MALÉ RENAULTY NARÁSTLI. VIAC ODVEZÚ A DOSTALI NOVÉ MENÁ

Renault Clio Grandtour a Grand Modus

Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.

(Zdroj: Renault)

Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.

Pôvodný Modus sľuboval dobré úžitkové vlastnosti, ale na Slovensku nenaplnil predajné očakávania. S príchodom nového Modusu a Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Krátka verzia Clia bude v predaji spolu s kombi.

Potrebný priestor
Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno. Objem batožinového priestoru vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm vodiacej lište dlhej. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne ( jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Grand Modus má odkladacie priestory v stredovej konzole na pohár, telefón a karty, vo dverách na 1,5 l fľaše , v 11 litrovej skrinke pred spolujazdcom, v strope na okuliare. Novinkou je zádržný systém tašiek na spolujazdcovom sedadle.

Stabilizátor
Používanie Grand Modusu v meste uľahčuje zvislo orientovaný volant a vyšší posed s dobrým výhľadom. Zvislé sedenie a jednoduché nastupovanie predurčujú auto do mestskej premávky. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom je podvozok v zákrutách istejší, vyššie položené ťažisko auta stále spôsobuje náklony karosérie. Renault Modus dostal vo verzii Grand konečne to, s čím mal prísť na trh už skôr.

Clio Grandtour
Málokto urobí z peknej základnej verzie ešte krajšie kombi. Renault vzal umenie do rúk a z Clia vytvoril oku lahodiaci Grandtour. Rázvor náprav zostal nezmenený a celková dĺžka narástla iba zadným previsom o 21,6 cm. Na strechu pribudli lyžiny a aerodynamický spojler.
Parametre batožinového priestoru zdôrazňujú úžitkové vlastnosti auta: nakladacia hrana vo výške 60,5 cm, vstupný otvor široký 100 cm, a rovná úložná plocha po sklopení delených zadných sedadiel. Zaujímavosťou je prestaviteľné dno kufra v rovine s nakladacou hranou, pod ktoré sa odkladá kryt batožiny. Objem batožinového priestoru rastie z 439 l ( bez prestaviteľného dna) na 1277 l pri rovnej ploche ( Clio – 288 l/ 1038 l).

Podstatné motory
Jazdné vlastnosti sa od pôvodného Clia veľmi nelíšia, tlmiče a zosilnený stabilizátor zadnej nápravy sú prispôsobené vyššej záťaži zadnej časti. Zmeny sa prejavili v odhlučnení motora, náprav a prevodovky ako aj pri aerodynamických zvukoch. Asi najväčšie bolenie hlavy dostane konkurencia pre ponuku motorov. Základom bude 1.2 l 16 V benzínový motor s výkonom 55 kW ( 75 k) a nový TCE turbo, s rovnakým objemom ale výkonom až 74 kW (100 k). Naftovou ponukou sú tiež dve výkonové verzie - 50 kW( 70 k) a 63 kW ( 85 k )- motora 1,5 dCi.

Cestu hradila spoločnosť Renault

GRAND MODUS

Predĺžená verzia Grand Modus má za úlohu naplniť očakávané predajné čísla.
Zadná čiastočne alebo celkovo sklápateľná lavica sa posúva na 15 cm kovovej lište.
Panoramatické strešné okno má predný panel pohyblivý a zadný pevný.
Novinkou Grand Modusu sú úložné skrinky leteckého typu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CLIO GRANDTOUR

Na strechu Clia Grandtour pribudli lyžiny a aerodynamický spojler
Clio v prevedení kombi má objem kufra 439 litrov, čím sa trafilo presne medzi konkurenčnú Škodu Fabia Combi (480 l) a Peugeot 207 SW( 428 l)
Dno batožinového priestoru je prestaviteľné, pod ním je dodatočný 72 l priestor.
Zadné sedadlá sa sklápajú aj s opierkami hláv. Po sklopení sedadla spolujazdca dosahuje úložná plocha 145 cm dĺžky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje Clio Grandtour Grand Modus
Dĺžka( mm) 4202 4034
Šírka (mm) 1707 1695
Výška (mm) 1497 1586
Rázvor náprav (mm) 2575 2575
Batožinový priestor (l) 439/ 1277 305/1454
Objem palivovej nádrže (l) 55 51


Motory 1,2 16V 1,2 TCE 100 1,6 16V 1,5 dCi 1,5 dCi
Palivo benzín benzín benzín nafta nafta
Zdvihový objem valcov ( cm3) 1149 1149 1598 1461 1461
Výkon ( kW/k) 55/75 74/100 82/110 50/70 63/85
Pri otáčkach ( 1/min) 5500 5500 6000 4000 3750
Krútiaci moment ( Nm) 105 145 151 160 200
Pri otáčkach ( 1/min) 4250 3000 4250 1700 1900

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  10. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 151
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 952
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 441
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 159
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 673
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 131
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 108
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 708
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 583
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 528

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zbrane zo Slovenska znovu zabíjali v zahraničí

Hoci sa medzinárodná operácia začala už v marci, slovenského predajcu zbraní doteraz nikto nekontaktoval.

DOMOV

Rok 1994: Keď sa valec Mečiar naplno rozbehol krajinou

Vladimíra Mečiara z postup premiéra dvakrát odvolali a vždy sa vrátil.

DOMOV

Dobré ráno: Prečo islamisti strieľajú zbraňami zo Slovenska

Zbrane zo Slovenska zásobujú mafiánov.

SVET

Rusi vyhrávajú boj o Blízky východ, Trump stráca vplyv

Rusko pomohlo Asadovi zostať pri moci, aj s porážkou islamistov.

Neprehliadnite tiež

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.

Dopravná hádanka: Môžete sa otočiť v zákaze odbočovania?

Vodička sa pýta, či pokutu dostala oprávnene.

Druhý najpredávanejší Peugeot sa vyrába už 30 rokov

Po dávnom odchode z Európy sa model 405 ďalej vyrába v Iráne.