SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky

Nový Volkswagen Passat kupé

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínujúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Nápad sa okrem iných zapáčil aj automobilke Volkswagen.

Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni.Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni. (Zdroj: VW)

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínajúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Po ňom nasledovalo Maserati Quattroporte a svoj vstup do tejto kategórie už avizujú aj Porsche s modelom Panamera a Aston Martin.

Ešte pred nimi zabojuje o priazeň zákazníkov Volkswagen Passat CC. Označenie CC nemá ten istý význam ako pri kabrioletoch s pevnou strechou, pretože Passat ničím takým nedisponuje. Výrobca chcel iba zvýrazniť, že ide o ušľachtilé štvordverové kupé.

V rámci hierarchie značky sa má zaradiť medzi klasický Passat a Phaeton a jeho hlavnou úlohou je ulahodiť zákazníkom VW zaťaženým na dizajn, prípadne prebrať pár zákazníkov dynamicky strihnutým a štylisticky veľmi vydareným konkurentom ako Ford Mondeo, Mercedes-Benz triedy C alebo BMW 3.

Ako sa na kupé patrí, v porovnaní s originálom je o 50 nižšie, ale tiež o 36 mm širšie, čo by mu malo priniesť ešte lepšiu stabilitu a ovládateľnosť ako limuzíne. Celková dĺžka narástla o 31 mm, ale táto hodnota ide takmer celá na konto zadného previsu, čoho dôkazom je nezmenený rázvor náprav.

Dynamická karoséria so šikmým čelným sklom a zaoblenou strechou dosahuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,29. Novinkou je veľkoplošná panoramatická strecha a rozmeru 750 x 1120 mm siahajúca od čelného skla až po B stĺpiky.

Interiér vychádza zo sedanu. Prepracovaný bol len panel s ovládaním ventilačnej sústavy a vodič má teraz na výber jeden z troch volantov. Zadné sedadlá sú tvarované výhradne pre dvoch pasažierov, ktorí majú k dispozícii širokú vyklápaciu lakťovú opierku a odkladacie priestory v strede medzi zadnými sedákmi.

Po technickej stránke neprináša žiadne zásadné novinky. Podvozok aj pohonné jednotky pochádzajú zo sedanu a kombi. To znamená, že vozidlo má štandardne poháňané predné kolesá, v kombinácii s niektorými motormi bude k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion so spojkou Haldex. Silnejšie motory bude možné tiež kombinovať s systémom Dynamic Drive Control, čo sú vlastne adaptívne tlmiče nastaviteľné v troch režimoch – Normal, Sport a Comfort.

Motorová paleta pozostáva z troch známych zážihových a turbodieselových motorov. Základ tovrí 1.8 TSI (118 kW/160 k), ktorý umožňuje Passatu CC akceleríciu z 0 na 100 km/h za 8,6 s a v priemere spotrebuje 7,6 l/100 km. Ponuka ďalej pokračuje agregátmi 2.0 TSI (147 kW/200 k) a 3.6 FSI (220 kW/299 k). Pre Európu výrobca zatiaľ počíta s dvomi naftovými motormi 2.0 TDI CR (103 kW/140 k a 125 kW/170 k ), ktoré sa už montujú do Tiguanu a postupne budú nabiehať aj v ostatných modeloch.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  2. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  3. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  4. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  5. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 820
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 695
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 838
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 286
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 180
  6. Od Česka až po Jadran 3 971
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 150
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 025
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 900
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


8 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet a 1 ďalší 5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 6 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


16 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl