SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Euro NCAP: Pick-upy sú málo bezpečné

Picku-py vhodné aj na jazdu po nespevnenom povrchu si získavajú čoraz väčšiu priazeň zákazníkov aj v Európe. Pre mnohých sú tieto mohutné vozidlá symbolom bezpečnosti. Nárazové testy Euro NCAP tento dojem čiastočne vyvracajú.

Isuzu v teste doslova prepadlo. Ešte horšie dopadol Nissan Navara.Isuzu v teste doslova prepadlo. Ešte horšie dopadol Nissan Navara. (Zdroj: Euro NCAP)


Rastúcu popularitu picku-pov dokazujú aj čísla. Vlani sa ich v Európe predalo o 7,2 % viac ako v roku 2006. V nových členských krajinách Európskej únie došlo dokonca k nárastu predajov o 24,7 %. Na zvyšujúci sa záujem o tieto vozidlá zareagovali aj inžinieri z laboratórií Euro NCAP a troch zástupcov tejto kategórie podrobili nárazovým skúškam. Dva však prepadli...

Mitsubishi L200

Mitsubishi vyšlo z trojice testovaných picku-pov najlepšie. Za ochranu dospelých dostalo 4 hviezdičky. V prípade čelného nárazu je vodičov hrudník vystavený veľkému tlaku. Dolné končatiny oboch pasažierov na predných sedadlách ohrozujú nevhodné materiály spodnej časti palubnej dosky. Interiér vozidla zostal po náraze takmer neporušený. Objavila sa iba menšia trhlina v oblasti pedálov. Za ochranu posádky pri bočnom náraze dostalo Mitsubishi L200 plný počet bodov. 3 hviezdičky obdržal japonský pickup za ochranu detí. Airbag spolujazdca je možné deaktivovať, no signalizácia jeho stavu nie je podľa Euro NCAP dostatočná. Nedostatočne sú označené aj kotevné miesta ISOFIX na postranných sedadlách v druhom rade. Mitsuhishi L200 predstavuje veľké nebezpečenstvo pre chodcov. Predný nárazník, kapota i jej hrana boli označené ako nevyhovujúce. Výsledkom je jediná hviezdička za ochranu chodcov.



Nissan Navara

Prekvapujúco vyznievajú výsledky Nissanu Navara. Za čelný náraz auto dostalo jednu hviezdičku, ktorú mu následne technici škrtli. Hlavnými nedostatkami boli deformácia podlahy v oblasti pedálov, ohnutý pozdĺžny nosník rebrinového rámu, navyše čelné airbagy sa aktivovali neskoro. V prípade reálnej nehody by si vodič mohol vážne poraniť dolné končatiny a hrudník. Figuríne na mieste spolujazdca sa krk vo veľkom rozsahu ohol dozadu, čo by v reálnom živote mohlo ohroziť život človeka. Za bočný náraz Nissan podobne ako Mitsubishi, zinkasoval plný počet bodov. Aj ochrana detí je na vysokej úrovni, čo dokazuje zisk plného počtu bodov a rovnako troch hviezdičiek. Za nevyhovujúci bol označený predný nárazník a tiež hrana kapoty, ktorá by pri zrážke s chodcom mohla spôsobiť rozsiahle poranenia. Samotná kapota je v mieste, kde by dopadla hlava dospelej osoby dostatočne pružná. Za ochranu chodcov Nissan dostal dve hviezdičky.
Automobilka na slabý výsledok pri čelnom náraze okamžite zareagovala. Výsledkom je zvolávacia akcia. Zákazníkom v autorizovaných servisoch upravia riadiacu jednotku airbagov tak, aby sa tieto v prípade nárazu aktivovali včas. Upravený Nissan Navara bol ponúknutý na opravný test. Jeho výsledky budú známe v najbližších týždňoch.



Isuzu D-MAX/Rodeo

Ani Isuzu nevyviazlo z bariérových skúšok najlepšie. Čelný náraz autu vyniesol dve hviezdičky, z nich jednu mu ale následne technici škrtli. Príčinou bolo enormné zaťaženie krku a hrude vodiča. Vzniknuté poranenia by mohli skončiť smrťou. Kabína sa ukázala ako nestabilná a ochrana vodičovej hlavy ako slabá. Tvar a materiály prístrojovej dosky by pasažierom mohli spôsobiť poranenia kolien a stehenných kostí. Vodičove chodidlá ohrozil posun brzdového pedálu. Bočný náraz Isuzu kvôli absencii bočných airbagov neabsolvovalo. Za ochranu detí vozidlo obdržalo dve hviezdy. Hlava trojročného dieťaťa by sa v prípade čelného nárazu mohla dostať do kontaktu s časťou interiéru. Kritika technikov Euro NCAP sa vzniesla na nemožnosť vypnutia spolujazdcovho airbagu (hoci ten patrí iba do príplatkovej výbavy), nedostatočného označenia úchytov ISOFIX na zadných sedadlách i za fakt, že štítok s varovaním o zákaze používania detskej sedačky vpredu otočenej proti smeru jazdy bol iba v angličtine. Isuzu neobstálo ani pri zrážke s chodcom, za ktorú dostalo jedinú hviezdičku.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 895
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 670
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 279
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 602
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 041
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 023
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 393
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 222
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 082
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 966
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošný skríning pokračoval nedeľným testovaním aj v odberovom mieste zriadenom v priestoroch Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne.

Na Slovensku prebieha plošný skríning.

14 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

2 h
Dánsky režisér Thomas Vinterberg.

Vyrastal medzi hipisákmi, tí mu dovolili všetko.

22. jan

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

7 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan