Kia Cee'd v dlhodobom teste - prvých päťtisíc kilometrov

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu.

Po prvých päťtisíc kilometroch si Kia Cee'd zaslúži uznanie za kvalitu výroby, vnútorný priestor a príjemné ovládanie. Akurát spotreba by mala klesnúť aspoň o liter.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu. Potešilo tiež ľahké ovládanie na zasneženej ceste.

Na model Cee'd dostanete od automobilky Kia, ktorá sa chváli vysokou kvalitou výroby svojho žilinského závodu, sedemročnú záruku. Pôvodný redakčný zámer tak bol otestovať auto na 150-tisíc kilometroch. Návrh u importéra z časových dôvodov neprešiel. Preto Cee'd najazdí tretinu z tohto počtu kilometrov v testovacej prevádzke redakcie denníka SME, Autožurnálu a Fun rádia. Za mesiac a pol Kia prešla vyše päťtisíc kilometrov.


Desatina

Zatiaľ má testovacie auto za sebou bezporuchovú prevádzku, niekoľko dlhých ciest a približne rovnaký počet kilometrov najazdených v meste. Interiér odoláva mechanickému opotrebeniu z častého nasadania a tomu sú dobre prispôsobené sedadlá. Dovnútra sa pohodlne a bez povzdychnutia posadíte aj desiaty krát v ten istý deň. Daňou za pohodlné nastupovanie je slabšie bočné vedenie sedadla. S prihliadnutím na rodinné, a nie športové jazdenie sedadlá plne vyhovujú. Viac presnosti sme čakali od radenia päťstupňovej prevodovky. Naopak, príjemne prekvapila jazda na snehu.


Šmýka sa

Deklarovaný pokrok značky Kia potvrdil podvozok a vyvážené jazdné vlastnosti na zasneženej ceste, kde sa Cee'd správa predvídateľne. Jedine prenos sily na cestu v zasneženej zákrute nie je taký, ako pri nemeckých konkurentoch. Vnútorné koleso začne prehrabávať trochu skoro. Aj pohýnať sa treba veľmi citlivo.


Ostýchavé rádio

Jazda v preplnenej premávke potvrdila, že v jednoduchosti je bezpečnosť. Ovládacie prvky sú veľmi jednoznačné a vodič s nimi narába už po pár tisíc kilometroch bez toho, aby sa na ne pozeral. Rovnako intuitívne je ovládanie autorádia na volante. Nevedno, prečo sa autorádio po zapnutí ozve až po desiatich sekundách. Dlhý štart bez zvuku pomýli a vodič začne prepínať, prípadne pridávať hlasitosť, lebo nevie, prečo je autorádio ticho. Za veľmi praktický doplnok považujeme externý vstup na USB zariadenie. Autorádio prehľadne zobrazuje súbory mp3 uložené na kľúči alebo Mp3 prehrávači. Systém zatiaľ prečítal každý typ pripojeného USB zariadenia.


Spotreba

Spomedzi niekoľkých verzií vyhovuje podmienkam testu najžiadanejšia verzia EX s benzínovým motorom 1,4 CVVT. Motor dosahuje výkon 77 kW a v praxi dodáva autu veľmi dobrú dynamiku. Spotreba zatiaľ nezodpovedá hodnotám výrobcu ani očakávaniu, čo spôsobili rýchlejšie presuny po Slovensku a skúšanie dynamiky motora. Zlepšenie spotreby zrejme nastane po prejdení desaťtisíc kilometrov. Celkový priemer po 5647 kilometroch je 7,8 litra na sto kilometrov. Mimo mesta spotrebuje Kia 6,5 litra na sto kilometrov.

Pozn. redakcie : V diskusii k článku napíšte, čo chcete z dlhodobého hľadiska o aute vedieť. Test je momentálne na začiatku.

Priemerný objem 340 litrov vyvažuje solídnou vnútornou šírkou a dvojitým dnom s praktickými priehradkami na odloženie drobností.
Najvýkonnejší vo svojej objemovej triede s príkladnou kultúrou chodu. Táto voľba nie je otázkou ceny. Základný motor je natoľko dobrý, že nie je dôvod investovať do väčšieho objemu.
Veľké spätné zrkadlá sme ocenili už niekoľko krát.
Zadné sedadlá majú príjemný tvar, ale prospeli by im dlhšie sedáky pre lepšiu podporu stehien.
Otočné ovládače ventilácie sú efektívne a pekne vypracované. Vylepšili by sme akurát čalúnenie dverí.
V kabíne nájdete kvalitné a hodnotne pôsobiace materiály. Oranžové podsvietenie meracích prístrojov v noci reže oči, jeho intenzita sa ale dá stíšiť.


Kia Ceed EX 1,4

Cena modelu od 429 700 Sk
Cena test. verzie 504 700 Sk
Motor 1,4 CVVT
Výkon motora 77 kW / 105 k
Zrýchlenie 11,6 s
Objem batožin.priestoru 340 l
Spotreba 6,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag


Prevádzka v dlhodobom teste

Najazdené kilometre 5647 km
Spotrebované palivo 440,4 l
Priemerná spotreba 7,8 l/100 km
Servisné náklady 0 korún


 


Plusy


priestranný interiér


príjemné ovládanie


komfortný podvozok


výkonný motor


Mínusy


menší kufor


osvetlenie prístrojového panelu


čalúnenie dverí


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 768
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 923
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 524
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 757
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 196
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 706
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 382
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 867
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 842
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 063

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.