SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Fiat 500 vyvolá úsmev aj obdiv

Znovuzrodenie automobilovej legendy vyšlo na sto percent. Nová päťstovka je rovnako krásna ako jej predchodkyňa. Otestovali sme špičkovo vybavenú verziu Sport s výkonom až sto koní.

Fiat 500 perfektne drží stopu, ale má príliš tvrdý podvozok. Najmä verzia Sport s nízkoprofilovými pneumatikami.Fiat 500 perfektne drží stopu, ale má príliš tvrdý podvozok. Najmä verzia Sport s nízkoprofilovými pneumatikami. (Zdroj: SME - Rastislav Chvála)

Znovuzrodenie automobilovej legendy vyšlo na sto percent. Nová päťstovka je rovnako krásna ako jej predchodkyňa, ľahko ovládateľná, ale väčšia, rýchlejšia a bezpečnejšia. Podvozok pritvrdý, diaľkové svetlá málo účinné a radosť z jazdy obrovská. Otestovali sme špičkovo vybavenú verziu Sport s výkonom až sto koní.

Od čias stvorenia novodobého Mini neprišlo na svet krajšie, vzrušujúcejšie retro-auto než Fiat 500. Ani Volkswagen Beetle ani Ford Mustang nemajú takých nasledovníkov ako Mini a 500. Vonkajšie tvary sú rovnako emocionálne nabité ako talianska hudba a všetko, na čo južania siahnu. Každý pohľad vyvoláva úsmev a dobrú náladu, pri ktorej máte chuť odpustiť mu všetky negatíva, napríklad slabý svetelný výkon diaľkových svetiel, či tvrdšie pruženie.

Interiér ponúka zaujímavý kompromis požiadaviek doby na bezpečné auto a klasických predností mestského miniauta z minulého storočia, teda dobrý prehľad o všetkom na vôkol. Za prehrešok považujeme absenciu otočných ovládačov na autorádiu a ovládaní automatickej dvojzónovej klimatizácie.

Naopak veľmi vtipne so zachovaním odkazu minulosti je vyriešené vnútorné ovládanie centrálneho zamykania kľučkou dverí. Automatické zamykanie je iba jeden zo systémov, ktoré automaticky fungujú a vodič ich ani vlastne nevníma, že tam sú.

Osočenie , že ide o malé a pridrahé auto nie je namieste. Najmä ak pri pohýnaní v kopci funguje hill holder. Vo výpočte výbavy testovaného auta nesmie chýbať ABS, ESP a systém Blue&Me. Jedným z mála ergonomických prehreškov je prechod popod predné sedadlá bez zábrany, cez ktorý preletia predmety vodičovi rovno pod pedále. Koncepcia interiéru v reči modernej doby prevzatá z historického modelu je v podstate fantastická. Samozrejme v medziach mestského auta.

Päťstovka pri prvom kontakte pôsobí trochu tvrdo a tvrdosti podvozka sa ani nezbaví, pokiaľ bude mať obuté šestnásťpalcové kolesá a nízkoprofilové pneumatiky. Vzhľadom na prevažné využitie auta v meste by mohol byť podvozok civilnejší. V ostrých zákrutách a na hladkom povrchu si užijete dokonalú radosť z jazdy a neskutočne presvedčivé držanie stopy.

Rovnako brzdy fungujú v spojení so systémom ABS a brzdovým asistentom výborne. Päťstovka je prvé auto s dobre vyriešeným automatickým zapínaním výstražných smeroviek počas núdzového brzdenia, pretože tie sa vypínajú hneď po poklese brzdného účinku. Odhliadnuc od brutálnej tvrdosti podvozok splnil očakávanie. Nadmieru.

Benzínový štvorvalec 1,4 16V patrí k tomu drahšiemu a v bežnej praxi asi menej žiadanému. Z hľadiska fascinácie jazdou jeho sto koní plne zapadá do koncepcie malého športového auta. Motor okamžite reaguje na plyn, necháva sa vytáčať po sedemtisícovú hranicu a pritom príjemne reve.

