SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Cadillac Escalade - typický Američan

Chcete vzbudiť obdiv u malých chlapcov s vyťahanými tričkami a smiešnymi šiltovkami? Len máloktoré auto to dokáže lepšie ako Escalade – je to totiž modla, objavujúca sa v dvoch tretinách černošských amerických hudobných klipov.

Imidž podčiarkuje aj jeho hutný a opäť typicky americký nízkootáčkový bublavý zvuk.Imidž podčiarkuje aj jeho hutný a opäť typicky americký nízkootáčkový bublavý zvuk. (Zdroj: autor)



Vykrútené krky obdivovateľov hip-hopu s padnutou sánkou ako bonusom sú zaručené. Najmä pokiaľ si ho zaobstaráte v čiernej farbe, dáte fóliu na okná a vzhľadom k ozrutnej karosérií vymeníte napohľad malé pochrómované 18" disky za aspoň o štyri čísla väčšie a ešte viac pochrómované kúsky. Sériový Escalade totiž v jeho pôvodnej podobe neoplýva dostatočným „bling" efektom, čo v skratke znamená, že nedáva dostatočne najavo stav vášho konta. Teda čím nablýskanejšie a čím väčšie, tým lepšie.

Barbie
V kontraste s týmto pohľadom u našej mládeže mi však príde viac ako vtipné, že v rodnej Amerike nemá Escalade ani zďaleka takú povesť. Väčšine amerických mamičiek totiž slúži ako ideálne vozidlo na transport ich detí do školy. A vo svojej podstate neexistuje dôvod, prečo by tomu malo byť ináč. Okrem prebytku chrómu vám neponúkne nič viac ako bežné americké SUV – teda zbytočne veľkú karosériu rozmerov menšieho autobusu, obrovský a žravý motor, brzdy z dreva, podvozok zo špongie, interiér z roztopených bábik Barbie a nulové schopnosti vysporiadať sa s akýmkoľvek terénom.

Američan
No dobre, nič z toho nie je až také kritické. Napríklad cez lúku dokáže prejsť aj vďaka permanentnému pohonu všetkých štyroch kolies bez problémov, brzdy zastavujú tento kolos celkom dostačujúco, do tej obrovskej karosérie sa naprace až osem ľudí a v interiéri nájdete na americké pomery nadmieru kvalitné plasty, no jeho spracovaním nezostal nič dlžný svojej zámorskej povesti. Podvozok je však vzhľadom na ozrutný motor naozaj pozadu.

Hojdanie
Očakávať jazdné vlastnosti BMW X5 či Range Roveru by bolo samozrejme nosením dreva do lesa, preto vám musí postačovať aspoň jeho veľmi komfortné a hojdavé nastavenie, hoci má občasné problémy s tlmením rázov. Zato po výkonnostnej stránke sa veľmi nie je na čo sťažovať. 6,2-litrový osemvalec produkujúci 301 kW/409 k a 565Nm hýbe s niečo vyše 2,6 tonami bez akýchkoľvek ťažkostí, až ma jeho akcelerácia miestami zaskočila. Imidž podčiarkuje aj jeho hutný a opäť typicky americký nízkootáčkový bublavý zvuk. Celkom logicky to ale nebude zadarmo – naplniť bezmála 100 litrovú nádrž nie je žiadna zábava, najmä keď ju budete zrejme potrebovať dopĺňať častejšie, než by ste čakali. Dostať sa totiž so spotrebou pod 18 l na 100 km je takmer nadľudský výkon. Koho by to ale pri aute s cenovkou začínajúcou na 2.742.757,- zaujímalo, všakže...

Manuálne radenie šesťstupňového automatu patrí k najvtipnejším a najnepoužiteľnejším riešeniam, aké sme kedy videli.
Posledný rad sedadiel je vyberateľný, manipuláciu s nimi však sťažuje ich obrovská váha.
V interiéri nájdete celkom kvalitné plasty, vypracovaním ale na neamerickú konkurenciu výrazne stráca.
Pasažierov na zadných sedadlách istotne poteší príplatkový zábavný systém s výbornou audiosústavou Bose.

 

Cadillac Escalade - základné údaje

Motor 6.2 V8
Zdvihový objem (cm3) 6162
Výkon (kW/k) 301/409
pri otáčkach (1/min) 5700
Krútiaci moment (Nm) 565
pri otáčkach (1/min) 4300
Maximálna rýchlosť (km/h) 170
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6,8
Nameraná spotreba (l/100 km) 18,6
Objem batožinového priestoru (l) 3084/1708/478
Cena testovaného modelu od (Sk) 2.742.757

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 915
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 218
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 19 622
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 961
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 653
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 737
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 942
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 834
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 691
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 024
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.