Euro NCAP: Pick-upy sú málo bezpečné

Picku-py vhodné aj na jazdu po nespevnenom povrchu si získavajú čoraz väčšiu priazeň zákazníkov aj v Európe. Pre mnohých sú tieto mohutné vozidlá symbolom bezpečnosti. Nárazové testy Euro NCAP tento dojem čiastočne vyvracajú.

Isuzu v teste doslova prepadlo. Ešte horšie dopadol Nissan Navara.(Zdroj: Euro NCAP)


Rastúcu popularitu picku-pov dokazujú aj čísla. Vlani sa ich v Európe predalo o 7,2 % viac ako v roku 2006. V nových členských krajinách Európskej únie došlo dokonca k nárastu predajov o 24,7 %. Na zvyšujúci sa záujem o tieto vozidlá zareagovali aj inžinieri z laboratórií Euro NCAP a troch zástupcov tejto kategórie podrobili nárazovým skúškam. Dva však prepadli...

Mitsubishi L200

Mitsubishi vyšlo z trojice testovaných picku-pov najlepšie. Za ochranu dospelých dostalo 4 hviezdičky. V prípade čelného nárazu je vodičov hrudník vystavený veľkému tlaku. Dolné končatiny oboch pasažierov na predných sedadlách ohrozujú nevhodné materiály spodnej časti palubnej dosky. Interiér vozidla zostal po náraze takmer neporušený. Objavila sa iba menšia trhlina v oblasti pedálov. Za ochranu posádky pri bočnom náraze dostalo Mitsubishi L200 plný počet bodov. 3 hviezdičky obdržal japonský pickup za ochranu detí. Airbag spolujazdca je možné deaktivovať, no signalizácia jeho stavu nie je podľa Euro NCAP dostatočná. Nedostatočne sú označené aj kotevné miesta ISOFIX na postranných sedadlách v druhom rade. Mitsuhishi L200 predstavuje veľké nebezpečenstvo pre chodcov. Predný nárazník, kapota i jej hrana boli označené ako nevyhovujúce. Výsledkom je jediná hviezdička za ochranu chodcov.



Nissan Navara

Prekvapujúco vyznievajú výsledky Nissanu Navara. Za čelný náraz auto dostalo jednu hviezdičku, ktorú mu následne technici škrtli. Hlavnými nedostatkami boli deformácia podlahy v oblasti pedálov, ohnutý pozdĺžny nosník rebrinového rámu, navyše čelné airbagy sa aktivovali neskoro. V prípade reálnej nehody by si vodič mohol vážne poraniť dolné končatiny a hrudník. Figuríne na mieste spolujazdca sa krk vo veľkom rozsahu ohol dozadu, čo by v reálnom živote mohlo ohroziť život človeka. Za bočný náraz Nissan podobne ako Mitsubishi, zinkasoval plný počet bodov. Aj ochrana detí je na vysokej úrovni, čo dokazuje zisk plného počtu bodov a rovnako troch hviezdičiek. Za nevyhovujúci bol označený predný nárazník a tiež hrana kapoty, ktorá by pri zrážke s chodcom mohla spôsobiť rozsiahle poranenia. Samotná kapota je v mieste, kde by dopadla hlava dospelej osoby dostatočne pružná. Za ochranu chodcov Nissan dostal dve hviezdičky.
Automobilka na slabý výsledok pri čelnom náraze okamžite zareagovala. Výsledkom je zvolávacia akcia. Zákazníkom v autorizovaných servisoch upravia riadiacu jednotku airbagov tak, aby sa tieto v prípade nárazu aktivovali včas. Upravený Nissan Navara bol ponúknutý na opravný test. Jeho výsledky budú známe v najbližších týždňoch.



Isuzu D-MAX/Rodeo

Ani Isuzu nevyviazlo z bariérových skúšok najlepšie. Čelný náraz autu vyniesol dve hviezdičky, z nich jednu mu ale následne technici škrtli. Príčinou bolo enormné zaťaženie krku a hrude vodiča. Vzniknuté poranenia by mohli skončiť smrťou. Kabína sa ukázala ako nestabilná a ochrana vodičovej hlavy ako slabá. Tvar a materiály prístrojovej dosky by pasažierom mohli spôsobiť poranenia kolien a stehenných kostí. Vodičove chodidlá ohrozil posun brzdového pedálu. Bočný náraz Isuzu kvôli absencii bočných airbagov neabsolvovalo. Za ochranu detí vozidlo obdržalo dve hviezdy. Hlava trojročného dieťaťa by sa v prípade čelného nárazu mohla dostať do kontaktu s časťou interiéru. Kritika technikov Euro NCAP sa vzniesla na nemožnosť vypnutia spolujazdcovho airbagu (hoci ten patrí iba do príplatkovej výbavy), nedostatočného označenia úchytov ISOFIX na zadných sedadlách i za fakt, že štítok s varovaním o zákaze používania detskej sedačky vpredu otočenej proti smeru jazdy bol iba v angličtine. Isuzu neobstálo ani pri zrážke s chodcom, za ktorú dostalo jedinú hviezdičku.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 13 977
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 508
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 686
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 023
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 746
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 186
  7. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 1 089
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 562
  10. Splnený sen 524

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

DOMOV

Strašifták, Buzik, Čačurák. Ako sa žije ľuďom s netradičným priezviskom?

Hanlivé priezvisko úrad zmení za tri eurá, inak to stojí stovku.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.