SME
Utorok, 20. apríl, 2021 | Meniny má MarcelKrížovkyKrížovky

Jazdíme s novým Lancerom na tratiach Rally Monte Carlo

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, rozhodli sme sa otestovať ho na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte C

Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili.Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, kde jeho najvýkonnejšia verzia Evolution dodnes patrí medzi najvyhľadávanejšie "športové náradie", rozhodli sme sa ho otestovať na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte Carlo. 

Včera sme si prešli 3 rýchlostné skúšky. Začali sme druhou najdlhšou zo Saint-Jean-en Royans do Col de la Chau merajúcou 28,52 km. Tento úsek je charakteristický veľkým prevýšením - štartuje sa v údolí na suchej asfaltovej ceste a stúpa sa až do výšky okolo 1400 m nad morom, kde jazdci postupne absolvujú nástrahy v podobe námrazy na ceste až po súvislú vrstvu snehu a miestami aj ľadu.

Penumatiky
Hneď po nej nasleduej meraný úsek z La Cime du Mas do Col de Gaudissart merajúci 17, 58 km. Spočiatku pekná široká cesta s rytmickým striedaním zákrut sa v druhej tretine výrazne zúži a ostáva taká až do cieľa. Na tejto rýchlostnej skúške je taktiež niekoľko nástrah, hlavne na prvý pohľad neviditeľné fľaky ľadu, ktoré môžu nemilo prekvapiť. V oboch prípadoch bude veľmi dôležitá správna voľba pneumatík, keďže časť sa ide na suchu, časť na vode z topiaceho sa snehu a časť priamo na snehu.

Úzke trate
Obe spomínané rýchlostné skúšky sa idú dnes večer ako prvé v poradí, takže vzhľadom na ich obtiažnosť sa domnievame, že mnohé sa môže rozhodnúť už na začiatku. Tretí úsek z Lamastre do Alboussiére, ktorý sme si  prešli je typickým príkladom technickej rýchlostnej skúšky s množstvom prudších zákrut a častou zmenou tempa.

Postrehy k autu:

Výborné sedadlá - pevné a zároveň dostatočne komfortné na dlhé cesty. Páči sa mi posed za volantom, a to aj napriek tomu, že volant sa nedá pozdĺžne nastaviť. Jednoducho mi sadne bez toho, aby som sa musel niekoľko minút venovať hľadaniu optimálnej polohy. Volant mám v ideálnej výške, lakťové opierky tiež.Príjemnú atmosféru v interiéry navodzujú efektné športové detaily ako napríklad obklady imitujúce karbón na prahoch a horizontálne lemujúce palubnú dosku, trojramenný športový volant, radiaca páka pochádzajúca z predchádzajúceho Eva alebo vystúpené kruhové meracie prístroje. Len displej rádia keby bol pri zapnutých svetlách lepšie čitateľný.

Karoséria je veľmi tuhá, čo cítiť nielen na výbornom vedení stopy v zákrutách a odolnosti voči krúteniu pri rýchlych rytmických výmenách, ale napríklad aj na ľahučkom zatváraní dverí. Krátke a presné radenie si vychutnávam najmä v kľukatých pasážach keď sa častejšie mení tempo a treba neustále striedať prevodové stupne - hoci musím uznať, že zospodu ťahá motor veľmi pekne a veľa krát ani nemusím podradiť.

Čerpadlo tryska - najmä o spotrebe
Samotný agregát 2.0D pôvodom od VW (140k - čerpadlo/tryska) je za studena dosť hlučný a kým sa nezohreje drží vysoké voľnobežné otáčky. Po zohriati hluk zoslabne. Cítiť, že konštruktéri sa ešte o niečo viac pohrali s jeho odhlučnením v interiéri ako u Outlanderu - stále na tom pracujú. Ťah je výborný, prevodovka dobre odstupňovaná na športové bláznenie sa v serpentínach aj na úspornú jazdu po diaľnici. Veľkou výhodou naftového agregátu v porovnaní s benzínom je minimálne slabnúci dych a tým pádom aj výkon pri pri prekonávaní veľkých prevýšení. Ďalšou prednosťou je spotreba. Cestu do centra súťaže vo Valence dlhú 1390 km sme absolvovali so spotrebou 6,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 105 km/h. Vo všetkých krajinách sme pritom išli absolútne predpisovo. Len na nemeckých diaľniciach sme mu dovolili nadýchnuť sa z plných pľúc pri rýchlosti 200 až 210 km/h (tachometrových samozrejme).
Pokiaľ ide o nedostatky, technici ešte budú musieť popracovať na aerodynamickom obtekaní karosérie vzduchom v oblasti spätných zrkadiel a predných bočných okien, pretože za dažďa vzduch tlačí prúd vody na predné bočné okná, čím úplne znemožňuje aby vodič čokoľvek videl v spätných zrkadlách. Ako riešenie by možno stačilo navrhnúť iný tvar spätných zrkadiel, aby ponad ne neprúdila voda priamo na okná.

Kolesá
Auto jazdí na 18-palcových kolesách rozmeru 215/45, čoho som sa spočiatku vzhľadom na komfort trochu obával. Nebol však dôvod, pretože vo veľkých výrezoch predných blatníkov ostalo dosť miesta aj na ešte stále akceptovateľnú výšku profilu pneumatiky, potrebnú pre zachovanie istej, nevyhnutnej dávky jazdného komfortu. Na druhej strane nie sú ani priveľmi široké, takže so zaťahovaním volantu pri prejazde koľají alebo iných nerovností tiež nemáme problém.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  2. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  3. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  4. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  5. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  6. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  7. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  10. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  1. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  2. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  3. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  4. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  5. Čo bude v 2021 inak pri stavebnom povolení pre domy
  6. Konečne! PLANEO Elektro opäť otvára predajne
  7. Nech trénujete kdekoľvek, nikdy nešportujete sami
  8. Obnoviteľné zdroje energie na FVT
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 25 792
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 22 309
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 199
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 621
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 8 374
  6. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 8 013
  7. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 853
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 850
  9. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 7 739
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 700
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Slovensko sa zrejme nevyhne vyhosteniu ruských diplomatov.

8 h

Čo sa udialo v českých Vrběticích.

4 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Spring Electric

Pri mestskom jazdení sľubuje dojazd 305 kilometrov.

12 h
Kia Stonic a Kia Rio

Najväčší rozdiel je vo vnímanej hodnote auta.

20 h
Upravený Defender, ktorý v sobotu povezie truhlu princa Philipa.

Auto si princ vybral už v roku 2003.

16. apr
Mercedes-Benz EQS

Dojazd sľubuje až 770 kilometrov na jedno nabitie.

16. apr