Nový Volkswagen Passat kupé

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínujúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Nápad sa okrem iných zapáčil aj automobilke Volkswagen.

Na Slovensku sa Passat CC začne predávať už v júni.(Zdroj: VW)

Nie je kupé ako kupé. S nápadom štvordverového kupé, alebo presnejšie limuzíny s línou strechy pripomínajúcou kupé, prišiel ako prvý Mercedes-Benz CLS. Po ňom nasledovalo Maserati Quattroporte a svoj vstup do tejto kategórie už avizujú aj Porsche s modelom Panamera a Aston Martin.

Ešte pred nimi zabojuje o priazeň zákazníkov Volkswagen Passat CC. Označenie CC nemá ten istý význam ako pri kabrioletoch s pevnou strechou, pretože Passat ničím takým nedisponuje. Výrobca chcel iba zvýrazniť, že ide o ušľachtilé štvordverové kupé.

V rámci hierarchie značky sa má zaradiť medzi klasický Passat a Phaeton a jeho hlavnou úlohou je ulahodiť zákazníkom VW zaťaženým na dizajn, prípadne prebrať pár zákazníkov dynamicky strihnutým a štylisticky veľmi vydareným konkurentom ako Ford Mondeo, Mercedes-Benz triedy C alebo BMW 3.

Ako sa na kupé patrí, v porovnaní s originálom je o 50 nižšie, ale tiež o 36 mm širšie, čo by mu malo priniesť ešte lepšiu stabilitu a ovládateľnosť ako limuzíne. Celková dĺžka narástla o 31 mm, ale táto hodnota ide takmer celá na konto zadného previsu, čoho dôkazom je nezmenený rázvor náprav.

Dynamická karoséria so šikmým čelným sklom a zaoblenou strechou dosahuje koeficient aerodynamického odporu vzduchu 0,29. Novinkou je veľkoplošná panoramatická strecha a rozmeru 750 x 1120 mm siahajúca od čelného skla až po B stĺpiky.

Interiér vychádza zo sedanu. Prepracovaný bol len panel s ovládaním ventilačnej sústavy a vodič má teraz na výber jeden z troch volantov. Zadné sedadlá sú tvarované výhradne pre dvoch pasažierov, ktorí majú k dispozícii širokú vyklápaciu lakťovú opierku a odkladacie priestory v strede medzi zadnými sedákmi.

Po technickej stránke neprináša žiadne zásadné novinky. Podvozok aj pohonné jednotky pochádzajú zo sedanu a kombi. To znamená, že vozidlo má štandardne poháňané predné kolesá, v kombinácii s niektorými motormi bude k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies 4Motion so spojkou Haldex. Silnejšie motory bude možné tiež kombinovať s systémom Dynamic Drive Control, čo sú vlastne adaptívne tlmiče nastaviteľné v troch režimoch – Normal, Sport a Comfort.

Motorová paleta pozostáva z troch známych zážihových a turbodieselových motorov. Základ tovrí 1.8 TSI (118 kW/160 k), ktorý umožňuje Passatu CC akceleríciu z 0 na 100 km/h za 8,6 s a v priemere spotrebuje 7,6 l/100 km. Ponuka ďalej pokračuje agregátmi 2.0 TSI (147 kW/200 k) a 3.6 FSI (220 kW/299 k). Pre Európu výrobca zatiaľ počíta s dvomi naftovými motormi 2.0 TDI CR (103 kW/140 k a 125 kW/170 k ), ktoré sa už montujú do Tiguanu a postupne budú nabiehať aj v ostatných modeloch.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 429
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 080
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 197
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 8 000
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 709
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 277
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 244
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 230
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 586
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 969

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dlhy by mal štát odpúšťať budúci rok. Náklady vyčísľujú

Šéf SNS Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni. Komore exekútorov sa to nepáči.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom.

ŽENA

Rozkvitnutá krása: Ako udržať rezané kvety čerstvé čo najdlhšie?

Rezané kvety sú krásne, no nie trvácne.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.