Chevrolet stupňuje tlak na trhy v Európe, Fiat očakáva veľké predajné čísla a Ford v tomto roku konečne vstúpi do triedy SUV.
Chevrolet
V januári sa začne predávať z Ameriky adoptovaný retro model HHR. Díleri však určite oveľa viac očakávajú nové Aveo, ktoré je ale žiaľ po technickej stránke stále Kalosom z čias kedy sa táto automobilka ešte nazývala Daewoo, len s odvážnejšie tvarovanou prednou časťou karosérie a prepracovaným interiérom na spôsob modelu Aveo sedan. Hovorí sa aj o novej generácii modelu Lacetti, ktorý jedným z najstraších zástupcov tejto kategórie na trhu a súrne by potreboval vymeniť.
Jeho najbližší konkurenti Kia cee´d a Hyundai i30 sa posunuli na podstatne vyššiu kvalitatívnu úroveń. Premiéru by mal mať na jesennom autosalóne v Paríži. Túto informáciu ale nemáme zatiaľ potvrdenú.
Fiat
Po novoročnom uvedení malej dodávky Fiorino (spoločný projekt s PSA) bude tento rok pre Fiat hlavne o nových motoroch. Výborný malý prepĺňaný motor 1.4 T-JET postupne dostanú všetky menšie modely od Grande Punta, Lineu až po Bravo. V prvej polovici roka Bravo aj Lineu ešte čaká nový turbodiesel 1.6 Multijet v dvoch výkonových verziách (105 k a 120 k) a zabudnúť nesmieme ani na faceliftovanú Cromu s 5-ročnou zárukou.
Z pohľadu Slovenska je začiatkom roka dôležitý štart predaja modelu Sedici, dvojičky Suzuki SX4. Fiat čakal, kým fabrika Suzuki v Maďarsku navýši výrobnú kapacitu, čo sa stalo vlani. Takže teraz by už mal mať dosť kusov na pokrytie dopytu po tomto modely nielen v Taliansku a niektorých krajinách západnej EU, ale na rad sa dostane aj východná Európa.
Náš importér zároveň čakal kým bude k dispozícii aj verzia s pohonom iba prednej nápravy, takže v podstate uvedie obe verzie súčasne v konkurencieshopných cenách k Suzuki.
V druhej polovici roka dostanú Bravo a Linea nový benzínový motor 1.8.
Tento rok bude patriť návratu značky Abarth na trh. Na Slovensku bude len jediná predajňa, ale ešte nebolo rozhodnuté kde. Abarth predstaví v druhej polovici roka model 500 Abarth poháňaný prepĺňaným 1,4-litrovým agregátom T-JET výkonu 135 k. Podobne ako v prípade Grande Punta bude aj pre 500 Abarth v ponuke ešte továrenský kit s názvom "esseesse", ktorý bude naviac obsahovať vyšší stupeň úprav bŕzd, výfuku, podvozka aj motora. V špičkovej verzii má agregát 1.4 T-JET dosahovať výkon 155 k, čo bude na takého drobca pekná porcia. Vzhľadom na to, že na model 500 Abarth majú technici automobilky viac času ako mali na Grande Punto Abarth, bude vraj viac vyšperkovaný po dizajnovej aj technickej stránke.
Ford
Modrý ovál predstaví tento rok 3 zásadné novinky. Prvou bude premiéra piatej generácie Fiesty, dizajnovo vychádzajúcej z konceptu Verve predstaveného vlani na jeseň. Predaj v Európe je naplánovaný na október ale k nám sa nová Fiesta dostane až začiatkom budúceho roka.
Ďalšou kľúčovou novinkou je kompaktné SUV Kuga, kokurent vozidlám VW Tiguan, Nissan Qashqai, Audi Q5 či BMW X3. Jeho sériovú podobu uvidíme taktiež v Ženeve a na slovenský trh sa dostane v septembri. Základná verzia bude mať pohon iba predných kolies. Za štvorkolku si bude treba priplatiť.
Treťou očakávanou novinkou je nový Ford Ka, ktorý má byť výsledkom poľskej alincie s Fiatom. Avšak vzhľadom na to, že s Fiatom 500, ktorý je zúfalo vypredaný na niekoľko mesiacov dopredu a minimálne ešte tento rok bude, má zdieľať nielen spoločné komponenty ale aj výrobnú linku predpokladáme, že ohlásený termín premiéry na koniec roka 2008 bude ešte meškať.
Z pohľadu nášho trhu v marci až apríli očakávame začiatok faceliftovanej verzie Focusa s kompletne prepracovanou prednou časťou podľa vzoru Mondea. Tešiť sa tiež môžete na prvú dvojspojkovú automatickú prevodovku, ktorá byť konkurentom DSG od VW.
Priaznivcov rodinných vanov S-Max a Galaxy určite poteší, že paletu naftových motorov obohatí agregát 2.2 TDCi s výkonom 132 kW/180 k, ktorý sa neskôr dostane aj do Mondea.