SME
Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

Fiat 500 vyvolá úsmev aj obdiv

Znovuzrodenie automobilovej legendy vyšlo na sto percent. Nová päťstovka je rovnako krásna ako jej predchodkyňa. Otestovali sme špičkovo vybavenú verziu Sport s výkonom až sto koní.

Fiat 500 perfektne drží stopu, ale má príliš tvrdý podvozok. Najmä verzia Sport s nízkoprofilovými pneumatikami.Fiat 500 perfektne drží stopu, ale má príliš tvrdý podvozok. Najmä verzia Sport s nízkoprofilovými pneumatikami.(Zdroj: SME - Rastislav Chvála)

Znovuzrodenie automobilovej legendy vyšlo na sto percent. Nová päťstovka je rovnako krásna ako jej predchodkyňa, ľahko ovládateľná, ale väčšia, rýchlejšia a bezpečnejšia. Podvozok pritvrdý, diaľkové svetlá málo účinné a radosť z jazdy obrovská. Otestovali sme špičkovo vybavenú verziu Sport s výkonom až sto koní.

Od čias stvorenia novodobého Mini neprišlo na svet krajšie, vzrušujúcejšie retro-auto než Fiat 500. Ani Volkswagen Beetle ani Ford Mustang nemajú takých nasledovníkov ako Mini a 500. Vonkajšie tvary sú rovnako emocionálne nabité ako talianska hudba a všetko, na čo južania siahnu. Každý pohľad vyvoláva úsmev a dobrú náladu, pri ktorej máte chuť odpustiť mu všetky negatíva, napríklad slabý svetelný výkon diaľkových svetiel, či tvrdšie pruženie.

Interiér ponúka zaujímavý kompromis požiadaviek doby na bezpečné auto a klasických predností mestského miniauta z minulého storočia, teda dobrý prehľad o všetkom na vôkol. Za prehrešok považujeme absenciu otočných ovládačov na autorádiu a ovládaní automatickej dvojzónovej klimatizácie.

Naopak veľmi vtipne so zachovaním odkazu minulosti je vyriešené vnútorné ovládanie centrálneho zamykania kľučkou dverí. Automatické zamykanie je iba jeden zo systémov, ktoré automaticky fungujú a vodič ich ani vlastne nevníma, že tam sú.

Osočenie , že ide o malé a pridrahé auto nie je namieste. Najmä ak pri pohýnaní v kopci funguje hill holder. Vo výpočte výbavy testovaného auta nesmie chýbať ABS, ESP a systém Blue&Me. Jedným z mála ergonomických prehreškov je prechod popod predné sedadlá bez zábrany, cez ktorý preletia predmety vodičovi rovno pod pedále. Koncepcia interiéru v reči modernej doby prevzatá z historického modelu je v podstate fantastická. Samozrejme v medziach mestského auta.

Päťstovka pri prvom kontakte pôsobí trochu tvrdo a tvrdosti podvozka sa ani nezbaví, pokiaľ bude mať obuté šestnásťpalcové kolesá a nízkoprofilové pneumatiky. Vzhľadom na prevažné využitie auta v meste by mohol byť podvozok civilnejší. V ostrých zákrutách a na hladkom povrchu si užijete dokonalú radosť z jazdy a neskutočne presvedčivé držanie stopy.

Rovnako brzdy fungujú v spojení so systémom ABS a brzdovým asistentom výborne. Päťstovka je prvé auto s dobre vyriešeným automatickým zapínaním výstražných smeroviek počas núdzového brzdenia, pretože tie sa vypínajú hneď po poklese brzdného účinku. Odhliadnuc od brutálnej tvrdosti podvozok splnil očakávanie. Nadmieru.

Benzínový štvorvalec 1,4 16V patrí k tomu drahšiemu a v bežnej praxi asi menej žiadanému. Z hľadiska fascinácie jazdou jeho sto koní plne zapadá do koncepcie malého športového auta. Motor okamžite reaguje na plyn, necháva sa vytáčať po sedemtisícovú hranicu a pritom príjemne reve.

Malé štýlové auto jazdiace dosť rýchlo chce miestami sedem litrov benzínu na sto kilometrov. Vo vyslovene pokojnom režime mu stačí 5,9 litrov na sto kilometrov, ale na dosahovanie úspory sú v ponuke iné verzie. Urobiť si radosť, kúpiť si vysnenú legendu a pritom sa každý deň voziť do práce na úrovni dnešnej doby znamená jazdiť s Fiatom 500. Už teraz sa tešíme na iné jednoduchšie verzie a možno menej emocionálne vnímanie testu, lebo prvý kontakt bol vyložene o úsmevoch.

