SME
reklama

Renault Clio Grandtour a Grand Modus

Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.

(Zdroj: Renault)

Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.

Pôvodný Modus sľuboval dobré úžitkové vlastnosti, ale na Slovensku nenaplnil predajné očakávania. S príchodom nového Modusu a Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Krátka verzia Clia bude v predaji spolu s kombi.

Potrebný priestor
Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno. Objem batožinového priestoru vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm vodiacej lište dlhej. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne ( jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Grand Modus má odkladacie priestory v stredovej konzole na pohár, telefón a karty, vo dverách na 1,5 l fľaše , v 11 litrovej skrinke pred spolujazdcom, v strope na okuliare. Novinkou je zádržný systém tašiek na spolujazdcovom sedadle.

Stabilizátor
Používanie Grand Modusu v meste uľahčuje zvislo orientovaný volant a vyšší posed s dobrým výhľadom. Zvislé sedenie a jednoduché nastupovanie predurčujú auto do mestskej premávky. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom je podvozok v zákrutách istejší, vyššie položené ťažisko auta stále spôsobuje náklony karosérie. Renault Modus dostal vo verzii Grand konečne to, s čím mal prísť na trh už skôr.

Clio Grandtour
Málokto urobí z peknej základnej verzie ešte krajšie kombi. Renault vzal umenie do rúk a z Clia vytvoril oku lahodiaci Grandtour. Rázvor náprav zostal nezmenený a celková dĺžka narástla iba zadným previsom o 21,6 cm. Na strechu pribudli lyžiny a aerodynamický spojler.
Parametre batožinového priestoru zdôrazňujú úžitkové vlastnosti auta: nakladacia hrana vo výške 60,5 cm, vstupný otvor široký 100 cm, a rovná úložná plocha po sklopení delených zadných sedadiel. Zaujímavosťou je prestaviteľné dno kufra v rovine s nakladacou hranou, pod ktoré sa odkladá kryt batožiny. Objem batožinového priestoru rastie z 439 l ( bez prestaviteľného dna) na 1277 l pri rovnej ploche ( Clio – 288 l/ 1038 l).

Podstatné motory
Jazdné vlastnosti sa od pôvodného Clia veľmi nelíšia, tlmiče a zosilnený stabilizátor zadnej nápravy sú prispôsobené vyššej záťaži zadnej časti. Zmeny sa prejavili v odhlučnení motora, náprav a prevodovky ako aj pri aerodynamických zvukoch. Asi najväčšie bolenie hlavy dostane konkurencia pre ponuku motorov. Základom bude 1.2 l 16 V benzínový motor s výkonom 55 kW ( 75 k) a nový TCE turbo, s rovnakým objemom ale výkonom až 74 kW (100 k). Naftovou ponukou sú tiež dve výkonové verzie - 50 kW( 70 k) a 63 kW ( 85 k )- motora 1,5 dCi.

Cestu hradila spoločnosť Renault

GRAND MODUS

Predĺžená verzia Grand Modus má za úlohu naplniť očakávané predajné čísla.
Zadná čiastočne alebo celkovo sklápateľná lavica sa posúva na 15 cm kovovej lište.
Panoramatické strešné okno má predný panel pohyblivý a zadný pevný.
Novinkou Grand Modusu sú úložné skrinky leteckého typu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CLIO GRANDTOUR

Na strechu Clia Grandtour pribudli lyžiny a aerodynamický spojler
Clio v prevedení kombi má objem kufra 439 litrov, čím sa trafilo presne medzi konkurenčnú Škodu Fabia Combi (480 l) a Peugeot 207 SW( 428 l)
Dno batožinového priestoru je prestaviteľné, pod ním je dodatočný 72 l priestor.
Zadné sedadlá sa sklápajú aj s opierkami hláv. Po sklopení sedadla spolujazdca dosahuje úložná plocha 145 cm dĺžky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje Clio Grandtour Grand Modus
Dĺžka( mm) 4202 4034
Šírka (mm) 1707 1695
Výška (mm) 1497 1586
Rázvor náprav (mm) 2575 2575
Batožinový priestor (l) 439/ 1277 305/1454
Objem palivovej nádrže (l) 55 51


Motory 1,2 16V 1,2 TCE 100 1,6 16V 1,5 dCi 1,5 dCi
Palivo benzín benzín benzín nafta nafta
Zdvihový objem valcov ( cm3) 1149 1149 1598 1461 1461
Výkon ( kW/k) 55/75 74/100 82/110 50/70 63/85
Pri otáčkach ( 1/min) 5500 5500 6000 4000 3750
Krútiaci moment ( Nm) 105 145 151 160 200
Pri otáčkach ( 1/min) 4250 3000 4250 1700 1900

Autor: Katarína Chválová, Nice

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 829
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 225
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 536
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 2 974
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 843
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 356
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 303
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  2. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  3. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  4. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  5. Irena Šimuneková: Solka v zeleni ukrytá.
  6. Kristína Jakubičková: Pirane v topánkach: Čo sa stalo s lodičkami z Deichmannu po jedinom obutí
  7. Robert Štepaník: diel 105 - rubrika: moje najhranejšie (vo februári 2024)
  8. Radko Mačuha: Potkania osada.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 618
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 67 778
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 198
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 675
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 386
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 518
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 16 618
  8. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 14 249
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu