SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Volkswagen Tiguan a BMW X3

Najnovší prírastok medzi športovo úžitkovými automobilmi je v mnohom tak dobrý ako jedno z najlepších áut triedy. Podvozok, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka však zostávajú dominantou BMW.

BMW má lepší podvozok, motor aj prevodovku. Tiguan víťazí vo variabilite interiéru a lepšom praktickom využití.BMW má lepší podvozok, motor aj prevodovku. Tiguan víťazí vo variabilite interiéru a lepšom praktickom využití. (Zdroj: autor)

Najnovší prírastok medzi športovo úžitkovými automobilmi je v mnohom taký dobrý ako jedno z najlepších áut triedy. Podvozok, pohon všetkých kolies a automatická prevodovka však zostávajú dominantou BMW.

Najväčšia nemecká automobilka prichádza do triedy kompaktných športovo-úžitkových automobilov ako jedna z posledných. Čakanie sa zrejme vyplatilo, pretože nový Tiguan sa môže smelo porovnávať s modelom X3 od prestížnej značky BMW. V niektorých oblastiach si však BMW svoju pozíciu jednotky v segmente stále zastane.

Usmiaty Volkswagen
BMW X3 pôsobí už od svojho debutu v roku 2003 veľmi konzervatívne. Vďaka tomu vzhľad päťdverovej karosérie obstojí aj dnes, ale na ceste viac upúta Volkswagen Tiguan. Po zapnutí svetiel sa výstrednosť automobilov vyrovnáva. X3 má totiž lem predných svetiel a zadné koncové svetlá z optického vlákna, ktoré čerpá svetlo z LED diód. Zadné svetlá sú lepšie čitateľné než moderné LED svetlá Volkswagenu. Ako celok však viac upúta Tiguan s výrazom usmiatej tváre na čelnej maske.

Interiérové rozdiely
V interiéri cítiť mierny cenový rozdiel medzi oboma značkami, pretože bavorská automobilka ponúka kvalitnejšie materiály, prehľadnejšie prístroje a väčší zmysel pre detail. Dominanciou BMW sú odkladacie priestory vo dverách a na vrchu prístrojovej dosky. Volkswagen má väčšiu skrinku pred spolujazdcom a vďaka posúvateľným zadným sedadlám mimoriadne variabilnú zadnú časť. Vyššie položené sedadlá v modeli Tiguan umožňujú lepšie nasadanie. Základné autorádio v BMW vyzerá oproti modernému autorádiu Volkswagenu s dotykovým displejom zastaralo.

Automobil VW Tiguan BMW X3
Verzia Sport&Style 2,0 TDI 2,0 d
Cena 1 133 195 Sk 1 305 600  Sk

Zbalené kufre
Majiteľ BMW musí skôr siahnuť po strešnom boxe, pretože objem kufra je o niečo menší. Volkswagen dokáže posunutím sedadiel zväčšiť objem o vyše sto litrov. Podstatnou výhodou batožinového priestoru BMW je nižšia nakladacia hrana batožinového priestoru v jednej rovine s dnom. V maximálnej šírke kufra je lepší Volkswagen, batožinový priestor v BMW je zasa dlhší.



Na ceste
Ak je Tiguan v mnohom modernejší a variabilnejší, jazdné vlastnosti nedosahujú úroveň BMW. Rovnako pohon všetkých kolies x-Drive modelu X3 lepšie reaguje na zasnežené cesty. S BMW si možno schuti športovo zajazdiť, ale Volkswagen má nevypínateľný systém ESP a v zákrute ide viac predkom von. Na druhej strane pohon 4Motion zaznamenal veľký krok vpred v nastavení, pretože v prudkých zákrutách lepšie rešpektuje požiadavky vodiča na zvolený smer.

Moderný diesel
V čase, keď Volkswagen modelom Tiguan uvádza na trh nový motor 2,0 TDI s technológiou Common rail, BMW zvyšuje výkon základnej verzie 2,0d na 177 k. O tristo kíl ťažší bavorák však v dynamike až tak nevyniká. Jeho tromfom je skôr jedinečná automatická prevodovka ZF, lepšia než automat v Tiguane. Aj preto dosiahlo výkonné BMW rovnakú spotrebu ako Volkswagen.

