Nový Volkswagen Passat kupé

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínujúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Nápad sa okrem iných zapáčil aj automobilke Volkswagen.

Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni.(Zdroj: VW)

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínajúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Po ňom nasledovalo Maserati Quattroporte a svoj vstup do tejto kategórie už avizujú aj Porsche s modelom Panamera a Aston Martin.

Ešte pred nimi zabojuje o priazeň zákazníkov Volkswagen Passat CC. Označenie CC nemá ten istý význam ako pri kabrioletoch s pevnou strechou, pretože Passat ničím takým nedisponuje. Výrobca chcel iba zvýrazniť, že ide o ušľachtilé štvordverové kupé.

V rámci hierarchie značky sa má zaradiť medzi klasický Passat a Phaeton a jeho hlavnou úlohou je ulahodiť zákazníkom VW zaťaženým na dizajn, prípadne prebrať pár zákazníkov dynamicky strihnutým a štylisticky veľmi vydareným konkurentom ako Ford Mondeo, Mercedes-Benz triedy C alebo BMW 3.

Ako sa na kupé patrí, v porovnaní s originálom je o 50 nižšie, ale tiež o 36 mm širšie, čo by mu malo priniesť ešte lepšiu stabilitu a ovládateľnosť ako limuzíne. Celková dĺžka narástla o 31 mm, ale táto hodnota ide takmer celá na konto zadného previsu, čoho dôkazom je nezmenený rázvor náprav.

Dynamická karoséria so šikmým čelným sklom a zaoblenou strechou dosahuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,29. Novinkou je veľkoplošná panoramatická strecha a rozmeru 750 x 1120 mm siahajúca od čelného skla až po B stĺpiky.

Interiér vychádza zo sedanu. Prepracovaný bol len panel s ovládaním ventilačnej sústavy a vodič má teraz na výber jeden z troch volantov. Zadné sedadlá sú tvarované výhradne pre dvoch pasažierov, ktorí majú k dispozícii širokú vyklápaciu lakťovú opierku a odkladacie priestory v strede medzi zadnými sedákmi.

Po technickej stránke neprináša žiadne zásadné novinky. Podvozok aj pohonné jednotky pochádzajú zo sedanu a kombi. To znamená, že vozidlo má štandardne poháňané predné kolesá, v kombinácii s niektorými motormi bude k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion so spojkou Haldex. Silnejšie motory bude možné tiež kombinovať s systémom Dynamic Drive Control, čo sú vlastne adaptívne tlmiče nastaviteľné v troch režimoch – Normal, Sport a Comfort.

Motorová paleta pozostáva z troch známych zážihových a turbodieselových motorov. Základ tovrí 1.8 TSI (118 kW/160 k), ktorý umožňuje Passatu CC akceleríciu z 0 na 100 km/h za 8,6 s a v priemere spotrebuje 7,6 l/100 km. Ponuka ďalej pokračuje agregátmi 2.0 TSI (147 kW/200 k) a 3.6 FSI (220 kW/299 k). Pre Európu výrobca zatiaľ počíta s dvomi naftovými motormi 2.0 TDI CR (103 kW/140 k a 125 kW/170 k ), ktoré sa už montujú do Tiguanu a postupne budú nabiehať aj v ostatných modeloch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 8 164
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 5 947
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 388
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 303
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 410
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 403
  7. Kam do tepla v januári? 2 344
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 039
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 968
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 194

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Milujeme Slovensko

Vieme, že na to máme vo všetkých možných disciplínach.

ŠPORT

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open.

KOMENTÁRE

Stavebné sporenie sa môže zapojiť do kampane „me too“

Nájsť čosi zneužívanejšie vo svete než tento produkt na Slovensku nenájdete.

AUTO

Nehody komplikujú dopravu v Bratislave, na D1 sa zrazilo 5 áut

Zápchy sú aj na diaľničnom obchvate.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.