SME

S Lancerom na trati Rallye Monte Carlo - II. deň

Lancer je po vozidlách WRC asi najobdivovanejšie auto v dejisku rely, pretože má príplatkové zadné krídlo, aerodynamický kit a jednoducho priťahuje pohľady. Okoloidúci ho často považujú za EVOX.

Pneumatiky aj brzdy dostanú poriadne zabrať. Mitsubishi Lancer sa zatiaľ  javí ako auto zrodené na športovú jazdu.Pneumatiky aj brzdy dostanú poriadne zabrať. Mitsubishi Lancer sa zatiaľ javí ako auto zrodené na športovú jazdu. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Včera sme si boli vyskúšať ďalšie 3 rýchlostné skúšky juhozápadne od centra súťaže vo Valence, z ktorých každá sa dnes ide na ostro dvakrát. Na rozdiel od prvých dvoch, ktoré už majú posádky za sebou a kde ich poriadne potrápili zľadovatelé úseky, je povrch týchto rýchlostných skúšok aj napriek početným snehovým bariéram lemujúcim cestu buď suchý alebo len miestami mokrý (z topiaceho sa snehu).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Asi najväčším adrenalínom pre posádky bude hneď prvý ranný úsek zo Saint-Pierreville do Col de la Fayolle merajúci 29,52 km, pozostávajúci z rôznych druhov ciest od širokej kvalitnej asfaltovej dvojprúdovky až po úzke horské cestičky. O nič menej zaujímavá nie je ani ďalšia v poradí rýchlostná skúška z Burzet do Lachamp Raphael dlhá 16,3 km. Na tomto úseku sa v podstate celý čas stúpa do kopca, mení sa len tempo jazdy podľa obtiažnosti zákrut. Nachádza sa tu tiež niekoľko veľmi atraktívnych miest na pozeranie pre divákov, kvôli ktorým sú fanúšikovia schopní stráviť na jednom mieste aj niekoľko dní vopred aby mali dobré miesto. Priľahlé parkoviská sa tak premenia na zraz karavanistov. Tretia rýchlostná skúška na začiatok prejde niekoľkými malinkými dedinami, navyše po veľmi úzkej ceste. Domáci sú však na rely zvyknutí.

SkryťVypnúť reklamu

Auto funguje bez problémov. Dnes sme pri rýchlych presunoch najviac potrápili brzdy, ale známky vädnutia sa nedostavili ani po sérii intenzívnych brzdení pred zákrutou. Vozidlo výborne sedí na ceste a dobre sa sním štrikuje cez serpentíny. Za posledné dva dni sme po rýchlostných skúškach nabehali vyše 600 km pri priemernej spotrebe 8,0 l/100 km, čo je vzhľadom na náš dynamický štýl jazdy a častú zmenou tempa celkom slušná hodnota.

Lancer je po vozidlách WRC asi najobdivovanejšie auto v dejisku rely, pretože má príplatkové zadné krídlo, aerodynamický kit a jednoducho priťahuje pohľady. Okoloidúci ho často považujú za EVOX. Autor: Valence

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 746
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 150
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 541
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 482
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 015
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 700
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 415
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 582
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  2. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  3. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  4. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  5. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  6. Viktor Pamula: Prínosy členstva v NATO- výklad a výťah z knihy
  7. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  8. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 383
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 979
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 927
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 930
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 10 454
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 825
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 719
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 678
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu