SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Nový Volkswagen Passat kupé

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínujúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Nápad sa okrem iných zapáčil aj automobilke Volkswagen.

Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni.Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni. (Zdroj: VW)

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínajúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Po ňom nasledovalo Maserati Quattroporte a svoj vstup do tejto kategórie už avizujú aj Porsche s modelom Panamera a Aston Martin.

Ešte pred nimi zabojuje o priazeň zákazníkov Volkswagen Passat CC. Označenie CC nemá ten istý význam ako pri kabrioletoch s pevnou strechou, pretože Passat ničím takým nedisponuje. Výrobca chcel iba zvýrazniť, že ide o ušľachtilé štvordverové kupé.

V rámci hierarchie značky sa má zaradiť medzi klasický Passat a Phaeton a jeho hlavnou úlohou je ulahodiť zákazníkom VW zaťaženým na dizajn, prípadne prebrať pár zákazníkov dynamicky strihnutým a štylisticky veľmi vydareným konkurentom ako Ford Mondeo, Mercedes-Benz triedy C alebo BMW 3.

Ako sa na kupé patrí, v porovnaní s originálom je o 50 nižšie, ale tiež o 36 mm širšie, čo by mu malo priniesť ešte lepšiu stabilitu a ovládateľnosť ako limuzíne. Celková dĺžka narástla o 31 mm, ale táto hodnota ide takmer celá na konto zadného previsu, čoho dôkazom je nezmenený rázvor náprav.

Dynamická karoséria so šikmým čelným sklom a zaoblenou strechou dosahuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,29. Novinkou je veľkoplošná panoramatická strecha a rozmeru 750 x 1120 mm siahajúca od čelného skla až po B stĺpiky.

Interiér vychádza zo sedanu. Prepracovaný bol len panel s ovládaním ventilačnej sústavy a vodič má teraz na výber jeden z troch volantov. Zadné sedadlá sú tvarované výhradne pre dvoch pasažierov, ktorí majú k dispozícii širokú vyklápaciu lakťovú opierku a odkladacie priestory v strede medzi zadnými sedákmi.

Po technickej stránke neprináša žiadne zásadné novinky. Podvozok aj pohonné jednotky pochádzajú zo sedanu a kombi. To znamená, že vozidlo má štandardne poháňané predné kolesá, v kombinácii s niektorými motormi bude k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion so spojkou Haldex. Silnejšie motory bude možné tiež kombinovať s systémom Dynamic Drive Control, čo sú vlastne adaptívne tlmiče nastaviteľné v troch režimoch – Normal, Sport a Comfort.

Motorová paleta pozostáva z troch známych zážihových a turbodieselových motorov. Základ tovrí 1.8 TSI (118 kW/160 k), ktorý umožňuje Passatu CC akceleríciu z 0 na 100 km/h za 8,6 s a v priemere spotrebuje 7,6 l/100 km. Ponuka ďalej pokračuje agregátmi 2.0 TSI (147 kW/200 k) a 3.6 FSI (220 kW/299 k). Pre Európu výrobca zatiaľ počíta s dvomi naftovými motormi 2.0 TDI CR (103 kW/140 k a 125 kW/170 k ), ktoré sa už montujú do Tiguanu a postupne budú nabiehať aj v ostatných modeloch.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 22 646
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 166
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 967
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 633
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 858
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 879
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 479
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 260
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 247
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Krízový štáb rokuje o lockdowne, jesenné prázdniny sa posunú (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala špeciálneho prokurátora Dušana Kováčika.
Momentka z Giro d'Italia 2020.
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson