Euro NCAP: Pick-upy sú málo bezpečné

Picku-py vhodné aj na jazdu po nespevnenom povrchu si získavajú čoraz väčšiu priazeň zákazníkov aj v Európe. Pre mnohých sú tieto mohutné vozidlá symbolom bezpečnosti. Nárazové testy Euro NCAP tento dojem čiastočne vyvracajú.

Isuzu v teste doslova prepadlo. Ešte horšie dopadol Nissan Navara.(Zdroj: Euro NCAP)


Rastúcu popularitu picku-pov dokazujú aj čísla. Vlani sa ich v Európe predalo o 7,2 % viac ako v roku 2006. V nových členských krajinách Európskej únie došlo dokonca k nárastu predajov o 24,7 %. Na zvyšujúci sa záujem o tieto vozidlá zareagovali aj inžinieri z laboratórií Euro NCAP a troch zástupcov tejto kategórie podrobili nárazovým skúškam. Dva však prepadli...

Mitsubishi L200

Mitsubishi vyšlo z trojice testovaných picku-pov najlepšie. Za ochranu dospelých dostalo 4 hviezdičky. V prípade čelného nárazu je vodičov hrudník vystavený veľkému tlaku. Dolné končatiny oboch pasažierov na predných sedadlách ohrozujú nevhodné materiály spodnej časti palubnej dosky. Interiér vozidla zostal po náraze takmer neporušený. Objavila sa iba menšia trhlina v oblasti pedálov. Za ochranu posádky pri bočnom náraze dostalo Mitsubishi L200 plný počet bodov. 3 hviezdičky obdržal japonský pickup za ochranu detí. Airbag spolujazdca je možné deaktivovať, no signalizácia jeho stavu nie je podľa Euro NCAP dostatočná. Nedostatočne sú označené aj kotevné miesta ISOFIX na postranných sedadlách v druhom rade. Mitsuhishi L200 predstavuje veľké nebezpečenstvo pre chodcov. Predný nárazník, kapota i jej hrana boli označené ako nevyhovujúce. Výsledkom je jediná hviezdička za ochranu chodcov.



Nissan Navara

Prekvapujúco vyznievajú výsledky Nissanu Navara. Za čelný náraz auto dostalo jednu hviezdičku, ktorú mu následne technici škrtli. Hlavnými nedostatkami boli deformácia podlahy v oblasti pedálov, ohnutý pozdĺžny nosník rebrinového rámu, navyše čelné airbagy sa aktivovali neskoro. V prípade reálnej nehody by si vodič mohol vážne poraniť dolné končatiny a hrudník. Figuríne na mieste spolujazdca sa krk vo veľkom rozsahu ohol dozadu, čo by v reálnom živote mohlo ohroziť život človeka. Za bočný náraz Nissan podobne ako Mitsubishi, zinkasoval plný počet bodov. Aj ochrana detí je na vysokej úrovni, čo dokazuje zisk plného počtu bodov a rovnako troch hviezdičiek. Za nevyhovujúci bol označený predný nárazník a tiež hrana kapoty, ktorá by pri zrážke s chodcom mohla spôsobiť rozsiahle poranenia. Samotná kapota je v mieste, kde by dopadla hlava dospelej osoby dostatočne pružná. Za ochranu chodcov Nissan dostal dve hviezdičky.
Automobilka na slabý výsledok pri čelnom náraze okamžite zareagovala. Výsledkom je zvolávacia akcia. Zákazníkom v autorizovaných servisoch upravia riadiacu jednotku airbagov tak, aby sa tieto v prípade nárazu aktivovali včas. Upravený Nissan Navara bol ponúknutý na opravný test. Jeho výsledky budú známe v najbližších týždňoch.



Isuzu D-MAX/Rodeo

Ani Isuzu nevyviazlo z bariérových skúšok najlepšie. Čelný náraz autu vyniesol dve hviezdičky, z nich jednu mu ale následne technici škrtli. Príčinou bolo enormné zaťaženie krku a hrude vodiča. Vzniknuté poranenia by mohli skončiť smrťou. Kabína sa ukázala ako nestabilná a ochrana vodičovej hlavy ako slabá. Tvar a materiály prístrojovej dosky by pasažierom mohli spôsobiť poranenia kolien a stehenných kostí. Vodičove chodidlá ohrozil posun brzdového pedálu. Bočný náraz Isuzu kvôli absencii bočných airbagov neabsolvovalo. Za ochranu detí vozidlo obdržalo dve hviezdy. Hlava trojročného dieťaťa by sa v prípade čelného nárazu mohla dostať do kontaktu s časťou interiéru. Kritika technikov Euro NCAP sa vzniesla na nemožnosť vypnutia spolujazdcovho airbagu (hoci ten patrí iba do príplatkovej výbavy), nedostatočného označenia úchytov ISOFIX na zadných sedadlách i za fakt, že štítok s varovaním o zákaze používania detskej sedačky vpredu otočenej proti smeru jazdy bol iba v angličtine. Isuzu neobstálo ani pri zrážke s chodcom, za ktorú dostalo jedinú hviezdičku.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 301
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 087
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 853
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 198
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 915
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 788
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 662
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 327

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.