Jazdíme s novým Lancerom na tratiach Rally Monte Carlo

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, rozhodli sme sa otestovať ho na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte C

Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, kde jeho najvýkonnejšia verzia Evolution dodnes patrí medzi najvyhľadávanejšie "športové náradie", rozhodli sme sa ho otestovať na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte Carlo. 

Včera sme si prešli 3 rýchlostné skúšky. Začali sme druhou najdlhšou zo Saint-Jean-en Royans do Col de la Chau merajúcou 28,52 km. Tento úsek je charakteristický veľkým prevýšením - štartuje sa v údolí na suchej asfaltovej ceste a stúpa sa až do výšky okolo 1400 m nad morom, kde jazdci postupne absolvujú nástrahy v podobe námrazy na ceste až po súvislú vrstvu snehu a miestami aj ľadu.

Penumatiky
Hneď po nej nasleduej meraný úsek z La Cime du Mas do Col de Gaudissart merajúci 17, 58 km. Spočiatku pekná široká cesta s rytmickým striedaním zákrut sa v druhej tretine výrazne zúži a ostáva taká až do cieľa. Na tejto rýchlostnej skúške je taktiež niekoľko nástrah, hlavne na prvý pohľad neviditeľné fľaky ľadu, ktoré môžu nemilo prekvapiť. V oboch prípadoch bude veľmi dôležitá správna voľba pneumatík, keďže časť sa ide na suchu, časť na vode z topiaceho sa snehu a časť priamo na snehu.

Úzke trate
Obe spomínané rýchlostné skúšky sa idú dnes večer ako prvé v poradí, takže vzhľadom na ich obtiažnosť sa domnievame, že mnohé sa môže rozhodnúť už na začiatku. Tretí úsek z Lamastre do Alboussiére, ktorý sme si  prešli je typickým príkladom technickej rýchlostnej skúšky s množstvom prudších zákrut a častou zmenou tempa.

Postrehy k autu:

Výborné sedadlá - pevné a zároveň dostatočne komfortné na dlhé cesty. Páči sa mi posed za volantom, a to aj napriek tomu, že volant sa nedá pozdĺžne nastaviť. Jednoducho mi sadne bez toho, aby som sa musel niekoľko minút venovať hľadaniu optimálnej polohy. Volant mám v ideálnej výške, lakťové opierky tiež.Príjemnú atmosféru v interiéry navodzujú efektné športové detaily ako napríklad obklady imitujúce karbón na prahoch a horizontálne lemujúce palubnú dosku, trojramenný športový volant, radiaca páka pochádzajúca z predchádzajúceho Eva alebo vystúpené kruhové meracie prístroje. Len displej rádia keby bol pri zapnutých svetlách lepšie čitateľný.

Karoséria je veľmi tuhá, čo cítiť nielen na výbornom vedení stopy v zákrutách a odolnosti voči krúteniu pri rýchlych rytmických výmenách, ale napríklad aj na ľahučkom zatváraní dverí. Krátke a presné radenie si vychutnávam najmä v kľukatých pasážach keď sa častejšie mení tempo a treba neustále striedať prevodové stupne - hoci musím uznať, že zospodu ťahá motor veľmi pekne a veľa krát ani nemusím podradiť.

Čerpadlo tryska - najmä o spotrebe
Samotný agregát 2.0D pôvodom od VW (140k - čerpadlo/tryska) je za studena dosť hlučný a kým sa nezohreje drží vysoké voľnobežné otáčky. Po zohriati hluk zoslabne. Cítiť, že konštruktéri sa ešte o niečo viac pohrali s jeho odhlučnením v interiéri ako u Outlanderu - stále na tom pracujú. Ťah je výborný, prevodovka dobre odstupňovaná na športové bláznenie sa v serpentínach aj na úspornú jazdu po diaľnici. Veľkou výhodou naftového agregátu v porovnaní s benzínom je minimálne slabnúci dych a tým pádom aj výkon pri pri prekonávaní veľkých prevýšení. Ďalšou prednosťou je spotreba. Cestu do centra súťaže vo Valence dlhú 1390 km sme absolvovali so spotrebou 6,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 105 km/h. Vo všetkých krajinách sme pritom išli absolútne predpisovo. Len na nemeckých diaľniciach sme mu dovolili nadýchnuť sa z plných pľúc pri rýchlosti 200 až 210 km/h (tachometrových samozrejme).
Pokiaľ ide o nedostatky, technici ešte budú musieť popracovať na aerodynamickom obtekaní karosérie vzduchom v oblasti spätných zrkadiel a predných bočných okien, pretože za dažďa vzduch tlačí prúd vody na predné bočné okná, čím úplne znemožňuje aby vodič čokoľvek videl v spätných zrkadlách. Ako riešenie by možno stačilo navrhnúť iný tvar spätných zrkadiel, aby ponad ne neprúdila voda priamo na okná.

Kolesá
Auto jazdí na 18-palcových kolesách rozmeru 215/45, čoho som sa spočiatku vzhľadom na komfort trochu obával. Nebol však dôvod, pretože vo veľkých výrezoch predných blatníkov ostalo dosť miesta aj na ešte stále akceptovateľnú výšku profilu pneumatiky, potrebnú pre zachovanie istej, nevyhnutnej dávky jazdného komfortu. Na druhej strane nie sú ani priveľmi široké, takže so zaťahovaním volantu pri prejazde koľají alebo iných nerovností tiež nemáme problém.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 697
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 810
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 714
  4. Ako sme jazdili v socializme 2 611
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 880
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 745
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 311
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 271
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 201
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 817

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.