Nová Honda Accord príde medzi európsku konkurenciu vybavená najmodernejšími technológiami. Okrem známych systémov bude mať aktívne riadenie schopné naznačiť smer správnej reakcie, kontrolu vybočenia z jazdného pruhu alebo v strednej triede neobvyklý predkolízny systém.
Výrazne širšia a mierne nižšia karoséria vyzerá športovejšie a má viac ostrých hrán než pred tým. Evolúcia od predošlej generácie modelu Accord je zreteľnejšia na verzii Tourer. Interiér dostane nový prístrojový panel a viac úložných priestorov. Odkladacia skrinka v palubnej doske nie je vyhotovená ako sklopná priehradka, ale ako veľká skrinka so samostatným vekom.
Čistejšie motory
Svoj debut absolvuje tiež naftový motor Honda druhej generácie, ktorý nadväzuje na predchodcu i-CTDi. Nový diesel s označením i-DTEC je kompaktný, ľahký a vyznačuje sa kultivovaným a tichým chodom. Využíva najnovšiu technológiu piezoelektrického viacstupňového vstrekovania paliva a filter pevných častíc. Súčasne bol zvýšený výkon a krútiaci moment na 150 k / 110 kW a 350 Nm.
Benzínová klasika
Vyšší výkon dosahuje tiež základný motor 2,0 i-VTEC (156 k), ktorý dostal väčšie nasávacie ventily. Najsilnejšou pohonnou jednotkou zostáva 2,4-litrový motor dosahujúci výkon 200 k a krútiaci moment 233 Nm. K motorom pribudnú tiež dve prevodovky, 6-stupňová manuálna a 5-stupňová automatická prevodovka. Modely s manuálnou prevodovkou sú vybavené indikátorom zmeny prevodového stupňa SIL (Shift Indicator Light), ktorý sa zobrazuje v strede otáčkomera. Indikátor radí vodičovi kedy preradiť na nižší alebo vyšší stupeň.
Variabilné riadenie
Znížené ťažisko, širšia stopa, úplne nové dvojité lichobežníkové zavesenie predných a viacprvkové zavesenie zadných kolies s tlmičmi s variabilnou tuhosťou a väčšia tuhosť karosérie sľubujú zlepšenie jazdných vlastností. Pri všetkých modeloch je štandardnou výbavou elektrický posilňovač riadenia s účinkom závislým od rýchlosti vozidla a elektronický stabilizačný systém (VSA)
Poradí ako točiť volantom
Nový Accord je tiež vybavený systémom, ktorý využíva súčasne funkcie systému VSA a elektrického posilňovača riadenia. Nazýva sa systém adaptívnej podpory riadenia s EPS a rozpoznáva nestabilitu pri zatáčaní a brzdení na klzkej vozovke. V týchto situáciách automaticky naznačí natočenie riadenia, ktoré má vodiča vyzvať na otočenie volantu do správneho smeru. Naznačenie je takmer nebadateľné a ovládanie vždy ostáva v rukách vodiča. Tento podporný krútiaci moment riadenia je však dostatočný na to, aby podnietil vodiča k intuitívnemu konaniu. Následná reakcia vodiča postačuje na opätovné získanie stability alebo skrátenie brzdnej dráhy, vďaka čomu vozidlo ostáva pod kontrolou. Podľa prvých informácií od automobilky Honda to chápeme tak, že systém podnieti vodiča k takému otočeniu volantom, ktoré neneguje zásah VSA.
Systém ADAS
Jednotný názov ADAS v podstate zastrešuje tri samostatné systémy aktívnej bezpečnosti. Prvou z nich je asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu (Lane Keeping Assist System – LKAS), ktorý pomocou kamery rozpoznáva vychyľovanie vozidla z jazdného pruhu. Adaptívny tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC) pomocou radaru udržiava konštantnú vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu. Tretím prvkom súboru ADAS je systém zmierňujúci následky nehody (Collision Mitigation Brake System – CMBS), ktorý monitoruje vzdialenosť a mieru približovania sa k prekážke. V prípade hroziacej zrážky systém vodiča upozorní a pri neodvratnej zrážke pomáha znížiť jej závažnosť zabrzdením. Systém CMBS už používa limuzína Honda Legend.
Bezpečnosť
Nový Accord je tiež vybavený mnohými konštrukčnými prvkami na ochranu chodcov. Patria medzi ne čapy stieračov čelného skla, ktoré sa pri náraze odlomia, energiu absorbujúce upevnenia predných blatníkov, závesy kapoty a tiež voľný priestor pod kapotou, ktorý poskytuje viac miesta na deformovanie.
Autor: rch