SME

Nová Honda Accord plná novej techniky

Nová Honda Accord príde medzi európsku konkurenciu vybavená najmodernejšími technológiami. Okrem známych systémov bude mať aktívne riadenie schopné naznačiť smer správnej reakcie, kontrolu vybočenia z jazdného pruhu alebo v strednej triede neobvyklý pr

Karoséria má ostrejšie hrany a širšie blatníky. Hlavné zmeny však nastali v technikeKaroséria má ostrejšie hrany a širšie blatníky. Hlavné zmeny však nastali v technike (Zdroj: Honda)

Nová Honda Accord príde medzi európsku konkurenciu vybavená najmodernejšími technológiami. Okrem známych systémov bude mať aktívne riadenie schopné naznačiť smer správnej reakcie, kontrolu vybočenia z jazdného pruhu alebo v strednej triede neobvyklý predkolízny systém.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výrazne širšia a mierne nižšia karoséria vyzerá športovejšie a má viac ostrých hrán než pred tým. Evolúcia od predošlej generácie modelu Accord je zreteľnejšia na verzii Tourer. Interiér dostane nový prístrojový panel a viac úložných priestorov. Odkladacia skrinka v palubnej doske nie je vyhotovená ako sklopná priehradka, ale ako veľká skrinka so samostatným vekom.

SkryťVypnúť reklamu

Čistejšie motory
Svoj debut absolvuje tiež naftový motor Honda druhej generácie, ktorý nadväzuje na predchodcu i-CTDi. Nový diesel s označením i-DTEC je kompaktný, ľahký a vyznačuje sa kultivovaným a tichým chodom. Využíva najnovšiu technológiu piezoelektrického viacstupňového vstrekovania paliva a filter pevných častíc. Súčasne bol zvýšený výkon a krútiaci moment na 150 k / 110 kW a 350 Nm.

Benzínová klasika
Vyšší výkon dosahuje tiež základný motor 2,0 i-VTEC (156 k), ktorý dostal väčšie nasávacie ventily. Najsilnejšou pohonnou jednotkou zostáva 2,4-litrový motor dosahujúci výkon 200 k a krútiaci moment 233 Nm. K motorom pribudnú tiež dve prevodovky, 6-stupňová manuálna a 5-stupňová automatická prevodovka. Modely s manuálnou prevodovkou sú vybavené indikátorom zmeny prevodového stupňa SIL (Shift Indicator Light), ktorý sa zobrazuje v strede otáčkomera. Indikátor radí vodičovi kedy preradiť na nižší alebo vyšší stupeň.

SkryťVypnúť reklamu

Variabilné riadenie
Znížené ťažisko, širšia stopa, úplne nové dvojité lichobežníkové zavesenie predných a viacprvkové zavesenie zadných kolies s tlmičmi s variabilnou tuhosťou a väčšia tuhosť karosérie sľubujú zlepšenie jazdných vlastností. Pri všetkých modeloch je štandardnou výbavou elektrický posilňovač riadenia s účinkom závislým od rýchlosti vozidla a elektronický stabilizačný systém (VSA)

Poradí ako točiť volantom
Nový Accord je tiež vybavený systémom, ktorý využíva súčasne funkcie systému VSA a elektrického posilňovača riadenia. Nazýva sa systém adaptívnej podpory riadenia s EPS a rozpoznáva nestabilitu pri zatáčaní a brzdení na klzkej vozovke. V týchto situáciách automaticky naznačí natočenie riadenia, ktoré má vodiča vyzvať na otočenie volantu do správneho smeru. Naznačenie je takmer nebadateľné a ovládanie vždy ostáva v rukách vodiča. Tento podporný krútiaci moment riadenia je však dostatočný na to, aby podnietil vodiča k intuitívnemu konaniu. Následná reakcia vodiča postačuje na opätovné získanie stability alebo skrátenie brzdnej dráhy, vďaka čomu vozidlo ostáva pod kontrolou. Podľa prvých informácií od automobilky Honda to chápeme tak, že systém podnieti vodiča k takému otočeniu volantom, ktoré neneguje zásah VSA.

SkryťVypnúť reklamu

Systém ADAS
Jednotný názov ADAS v podstate zastrešuje tri samostatné systémy aktívnej bezpečnosti. Prvou z nich je asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu (Lane Keeping Assist System – LKAS), ktorý pomocou kamery rozpoznáva vychyľovanie vozidla z jazdného pruhu. Adaptívny tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC) pomocou radaru udržiava konštantnú vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu. Tretím prvkom súboru ADAS je systém zmierňujúci následky nehody (Collision Mitigation Brake System – CMBS), ktorý monitoruje vzdialenosť a mieru približovania sa k prekážke. V prípade hroziacej zrážky systém vodiča upozorní a pri neodvratnej zrážke pomáha znížiť jej závažnosť zabrzdením. Systém CMBS už používa limuzína Honda Legend.

Bezpečnosť
Nový Accord je tiež vybavený mnohými konštrukčnými prvkami na ochranu chodcov. Patria medzi ne čapy stieračov čelného skla, ktoré sa pri náraze odlomia, energiu absorbujúce upevnenia predných blatníkov, závesy kapoty a tiež voľný priestor pod kapotou, ktorý poskytuje viac miesta na deformovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 378
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 068
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 085
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 886
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 125
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 914
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 621
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 510
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  2. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  5. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  6. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  7. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  8. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 489
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 031
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 748
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 325
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 620
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 859
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 703
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 839
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  6. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťZatvoriť reklamu