúčame.

 

 

Technické údaje

Automobil VW Tiguan 2,0 TDI CR BMW X3 2,0 sd
Motor
Typ diesel, common rail diesel, common rail
Uloženie priečne pozdĺžne
Zdvihový objem 1986 1995 cm3
Výkon 103/140 130/177 kw/k
Pri otáčkach 4200 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 350 Nm
Pri otáčkach 1750-2500 1750-3000 ot./min.
Kilogramový výkon 11,4 10,2 kg/k
Litrový výkon 70,1 88,7 k/l
Karoséria
Typ SUV SUV
Počet dverí 5 5
Odpor vzduchu Cx 0,37 0,34
Pneumatiky 215/65 R16 215/60R17
Prevodovka
Typ automatická automatická
Počet stupňov 6 6
Poháňané kolesá všetky (4MOTION) všetky (x-Drive)
Podvozok
Svetlosť podvozka 195 200 mm
Priemer otočenia 12,0 11,7 m
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2604 2795 mm
Dĺžka 4427 4570 mm
Širka 1809 1855 mm
Výška 1686 1675 mm
Pohotovostná hmot. 1604 1815 kg
Užitočná hmotnosť 540 525 kg
Batožinový priestor 395 - 505/1510 480/1560 l
Objem pal. nádrže 64 67 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,9 8,9 s
Maximálna rýchlosť 182 206 km/h
Spotreba
mesto 9,7 8,2 l/100 km
mimo mesto 6,3 5,5 l/100 km
kombinácia 7,5 6,5 l/100 km
v teste 7,8 8,1 l/100 km
CO2 199 172 g/km

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  2. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  5. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  10. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 900
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 818
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 888
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 285
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 801
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 292
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 915
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 10 906
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 763
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 104
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Minister Naď vysvetľuje podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.
Scenáristka a spisovateľka Hana Lasicová.
Cynická obluda

Poľovnícka výnimka

Zatiaľ čo matky nemôžu ísť ani kočíkovať do parku, poľovníci môžu hromadne chodiť strieľať na všetko, čo sa pohne.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.