Meno Delta patrí k vrcholom značky Lancia. Pri pohľade na nový model je však otázne, či ním bude opäť. Delta - matematický symbol, ktorým sa označuje zmena, rozdiel a vývoj- má priniesť značke bývalú slávu. V tomto zmysle teda niet nad čím polemizovať, pretože za posledné obdobie ide o jeden z mála vydarených modelov Lancie.
Nová Delta, vyvinutá v stredisku Centro Stile Lancia je dlhá 4,5 metra, široká 1,8 metra a vysoká 1,5 metra. Tieto rozmery spoločne s rázvorom 2,7 metra jasne prezrádzajú príbuznosť so sesterským modelom Fiat Bravo. Svetlo sa dnes stalo hitom, čo jasne dokazuje presklenná otvárateľná strecha GranLuce.
Hi-Fi
Možnosti využitia vnútorného priestoru zlepšujú posuvné zadné sedadlá s nastaviteľnými operadlami. Nová Delta ani zďaleka nebude ľudovým vozidlom za facku ale prezentáciou súčasnej techniky, pretože má interiér vybavený rádiom Hi-fi Bose s prehrávačom CD a MP3, systém Blue&Me® vyvinutý v spolupráci s firmou Microsoft a najmodernejší systém satelitnej navigácie od spoločnosti Magneti Marelli.
Samé turbo
Náväznosť na slávnu športovú minulosť sľubujú motory s výkonom od 120 k do 200 k, všetky vybavené turbodúchadlom. Okrem manuálnych prevodoviek prídu na trh aj robotizované a automatické šesťstupňové prevodovky. Lancia Delta vraj dieselovými motormi predstihuje limity budúcej emisnej normy Euro 5. Sériový model bude mať premiéru na 78. medzinárodnom autosalóne v Ženeve.
Autor: rch