SME
Štvrtok, 22. apríl, 2021 | Meniny má SlavomírKrížovkyKrížovky

Kia Cee'd v dlhodobom teste - prvých päťtisíc kilometrov

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu.

Po prvých päťtisíc kilometroch si Kia Cee'd zaslúži uznanie za kvalitu výroby, vnútorný priestor a príjemné ovládanie. Akurát spotreba by mala klesnúť aspoň o liter.Po prvých päťtisíc kilometroch si Kia Cee'd zaslúži uznanie za kvalitu výroby, vnútorný priestor a príjemné ovládanie. Akurát spotreba by mala klesnúť aspoň o liter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu. Potešilo tiež ľahké ovládanie na zasneženej ceste.

Na model Cee'd dostanete od automobilky Kia, ktorá sa chváli vysokou kvalitou výroby svojho žilinského závodu, sedemročnú záruku. Pôvodný redakčný zámer tak bol otestovať auto na 150-tisíc kilometroch. Návrh u importéra z časových dôvodov neprešiel. Preto Cee'd najazdí tretinu z tohto počtu kilometrov v testovacej prevádzke redakcie denníka SME, Autožurnálu a Fun rádia. Za mesiac a pol Kia prešla vyše päťtisíc kilometrov.


Desatina

Zatiaľ má testovacie auto za sebou bezporuchovú prevádzku, niekoľko dlhých ciest a približne rovnaký počet kilometrov najazdených v meste. Interiér odoláva mechanickému opotrebeniu z častého nasadania a tomu sú dobre prispôsobené sedadlá. Dovnútra sa pohodlne a bez povzdychnutia posadíte aj desiaty krát v ten istý deň. Daňou za pohodlné nastupovanie je slabšie bočné vedenie sedadla. S prihliadnutím na rodinné, a nie športové jazdenie sedadlá plne vyhovujú. Viac presnosti sme čakali od radenia päťstupňovej prevodovky. Naopak, príjemne prekvapila jazda na snehu.


Šmýka sa

Deklarovaný pokrok značky Kia potvrdil podvozok a vyvážené jazdné vlastnosti na zasneženej ceste, kde sa Cee'd správa predvídateľne. Jedine prenos sily na cestu v zasneženej zákrute nie je taký, ako pri nemeckých konkurentoch. Vnútorné koleso začne prehrabávať trochu skoro. Aj pohýnať sa treba veľmi citlivo.


Ostýchavé rádio

Jazda v preplnenej premávke potvrdila, že v jednoduchosti je bezpečnosť. Ovládacie prvky sú veľmi jednoznačné a vodič s nimi narába už po pár tisíc kilometroch bez toho, aby sa na ne pozeral. Rovnako intuitívne je ovládanie autorádia na volante. Nevedno, prečo sa autorádio po zapnutí ozve až po desiatich sekundách. Dlhý štart bez zvuku pomýli a vodič začne prepínať, prípadne pridávať hlasitosť, lebo nevie, prečo je autorádio ticho. Za veľmi praktický doplnok považujeme externý vstup na USB zariadenie. Autorádio prehľadne zobrazuje súbory mp3 uložené na kľúči alebo Mp3 prehrávači. Systém zatiaľ prečítal každý typ pripojeného USB zariadenia.


Spotreba

Spomedzi niekoľkých verzií vyhovuje podmienkam testu najžiadanejšia verzia EX s benzínovým motorom 1,4 CVVT. Motor dosahuje výkon 77 kW a v praxi dodáva autu veľmi dobrú dynamiku. Spotreba zatiaľ nezodpovedá hodnotám výrobcu ani očakávaniu, čo spôsobili rýchlejšie presuny po Slovensku a skúšanie dynamiky motora. Zlepšenie spotreby zrejme nastane po prejdení desaťtisíc kilometrov. Celkový priemer po 5647 kilometroch je 7,8 litra na sto kilometrov. Mimo mesta spotrebuje Kia 6,5 litra na sto kilometrov.

Pozn. redakcie : V diskusii k článku napíšte, čo chcete z dlhodobého hľadiska o aute vedieť. Test je momentálne na začiatku.

Priemerný objem 340 litrov vyvažuje solídnou vnútornou šírkou a dvojitým dnom s praktickými priehradkami na odloženie drobností.
Najvýkonnejší vo svojej objemovej triede s príkladnou kultúrou chodu. Táto voľba nie je otázkou ceny. Základný motor je natoľko dobrý, že nie je dôvod investovať do väčšieho objemu.
Veľké spätné zrkadlá sme ocenili už niekoľko krát.
Zadné sedadlá majú príjemný tvar, ale prospeli by im dlhšie sedáky pre lepšiu podporu stehien.
Otočné ovládače ventilácie sú efektívne a pekne vypracované. Vylepšili by sme akurát čalúnenie dverí.
V kabíne nájdete kvalitné a hodnotne pôsobiace materiály. Oranžové podsvietenie meracích prístrojov v noci reže oči, jeho intenzita sa ale dá stíšiť.


Kia Ceed EX 1,4

Cena modelu od 429 700 Sk
Cena test. verzie 504 700 Sk
Motor 1,4 CVVT
Výkon motora 77 kW / 105 k
Zrýchlenie 11,6 s
Objem batožin.priestoru 340 l
Spotreba 6,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag


Prevádzka v dlhodobom teste

Najazdené kilometre 5647 km
Spotrebované palivo 440,4 l
Priemerná spotreba 7,8 l/100 km
Servisné náklady 0 korún


 


Plusy


priestranný interiér


príjemné ovládanie


komfortný podvozok


výkonný motor


Mínusy


menší kufor


osvetlenie prístrojového panelu


čalúnenie dverí


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  2. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  3. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  5. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  6. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. 7 najčastejších chýb pri zateplení fasády
  2. Riaditeľ Kositu: Odpad vyriešia technológie, skládky končia
  3. Nákupy zadarmo vo Forum Poprad
  4. AAA AUTO otvorilo pobočky s ponukou 4000 áut
  5. Rovnaká, a predsa iná - Zelená energia od SSE
  6. Luxusné dovolenky s osobným komorníkom už aj u nás
  7. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou
  8. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  9. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  10. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 25 822
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 15 221
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky? 10 224
  4. Čo pomáha zdravotníkom? Týchto šesť vecí ich drží nad vodou 8 456
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 062
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 7 335
  7. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 7 172
  8. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 6 718
  9. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 6 706
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany SR Jaroslav Naď, predseda vlády SR Eduard Heger a minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ivan Korčok počas vyhlásenia po zasadnutí Bezpečnostnej rady SR.

Slovensko je prvou krajinou, ktorá vyjadrila solidaritu s Českom vyhostením diplomatov.

1 h

Penta odchádza z pozície minoritného akcionára vydavateľstva Petit Press, a. s.

6 h

Penta odchádza zo SME.

7 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Česi robia neriadený reštart

Zuzana Kepplová.

Čo chceme z témy vrbětickej agresie dostať my?

1 h

Neprehliadnite tiež

Audi A6 e-tron

Na dojazd 300 kilometrov postačí nabíjať 10 minút.

6 h
Honda HR-V e:HEV

Dostala väčší výkon ako Jazz.

18. feb
Vysokonapäťové akumulátory z modelov Volvo budú mať ďalšie využitie.

Od roku 2040 bude všetky diely áut recyklovať.

21. apr
Ford Evos

Má priniesť nový impulz do strednej triedy.

21. apr