SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky
VÄČŠÍ AKO VYZERÁ

Suzuki Splash - prvá jazda

Odvezie štyroch dospelých, v meste zaujme skvelým výhľadom a obratnosťou, poháňajú ho malé ale čiperné motory, podobne ako Swift zlomí srdcia ľuďom sympatickou "tvárou" a to všetko za cenu pod 300.000 Sk. Taký je nový Suzuki Splash, ďalší vydarený malý m

Na Slovensku sa Suzuki Splash začne predávať 4. marca tohto roku.Na Slovensku sa Suzuki Splash začne predávať 4. marca tohto roku. (Zdroj: autor)
Odvezie štyroch dospelých, v meste zaujme skvelým výhľadom a obratnosťou, poháňajú ho malé ale čiperné motory, podobne ako Swift zlomí srdcia ľuďom sympatickou "tvárou" a to všetko za cenu pod 300.000 Sk. Taký je nový Suzuki Splash, ďalší vydarený malý model japonskej automobilky.

Výrobca popisuje Splash ako univerzálny minivan. Napriek tomu, že automobilky zvyknú občas nasilu vymýšľať svojim vozidlám nové kategórie, len aby sa odlíšili a vymanili z konkrétnej „škatuľky", Suzuki nie je tentokrát ďaleko od pravdy. Splash totiž nemožno nazvať klasickým reprezentantom kategórie mini ani malých automobilov. Dĺžkou 3715 mm a rázvorom náprav 2360 mm prerastá nielen všetky miniautá ako Fiat 500 (3546 mm/2300 mm), Toyota Aygo (3405 mm/2340 mm) a Citroen C2 (3665 mm/2315 mm), v porovnaní s ktorými je aj podstatne širší, ale v dĺžke prekonáva o 20 mm dokonca aj svojho súrodenca Swift. Ak by sme ho porovnali s malými autami, dĺžkou a šírkou za nimi mierne zaostáva, je však o triedu vyšší. Označenie mikrovan je teda rozhodne na mieste.

Splash vyrábajú neďaleko našich hraníc v maďarskom Ostrihome, kde zbieha z pásov spoločne so sesterským modelom Opel Agila. Po technickej stránke obe vozidlá navrhli v Suzuki, odkiaľ pochádzajú aj benzínové motory. Naftový agregát 1.3 DDiS vyvinuli ale technici Fiat. Obe vozidlá spočívajú na platforme a podvozku modelu Suzuki Swift, čo však neznamená, že sú len prezlečenou verziou existujúceho auta.
Splash má byť alternatívou pre mladé rodiny, ktorým je Swift málo praktický. Dôležitými údajmi nového modelu sú spomínaná výška a rázvor náprav. Z nich vyplývajú hlavné prednosti tohto auta, ktoré z neho robia moderné a priestranné mestské vozidlo. Pre život v meste je dôležité, aby sa v ňom sedelo vyššie než v rovesníkoch a bol z neho dobrý výhľad. Uvedomovali si to aj konštruktéri, a preto vnútornú výšku v porovnaní so Swiftom zväčšili vpredu o 54 a vzadu o 47 mm, čím priestor pre hlavy pasažierov vpredu aj vzadu narástol asi o 30 mm. Sekundárnym prínosom vyššieho posedu je pohodlné nastupovanie a vystupovanie, čo je ďalší dôležitý prvok uľahčujúci každodenný pohyb v meste.

Zásluhou vysokej strechy pôsobí kabína priestranným dojmom. K celkovému pocitu vzdušnosti prispieva tiež nízko a priestorovo úsporne osadená palubná doska a na ňu nadväzujúca nízka hrana predných bočných okien. Prední pasažieri tak majú pocit, že sedia „nad vecou" ako v kokpite motorovej jachty a užívajú si skvelý výhľad z auta. Strieborným pásom lemovaný šikmý stredový panel je vkusne zakomponovaný do palubnej dosky. Ovládacie prvky sú vďaka jeho sklonu za denného svetla vždy dobre viditeľné a spolu s radiacou pákou v dosahu vodiča. Po štylistickej stránke ovládače a volant neprinášajú ale nič nové. Dôverne ich poznáme z modelov Swift a SX4. Nič to však nemení na tom, že s veselými farebnými poťahmi, veľkým rýchlomerom pred vodičom a otáčkomerom na „stračej nôžke" (ktoré sú opäť nepochybnou inšpiráciou od Mini) pôsobí interiér rovnako roztomilo ako zovňajšok. Kvalitou vypracovania a materiálmi Splash konkuruje skôr malým než mini autám. Nechýba niekoľko dostatočne dimenzovaných odkladacích priestorov, čo sa ale nedá povedať o kufri.

Prioritou konštruktérov bolo vyťažiť z rázvoru 2360 mm maximum miesta pre posádku, takže logicky si to odniesol kufor. Objem batožinového priestoru s medzipodlahou 178 l (bez nej 202 l) neohúri, ale stále je to viac ako pri obsadení 4 pasažiermi odvezie Toyota Aygo, Citroen C2 alebo Renault Twingo. Výrobca asi automaticky počítal s tým, že ak niekto bude chcieť previesť väčšie predmety, jednoducho si sklopí zadné sedadlá. Vtedy sa dnu vmestí až 1.050 l.

