Veľa vodičov jazdí v tak malých rozstupoch medzi autami, že pri nečakanom zastavení auta vpredu nezostane priestor na bezpečné zastavenie. Na snehu a poľadovici je situácia o to horšia, že brzdná dráha je trikrát dlhšia. Stúpiť na brzdu a čakať na náraz považujte za najhoršiu možnosť. Radšej treba hľadať miesto vedľa prekážky.
Na diaľnici so širokými krajnicami po oboch stranách jazdných pruhov to platí stopercentne. Aby bolo obiehanie prekážky bezpečné, najskôr poriadne zabrzdite, tesne pred prekážkou uvoľnite brzdový pedál, jemne otočeným volantom zmeňte smer a potom opäť prudko zabrzdite.
Antiblokovací systém ABS síce umožňuje zmenu smeru aj počas brzdenia ale na snehu je lepšie pri zatočení volantu pedál brzdy aspoň na chvíľu povoliť. Vyhnete sa tak možnému šmyku. Na šmykľavom povrchu a snehovej kaši sa snažte prekážku obchádzať skôr a s miernym natočením volantu. Prudké strhnutie volantu situáciu iba skomplikuje.
![]() | Kým je auto v priamom smere treba brzdiť. |
![]() | Pri obchádzaní prekážky uvoľnite brzdový pedál. |
![]() | Na záver opäť brzdite. |
Autor: Rastsilav Chvála