Renault mieri do terénu

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú skoro všetky automobilky. Bokom nechce ostať ani Renault, ktorý prichádza s vlastným autom na voľný čas.

Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial.(Zdroj: Renault)

Segment „malých“ SUV zažíva v ostatnom čase obrovský „boom“. Na rastúci záujem zákazníkov o tento typ vozidiel reagujú jednotlivé automobilky. K stáliciam ako Toyota RAV4 či Honda CRV preto pribúdajú SUV-čka od značiek, ktoré donedávna tento segment nepokrývali. Po Peugeote 4007, Citroëne C-Crosser, alebo Volkswagene Tiguan prichádza s vlastným autom na voľný čas aj Renault.

Renault Koleos vychádza z rovnomennej štúdie, ktorá uzrela svetlo sveta na autosalóne v Paríži v roku 2006. Z pohľadu značky nejde o úplne prvý model určený aj na jazdu po nespevnenom povrchu. Podobné ambície mal aj Scénic RX4 odvodený od známeho minivanu, ale doplnený o pohon všetkých kolies, vyššiu svetlú výšku a oplastovanú karosériu. V roku 2000 bola predstavená štúdia s rovnakým názvom ako má súčasný model - Koleos.

Technika Nissan
Renault Koleos vzišiel zo spolupráce francúzskej značky s Nissanom. Technický základ pochádza z Nissanu X-Trial. Ide o zavesenie kolies (vzpery MacPherson vpredu a viacprvková náprava vzadu), pripájateľný pohon 4x4 a zážihovú pohonnú jednotku 2,5 l (126 kW a maximálny krútiaci moment 226 Nm), ktorá je ale vyhradená len pre verziu s pohonom predných kolies (môže spolupracovať s manuálnou, alebo bezstupňovou prevodovkou CVT).
Okrem neho budú v ponuke aj dva vznetové agregáty dCi, oba s objemom 2,0 l. Slabšia verzia 2,0 dCi (110 kW, krútiaci moment 320 Nm) môže spolupracovať so 6-stupňovou manuálnou, alebo automatickou prevodovkou. K dispozícii bude verzia s pohonom iba predných i všetkých kolies. Silnejší z ponuky naftových motorov dosahuje pri rovnakom objeme výkon 127 kW, maximálny krútiaci moment na hranici 360 Nm a v ponuke bude iba vo verzii so 6-stupňovým manuálom a pohonom 4x4.

Inteligentný pohon 4x4
S nástrahami mimo spevnenej vozovky si Renault Koleos poradí vďaka inteligentnému systému All-mode-4x4. Ten prenáša 100 % krútiaceho momentu na prednú nápravu, ale v prípade zhoršených adhéznych podmienok dokáže presunúť až 50 % výkonu na zadné kolesá. Pohyb v teréne je limitovaný svetlou výškou dosahujúcou v benzínovej verzii 206 mm (v dieselovej 188 mm) a nájazdové uhly: predný 27 a zadný 31 stupňov.
Francúzske auto s japonskou technikou bude zchádzať z pásov výrobného závodu aliancie Renault Samsung Nissan v kórejskom meste Busan. V rovnakej fabrike vzniká aj sesterský model Samsung QM5. Koleos absolvuje svetovú výstavnú premiéru na blížiacom sa autosalóne v Ženeve a do predaja príde v polovici roka 2008.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 848
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 436
  3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 114
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 786
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 256
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 774
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 322
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 846
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 718
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 107

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.