ROZHOVOR S KANDIDÁTOM NA TITUL MAJSTRA SVETA V RELY

Diagnóza Mikka Hirvonena je WRC

Od malička netúžil po inom, než sa posadiť za volant súťažného auta a jazdiť. Dnes je v britskom tíme jednotkou a mnohí ho považujú za jedného z mála jazdcov v štartovom poli WRC schopných poraziť fenomenálneho Loeba. Mikko Hirvonen.

„Druhé miesto je skvelý výsledok a výborný štart do novej sezóny. Ešte nikde predtým som tu tak dobre nazajazdil, takže byť na pódiu je fantastické a takmer sa cítim ako by som vyhral(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Od malička netúžil po inom, než sa posadiť za volant súťažného auta a jazdiť. Ako 15-ročný začal s rally-crossom. Už vtedy sedel v aute tak často ako sa len dalo. Súčasne so získaním vodičského oprávnenia požiadal o súťažnú licenciu a potom sa konečne postavil sa na štart svojej prvej rely. Mikko Hirvonen.

„Súperiť so Sébastienom bude ťažké, ale myslím si, že som pripravený".

Profesionálnu kariéru začal v roku 2003 – vtedy mu otvoril dvere tím Ford ako jazdeckej trojke. Neskôr prestúpil k Subaru na post tímovej dvojky, kde vystriedal legendárneho Tommiho Mäkinena. Nešťastný rok plný nedorozumení a rozporov sa skončil jeho výmenou za Chrisa Atkinsa. Mikku čakala náročná sezóna 2005 na voľnej nohe. Počas nej však dosiahol niekoľko veľmi pekných výsledkov, na základe ktorých ho opäť angažoval továrenský tím Ford.
  V sezóne 2006 a 2007 po boku Marcusa Grönholma dopomohol modrému oválu k dvom titulom majstra sveta v hodnotení značiek. Dnes je v britskom tíme jednotkou a mnohí ho považujú za jedného z mála jazdcov v štartovom poli WRC schopných poraziť fenomenálneho Loeba. Pred štartom Rally Monte Carlo na tlačovej konferencii tímu Ford BP Abu Dhabi sme sa s Mikkom Hirvonenom (27) rozprávali o jeho novej pozícii v tíme, ambíciách v súperení so Sébastienom Loebom, ale i o novinkách vo svetovom šampionáte.

Po odchode M. Grönholma ste sa stali jednotkou tímu Ford. Nepociťujete stúpajúci tlak na vás?

Nie, rozhodne nie. Aj napriek tomu, že mnohí ľudia ma otvorene označujú za toho, kto bude súperiť tento rok so Sébastianom. Vnímam to ako výzvu, ktorej musím venovať pozornosť. Samozrejme bude to ťažké, ale myslím si, že som pripravený.

Vlani vo Walese ste dokázali poraziť Loeba i Grönholma. Vstupujete do novej sezóny sebavedomejší?

Neviem, čo presne mám očakávať. Prinajmenšom tu v Monte Carle je Sébastien veľmi dobrý, ale to sa môže meniť. Výmena dodávateľa pneumatík a nové pravidlá nám môžu pomôcť v súperení s Citroenom. Naše auto s novými pneumatikami funguje veľmi dobre, preto verím, že budeme rýchli a sezónu začneme s bodovým ziskom.

Poznámka redakcie: Na Rally Monte Carlo Mikko Hirvonen obsadil druhé miesto za Sébastienom Loebom.

Čo potrebujete na to, aby ste Loeba mohli porážať pravidelne?

Viac rýchlosti a plynulosti. Najviac mi sedia rýchle trate, kde som bol aj vlani dobrý, napríklad Fínsko, Anglicko, Nový Zéland a Japonsko. Na týchto podujatiach som sa cítil isto a verím, že rovnako dobrý, tam môžem byť opäť. Naopak zrýchliť musím na asfaltových súťažiach a na Sardínii.

Dostali ste od Malcolma Wilsona pred súťažou nejaké pokyny, prípadne rady?

Nie. Vieme, čo sa dá očakávať. Môžeme byť blízko Sébastiena alebo s ním dokonca tesne súperiť.

Aké podmienky by vám v Monte Carle najviac vyhovovali? Sucho, sneh...

Určite uprednostňujem sneh. Viac si ho užívam.

Čo hovoríte na pneumatiky Pirelli? Je možné ich porovnať s BF Goodrich ?

Nerobili sme žiadne presné porovnanie, no ak sa pozriete časy, vidieť, že nové pneumatiky možno nie sú také rýchle ako minulý rok a vozidlo nie je také precízne vo vedení stopy. Ale pocitovo fungujú dobre a za suchých podmienok diváci neuvidia žiaden rozdiel. Horšie to bude pri premenlivom počasí. Zatiaľ čo vlani sme na zmenu poveternostných podmienok boli pripravení - mohli sme si vybrať rôzne pneumatiky, tento rok musíme vydržať s tými istými celý deň. Predovšetkým v chladných a v mokrých podmienkach sa môžeme trochu viac šmýkať a mať problémy s trakciou. Ktorý tím alebo jazdec sa naučí čo najlepšie využívať jednotlivé druhy pneumatík v rozdielnych podmienkach, ten bude mať výhodu. Myslím si však, že pre svetový šampionát to je dobrá zmena.

