Najzaujímavejšia je bezpochyby štúdia VW Golf Hybrid. Jeho pohonné ústrojenstvo tvorí trojvalcový vznetový agregát 1,2 TDI s výkonom 55 kW (75 k) a najvyšším krútiacim momentom 119 Nm. Druhú časť hnacej sústavy tvorí elektromotor. Zaujímavá je aj dvojspojková prevodovka DSG s až siedmimi stupňami. Vďaka systému rekuperácie energie i automatickému vypínaniu sa motora pri zastavení napríklad na križovatke má hybridný Golf spotrebovať v priemere 3,4 l nafty na 100 km a vyprodukovať 89 g CO2 na kilometer jazdy.
Sharan BlueMotion prejde na jednu nádrž 1088 km
Do rodiny Volkswagenov s označením BlueMotion pribudne aj MPV Sharan. Naftový štvorvalec 2,0 TDI pod jeho kapotou dosahuje výkon 103 kW (140 k) a auto s ním spotrebuje 6,2 l nafty na 100 kilometrov (159 g CO2/km). Zníženie spotreby v porovnaní s bežným Sharanom 2,0 TDI o asi 0,7 l konštruktéri dosiahli úpravou prevodovky, znížením svetlej výšky o 25 mm, pričom koeficient odporu vzduchu Cx teraz dosahuje hodnotu 0,29 (predtým 0,31). Vďaka nižšej spotrebe paliva dokáže Sharan BlueMotion na jednu nádrž absolvovať až 1088 kilometrov. Pritom základná výbava zostáva bohatá - 6 airbagov, ABS, 7 individuálnych sedadiel, klimatizácia,... K dispozícii pre zákazníkov bude od leta tohto roku.
Rýchly a ekologický Passat
Treťou ekologicky ladenou novinkou VW je Passat Variant TSI EcoFuel. Ním chce nemecká značka ukázať, že alternatívne palivá nemusia automaticky znamenať zmenšenie športových ambícií automobilu. Prepĺňaný motor 1,4 TSI s priamym vstrekovaním pod prednou kapotou Passatu Variant EcoFuel dosahuje maximálny výkon 110 kW (150 k) a skonzumuje 5,2 kg CNG na 100 kilometrov. Do predaja by mal prísť koncom roku 2008.