V spolupráci s motoristickým mesačníkom Autožurnál prinášame prvú časť kompletného prehľadu automobilových noviniek očakávaných v tomto roku.
Alfa Romeo
Prvá dáma talianskeho automobilového dizajnu si začiatkom roka dáva priestor na výdych. To znamená, že uvedie len špeciálnu verziu modelu 147 Ducati so samosvorným diferenciálom Q2 a turbodieselom 1.9 JTD s výkonom zvýšeným na 170 k - pomocou čarovného tlačidla na palubnej doske, po aktivovaní ktorého sa zvýši plniaci tlak turbodúchadla, podobne ako tomu je u benzínového Grande Punta Abarth. Talianom sa tie čarovné tlačidlá akosi zapáčili.
Modelový rad 159/Brera čaká len kombinácia motora 3,2 V6 s predným pohonom (doposiaľ sa dodával len so štvorkolkou). Intenzívne sa už pracuje aj na novom, vlastnom benzínovom šesťvalci Alfy Romeo, ktorý by mal zvuk aj výkon ako sa na Alfu patrí. Jeho uvedenie je však zatiaľ v nedohľadne.
V niektorých médiách sa objavili informácie o facelifte modelového radu 159/Brera. Ten má však podľa našich informácii prísť až začiatkom roka 2009 a má byť vlastne vyvrcholením odtučňovacej kúry tohto modelového, ktorá je rozdelená na 3 fázy. Prvá mala prebehnúť vlani na jeseň, kedy použitím ľahších materiálov (pri zachovaní rovnako skvelých jazdných vlastností) mala zhodiť približne 150 kg. Druhá fazá je naplánovaná na jar tohto roku a finále príde spolu s faceliftom (po dizajnovej stránke sa vraj zmení celé auto okrem zadnej časti), v rámci ktorého by mala byť v porovnaní so súčasným modelom ľahšia o približne 350 kg. Ak Alfa niečo neprezradila a chcela by nás ešte tento rok v súvislosti s modelovým radom 159 šokovať, mohli by sme očakávať novú generácie modelu 159 Crosswagon.
Najväčšou udalosťou tohto roka pre Alfu Romeo však bude vstup do kategórie malých automobilov. Junior sa svetu predstaví pravdepodobne na jesennom parížskom autosalóne. Po technickej stránke bude vychádzať z Grande Punta, ale s odlišným naladením podvozka (niektoré diely môžu pochádzať od Abartha) a samozrejme ešte emotívnejším dizajnom. Rovnaké bude mať tiež motory, s výnimkou vrcholnej verzie GTA, ktorú má poháňať prepĺňaný benzínový agregát zatiaľ neznámeho objemu s výkonom 230 k a dodávaný výhradne v kombinácii s pohonom všetkých 4 kolies. Použitie tejto verzie nie je vylúčené ani výrobnom programe Fiatu, teda skôr Abarthu, ale až v súvislosti s ďalšou generáciou modelu Grande Punto Abarth. Na trh sa dostane až začiatkom roka 2009.
Audi
Nemecká automobilka začné nový rok na našom trhu s veľmi dôležitžm sedanom strednej triedy - A4. Jeho tretia generácia bola postavená na platforme A5, čo znamená, že môžete očakávať lepšie jazdné vlastnosti a predovšetkým viac zážitkov zo športovej jazdy než s predchádzajúcim modelom. Na marcovom autosalóne v Ženeve ho doplní kombi verzia A4 Avant s batožinovým priestorom 460 litrov a na jeseň prídu športové verzie S4 a S4 Avant. Marec bude patriť uvedeniu Audi RS6 (530 k) zatiaľ len vo verzii Avant.
O titul kabriolet roka sa na ženevskom autosalóne bude uchádzať A3 Cabriolet, ktorý zároveň napovie ako by mohol vyzerať facelift modelového radu A3/A3 Sportback. Ten očakávame v júni a na prelome mesiacov júl a agust predvedie výsledok návštevy stylistického štúdia aj modelový rad A6/A6 Allroad. Na leto Audi pripravuje tiež premiéru kompaktného SUV Q5, ktorý by mal dlhší a nižší než Land Rover Freelander a samozrejme športovejší. Pohon všetkých štyroch kolies má pochádzať z modelu A4. Pokiaľ ide o pohonné jednotky, spomína sa 2.0 TDI (170 k), 2.0 TFSI (211 k) a 3.0 TDI (239 k). K nám na trh príde približne v októbri. Keď sme načali tému SUV, pomerne reálne vyzerá aj jesenná premiéra sériovej verzie modelu Q7 6.0 TDI s predpokladaným výkonom 500 k. Naopak potvrdený zatiaľ nebol hybrid ani R8 s desaťvalcom.
A netrba zabudnúť ani na S-kovú radu modelov TT a TT roadster s motorom 2.0 TFSI výkonu 270 k. Audi TT-S coupé a TT-S roadster
Tento rok má Audi v pláne uviesť na trh hneď niekoľko športových modelov. Popri „vlajkovej lodi" medzi klasickými osobnými autami RS6 (530 k) to budú S4 a S4 Avant a už budúci týždeň na autosalóne v Detroite sa predstavia aj modely TT a TT roadster s pikantným prívlastkom S.
Zatiaľ čo v interiéri si všimnete len nepatrné zmeny v porovnaní s civilnými verziami oboch vozidiel, na karosérii sa toho udialo podstatne viac. Hlbší predný nárazník, na spodku zakončený ostrým spojlerom, dostal väčšie, efektným prelisom lemované otvory na prívod vzduchu k motoru a brzdám. Vzadu upútaju štyri chrómové koncovky výfuku a spodná časť nárazníka tváriaca sa ako difúzor.
Nové sú tiež dynamickejšie prahy a dvere s aerodynamicky optimalizovaným prelisom v spodnej časti. Nechýba jú tiež pre S-líniu typické chrómové kryty spätných zrkadiel a efektné disky z ľahkých zliatin. To najpodstatnejšie sa ale ukrýva pod prednou kapotou – v Maďarsku vyrábané modely TT a TT roadster dostali trochu ostrejšej papriky v podobe prepĺňaného benzínového štvorvalca 2.0 TFSI s výkonom zvýšeným na 198 kW/270 k.