Tata Nano - najlacnejšie auto na svete za 60 000 Sk

Indická automobilka Tata Motors dnes predstavila na autosalóne v Naí Dillí najlacnejšie auto na svete.

(Zdroj: ČTK/AP)

Auto s názvom Tata Nano sa bude predávať za 100 000 rupií alebo 2 500 USD, v prepočte 56 760 SKK. Štvordverové päťmiestne vozidlo by sa malo dostať do predaja koncom tohto roka. Vybavené bude motorom s výkonom 33 koní (bhp) a objemom 624 kubických centimetrov. Nebude mať klimatizáciu, elektrické ovládanie okien a ani posilňovač riadenia. V ponuke však budú aj dva luxusné modely.

Tata prichádza s týmto novým modelom v čase, keď sa očakáva prudký rast indického automobilového trhu. Podľa expertov by sa mal jeho obrat vďaka rýchlej konjunktúre domácej ekonomiky a zvyšovaniu príjmov spotrebiteľov do roku 2016 viac ako zoštvornásobiť na 145 miliárd USD. Vlani sa v Indii predalo 1,2 milióna áut a odborníci počítajú s tým, že do roka 2018 predaj v krajine vzrastie na 3 až 4 milióny. Cieľovou skupinou je predovšetkým rýchlo rastúca indická stredná trieda, ktorá si doteraz mohla dovoliť motorku alebo skúter.

Šéf koncernu Ratan Tata pri prezentácii auta uviedol, že Nano je medzníkom v histórii dopravy. Dodal, že je to "bezpečné, lacné vozidlo do každého počasia - ľudové auto konštruované tak, aby splnilo všetky bezpečnostné štandardy a emisné predpisy a aby bolo dostupné pre všetkých".

Kritici však tvrdia, že tento automobil ešte vystupňuje rastúce problémy so znečistením ovzdušia a emisiami kysličníka uhličitého v krajine. Tata argumentuje tým, že auto plní emisné štandardy a v priemere prejde asi 50 míľ na galón, čo zodpovedá 20 kilometrom na jeden liter benzínu. Spoločnosť dodala, že neskôr uvedie na trh aj verziu vybavenú dieselovým motorom.

p>

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 977
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 508
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 686
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 023
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 746
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 186
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 089
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 562
  10. Splnený sen 524

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.