Fiat 500 perfektne drží stopu, ale má príliš tvrdý podvozok. Najmä verzia Sport s nízkoprofilovými pneumatikami.
Nezameniteľnému bočnému profilu zostala verná aj súčasná päťstovka.
Pasažieri vpredu majú dosť miesta vo všetkých smeroch, pokiaľ sú bežnej konfekčnej postavy. Úroveň pohodlia je na pol ceste medzi mini autom a malým autom.
Kožený volant drahej testovanej verzie mal za príplatok ovládanie autorádia a systému Blue&Me ale chýba mu nastavovanie v pozdĺžnej osi.
Systém Blue&Me zahŕňa technológiou Bluetooth, ovládanie na volante, USB konektor a rad ďalších funkcií.
Cestujúci vzadu nie sú na tom až tak zle ako by sa mohlo zdať, ale pocit zo sedenia z hlavou opretou takmer o sklo tretích dverí nemusí byť každému príjemný.
Výrazným štylistickým prvkom je združený prístroj s rýchlomerom, otáčkomerom a palubným počítačom. Na taliansky pestré spracovanie si treba chvíľu zvykať.
Magické tlačidlo Sport s chrómovaným lemom mení nastavenie posilňovača riadenia na tuhšiu charakteristiku a motoru pridáva na akceleračných schopnostiach. Zmenu vodič rozozná akurát na riadení.
Bezpečnostné pásy bývajú na všetkých trojdverových autách viac vzadu ale vo Fiate 500 je to extrém. Problém spočíva v tom, že pás ja vzadu a bok sedadla je blízko pri dverách.
namiesto skrinky odkladacia polica, do ktorej vidí každý, aj okoloidúci na parkovisku.
V meste nám chýbal lepší polomer zatáčania. Výhľad z miesta vodiča je v malom aute výborný.


Naše hodnotenie

vzhľad *****
interiér ***
motor ****
jazdné vlastnosti ****
technika ****
výbava *****
úžitok ***
celkový dojem ****


Fiat 500 SPORT 1,4 16V

Cena modelu od 339 500 Sk
Cena testovanej verzie 459 500 Sk
Motor 1,4 16 V
Výkon motora 74 kW / 100 k
Zrýchlenie 0-100 km/h 10,5 s
Objem batožinového priestoru 185 l
Spotreba podľa výrobcu 6,3 l/100 km
Spotreba v teste 7,9 l/100 km
Bezpečnosť ABS, ESP, 6 x airbag

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  7. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Pripojte sa na nový internet už aj v oblasti Gemera a Novohradu
  2. Na Kysuciach budete môcť surfovať na internete rýchlejšie
  3. Na Orave dobre aj s novým optickým internetom
  4. Aj do Liptovského Mikuláša dorazí nová optická sieť
  5. Najnovšia ponuka optického internetu na Spiši
  6. V oblasti Prešova budete môcť využiť nový optický internet
  7. V okolí Levíc budete mať možnosť využiť nový, rýchly internet
  8. Moderný a spoľahlivý internet aj na Hornom Zemplíne
  9. Surfujte na novej optickej sieti aj na Dolnom Zemplíne
  10. Už aj v Košiciach sa pripojíte do modernej optickej siete
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 15 459
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 621
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 14 060
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 8 125
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 067
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 747
  7. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 7 677
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 438
  9. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 390
  10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 6 319

Téma: Fiat Punto, Bravo, 500, Ducato, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

Sudca Lindtner z Threemy: Kočner si tyká so všetkými, no jeho vplyv sa preceňuje

Na zabíjačke u Rehákovcov bol aj predseda bratislavského súdu. Kvôli Kočnerovi neodišiel.

Dávid Lindtner.
Boris Johnson zažil v parlamente ďalšiu prehru.

Každému kto daroval spermie, môžu raz zaklopať deti na dvere

Príbeh desiatok detí a ich darcu spermií.

Poľský reportér a publicista. Študoval žurnalistiku, holandčinu a sociológiu na univerzite vo Vroclave, a potom ročný reportážny program vo Varšave. Pracuje v neziskovke Instytut Reportażu (Reportážny inštitút) vo Varšave a ako novinár na voľnej nohe. Jeho prvá kniha nedávno vyšla na Slovensku pod názvom Všechny Louisovy děti. V súčasnosti píše tretiu knihu, ktorá bude o súčasnom Holandsku. Je ženatý a je hrdým otcom deväťmesačnej dcérky. Na Slovensko prišiel na diskusiu na festivale Jeden svet.
Hráči Prievidze na ilustračnej fotografii.

Neprehliadnite tiež

Šoféri v Bratislave musia počas nedele rátať s obmedzeniami

Obmedzenia sa budú týkať zjazdovej vetvy z diaľnice D1 v smere od Petržalky na Bajkalskú ulicu.

Ilustračné foto.

Renault varoval pred slabšímu výsledkami, jeho akcie prudko klesli

V piatok sa jeho akcie prepadli o pätnásť percent.

Dočasná generálna riaditeľka Renaultu Clotilde Delbosová.
Škoda Octavia

Toyota C-HR vs. Honda HR-V: Súboj japonských crossoverov

S infotainmentom obe autá trochu zaspali.

Honda HR-V a Toyota C-HR