SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Kia Cee'd v dlhodobom teste - prvých päťtisíc kilometrov

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu.

Po prvých päťtisíc kilometroch si Kia Cee'd zaslúži uznanie za kvalitu výroby, vnútorný priestor a príjemné ovládanie. Akurát spotreba by mala klesnúť aspoň o liter.Po prvých päťtisíc kilometroch si Kia Cee'd zaslúži uznanie za kvalitu výroby, vnútorný priestor a príjemné ovládanie. Akurát spotreba by mala klesnúť aspoň o liter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu. Potešilo tiež ľahké ovládanie na zasneženej ceste.

Na model Cee'd dostanete od automobilky Kia, ktorá sa chváli vysokou kvalitou výroby svojho žilinského závodu, sedemročnú záruku. Pôvodný redakčný zámer tak bol otestovať auto na 150-tisíc kilometroch. Návrh u importéra z časových dôvodov neprešiel. Preto Cee'd najazdí tretinu z tohto počtu kilometrov v testovacej prevádzke redakcie denníka SME, Autožurnálu a Fun rádia. Za mesiac a pol Kia prešla vyše päťtisíc kilometrov.


Desatina

Zatiaľ má testovacie auto za sebou bezporuchovú prevádzku, niekoľko dlhých ciest a približne rovnaký počet kilometrov najazdených v meste. Interiér odoláva mechanickému opotrebeniu z častého nasadania a tomu sú dobre prispôsobené sedadlá. Dovnútra sa pohodlne a bez povzdychnutia posadíte aj desiaty krát v ten istý deň. Daňou za pohodlné nastupovanie je slabšie bočné vedenie sedadla. S prihliadnutím na rodinné, a nie športové jazdenie sedadlá plne vyhovujú. Viac presnosti sme čakali od radenia päťstupňovej prevodovky. Naopak, príjemne prekvapila jazda na snehu.


Šmýka sa

Deklarovaný pokrok značky Kia potvrdil podvozok a vyvážené jazdné vlastnosti na zasneženej ceste, kde sa Cee'd správa predvídateľne. Jedine prenos sily na cestu v zasneženej zákrute nie je taký, ako pri nemeckých konkurentoch. Vnútorné koleso začne prehrabávať trochu skoro. Aj pohýnať sa treba veľmi citlivo.


Ostýchavé rádio

Jazda v preplnenej premávke potvrdila, že v jednoduchosti je bezpečnosť. Ovládacie prvky sú veľmi jednoznačné a vodič s nimi narába už po pár tisíc kilometroch bez toho, aby sa na ne pozeral. Rovnako intuitívne je ovládanie autorádia na volante. Nevedno, prečo sa autorádio po zapnutí ozve až po desiatich sekundách. Dlhý štart bez zvuku pomýli a vodič začne prepínať, prípadne pridávať hlasitosť, lebo nevie, prečo je autorádio ticho. Za veľmi praktický doplnok považujeme externý vstup na USB zariadenie. Autorádio prehľadne zobrazuje súbory mp3 uložené na kľúči alebo Mp3 prehrávači. Systém zatiaľ prečítal každý typ pripojeného USB zariadenia.


Spotreba

Spomedzi niekoľkých verzií vyhovuje podmienkam testu najžiadanejšia verzia EX s benzínovým motorom 1,4 CVVT. Motor dosahuje výkon 77 kW a v praxi dodáva autu veľmi dobrú dynamiku. Spotreba zatiaľ nezodpovedá hodnotám výrobcu ani očakávaniu, čo spôsobili rýchlejšie presuny po Slovensku a skúšanie dynamiky motora. Zlepšenie spotreby zrejme nastane po prejdení desaťtisíc kilometrov. Celkový priemer po 5647 kilometroch je 7,8 litra na sto kilometrov. Mimo mesta spotrebuje Kia 6,5 litra na sto kilometrov.

Pozn. redakcie : V diskusii k článku napíšte, čo chcete z dlhodobého hľadiska o aute vedieť. Test je momentálne na začiatku.

Priemerný objem 340 litrov vyvažuje solídnou vnútornou šírkou a dvojitým dnom s praktickými priehradkami na odloženie drobností.
Najvýkonnejší vo svojej objemovej triede s príkladnou kultúrou chodu. Táto voľba nie je otázkou ceny. Základný motor je natoľko dobrý, že nie je dôvod investovať do väčšieho objemu.
Veľké spätné zrkadlá sme ocenili už niekoľko krát.
Zadné sedadlá majú príjemný tvar, ale prospeli by im dlhšie sedáky pre lepšiu podporu stehien.
Otočné ovládače ventilácie sú efektívne a pekne vypracované. Vylepšili by sme akurát čalúnenie dverí.
V kabíne nájdete kvalitné a hodnotne pôsobiace materiály. Oranžové podsvietenie meracích prístrojov v noci reže oči, jeho intenzita sa ale dá stíšiť.


Kia Ceed EX 1,4

Cena modelu od 429 700 Sk
Cena test. verzie 504 700 Sk
Motor 1,4 CVVT
Výkon motora 77 kW / 105 k
Zrýchlenie 11,6 s
Objem batožin.priestoru 340 l
Spotreba 6,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag


Prevádzka v dlhodobom teste

Najazdené kilometre 5647 km
Spotrebované palivo 440,4 l
Priemerná spotreba 7,8 l/100 km
Servisné náklady 0 korún


 


Plusy


priestranný interiér


príjemné ovládanie


komfortný podvozok


výkonný motor


Mínusy


menší kufor


osvetlenie prístrojového panelu


čalúnenie dverí


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 167
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 16 749
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 721
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 819
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 828
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 589
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 523
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 139
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 054
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 832
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Viete, čo je dobrý nápad?
  2. Ján Šeďo: Šírenie dezinformácií ako trestný čin vs. sedliacky rozum.
  3. Igor Borišek: Island - časť 4. Voda
  4. Ján Magušin: Decembrové zamyslenie jedného občana
  5. Štefan Vidlár: Aj babkám
  6. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  7. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  8. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 607
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 130
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 814
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 655
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 293
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 3 783
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 558
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 258
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu