Úspechy špeciálu Audi R10 poháňaného vznetovým motorom v Le Mans i na iných vytrvalostných pretekoch by značka rada pretavila do úspešných predajov modelu TT TDI. K dispozícii budú obe karosárske verzie - kupé i roadster. Dvojlitrový prepĺňaný agregát s priamym vstrekovaním nafty common-rail disponuje maximálnym výkonom 125 kW (170 k) pri 4200 ot/min a najvyšším krútiacim momentom 350 Nm v rozmedzí 1750 - 2500 ot/min. Výkon je prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky prenášaný na všetky štyri kolesá.
Kupé TT 2,0 TDI zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 226 km/h. To všetko pri priemernej spotrebe 5,3 litra nafty na 100 km. Vznetové Audi TT vyprodukuje 140 g CO2 na kilometer jazdy. Verzia roadster zaostáva vo všetkých parametroch iba minimálne. Šprint z 0 na 100 km/h zvládne za 7,7 sekundy, dosiahne najvyššiu rýchlosť 223 km/h a v priemere spotrebuje 5,5 litra nafty na 100 kilometrov.
Emisie CO2 v prípade Audi TT Roadster TDI dosahujú 145 g/km.V základnej výbave bude Audi TT TDI stáť na 16-palcových diskoch z ľahkých zliatin s pneumatikami 225/55 R16, k dispozícii bude aj podvozok s adaptívnymi tlmičmi, ktorých tuhosť sa prispôsobuje štýlu jazdy. Vodič má k dispozícii dve základné nastavenia - Normal a Sport.