Pri pohľade na vyššiu karosériu sa priam núka otázka, čo na to jazdné vlastnosti a stabilita. Naša odpoveď znie: všetko je v poriadku. Vozidlo s efektívne rozloženou hmotnosťou a relatívne nízko položeným ťažiskom netrpí nadmerným nakláňaním v zákrutách a už vôbec sa netreba obávať žiadnych zákerností. Kto by sa bál, súčasťou najvyššej výbavy GS bude aj ESP. Nie je ho však treba, pretože kombinácia poddajného pruženia (stará sa o to, aby vozidlo neposkakovalo pri prekonávaní nerovností) s minimálnymi prevismi a širokým postojom s kolesami v rohoch karosérie ho radí medzi najlepšie jazdiace a najzábavnejšie autá tejto veľkosti. O Swifte sme v súvislosti s jazdnými vlastnosťami popísali veľa chvály a nový Splash ide v jeho šľapajách. Radenie 5-stupňovej manuálnej prevodovky je ľahké a presné. Riadenie komunikuje ako vo Swifte, takže z našej strany spokojnosť.

Splash budú poháňať dva nové benzínové motory a turbodiesel 1.3 Multijet. Z pohľadu ceny, výkonu a kultúry chodu asi najviac pôjde na dračku zážihový štvorvalec 1.2 výkonu 63 kW/86 k s krútiacim momentom 114 Nm, ktorý je aj podľa nášho názoru najlepšou voľbou. Na taký malý objem je až prekvapivo živý, ako každý Japonec má rád vysoké otáčky, ale neobťažuje pri nich hlukom posádku viac ako by bolo únosné. Kultúra chodu je silnou stránkou aj základného benzínového trojvalca 1.0 (48 kW/65 k), samozrejme len v porovnaní s priamou konkurenciou. Dovolíme si tvrdiť, že litrový trojvalec Suzuki má ešte vyváženejší chod než rovnako veľký motor Toyoty. Na Slovensku sa Suzuki Splash začne predávať 4. marca tohto roku.


Technické parametre vozidiel Suzuki Splash

Motor 1.0 1.2 1.3 DDiS
zdvihový objem [cm3] 996 1242 1248
výkon [kW/k] 48/65 63/86 55/75
pri otáčkach [1/min] 6000 5500 4000
krútiaci moment [Nm] 90 114 190
pri otáčkach [1/min] 4800 4400 1750-2250
pohotovostná hmotnosť (kg) 1030 1045 1150
palivová spotreba [l/100 km] 5,0 5,5 4,5
zrýchlenie 0-100 km/h [s] 14,7 12,3 13,9
maximálna rýchlosť [km/h] 160 175 165

Rozmery: dĺžka 3715 mm;
                  šírka 1680 mm;
                 výška 1590 mm; 
     rázvor náprav 2360 mm;
batožinový priestor 178/1050 l;
     objem palivovej nádrže 45 l

Batožinový priestor svojim objemom 178 l neohúri, ale stále je to viac než odvezie Toyota Aygo (140 l), Citroen C2 (165 l) alebo Renault Twingo (165 l).
Pod medzipodlahou sa nachádza ešte 24 l priestoru na povinnú výbavu alebo drobnosti.
Interiér je veselý ale praktický. Sedí sa vysoko, z auta je dobrý výhľad a všetky ovládacie prvky má vodič poruke.
Veľký okrúhly rýchlomer a otáčkomer na "stračej nôžke" boli inšpirované súčasným Mini. Odkladacia schránka na vrchu palubnej dosky sa hodí na odloženie krabice s papierovými vreckovkami.

V najnovších výsledkoch nárazových testov Euro NCAP získal Suzuki Splash 4 hviezdy za ochranu predných pasažierov s celkovým súčtom 30 bodov (13 za čelný; 16 za bočný náraz a 1 bod za prípomínanie nezapnutých bezpečnostných pásov). Za ochranu detí získal 3 hviezdy a 32 bodov a vynikajúci výsledok dosiahol v ochrane chodcov; keď predný nárazník získal maximálny počet bodov za ochranu nôh; ale predná kapota na oplátku zase ani bod. Celková známka 3 hviezdy a 19 bodov aj napriek tomu patrí medzi najlepšie v segmente.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  5. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  6. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  7. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  5. QSI International School of Bratislava
  6. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  7. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 529
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 644
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 155
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 370
  5. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 4 463
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 817
  7. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 486
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 249
  9. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 236
  10. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 195
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sídlo spoločnosti Sipox Holding.

Časť podnikov prvého slovenského oligarchu prosperuje.


15. okt
Účastníci nepovoleného protestu.

Štát je k násilníkom napokon láskavý.


19. okt
Jakub Pavlús.

Musím sa priznať, že z toho sa môj farársky žalúdok prevrátil naruby.


19. okt

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


22 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Marek Šmid: Ak chceme pomôcť, žime v realite
  2. Stanislav Martinčko: Prečo chudoba v R. Sobote mávala prázdnymi čapicami ???
  3. Štefan Vidlár: Moja pekná spomienka
  4. Matúš Lazúr: Úspechy na východnom fronte. Jednotky Delta Force nezadržateľne postupujú smerom na západ.
  5. Miroslav Makyta: Ako Taraba podliezol čiaru
  6. Samuel Zubo: Zlepšenie prístupu k voľbám MV SR odmietlo
  7. Tomáš Mihalík: Taraba vedel, čo robí. To je dokázateľný fakt.
  8. Štefan Vidlár: Asi moja prvá životná lekcia
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 27 883
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 8 120
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 6 115
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 871
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 603
  6. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 4 370
  7. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 3 820
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 762
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu