O možných rizikách rýchleho odstraňovania ľadovej škrupiny z čelného skla hovorí Vojtech Jankó, vedúci prevádzky Europ-autosklo.
„Samozrejme, horúca voda môže spôsobiť prasknutie čelného skla, najmä pri väčšom množstve teplej vody. Je to veľmi nesprávny spôsob, nebezpečný pre staršie sklá s väčším počtom okom neviditeľných štrbiniek od kamienkov.“ Jankó odporúča v noci zakryť čelné sklo špeciálnym alebo aspoň obyčajným igelitom, privretým na krajoch do dverí. Vrchná časť igelitu má priliehať na sklo, aby tam netiekla voda, ktorá potom zamrzne. Jankó tiež upozorňuje motoristov, aby hrubšiu vrstvu ľadu odstraňovali až po chvíli, keď začne motor produkovať teplo. Ľad sa lepšie oddelí od skla sa zníži sa riziko poškrabania.
Autor: rch