SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Renault mieri do terénu

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú skoro všetky automobilky. Bokom nechce ostať ani Renault, ktorý prichádza s vlastným autom na voľný čas.

Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial.Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. (Zdroj: Renault)

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú jednotlivé automobilky. K stáliciam ako Toyota RAV4 či Honda CRV preto pribúdajú SUV-čka od značiek, ktoré donedávna tento segment nepokrývali. Po Peugeote 4007, Citroëne C-Crosser, alebo Volkswagene Tiguan prichádza s vlastným autom na voľný čas aj Renault.

Renault Koleos vychádza z rovnomennej štúdie, ktorá uzrela svetlo sveta na autosalóne v Paríži v roku 2006. Z pohľadu značky nejde o úplne prvý model určený aj na jazdu po nespevnenom povrchu. Podobné ambície mal aj Scénic RX4 odvodený od známeho minivanu, ale doplnený o pohon všetkých kolies, vyššiu svetlú výšku a oplastovanú karosériu. V roku 2000 bola predstavená štúdia s rovnakým názvom ako má súčasný model - Koleos.

Technika Nissan
Renault Koleos vzišiel zo spolupráce francúzskej značky s Nissanom. Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. Ide o zavesenie kolies (vzpery MacPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu), pripájateľný pohon 4x4 a zážihovú pohonnú jednotku 2,5 l (126 kW a maximálny krútiaci moment 226 Nm), ktorá je ale vyhradená len pre verziu s pohonom predných kolies (môže spolupracovať s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT).
Okrem neho budú v ponuke aj dva vznetové agregáty dCi, oba s objemom 2,0 l. Slabšia verzia 2,0 dCi (110 kW, krútiaci moment 320 Nm) môže spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. K dispozícii bude verzia s pohonom iba predných i všetkých kolies. Silnejší z ponuky naftových motorov dosahuje pri rovnakom objeme výkon 127 kW, maximálny krútiaci moment na hranici 360 Nm a v ponuke bude iba vo verzii so 6-stupňovým manuálom a pohonom 4x4.

Inteligentný pohon 4x4
S nástrahami mimo spevnenej vozovky si Renault Koleos poradí vďaka inteligentnému systému All-mode-4x4. Ten prenáša 100 % krútiaceho momentu na prednú nápravu, ale v prípade zhoršených adhéznych podmienok dokáže presunúť až 50 % výkonu na zadné kolesá. Pohyb v teréne je limitovaný svetlou výškou dosahujúcou v benzínovej verzii 206 mm (v dieselovej 188 mm) a nájazdové uhly: predný 27 a zadný 31 stupňov.
Francúzske auto s japonskou technikou bude zchádzať z pásov výrobného závodu aliancie Renault Samsung Nissan v kórejskom meste Busan. V rovnakej fabrike vzniká aj sesterský model Samsung QM5. Koleos absolvuje svetovú výstavnú premiéru na blížiacom sa autosalóne v Ženeve a do predaja príde v polovici roka 2008.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  2. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  5. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  6. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  8. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  9. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  10. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 10 426
  2. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 646
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 8 557
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 523
  5. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 381
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 073
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 780
  8. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 714
  9. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 057
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 604
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Voľby by vyhral Hlas.


40m

Slovenský lekár je priamo na EURO 2020.


Michal Šášky a 2 ďalší 5 h
Spolumajiteľ spoločnosti Compass Slovakia Zoltán Berghauer

Rozširujú výrobu aj na Slovensku.


11. jún
Ilustračné foto.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 439 obetí.


a 3 ďalší 14 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún