Nový Volkswagen Passat kupé

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínujúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Nápad sa okrem iných zapáčil aj automobilke Volkswagen.

Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni.(Zdroj: VW)

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínajúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Po ňom nasledovalo Maserati Quattroporte a svoj vstup do tejto kategórie už avizujú aj Porsche s modelom Panamera a Aston Martin.

Ešte pred nimi zabojuje o priazeň zákazníkov Volkswagen Passat CC. Označenie CC nemá ten istý význam ako pri kabrioletoch s pevnou strechou, pretože Passat ničím takým nedisponuje. Výrobca chcel iba zvýrazniť, že ide o ušľachtilé štvordverové kupé.

V rámci hierarchie značky sa má zaradiť medzi klasický Passat a Phaeton a jeho hlavnou úlohou je ulahodiť zákazníkom VW zaťaženým na dizajn, prípadne prebrať pár zákazníkov dynamicky strihnutým a štylisticky veľmi vydareným konkurentom ako Ford Mondeo, Mercedes-Benz triedy C alebo BMW 3.

Ako sa na kupé patrí, v porovnaní s originálom je o 50 nižšie, ale tiež o 36 mm širšie, čo by mu malo priniesť ešte lepšiu stabilitu a ovládateľnosť ako limuzíne. Celková dĺžka narástla o 31 mm, ale táto hodnota ide takmer celá na konto zadného previsu, čoho dôkazom je nezmenený rázvor náprav.

Dynamická karoséria so šikmým čelným sklom a zaoblenou strechou dosahuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,29. Novinkou je veľkoplošná panoramatická strecha a rozmeru 750 x 1120 mm siahajúca od čelného skla až po B stĺpiky.

Interiér vychádza zo sedanu. Prepracovaný bol len panel s ovládaním ventilačnej sústavy a vodič má teraz na výber jeden z troch volantov. Zadné sedadlá sú tvarované výhradne pre dvoch pasažierov, ktorí majú k dispozícii širokú vyklápaciu lakťovú opierku a odkladacie priestory v strede medzi zadnými sedákmi.

Po technickej stránke neprináša žiadne zásadné novinky. Podvozok aj pohonné jednotky pochádzajú zo sedanu a kombi. To znamená, že vozidlo má štandardne poháňané predné kolesá, v kombinácii s niektorými motormi bude k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion so spojkou Haldex. Silnejšie motory bude možné tiež kombinovať s systémom Dynamic Drive Control, čo sú vlastne adaptívne tlmiče nastaviteľné v troch režimoch – Normal, Sport a Comfort.

Motorová paleta pozostáva z troch známych zážihových a turbodieselových motorov. Základ tovrí 1.8 TSI (118 kW/160 k), ktorý umožňuje Passatu CC akceleríciu z 0 na 100 km/h za 8,6 s a v priemere spotrebuje 7,6 l/100 km. Ponuka ďalej pokračuje agregátmi 2.0 TSI (147 kW/200 k) a 3.6 FSI (220 kW/299 k). Pre Európu výrobca zatiaľ počíta s dvomi naftovými motormi 2.0 TDI CR (103 kW/140 k a 125 kW/170 k ), ktoré sa už montujú do Tiguanu a postupne budú nabiehať aj v ostatných modeloch.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.