SME

Jubilejné kusy na výrobných linkách

Minulý týždeň mali niektoré automobilky dôvod na malú oslavu. Najskôr zišla z výrobnej linky desať miliónta Corsa, potom päť miliónte BMW radu 5 a následne šestnásť miliónty Seat.

Nemecký minister hospodárstva Michael Glos a predseda vlády spolkovej krajiny Durýnsko (Thüringen) a Dieter Althaus boli prítomní na slávnosti, počas ktorej herečka Esther Schweins zišla z výrobnej linky s 10- milióntym automobilom Opel Corsa v závode v ENemecký minister hospodárstva Michael Glos a predseda vlády spolkovej krajiny Durýnsko (Thüringen) a Dieter Althaus boli prítomní na slávnosti, počas ktorej herečka Esther Schweins zišla z výrobnej linky s 10- milióntym automobilom Opel Corsa v závode v E (Zdroj: Opel)

Minulý týždeň mali niektoré automobilky dôvod na malú oslavu. Najskôr zišla z výrobnej linky v Eisenachu strieborná Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI.

Závod v Eisenachu vyrába od roku 1992 a dnes je na svete desať miliónov automobilov modelového radu Corsa. Súčasná generácia predstavená pred rokom a pol, má na celkovom úspechu zatiaľ najmenší podiel s 550 000 vyrobenými kusmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neskôr sa k oslavujúcim automobilkám pridalo BMW, pretože brány závodu opustila päť miliónta limuzína radu 530 d v uhľovočiernej metalíze. Päťkový rad prišiel na trh v roku 1972, po tom ako bolo na medzinárodnej výstave automobilov vo Frankfurte vystavené prvé BMW radu 5.

SkryťVypnúť reklamu

Práve prvou generáciou BMW radu 5 (699.094 kusov) mohol podnik viac ako zdvojnásobiť objem svojej výroby automobilov tejto triedy. V lete roku 1981 predstavil závod BMW druhú generáciu (722.328 kusov) automobilov BMW radu 5. Revolučným krokom pre dejiny BMW bolo rozhodnutie vstúpiť v roku 1983 s automobilom BMW 524td do tvrdo dobývaného trhu dieselových automobilov. V januári roku 1988 nasledovala konečne tretia generácia (1.333.438 kusov), ktorá prvýkrát v dejinách tohto BMW spustila typový rad výlučne len so 6-valcovými motormi.

V roku 1991 rozšírila spoločnosť BMW AG pod označením „touring“ paletu svojich modelov o model kombi. Štvrtá generácia prezentovaná v roku 1995 (1.470.757 kusov) stanovila vo svojej triede meradlá vo vzťahu k statickej a dynamickej tuhosti v krútení.
Spoločnosť BMW použila pri aktuálnej piatej generácii BMW radu 5 (doposiaľ vyrobených takmer 1 milión kusov) novú formu ľahkej konštrukcie s hliníkovými prvkami na nápravách a v prednej časti auta. 







SkryťVypnúť reklamu

Seat momentálne prežíva radosť celkovo 16 miliónov vyrobených automobilov a nádej, že v budúcnosti dosiahne svoj cieľ predávať osemstotisíc automobilov ročne. Minulý piatok vyrobila montážna linka závodu v Martorell strieborný Seat Leon Ecomotive určený pre španielsky trh. Prvý model značky SEAT vyrobili v barcelonskej „Zona Franca“ 13. novembra 1953. V tom čase závod zamestnával 900 pracovníkov a denná produkcia dosahovala päť aút. V súčasnosti má spoločnosť 12,000 zamestnancov a produkuje 2,000 vozidiel denne.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu