S Lancerom na trati Rallye Monte Carlo - II. deň

Lancer je po vozidlách WRC asi najobdivovanejšie auto v dejisku rely, pretože má príplatkové zadné krídlo, aerodynamický kit a jednoducho priťahuje pohľady. Okoloidúci ho často považujú za EVOX.

Pneumatiky aj brzdy dostanú poriadne zabrať. Mitsubishi Lancer sa zatiaľ javí ako auto zrodené na športovú jazdu.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Včera sme si boli vyskúšať ďalšie 3 rýchlostné skúšky juhozápadne od centra súťaže vo Valence, z ktorých každá sa dnes ide na ostro dvakrát. Na rozdiel od prvých dvoch, ktoré už majú posádky za sebou a kde ich poriadne potrápili zľadovatelé úseky, je povrch týchto rýchlostných skúšok aj napriek početným snehovým bariéram lemujúcim cestu buď suchý alebo len miestami mokrý (z topiaceho sa snehu).

Asi najväčším adrenalínom pre posádky bude hneď prvý ranný úsek zo Saint-Pierreville do Col de la Fayolle merajúci 29,52 km, pozostávajúci z rôznych druhov ciest od širokej kvalitnej asfaltovej dvojprúdovky až po úzke horské cestičky. O nič menej zaujímavá nie je ani ďalšia v poradí rýchlostná skúška z Burzet do Lachamp Raphael dlhá 16,3 km. Na tomto úseku sa v podstate celý čas stúpa do kopca, mení sa len tempo jazdy podľa obtiažnosti zákrut. Nachádza sa tu tiež niekoľko veľmi atraktívnych miest na pozeranie pre divákov, kvôli ktorým sú fanúšikovia schopní stráviť na jednom mieste aj niekoľko dní vopred aby mali dobré miesto. Priľahlé parkoviská sa tak premenia na zraz karavanistov. Tretia rýchlostná skúška na začiatok prejde niekoľkými malinkými dedinami, navyše po veľmi úzkej ceste. Domáci sú však na rely zvyknutí.

Auto funguje bez problémov. Dnes sme pri rýchlych presunoch najviac potrápili brzdy, ale známky vädnutia sa nedostavili ani po sérii intenzívnych brzdení pred zákrutou. Vozidlo výborne sedí na ceste a dobre sa sním štrikuje cez serpentíny. Za posledné dva dni sme po rýchlostných skúškach nabehali vyše 600 km pri priemernej spotrebe 8,0 l/100 km, čo je vzhľadom na náš dynamický štýl jazdy a častú zmenou tempa celkom slušná hodnota.

Lancer je po vozidlách WRC asi najobdivovanejšie auto v dejisku rely, pretože má príplatkové zadné krídlo, aerodynamický kit a jednoducho priťahuje pohľady. Okoloidúci ho často považujú za EVOX.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  3. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 293
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 11 340
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 159
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 220
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 895
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 997
  7. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 638
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 626
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 484
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 342

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.