Považujete zákaz Mousse systému za správne rozhodnutie ?

Nie, pre mňa to bol bezpečnostný prvok. Obávam sa, že po zrušení Mousse systému budeme dostávať častejšie defekty, čo môže byť problém hlavne na asfaltových povrchoch. (Mousse systém – ochranná vložka proti prerazeniu plášťa, pozn. autor). Pri akcelerácii v priamom smere si totiž defekt nemusíte všimnúť a za prvou zákrutou môžete mať nehodu. Je síce pravda, že 5 alebo 10 rokov dozadu vozidlá tento systém nemali a súťažilo sa, ale dnes sú autá podstatne rýchlejšie ako kedysi a narastá tiež prejazdová rýchlosť zákrut.

Absolvovali ste pred novou sezónou veľa testovacích kilometrov ?

Testovali sme primerane. O nič viac ako v minulosti. Samozrejme museli sme sa veľa učiť o nových pneumatikách. Robili sme koľko sa dalo.

Pracuje sa už na evolúcii Focusu ? Kedy približne očakávate príchod nového Forda Focus WRC 08 ?

Nepripravujeme žiadnu novú evolúciu. Malé zmeny prídu časom, ale nič viditeľné. Pár nových prvkov môžeme uviesť na Rally Nemecka, no budú to vyslovene drobnosti.

Čo si myslíte o novom tíme Suzuki ?

Snáď sa im bude dariť. Bude však ťažké presadiť sa s novým tímom, lebo Ford, Subaru aj Citroen majú veľa skúseností. Toni Gardemeister je dobrý testovací jazdec a verím, že sa mu podarí naladiť auto tak, aby bolo konkurencieschopné. Zároveň verím, že Suzuki ostane v šampionáte.

Ako vnímate špeciály kategórie Super 2000 ? Môžu v budúcnosti plnohodnotne nahradiť autá WRC ?

Môže sa stať... ale našťastie mňa sa to zatiaľ netýka. Ja som spokojný s autom kategórie WRC a verím, že ešte nejaký čas s ním budem môcť jazdiť.
Ďakujeme za rozhovor

 

Na tlačovej konferencii sa predstavila kompletná zostava jazdcov, ktorí v Monte odštartovali s vozidlami Ford Focus WRC.

Na snímke zľava: Nový riaditeľ tímu Mark Deans, Šejk Khalid Al Qassimi (tretie miesto v továrenskom tíme dostal vďaka obrovskému balíku peňazí, ktorý do tímu priniesol – preto meno sponzora Abu Dhabi v názve tímu), Mikko Hirvonen (nad ním prvý zľava), Lari-Matti Latvala (dvojka továrenskej stajne), Matthew Wilson (Stobart, syn šéfa továrenského tímu Malcolma Wlsona), dolu Giggi Galli (Stobart), Francois Duval (Stobart), šéf továrenského tímu Ford BP Abu Dhabi Malcolm Wilson a Hening Solberg (Stobart, straší brat Petra Solberga zo Subaru).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 784
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 810
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 12 852
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 520
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 396
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 762
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 660
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 401
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 169
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 101

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Hovorili sme s Babindolčanmi: Bohatí susedia ich prekvapili

Ľuďom v Babindole sa nepáči, ak sa o nich hovorí ako o bohatej dedine. Zbohatlo podľa nich len pár jednotlivcov.

KOMENTÁRE

Snaha o minimalizáciu škody

Hlavní aktéri babindolskej kauzy nasadili špecialistov na krízovú komunikáciu.

ŠPORT

Za megapodvod minidištanc? Rusov možno na olympiáde omilostia

Rusi túžia kráčať pod svojou vlajkou.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.

Ako sa darí predajom elektromobilov v Európe? Renault poráža Nissan

Medziročne došlo v k 33-percentnému nárastu v predaji elektromobilov.

Opel Insignia Country Tourer nie je len o plastoch navyše (prvá jazda)

Zdvihnutie podvozka o 25 milimetrov je na rozbitých cestách citeľné zlepšenie.

BMW M oslavuje tridsať rokov bez strechy limitovanou edíciou

Špeciálna edícia M4 30 Jahre vznikne v počte 300 kusov, na modely z minulosti odkazuje exkluzívnymi farbami.

Tesla Roadster má 10 rokov. Ako vzniklo prvé auto vyslané do vesmíru?

Na začiatku nebol Musk, ani snaha postaviť od základov vlastné auto.