V jarnom utlačenom snehu pomôže jazda bez redukcie a s rozbehom. Hrabaním na mieste sa auto čím ďalej, tým viac prepadáva a pred kolesom vzniká nepriechodná bariéra. Jazda terénnym autom za dobrodružstvom alebo otočením v utlačenom snehu končí už po pár metroch.
Na vyhrabanie alebo dosiahnutie cieľa na kopci nepomôže ani sila motora, ani stály pohon všetkých kolies. Terénne auto často zapadne iba pri otáčaní na úpätí lyžiarskeho svahu, na zdanlivo tvrdom a nie hlbokom snehu. O úspechu brodenia alebo vychádzania do strmého kopca rozhoduje technika jazdy. Prudké pridávanie plynu na mieste zahrabe aj najlepší terénny automobil. Navyše ak ten sadne na „brucho“ bez pomoci tam zostane.
Miesto na rozbeh
Medzi schopnosťami terénneho auta na suchu a v jarnom utlačenom alebo uľahnutom snehu je veľký rozdiel. Najmä ak výška snehu presahuje svetlosť podvozka a pred autom je veľké stúpanie.
Redukcia
Redukovaný prevod dokáže znásobiť silu motora ale pri brodení utlačeným snehom nepomôže. Sila prenášaná na kolesá je veľmi veľká a tie nie sú schopné ísť povrchu a čoraz viac sa zabárajú do snehu. Kontinuálny ťah cez redukčnú prevodovku pomôže iba s reťazami na kolesách. Bez reťazí je dobré, ak krútiaci moment motora klesne v momente kedy sa koleso z koľaje vychádza na utlačenú vrstvu. Vtedy je dobré mať druhý prevodový stupeň a istú rýchlosť. Akonáhle prestane auto ísť dopredu netreba prehrabávať namieste, pretože auto sa zbytočne zaborí. Lepšie je jemne cúvnuť a zľahka sa rozbehnúť a vyjsť o pár metrov vyššie.