SME

Renault mieri do terénu

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú skoro všetky automobilky. Bokom nechce ostať ani Renault, ktorý prichádza s vlastným autom na voľný čas.

Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial.Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. (Zdroj: Renault)

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú jednotlivé automobilky. K stáliciam ako Toyota RAV4 či Honda CRV preto pribúdajú SUV-čka od značiek, ktoré donedávna tento segment nepokrývali. Po Peugeote 4007, Citroëne C-Crosser, alebo Volkswagene Tiguan prichádza s vlastným autom na voľný čas aj Renault.

Renault Koleos vychádza z rovnomennej štúdie, ktorá uzrela svetlo sveta na autosalóne v Paríži v roku 2006. Z pohľadu značky nejde o úplne prvý model určený aj na jazdu po nespevnenom povrchu. Podobné ambície mal aj Scénic RX4 odvodený od známeho minivanu, ale doplnený o pohon všetkých kolies, vyššiu svetlú výšku a oplastovanú karosériu. V roku 2000 bola predstavená štúdia s rovnakým názvom ako má súčasný model - Koleos.

Technika Nissan
Renault Koleos vzišiel zo spolupráce francúzskej značky s Nissanom. Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. Ide o zavesenie kolies (vzpery MacPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu), pripájateľný pohon 4x4 a zážihovú pohonnú jednotku 2,5 l (126 kW a maximálny krútiaci moment 226 Nm), ktorá je ale vyhradená len pre verziu s pohonom predných kolies (môže spolupracovať s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT).
Okrem neho budú v ponuke aj dva vznetové agregáty dCi, oba s objemom 2,0 l. Slabšia verzia 2,0 dCi (110 kW, krútiaci moment 320 Nm) môže spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. K dispozícii bude verzia s pohonom iba predných i všetkých kolies. Silnejší z ponuky naftových motorov dosahuje pri rovnakom objeme výkon 127 kW, maximálny krútiaci moment na hranici 360 Nm a v ponuke bude iba vo verzii so 6-stupňovým manuálom a pohonom 4x4.

Inteligentný pohon 4x4
S nástrahami mimo spevnenej vozovky si Renault Koleos poradí vďaka inteligentnému systému All-mode-4x4. Ten prenáša 100 % krútiaceho momentu na prednú nápravu, ale v prípade zhoršených adhéznych podmienok dokáže presunúť až 50 % výkonu na zadné kolesá. Pohyb v teréne je limitovaný svetlou výškou dosahujúcou v benzínovej verzii 206 mm (v dieselovej 188 mm) a nájazdové uhly: predný 27 a zadný 31 stupňov.
Francúzske auto s japonskou technikou bude zchádzať z pásov výrobného závodu aliancie Renault Samsung Nissan v kórejskom meste Busan. V rovnakej fabrike vzniká aj sesterský model Samsung QM5. Koleos absolvuje svetovú výstavnú premiéru na blížiacom sa autosalóne v Ženeve a do predaja príde v polovici roka 2008.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 352
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 139
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 228
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 559
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 145
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 267
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 127
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 778
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  2. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  3. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  4. Štefan Šturdzík: 350
  5. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  6. Tomáš Mikloško: Svet spojený, no rozdelený
  7. Eva Chmelíková: Cítiť depresiu či úzkosť je ľudské.
  8. Ivan Mlynár: Ombudsman Robert Dobrovodský sa vydal do boja proti policajnému násiliu, lenže zacielil mimo terč.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 365
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 712
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 59 227
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 170
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 451
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 670
  7. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 614
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 593
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu