Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.
Pôvodný Modus sľuboval dobré úžitkové vlastnosti, ale na Slovensku nenaplnil predajné očakávania. S príchodom nového Modusu a Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Krátka verzia Clia bude v predaji spolu s kombi.
Potrebný priestor
Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno. Objem batožinového priestoru vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm vodiacej lište dlhej. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne ( jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Grand Modus má odkladacie priestory v stredovej konzole na pohár, telefón a karty, vo dverách na 1,5 l fľaše , v 11 litrovej skrinke pred spolujazdcom, v strope na okuliare. Novinkou je zádržný systém tašiek na spolujazdcovom sedadle.
Stabilizátor
Používanie Grand Modusu v meste uľahčuje zvislo orientovaný volant a vyšší posed s dobrým výhľadom. Zvislé sedenie a jednoduché nastupovanie predurčujú auto do mestskej premávky. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom je podvozok v zákrutách istejší, vyššie položené ťažisko auta stále spôsobuje náklony karosérie. Renault Modus dostal vo verzii Grand konečne to, s čím mal prísť na trh už skôr.
Clio Grandtour
Málokto urobí z peknej základnej verzie ešte krajšie kombi. Renault vzal umenie do rúk a z Clia vytvoril oku lahodiaci Grandtour. Rázvor náprav zostal nezmenený a celková dĺžka narástla iba zadným previsom o 21,6 cm. Na strechu pribudli lyžiny a aerodynamický spojler.
Parametre batožinového priestoru zdôrazňujú úžitkové vlastnosti auta: nakladacia hrana vo výške 60,5 cm, vstupný otvor široký 100 cm, a rovná úložná plocha po sklopení delených zadných sedadiel. Zaujímavosťou je prestaviteľné dno kufra v rovine s nakladacou hranou, pod ktoré sa odkladá kryt batožiny. Objem batožinového priestoru rastie z 439 l ( bez prestaviteľného dna) na 1277 l pri rovnej ploche ( Clio – 288 l/ 1038 l).
Podstatné motory
Jazdné vlastnosti sa od pôvodného Clia veľmi nelíšia, tlmiče a zosilnený stabilizátor zadnej nápravy sú prispôsobené vyššej záťaži zadnej časti. Zmeny sa prejavili v odhlučnení motora, náprav a prevodovky ako aj pri aerodynamických zvukoch. Asi najväčšie bolenie hlavy dostane konkurencia pre ponuku motorov. Základom bude 1.2 l 16 V benzínový motor s výkonom 55 kW ( 75 k) a nový TCE turbo, s rovnakým objemom ale výkonom až 74 kW (100 k). Naftovou ponukou sú tiež dve výkonové verzie - 50 kW( 70 k) a 63 kW ( 85 k )- motora 1,5 dCi.
Cestu hradila spoločnosť Renault
GRAND MODUS
Predĺžená verzia Grand Modus má za úlohu naplniť očakávané predajné čísla. | |
Zadná čiastočne alebo celkovo sklápateľná lavica sa posúva na 15 cm kovovej lište. | |
Panoramatické strešné okno má predný panel pohyblivý a zadný pevný. | |
Novinkou Grand Modusu sú úložné skrinky leteckého typu. |
CLIO GRANDTOUR
Na strechu Clia Grandtour pribudli lyžiny a aerodynamický spojler | |
Clio v prevedení kombi má objem kufra 439 litrov, čím sa trafilo presne medzi konkurenčnú Škodu Fabia Combi (480 l) a Peugeot 207 SW( 428 l) | |
Dno batožinového priestoru je prestaviteľné, pod ním je dodatočný 72 l priestor. | |
Zadné sedadlá sa sklápajú aj s opierkami hláv. Po sklopení sedadla spolujazdca dosahuje úložná plocha 145 cm dĺžky. |
Technické údaje | Clio Grandtour | Grand Modus |
Dĺžka( mm) | 4202 | 4034 |
Šírka (mm) | 1707 | 1695 |
Výška (mm) | 1497 | 1586 |
Rázvor náprav (mm) | 2575 | 2575 |
Batožinový priestor (l) | 439/ 1277 | 305/1454 |
Objem palivovej nádrže (l) | 55 | 51 |
Motory | 1,2 16V | 1,2 TCE 100 | 1,6 16V | 1,5 dCi | 1,5 dCi |
Palivo | benzín | benzín | benzín | nafta | nafta |
Zdvihový objem valcov ( cm3) | 1149 | 1149 | 1598 | 1461 | 1461 |
Výkon ( kW/k) | 55/75 | 74/100 | 82/110 | 50/70 | 63/85 |
Pri otáčkach ( 1/min) | 5500 | 5500 | 6000 | 4000 | 3750 |
Krútiaci moment ( Nm) | 105 | 145 | 151 | 160 | 200 |
Pri otáčkach ( 1/min) | 4250 | 3000 | 4250 | 1700 | 1900 |
Autor: Katarína Chválová, Nice