SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

Jazdíme s novým Lancerom na tratiach Rally Monte Carlo

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, rozhodli sme sa otestovať ho na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte C

Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili.Sériový Lancer na legendárnej trati, kde jeho športoví predchodcovia víťazili. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Mitsubishi vdýchol novému Lanceru výraznú športovú charizmu a preto sme sa rozhodli podrobiť ho netradičnému testu. Keďže najviac sa Lancer preslávil na tratiach automobilových súťaží, kde jeho najvýkonnejšia verzia Evolution dodnes patrí medzi najvyhľadávanejšie "športové náradie", rozhodli sme sa ho otestovať na tratiach 76-teho ročníka Rally Monte Carlo. 

Včera sme si prešli 3 rýchlostné skúšky. Začali sme druhou najdlhšou zo Saint-Jean-en Royans do Col de la Chau merajúcou 28,52 km. Tento úsek je charakteristický veľkým prevýšením - štartuje sa v údolí na suchej asfaltovej ceste a stúpa sa až do výšky okolo 1400 m nad morom, kde jazdci postupne absolvujú nástrahy v podobe námrazy na ceste až po súvislú vrstvu snehu a miestami aj ľadu.

Penumatiky
Hneď po nej nasleduej meraný úsek z La Cime du Mas do Col de Gaudissart merajúci 17, 58 km. Spočiatku pekná široká cesta s rytmickým striedaním zákrut sa v druhej tretine výrazne zúži a ostáva taká až do cieľa. Na tejto rýchlostnej skúške je taktiež niekoľko nástrah, hlavne na prvý pohľad neviditeľné fľaky ľadu, ktoré môžu nemilo prekvapiť. V oboch prípadoch bude veľmi dôležitá správna voľba pneumatík, keďže časť sa ide na suchu, časť na vode z topiaceho sa snehu a časť priamo na snehu.

Úzke trate
Obe spomínané rýchlostné skúšky sa idú dnes večer ako prvé v poradí, takže vzhľadom na ich obtiažnosť sa domnievame, že mnohé sa môže rozhodnúť už na začiatku. Tretí úsek z Lamastre do Alboussiére, ktorý sme si  prešli je typickým príkladom technickej rýchlostnej skúšky s množstvom prudších zákrut a častou zmenou tempa.

Postrehy k autu:

Výborné sedadlá - pevné a zároveň dostatočne komfortné na dlhé cesty. Páči sa mi posed za volantom, a to aj napriek tomu, že volant sa nedá pozdĺžne nastaviť. Jednoducho mi sadne bez toho, aby som sa musel niekoľko minút venovať hľadaniu optimálnej polohy. Volant mám v ideálnej výške, lakťové opierky tiež.Príjemnú atmosféru v interiéry navodzujú efektné športové detaily ako napríklad obklady imitujúce karbón na prahoch a horizontálne lemujúce palubnú dosku, trojramenný športový volant, radiaca páka pochádzajúca z predchádzajúceho Eva alebo vystúpené kruhové meracie prístroje. Len displej rádia keby bol pri zapnutých svetlách lepšie čitateľný.

Karoséria je veľmi tuhá, čo cítiť nielen na výbornom vedení stopy v zákrutách a odolnosti voči krúteniu pri rýchlych rytmických výmenách, ale napríklad aj na ľahučkom zatváraní dverí. Krátke a presné radenie si vychutnávam najmä v kľukatých pasážach keď sa častejšie mení tempo a treba neustále striedať prevodové stupne - hoci musím uznať, že zospodu ťahá motor veľmi pekne a veľa krát ani nemusím podradiť.

Čerpadlo tryska - najmä o spotrebe
Samotný agregát 2.0D pôvodom od VW (140k - čerpadlo/tryska) je za studena dosť hlučný a kým sa nezohreje drží vysoké voľnobežné otáčky. Po zohriati hluk zoslabne. Cítiť, že konštruktéri sa ešte o niečo viac pohrali s jeho odhlučnením v interiéri ako u Outlanderu - stále na tom pracujú. Ťah je výborný, prevodovka dobre odstupňovaná na športové bláznenie sa v serpentínach aj na úspornú jazdu po diaľnici. Veľkou výhodou naftového agregátu v porovnaní s benzínom je minimálne slabnúci dych a tým pádom aj výkon pri pri prekonávaní veľkých prevýšení. Ďalšou prednosťou je spotreba. Cestu do centra súťaže vo Valence dlhú 1390 km sme absolvovali so spotrebou 6,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 105 km/h. Vo všetkých krajinách sme pritom išli absolútne predpisovo. Len na nemeckých diaľniciach sme mu dovolili nadýchnuť sa z plných pľúc pri rýchlosti 200 až 210 km/h (tachometrových samozrejme).
Pokiaľ ide o nedostatky, technici ešte budú musieť popracovať na aerodynamickom obtekaní karosérie vzduchom v oblasti spätných zrkadiel a predných bočných okien, pretože za dažďa vzduch tlačí prúd vody na predné bočné okná, čím úplne znemožňuje aby vodič čokoľvek videl v spätných zrkadlách. Ako riešenie by možno stačilo navrhnúť iný tvar spätných zrkadiel, aby ponad ne neprúdila voda priamo na okná.

Kolesá
Auto jazdí na 18-palcových kolesách rozmeru 215/45, čoho som sa spočiatku vzhľadom na komfort trochu obával. Nebol však dôvod, pretože vo veľkých výrezoch predných blatníkov ostalo dosť miesta aj na ešte stále akceptovateľnú výšku profilu pneumatiky, potrebnú pre zachovanie istej, nevyhnutnej dávky jazdného komfortu. Na druhej strane nie sú ani priveľmi široké, takže so zaťahovaním volantu pri prejazde koľají alebo iných nerovností tiež nemáme problém.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 167
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 16 936
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 789
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 820
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 828
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 554
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 538
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 106
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 056
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 2 795
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Viete, čo je dobrý nápad?
  2. Ján Šeďo: Šírenie dezinformácií ako trestný čin vs. sedliacky rozum.
  3. Igor Borišek: Island - časť 4. Voda
  4. Ján Magušin: Decembrové zamyslenie jedného občana
  5. Štefan Vidlár: Aj babkám
  6. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  7. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  8. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 632
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 136
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 814
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 658
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 298
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 3 730
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 565
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 265
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu