SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Renault Clio Grandtour a Grand Modus

Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.

(Zdroj: Renault)

Ponuku malých áut doplnil Renault o kombi verzie modelov Clio a Modus. Predĺžené karosérie dobre vyzerajú a väčší objem batožinového priestoru zlepšuje úžitkovosť oboch modelov.

Pôvodný Modus sľuboval dobré úžitkové vlastnosti, ale na Slovensku nenaplnil predajné očakávania. S príchodom nového Modusu a Grand Modusu zostane u nás v predaji iba predĺžená kombi verzia. Krátka verzia Clia bude v predaji spolu s kombi.

Potrebný priestor
Grand Modus vznikol predĺžením zadnej časti o 24 cm a posunutím zadnej nápravy o 9 cm. Z vonkajšieho pohľadu sa zmenil tvar zadných svetiel, pribudli chrómové doplnky a zadné krídlové okno. Objem batožinového priestoru vzrastá z 305 na 410 l v závislosti od posunutia zadnej lavice na 15 cm vodiacej lište dlhej. Pri preprave väčších predmetov možno zadnú lavicu sklopiť čiastočne ( jednu alebo dve tretiny) alebo celú, vtedy objem kufra stúpne na 1454 l. Grand Modus má odkladacie priestory v stredovej konzole na pohár, telefón a karty, vo dverách na 1,5 l fľaše , v 11 litrovej skrinke pred spolujazdcom, v strope na okuliare. Novinkou je zádržný systém tašiek na spolujazdcovom sedadle.

Stabilizátor
Používanie Grand Modusu v meste uľahčuje zvislo orientovaný volant a vyšší posed s dobrým výhľadom. Zvislé sedenie a jednoduché nastupovanie predurčujú auto do mestskej premávky. Vďaka zosilnenému stabilizátoru zadnej nápravy a tuhšie nastaveným tlmičom je podvozok v zákrutách istejší, vyššie položené ťažisko auta stále spôsobuje náklony karosérie. Renault Modus dostal vo verzii Grand konečne to, s čím mal prísť na trh už skôr.

Clio Grandtour
Málokto urobí z peknej základnej verzie ešte krajšie kombi. Renault vzal umenie do rúk a z Clia vytvoril oku lahodiaci Grandtour. Rázvor náprav zostal nezmenený a celková dĺžka narástla iba zadným previsom o 21,6 cm. Na strechu pribudli lyžiny a aerodynamický spojler.
Parametre batožinového priestoru zdôrazňujú úžitkové vlastnosti auta: nakladacia hrana vo výške 60,5 cm, vstupný otvor široký 100 cm, a rovná úložná plocha po sklopení delených zadných sedadiel. Zaujímavosťou je prestaviteľné dno kufra v rovine s nakladacou hranou, pod ktoré sa odkladá kryt batožiny. Objem batožinového priestoru rastie z 439 l ( bez prestaviteľného dna) na 1277 l pri rovnej ploche ( Clio – 288 l/ 1038 l).

Podstatné motory
Jazdné vlastnosti sa od pôvodného Clia veľmi nelíšia, tlmiče a zosilnený stabilizátor zadnej nápravy sú prispôsobené vyššej záťaži zadnej časti. Zmeny sa prejavili v odhlučnení motora, náprav a prevodovky ako aj pri aerodynamických zvukoch. Asi najväčšie bolenie hlavy dostane konkurencia pre ponuku motorov. Základom bude 1.2 l 16 V benzínový motor s výkonom 55 kW ( 75 k) a nový TCE turbo, s rovnakým objemom ale výkonom až 74 kW (100 k). Naftovou ponukou sú tiež dve výkonové verzie - 50 kW( 70 k) a 63 kW ( 85 k )- motora 1,5 dCi.

Cestu hradila spoločnosť Renault

GRAND MODUS

Predĺžená verzia Grand Modus má za úlohu naplniť očakávané predajné čísla.
Zadná čiastočne alebo celkovo sklápateľná lavica sa posúva na 15 cm kovovej lište.
Panoramatické strešné okno má predný panel pohyblivý a zadný pevný.
Novinkou Grand Modusu sú úložné skrinky leteckého typu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CLIO GRANDTOUR

Na strechu Clia Grandtour pribudli lyžiny a aerodynamický spojler
Clio v prevedení kombi má objem kufra 439 litrov, čím sa trafilo presne medzi konkurenčnú Škodu Fabia Combi (480 l) a Peugeot 207 SW( 428 l)
Dno batožinového priestoru je prestaviteľné, pod ním je dodatočný 72 l priestor.
Zadné sedadlá sa sklápajú aj s opierkami hláv. Po sklopení sedadla spolujazdca dosahuje úložná plocha 145 cm dĺžky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technické údaje Clio Grandtour Grand Modus
Dĺžka( mm) 4202 4034
Šírka (mm) 1707 1695
Výška (mm) 1497 1586
Rázvor náprav (mm) 2575 2575
Batožinový priestor (l) 439/ 1277 305/1454
Objem palivovej nádrže (l) 55 51


Motory 1,2 16V 1,2 TCE 100 1,6 16V 1,5 dCi 1,5 dCi
Palivo benzín benzín benzín nafta nafta
Zdvihový objem valcov ( cm3) 1149 1149 1598 1461 1461
Výkon ( kW/k) 55/75 74/100 82/110 50/70 63/85
Pri otáčkach ( 1/min) 5500 5500 6000 4000 3750
Krútiaci moment ( Nm) 105 145 151 160 200
Pri otáčkach ( 1/min) 4250 3000 4250 1700 1900

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 350
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 188
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 911
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 834
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 840
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 518
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 664
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 204
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 253
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 039
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Marek Strapko: Tá smrtka z kúpaliska naozaj prišla...
  2. Jaroslav Polaček: V Košiciach máme klzisko svetových rozmerov
  3. Stanislav Jurčišin: Ideológia po kapitalisticky
  4. Róbert Kotian: Ako sa Edo zaťal
  5. Štefan Vidlár: Nepekne hovoríš o dôchodcovi
  6. Tomáš Tenczer: Prečo ľudia nechcú deti?
  7. Marek Brezovský: Koniec pretvárky, späť na stromy. Debata o očkovaní čoraz viac pôsobí, že mentálne žijeme v pralese.
  8. Miroslav Haviar: Naozaj majú všetci nárok?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 251
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 237
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 845
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 701
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 331
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 808
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 621
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 546
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu