Otvoreniu novej sezóny F1 už tradične predchádza kolorit slávnostných predstavovaní jednotlivých tímov. Ako úplne prvá predstavila novú zbraň stajňa Ferrari. Kratší rázvor a pozmenená aerodynamika majú byť hlavné tromfy monopostu F2008, s ktorým by Kimi Räikönen a Felipe Massa radi nadviazali na lanský titul medzi jednotlivcami i konštruktérmi. „Napriek tomu, že ide o evolúciu minuloročného modelu, auto bolo výrazne modifikované,“ uviedol hlavný aerodynamik Ferrari, Nicolas Tombazis.
Tím, ktorý v roku 2007 mohol získať všetko, no nakoniec odchádzal s prázdnymi rukami - McLaren Mercedes - ukázal svoj nový monopost na skromnej prezentácii v Stuttgarte. Nový MP4-23 budú po jednotlivých okruhoch vodiť Lewis Hamilton a Heikki Kovalainen. Mladý Fín v McLarene nahradí večne nespokojného Fernanda Alonsa. A ani on sa na prezentácii nevyhol tradičným „reklamným“ vyjadreniam. „To, že som sa stal členom ambiciózneho tímu znamená, že musím byť v budúcej sezóne čo najviac konkurencieschopný,“ perlil Heikki pred novinármi. Hamilton pre zmenu nedávno podpísal s britsko-nemeckým tímom nový kontrakt a medzi „striebornými“ zostane až do roku 2012.
Ambiciózna Toyota, ktorá zatiaľ stále na svoj prvý triumf iba čaká, odhalila zbrusu nový model TF108 v nemeckom Kolíne nad Rýnom. Cieľom Japoncov je zisk tretej priečky v pohári konštruktérov. „S minuloročnou sezónou rozhodne nie sme spokojní,“ hovorí šéf stajne, Tadashi Yamashina. „Naším cieľom je pravidelný zisk bodov a pódiových umiestnení. Úlohou inžinierov je dať jazdcom techniku, s ktorou by sa im tieto ciele podarilo naplniť.“ Ralf Schumacher sa po konci lanskej sezóny rozlúčil s Toyotou i celou F1. Jeho nástupcom sa stal Nemec Timo Glock. Skúsený Talian Jarno Trulli bude hájiť červeno-biele farby naďalej.
Slávnostné predstavenie i prvé testovacie kilometre absolvoval aj monopost BMW Sauber F1.08. Švajčiarsko-nemecký tím má za sebou vydarenú sezónu 2007. Jediné, čo mu chýba, je premiérové víťazstvo. K nemu má jazdeckému duu Heidfeld - Kubica dopomôcť práve nové auto. Najvýznamnejšou zmenou sú nové aerodynamické komponenty, ktoré by mali modré monoposty priblížiť k McLarenu a Ferrari.
Počas testovania v španielskej Valencii sa predstavil nový Red Bull RB4. Koncernový šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, by rád videl svoj tím na konci sezóny na štvrtej priečke v pohári konštruktérov. Šéfinžinier Adrian Newey sa tentoraz obmedzil iba na kozmetické úpravy, keďže RB4 je evolúciou veľmi vydareného lanského monopostu RB3. Hlavným poznávacím znakom nového auta je zdvojená zadná prítlačná plocha. Jazdecký balíček zostáva zložený z dvojice skúsených pilotov - Davida Coultharda a Marka Webbera.
Úplne upustiť od pompéznych ceremoniálov sa rozhodol Williams. Do kokpitu nového FW30 Toyota budú v blížiacej sa novej sezóne usadať Nico Rosberg a Kazuki Nakajima. „Auto sa neovláda práve najľahšie. Momentálne máme nejaké problémy, ktoré potrebujeme vyriešiť. Som však optimista,“ povedal mladý Rosberg.
Podobne ako Williams, aj Renault predviedol svoju novú zbraň - R28 - na testoch vo Valencii. Dvojica Briatore - Alonso by mala francúzsku stajňu dostať späť na výslnie. „Stretol som sa s Fernandom na testoch a všetko bolo v pohode,“ odpovedal Nelson Piquet jr. na otázku novinárov, či nemôže aj v Renaulte dôjsť k podobným konfliktom medzi jazdcami ako vlani v McLarene.
Ešte krátko pred oficiálnym predstavením sa na okruhu Ricarda Torma objavil monopost Honda s označením RA108. Ide o úplne nové auto, ktoré má s predchádzajúcim RA107 pramálo spoločné. Jazdecké zloženie však zostáva nezmenené - Jenson Button a Rubens Barricchello.