Kia Cee'd v dlhodobom teste - prvých päťtisíc kilometrov

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu.

Po prvých päťtisíc kilometroch si Kia Cee'd zaslúži uznanie za kvalitu výroby, vnútorný priestor a príjemné ovládanie. Akurát spotreba by mala klesnúť aspoň o liter.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Po mesiaci a pol redakčného testovania nedosahuje spotreba Cee'd hodnoty predpísané výrobcom Kia, ale dynamika najžiadanejšieho motora prekonala očakávanie. Kvalita dielenského spracovania odoláva testu a dlhodobému používaniu. Potešilo tiež ľahké ovládanie na zasneženej ceste.

Na model Cee'd dostanete od automobilky Kia, ktorá sa chváli vysokou kvalitou výroby svojho žilinského závodu, sedemročnú záruku. Pôvodný redakčný zámer tak bol otestovať auto na 150-tisíc kilometroch. Návrh u importéra z časových dôvodov neprešiel. Preto Cee'd najazdí tretinu z tohto počtu kilometrov v testovacej prevádzke redakcie denníka SME, Autožurnálu a Fun rádia. Za mesiac a pol Kia prešla vyše päťtisíc kilometrov.


Desatina

Zatiaľ má testovacie auto za sebou bezporuchovú prevádzku, niekoľko dlhých ciest a približne rovnaký počet kilometrov najazdených v meste. Interiér odoláva mechanickému opotrebeniu z častého nasadania a tomu sú dobre prispôsobené sedadlá. Dovnútra sa pohodlne a bez povzdychnutia posadíte aj desiaty krát v ten istý deň. Daňou za pohodlné nastupovanie je slabšie bočné vedenie sedadla. S prihliadnutím na rodinné, a nie športové jazdenie sedadlá plne vyhovujú. Viac presnosti sme čakali od radenia päťstupňovej prevodovky. Naopak, príjemne prekvapila jazda na snehu.


Šmýka sa

Deklarovaný pokrok značky Kia potvrdil podvozok a vyvážené jazdné vlastnosti na zasneženej ceste, kde sa Cee'd správa predvídateľne. Jedine prenos sily na cestu v zasneženej zákrute nie je taký, ako pri nemeckých konkurentoch. Vnútorné koleso začne prehrabávať trochu skoro. Aj pohýnať sa treba veľmi citlivo.


Ostýchavé rádio

Jazda v preplnenej premávke potvrdila, že v jednoduchosti je bezpečnosť. Ovládacie prvky sú veľmi jednoznačné a vodič s nimi narába už po pár tisíc kilometroch bez toho, aby sa na ne pozeral. Rovnako intuitívne je ovládanie autorádia na volante. Nevedno, prečo sa autorádio po zapnutí ozve až po desiatich sekundách. Dlhý štart bez zvuku pomýli a vodič začne prepínať, prípadne pridávať hlasitosť, lebo nevie, prečo je autorádio ticho. Za veľmi praktický doplnok považujeme externý vstup na USB zariadenie. Autorádio prehľadne zobrazuje súbory mp3 uložené na kľúči alebo Mp3 prehrávači. Systém zatiaľ prečítal každý typ pripojeného USB zariadenia.


Spotreba

Spomedzi niekoľkých verzií vyhovuje podmienkam testu najžiadanejšia verzia EX s benzínovým motorom 1,4 CVVT. Motor dosahuje výkon 77 kW a v praxi dodáva autu veľmi dobrú dynamiku. Spotreba zatiaľ nezodpovedá hodnotám výrobcu ani očakávaniu, čo spôsobili rýchlejšie presuny po Slovensku a skúšanie dynamiky motora. Zlepšenie spotreby zrejme nastane po prejdení desaťtisíc kilometrov. Celkový priemer po 5647 kilometroch je 7,8 litra na sto kilometrov. Mimo mesta spotrebuje Kia 6,5 litra na sto kilometrov.

Pozn. redakcie : V diskusii k článku napíšte, čo chcete z dlhodobého hľadiska o aute vedieť. Test je momentálne na začiatku.

Priemerný objem 340 litrov vyvažuje solídnou vnútornou šírkou a dvojitým dnom s praktickými priehradkami na odloženie drobností.
Najvýkonnejší vo svojej objemovej triede s príkladnou kultúrou chodu. Táto voľba nie je otázkou ceny. Základný motor je natoľko dobrý, že nie je dôvod investovať do väčšieho objemu.
Veľké spätné zrkadlá sme ocenili už niekoľko krát.
Zadné sedadlá majú príjemný tvar, ale prospeli by im dlhšie sedáky pre lepšiu podporu stehien.
Otočné ovládače ventilácie sú efektívne a pekne vypracované. Vylepšili by sme akurát čalúnenie dverí.
V kabíne nájdete kvalitné a hodnotne pôsobiace materiály. Oranžové podsvietenie meracích prístrojov v noci reže oči, jeho intenzita sa ale dá stíšiť.


Kia Ceed EX 1,4

Cena modelu od 429 700 Sk
Cena test. verzie 504 700 Sk
Motor 1,4 CVVT
Výkon motora 77 kW / 105 k
Zrýchlenie 11,6 s
Objem batožin.priestoru 340 l
Spotreba 6,1 l/100 km
Bezpečnosť ABS, 6 x airbag


Prevádzka v dlhodobom teste

Najazdené kilometre 5647 km
Spotrebované palivo 440,4 l
Priemerná spotreba 7,8 l/100 km
Servisné náklady 0 korún


 


Plusy


priestranný interiér


príjemné ovládanie


komfortný podvozok


výkonný motor


Mínusy


menší kufor


osvetlenie prístrojového panelu


čalúnenie dverí


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  5. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  6. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  9. Slovensko spieva koledy
  10. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 59 006
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 15 428
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 12 002
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 927
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 938
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 783
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 318
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 881
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 881
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 549