Malé štýlové auto jazdiace dosť rýchlo chce miestami sedem litrov benzínu na sto kilometrov. Vo vyslovene pokojnom režime mu stačí 5,9 litrov na sto kilometrov, ale na dosahovanie úspory sú v ponuke iné verzie. Urobiť si radosť, kúpiť si vysnenú legendu a pritom sa každý deň voziť do práce na úrovni dnešnej doby znamená jazdiť s Fiatom 500. Už teraz sa tešíme na iné jednoduchšie verzie a možno menej emocionálne vnímanie testu, lebo prvý kontakt bol vyložene o úsmevoch.

Fiat 500 perfektne drží stopu, ale má príliš tvrdý podvozok. Najmä verzia Sport s nízkoprofilovými pneumatikami.
Nezameniteľnému bočnému profilu zostala verná aj súčasná päťstovka.
Pasažieri vpredu majú dosť miesta vo všetkých smeroch, pokiaľ sú bežnej konfekčnej postavy. Úroveň pohodlia je na pol ceste medzi mini autom a malým autom.
Kožený volant drahej testovanej verzie mal za príplatok ovládanie autorádia a systému Blue&Me ale chýba mu nastavovanie v pozdĺžnej osi.
Systém Blue&Me zahŕňa technológiou Bluetooth, ovládanie na volante, USB konektor a rad ďalších funkcií.
Cestujúci vzadu nie sú na tom až tak zle ako by sa mohlo zdať, ale pocit zo sedenia z hlavou opretou takmer o sklo tretích dverí nemusí byť každému príjemný.
Výrazným štylistickým prvkom je združený prístroj s rýchlomerom, otáčkomerom a palubným počítačom. Na taliansky pestré spracovanie si treba chvíľu zvykať.
Magické tlačidlo Sport s chrómovaným lemom mení nastavenie posilňovača riadenia na tuhšiu charakteristiku a motoru pridáva na akceleračných schopnostiach. Zmenu vodič rozozná akurát na riadení.
Bezpečnostné pásy bývajú na všetkých trojdverových autách viac vzadu ale vo Fiate 500 je to extrém. Problém spočíva v tom, že pás ja vzadu a bok sedadla je blízko pri dverách.
namiesto skrinky odkladacia polica, do ktorej vidí každý, aj okoloidúci na parkovisku.
V meste nám chýbal lepší polomer zatáčania. Výhľad z miesta vodiča je v malom aute výborný.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ***
celkový dojem ****


Fiat 500 SPORT 1,4 16V

Cena modelu od 339 500 Sk
Cena testovanej verzie 459 500 Sk
Motor 1,4 16 V
Výkon motora 74 kW / 100 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,5 s
Objem batožinového priestoru 185 l
Spotreba podľa výrobcu 6,3 l/100 km
Spotreba v teste 7,9 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  3. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Vieme, ako si môžete dopriať a nezaťažiť pritom rodinný rozpočet
  1. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  2. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  3. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  4. Compliance – who should be responsible?
  5. Employee's age as a new ground for notice of termination
  6. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  7. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  10. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 049
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 671
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 10 246
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 856
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 857
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 239
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 203
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 035
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 375
  10. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 171
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra Roman Mikulec.

Nové pravidlá výberu policajného prezidenta schválil parlament v utorok.


3. dec
Peter Schutz.

Ak je niekto nacionalista, nemôže byť z podstaty veci internacionalista.


20 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Ivan Štefanec: Ako regulovať digitálny svet
  2. Věra Tepličková: Že sa čosi točí? U nás sa nič netočí...
  3. Eva Gallova: Je ľahké darovať 500 euro
  4. Tomáš Sedliačik: Šírenie nepravdivej informácie
  5. Jiří Ščobák: Co říkají odborníci na připravované reformy II. a III. piliera? A co si myslí lidé, kteří tyto reformy tvoří?
  6. Anton Sládek: Bratislava - Zaujímavé fasády na Leškovej ulici
  7. Tupou Ceruzou: Kolaterálne obete lockdownu
  8. Michael Achberger: Strata menštruácie kvôli diéte? Aj to vám hrozí
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 120
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 345
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 903
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 758
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 753
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 380
  7. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 717
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 693
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu