Novinky roka 2008 od A po Z (V. časť)

Infiniti sa koncom roka chystá na oficiálny vstup na Európske trhy. Najdôležitejšou premiérou automobilky Jeep je tretia generácia modelu Cherokee.Kia odštartuje tento rok s treťou karosárskou verziou modelového radu cee´d.

Luxusná značka automobilky Nissan sa koncom roka chystá na oficiálny vstup na Európske trhy.(Zdroj: Infiniti)

Infiniti
Luxusná značka automobilky Nissan sa koncom roka chystá na oficiálny vstup na Európske trhy. Už v marci v Ženeve však predstaví kompletný sortiment, ktorým chce potrápiť všetkých tradičných reprezentantov prémiového segmentu. Na začiatok sa dočkáme 4 modelov. Prvým bude kompaktný sedan G35 poháňaný motorom z Nissanu 350Z, ktorý doplní jeho športovejšia kupé varianta G37.

Do rozrastajúcej sa kategórie kompaktných prémiových SUV (BMW X3, VW Tiguan, Audi Q5, Mercedes-Benz GLK) Infiniti vstúpi úplne novým modelom EX35. Proti Range Roveru a BMW X5 zase nasadí novú generáciu modelu FX45, najznámejšie SUV tejto značky na našich cestách.

O rok neskôr pribudne konkurent Mercedesu-Benz triedy E a BMW5 - sedan vyššej strednej triedy M45. Pri vstupe značky Infiniti do Európy bude kľúčový nový 3-litrový naftový šesťvalec vyvíjaný v spolupráci s Renaultom. Tento motor má podľa výrobcu súťažiť s BMW. Prvé ho dostanú SUV modely EX35 a FX45 približne 18 mesiacov po uvedení značky na európsky trh, neskôr ďalšie.



Chrysler
Nechceného bývalého partnera koncernu Daimler čaká tento rok len jedna veľká európska novinka - Voyager a Grand Voyager. Na rozdiel od mnohých sesterských modelov, ktorým nechýba odvaha a štýl, však prichádza v oveľa miernejšej podobe. Tvar jeho karosérie bol prísne podriadený účelovosti a využitiu interiéru do posledného centimetra. Podobne ako predchodca bude v ponuke s dvomi dĺžkami karosérie (4,8m a 5,1 m) a viacerými motormi. Samozrejme nebude chýbať ani verzia s pohonom 4x4.
Variabilný interiér ponúkne miesto opäť pre 7 pasažierov, ktorí sa rozdelia na dve samostatné kreslá v prvom i druhom rade a trojmiestnu lavicu vzadu. Oba zadné rady sedadiel sa dajú stlačením tlačidla schovať do podlahy. Sedadlá druhého radu je tiež možné otočiť o 180 º a vytvoriť tak konferenčné sedenie so stolíkom v strede. Tí, ktorí nemajú chuť hrať spoločenské hry alebo zoči-voči komunikovať, môžu sa zabaviť prehrávaním DVD nosičov na dvoch zo stropu vyklápateľných obrazovkách. O ideálne teplotné podmienky vo vnútri sa stará 3-zónová klimatizácia. Prístup k dvom zadným radom sedadiel uľahčujú dlhé posúvateľné dvere na oboch stranách. Novinkou je možnosť elektrického šťahovania bočných okien. Kokpit sa nesie v duchu limuzíny 300C s dosť netradične umiestnenou radiacou pákou prevodovky - medzi prístrojový a stredový panel.

Jaguar
V marci sa začne na Slovensku predávať nová limuzína XF, od ktorej si automobilka veľa sľubuje. Zabodovať chce predovšetkým dizajnom a kvalitou. Poháňať ho budú známe motory - dva zážihové osemvalce, jeden s kompresorom a druhý bez a dva šesťvalce - benzínový 3.0 V6 a naftový 2.7D. X-type dostane novú masku chladiča a naftový motor s automatom.

Jeep
Najdôležitejšou premiérou automobilky Jeep je tretia generácia modelu Cherokee. Novinka s kompletne prepracovaným exteriérom aj interiérom vyzerá zvonka aj zvnútra ako menší Commander, čo ho na jednej strane oberá o výnimočnosť, ale na strane druhej prospieva interiéru, ktorý dostal o poznanie hodnotnejšie plasty. Vozidlo kratšie aj nižšie než predchodca, ale zároveň širšie a s dlhším rázvorom náprav sľubuje väčší priestorový komfort a lepšiu stabilitu na asfaltových cestách.

V Európe a teda aj u nás bude pravdepodobne najžiadanejšou pohonnou jednotkou turbodiesel 2.8 CRD s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a výkonom 130 kW/177 k. Krútiaci moment má hodnotu 410, resp. 460 Nm, podľa toho či sa rozhodnete pre 6-stupňovú manuálnu alebo 5-stupňovú automatickú prevodovku. Z ponuky príplatkovej výbavy spomeňme bezkľúčový prístup a štartovanie tlačidlom, dažďový senzor, stabilizačný systém a nový navigačný systém MiGYG, ktorý sa dá ovládať pomocou hlasu alebo dotykovej obrazovky. Na Slovensku ho očakávame už v marci tohto roku.

Kia
Kia odštartuje tento rok s treťou karosárskou verziou modelového radu cee´d. O koľko menej dynamiky prevzal z pôvodnej štúdie 5-dverový cee´d, o toľko viac odvahy mali dizajnéri pri navrhovaní sériovej podoby 3-dverového športového modelu - pro_cee´d. Tvar karosérie modelu pro_cee'd sa podstatne viac drží rovnomennej štúdie, ktorú juhokórejská automobilka prvý raz verejnosti ukázala na parížskom autosalóne v roku 2006. Dizajnéri z európskeho štylistického centra jeho tvary iba mierne „umravnili", aby vozidlo mohlo prísť do sériovej výroby. Auto stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako 5-dverový hatchback cee'd, no celkovou dĺžkou 4250 mm ho dokonca prekonáva o 15 mm. Väčšiu dĺžku majú na svedomí dlhšie previsy, o 10 mm vpredu a o 5 mm vzadu. Pritom dynamický profil má ešte viac zdôrazniť o 30 mm menšia celková výška.

Konštruktéri zároveň jedným dychom dodávajú, že ani cestujúci na zadných sedadlách sa nedostatku priestoru nad hlavami obávať nemusia. Takže po praktickej stránke za svojim 5-dverovým súrodencom nijak výrazne nezaostáva. Bočné dvere sú v porovnaní s päťdverovou verziou o 276 mm dlhšie a otvárajú sa v uhle 70°, čím majú zaručiť pohodlný prístup aj na zadné sedadlá. Na pohon vozidla bude slúžiť poltucet pohonných jednotiek známych z päťdverovej verzie i kombi. Trojica zážihových 1.4 (80 kW/109 k), 1.6 (90 kW/122 k) a 2.0 (105 kW/) a trojica vznetových agregátov CRDi VGT s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla – 1.6 (66 kW/90 k, resp. 85 kW/115 k) a 2.0 (103 kW/140 k) patrí z pohľadu dynamiky a elasticity medzi to najlepšie vo svojich objemových triedach, takže športovo založení motoristi sa rozhodne majú na čo tešiť. Perspektívne sa počíta aj s úplne novým prepĺňaným benzínovým štvorvalcom 2.0 Turbo s výkonom 147 kW/200 k. Cena základného modelu s benzínovým motorom 1.4 začína na sume 414.700 Sk.

V marci je očakávaný facelift mini modelu Picanto. Drobček s aresívnejším výzorom podrástol vďaka novým tvarom karosérie do dĺžky o 40 mm. Poháňať ho budú benzínový agregát 1.1 (48 kW/65 k) a trubodiesel 1.1 CRDi (55 kW/75 k).

Na marcovom autosalóne v Ženeve by mal mať premiéru nový kompaktný SUV model veľkosťou sa približujúci k Sportage. Tvarovo, rozmerovo a zrejme aj cenovo to má byť priamy konkurent pripravovanému modelu Škoda Yeti. Vozidlo s rázvorom 2650 mm a vonkajšími rozmermi 4200x1850x1650 mm vychádza z konceptu Soul, predstaveného pred dvomi rokmi na autosalóne v Detroite. Po technickej stránke má mať veľa spoločného so súrodnecom cee´d. Na rozdiel od neho to ale má byť globálny model, ktorý okrem Žiliny budú vyrábať aj v Južnej Kórey.

Na jeseň sa šepká o ďalšom novom mini aute a faceliftu by sa mala dočkať limuzína Magentis.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 957
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 874
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 772
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 397
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 277
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 152
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 737
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 656
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 493
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 237

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súdy v Trenčíne odmietajú riešiť Galkovu kauzu odpočúvania

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

AUTO

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace.

Neprehliadnite tiež

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Blogy SME


  1. Karolína Olšavská: V nemocnici
  2. Jozef Drahovský: Mesto Košice začalo používať taktiku šmejdov
  3. Miroslav Makyta: Skorumpovaný Smer
  4. Silvia Zeumerová: Ako sme písali ikony (1/2)
  5. Andrej Šverha: Čergov na sklonku leta
  6. Tatiana Repková: Prečo sme single?
  7. Andrea Legényová: rozchodové dilema
  8. Iniciatíva slovenských učiteľov: Spoločne proti korupcii
  1. Stanislav Martinčko: Aj ty Brutus, Kiska aj ty? 12 222
  2. Miroslav Žiak: Neuveríte, koľko peňazí získalo Slovensko z poľnohospodárskych dotácií 11 260
  3. INEKO: Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech 11 059
  4. Čo je nové na sme.sk: SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana 10 403
  5. Orsolya Véghová: Maďarka 8 842
  6. Stanislav Martinčko: Hlavné mesto Slovenska Palermo?? 7 004
  7. Saša Grodecká: Bipolárna 6 795
  8. Jaroslav Hoško: Prečo sa (ne)zabaviť v klube? 6 740