SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Jazdíme s novým Lancerom na tratiach Rally Monte Carlo

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, rozhodli sme sa otestovať ho na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte C

Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili.Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, kde jeho najvýkonnejšia verzia Evolution dodnes patrí medzi najvyhľadávanejšie "športové náradie", rozhodli sme sa ho otestovať na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte Carlo. 

Včera sme si prešli 3 rýchlostné skúšky. Začali sme druhou najdlhšou zo Saint-Jean-en Royans do Col de la Chau merajúcou 28,52 km. Tento úsek je charakteristický veľkým prevýšením - štartuje sa v údolí na suchej asfaltovej ceste a stúpa sa až do výšky okolo 1400 m nad morom, kde jazdci postupne absolvujú nástrahy v podobe námrazy na ceste až po súvislú vrstvu snehu a miestami aj ľadu.

Penumatiky
Hneď po nej nasleduej meraný úsek z La Cime du Mas do Col de Gaudissart merajúci 17, 58 km. Spočiatku pekná široká cesta s rytmickým striedaním zákrut sa v druhej tretine výrazne zúži a ostáva taká až do cieľa. Na tejto rýchlostnej skúške je taktiež niekoľko nástrah, hlavne na prvý pohľad neviditeľné fľaky ľadu, ktoré môžu nemilo prekvapiť. V oboch prípadoch bude veľmi dôležitá správna voľba pneumatík, keďže časť sa ide na suchu, časť na vode z topiaceho sa snehu a časť priamo na snehu.

Úzke trate
Obe spomínané rýchlostné skúšky sa idú dnes večer ako prvé v poradí, takže vzhľadom na ich obtiažnosť sa domnievame, že mnohé sa môže rozhodnúť už na začiatku. Tretí úsek z Lamastre do Alboussiére, ktorý sme si  prešli je typickým príkladom technickej rýchlostnej skúšky s množstvom prudších zákrut a častou zmenou tempa.

Postrehy k autu:

Výborné sedadlá - pevné a zároveň dostatočne komfortné na dlhé cesty. Páči sa mi posed za volantom, a to aj napriek tomu, že volant sa nedá pozdĺžne nastaviť. Jednoducho mi sadne bez toho, aby som sa musel niekoľko minút venovať hľadaniu optimálnej polohy. Volant mám v ideálnej výške, lakťové opierky tiež.Príjemnú atmosféru v interiéry navodzujú efektné športové detaily ako napríklad obklady imitujúce karbón na prahoch a horizontálne lemujúce palubnú dosku, trojramenný športový volant, radiaca páka pochádzajúca z predchádzajúceho Eva alebo vystúpené kruhové meracie prístroje. Len displej rádia keby bol pri zapnutých svetlách lepšie čitateľný.

Karoséria je veľmi tuhá, čo cítiť nielen na výbornom vedení stopy v zákrutách a odolnosti voči krúteniu pri rýchlych rytmických výmenách, ale napríklad aj na ľahučkom zatváraní dverí. Krátke a presné radenie si vychutnávam najmä v kľukatých pasážach keď sa častejšie mení tempo a treba neustále striedať prevodové stupne - hoci musím uznať, že zospodu ťahá motor veľmi pekne a veľa krát ani nemusím podradiť.

Čerpadlo tryska - najmä o spotrebe
Samotný agregát 2.0D pôvodom od VW (140k - čerpadlo/tryska) je za studena dosť hlučný a kým sa nezohreje drží vysoké voľnobežné otáčky. Po zohriati hluk zoslabne. Cítiť, že konštruktéri sa ešte o niečo viac pohrali s jeho odhlučnením v interiéri ako u Outlanderu - stále na tom pracujú. Ťah je výborný, prevodovka dobre odstupňovaná na športové bláznenie sa v serpentínach aj na úspornú jazdu po diaľnici. Veľkou výhodou naftového agregátu v porovnaní s benzínom je minimálne slabnúci dych a tým pádom aj výkon pri pri prekonávaní veľkých prevýšení. Ďalšou prednosťou je spotreba. Cestu do centra súťaže vo Valence dlhú 1390 km sme absolvovali so spotrebou 6,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 105 km/h. Vo všetkých krajinách sme pritom išli absolútne predpisovo. Len na nemeckých diaľniciach sme mu dovolili nadýchnuť sa z plných pľúc pri rýchlosti 200 až 210 km/h (tachometrových samozrejme).
Pokiaľ ide o nedostatky, technici ešte budú musieť popracovať na aerodynamickom obtekaní karosérie vzduchom v oblasti spätných zrkadiel a predných bočných okien, pretože za dažďa vzduch tlačí prúd vody na predné bočné okná, čím úplne znemožňuje aby vodič čokoľvek videl v spätných zrkadlách. Ako riešenie by možno stačilo navrhnúť iný tvar spätných zrkadiel, aby ponad ne neprúdila voda priamo na okná.

Kolesá
Auto jazdí na 18-palcových kolesách rozmeru 215/45, čoho som sa spočiatku vzhľadom na komfort trochu obával. Nebol však dôvod, pretože vo veľkých výrezoch predných blatníkov ostalo dosť miesta aj na ešte stále akceptovateľnú výšku profilu pneumatiky, potrebnú pre zachovanie istej, nevyhnutnej dávky jazdného komfortu. Na druhej strane nie sú ani priveľmi široké, takže so zaťahovaním volantu pri prejazde koľají alebo iných nerovností tiež nemáme problém.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 410
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 619
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 781
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 276
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 039
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 445
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 410
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 171
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Prezidentka Zuzana Čaputová.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N