Podľa toho, pre koho
Dynamicky založeným vodičom, ktorí robia denne dlhé cesty, bude vyhovovať BMW. Do ulíc mesta a pre rodinný život bude praktickejší moderný Tiguan ušitý presne na potreby tejto triedy.


Volkswagen Tiguan a BMW X3 v detailoch

Na nerovnom povrchu má Tiguan komfortnejšie pruženie ale BMW zase tuhší podvozok a menší sklon k prepruženiu prednej nápravy.
BMW X3 má vypínateľné ESP, zábavnejšie jazdné vlastnosti a pohon štyroch kolies, ktorý sa snaží auto natočiť do zákruty. Prvá a najstaršia verzia systému xDrive je v zásade trochu nedotáčavá. Ešte viac nedotáčavý je Tiguan. Vypnúť možno iba trakčnú kontrolu a nie ESP, takže v zasneženej zákrute mal dominantné slovo stabilizačný systém.
Červená mu vraj nepristane. Dizajn ikony tejto triedy už medzičasom zostarol. Moderne pôsobia iba rozsvietené koncové svetlá s optickým vodičom svetla. Modernejšie tvarovaný Tiguan chce zaujať detailami – svetlá na cúvanie v nárazníku.
Nakladacia hrana v BMW je podstatne nižšie (-7 cm) a v jednej rovine s dnom kufra. Za vysoký stredový tunel vzadu však BMW nepochválime.
Batožinové priestory sú si veľmi podobné, akurát sklápanie zadných operadiel a zväčšovanie kufra je v BMW kvôli kovovej deliacej sieti (verzia N1) nepraktické.
Sedadlá v BMW nastavíte pomocou tradičného pákového mechanizmu po stranách sedadla. Sklon operadla spolujazdca vo Volkswagene teraz možno nastaviť povolením páky ako v japonských autách. Prečo nie vodičovho, nevedno. Športovo ladené sedadlá v Tiguane odporúčame.

 

 

Technické údaje

Automobil VW Tiguan 2,0 TDI CR BMW X3 2,0 sd
Motor
Typ diesel, common rail diesel, common rail
Uloženie priečne pozdĺžne
Zdvihový objem 1986 1995 cm3
Výkon 103/140 130/177 kw/k
Pri otáčkach 4200 4000 ot./min.
Krútiaci moment 320 350 Nm
Pri otáčkach 1750-2500 1750-3000 ot./min.
Kilogramový výkon 11,4 10,2 kg/k
Litrový výkon 70,1 88,7 k/l
Karoséria
Typ SUV SUV
Počet dverí 5 5
Odpor vzduchu Cx 0,37 0,34
Pneumatiky 215/65 R16 215/60R17
Prevodovka
Typ automatická automatická
Počet stupňov 6 6
Poháňané kolesá všetky (4MOTION) všetky (x-Drive)
Podvozok
Svetlosť podvozka 195 200 mm
Priemer otočenia 12,0 11,7 m
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav 2604 2795 mm
Dĺžka 4427 4570 mm
Širka 1809 1855 mm
Výška 1686 1675 mm
Pohotovostná hmot. 1604 1815 kg
Užitočná hmotnosť 540 525 kg
Batožinový priestor 395 - 505/1510 480/1560 l
Objem pal. nádrže 64 67 l
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 10,9 8,9 s
Maximálna rýchlosť 182 206 km/h
Spotreba
mesto 9,7 8,2 l/100 km
mimo mesto 6,3 5,5 l/100 km
kombinácia 7,5 6,5 l/100 km
v teste 7,8 8,1 l/100 km
CO2 199 172 g/km

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  2. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  3. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 875
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 246
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 938
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 711
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 572
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 042
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 857
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


8 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


14 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ladislav Boršoš: Čaputovej úlet…
  2. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  3. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  4. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  5. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  6. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  7. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  8. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 728
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 521
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 009
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 628
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu