Renault mieri do terénu

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú skoro všetky automobilky. Bokom nechce ostať ani Renault, ktorý prichádza s vlastným autom na voľný čas.

Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial.(Zdroj: Renault)

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú jednotlivé automobilky. K stáliciam ako Toyota RAV4 či Honda CRV preto pribúdajú SUV-čka od značiek, ktoré donedávna tento segment nepokrývali. Po Peugeote 4007, Citroëne C-Crosser, alebo Volkswagene Tiguan prichádza s vlastným autom na voľný čas aj Renault.

Renault Koleos vychádza z rovnomennej štúdie, ktorá uzrela svetlo sveta na autosalóne v Paríži v roku 2006. Z pohľadu značky nejde o úplne prvý model určený aj na jazdu po nespevnenom povrchu. Podobné ambície mal aj Scénic RX4 odvodený od známeho minivanu, ale doplnený o pohon všetkých kolies, vyššiu svetlú výšku a oplastovanú karosériu. V roku 2000 bola predstavená štúdia s rovnakým názvom ako má súčasný model - Koleos.

Technika Nissan
Renault Koleos vzišiel zo spolupráce francúzskej značky s Nissanom. Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. Ide o zavesenie kolies (vzpery MacPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu), pripájateľný pohon 4x4 a zážihovú pohonnú jednotku 2,5 l (126 kW a maximálny krútiaci moment 226 Nm), ktorá je ale vyhradená len pre verziu s pohonom predných kolies (môže spolupracovať s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT).
Okrem neho budú v ponuke aj dva vznetové agregáty dCi, oba s objemom 2,0 l. Slabšia verzia 2,0 dCi (110 kW, krútiaci moment 320 Nm) môže spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. K dispozícii bude verzia s pohonom iba predných i všetkých kolies. Silnejší z ponuky naftových motorov dosahuje pri rovnakom objeme výkon 127 kW, maximálny krútiaci moment na hranici 360 Nm a v ponuke bude iba vo verzii so 6-stupňovým manuálom a pohonom 4x4.

Inteligentný pohon 4x4
S nástrahami mimo spevnenej vozovky si Renault Koleos poradí vďaka inteligentnému systému All-mode-4x4. Ten prenáša 100 % krútiaceho momentu na prednú nápravu, ale v prípade zhoršených adhéznych podmienok dokáže presunúť až 50 % výkonu na zadné kolesá. Pohyb v teréne je limitovaný svetlou výškou dosahujúcou v benzínovej verzii 206 mm (v dieselovej 188 mm) a nájazdové uhly: predný 27 a zadný 31 stupňov.
Francúzske auto s japonskou technikou bude zchádzať z pásov výrobného závodu aliancie Renault Samsung Nissan v kórejskom meste Busan. V rovnakej fabrike vzniká aj sesterský model Samsung QM5. Koleos absolvuje svetovú výstavnú premiéru na blížiacom sa autosalóne v Ženeve a do predaja príde v polovici roka 2008.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  2. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  6. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  7. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  10. Slovensko spieva koledy
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 60 361
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 16 643
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 10 687
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 922
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 109
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 793
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 4 593
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 018
  9. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 892
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 580

Hlavné správy zo Sme.sk

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Prieskum ukazuje bezradnosť parlamentnej opozície

Z minulých volieb sme sa stále nespamätali.

SVET

Ruská agentka sa na súde priznala. Ako funguje ruská špionáž v USA?

Na jedného špióna je viac ako desať ľudí.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si desať tipov na vianočné darčeky pre motoristov

Vybrali sme praktické aj zábavné kúsky.

Podcast Za volantom

Za volantom: Pozrite si, čo môžete kúpiť na Vianoce pre vášnivého šoféra

Internet ponúka neobmedzené možnosti na výber.

Motor pre Aston Martin Valkyrie zvládne 1000 koní aj bez turba

Výkonný dvanásťvalec s objemom 6,5 litra váži iba 204 kilogramov.

Jaguar s novou kolekciou predvádza psie kusy

Doplnky uľahčia život psovi aj jeho majiteľovi.